mystinengalant
Mennyt mies
- Liittynyt
- 14 Kesäkuu 2004
- Sijainti
- Uusimaa
No nyt kun on kaikilla muillakin tommonen päiväkirja niin miksei minullakin. Kyseisen galantin ostin vuonna 06 kun pitkään oli pitänyt jo gti saada. Etuvetoisena ihan kustannussyistä (polttoaine + hinta). Tuli sitten valkoinen yksilö ja ihan normaali etuvetoinen gti, erikoisuutena ruotsista tuotu vuonna 96 (eurokilvet silti väännetty), tästä syystä abs puuttuu kokonaan, mikä ei välttämättä ole edes niin paha asia.
Auto on ilmeisesti maalattu uudestaan muutamasta valumajäljestä päätelleen, muutenkin maalipinta on yksi hohtavimpia mitä olen nähnyt noista vanhoista valkoisista.
Hyvin pidetty yksilö maalipinnan, sisätilojen ja koneen osalta. Öljyjä oli vaihdeltu pari kertaa vuodessa aina ja muutenkin erittäin siisti.
Valitettavasti ruostekärpänen on päässyt puremaan heikosti suojattua alustaa, Suomen maahantuojan virallinen lisäkäsittely jäänyt tekemättä. Onneksi sentään ollut pohjoisemmassa tuo auto. Ongelmia helmojen ja alustan kanssa. Jääköön selvitettäväksi kuinka pahoja ja mitä tehdään. Koripellit todella siistit. Ainoa miinus että mies jolta auton nyt ostin oli mennyt polttamaan sisällä. Onneksi aika hyvin lähti kyseinen haju.
Auto on kokenut kovia muutenkin alustaltaan. Epäilyksissä mahdollinen kolarointi jossain välissä. Sen takia maalaaminenkin olisi ollut ajankohtaista.
- Kaikki vetonivelet aika finaalissa (käännöksissä klonkklonkklonk ja 40 ja 50 välissä täristää)
- Alustaan jouduttu uusimaan muutenkin paljon palikkaa: raidetangot ja toinen alapallo
- 03 vaihdetut iskarit ja jouset myös finaalissa
- Ohjauskaan ei ole ihan sitä mitä voisi toivoa
Moottoriin vaihdettiin nyt 07 jakopää, vesipumpun hajoomisen johdosta. Samalla sieltä selvisi, että toinen nokkapyörä oli halkeemassa. Tämäkin voisi olla tapahtunut kolarissa. Muuta ongelmaa konepuolen kanssa ei ole ollut. Öljyä menee kohtuullisen vähän ja venakopan tiiviste tuntuu vievän siitä isoimmat. Ei pöläyttele starteissa, kone vehtää suhteellisen hanakasti ja olen maantiellä saanut alle 8 litran kulutuksia aikaan tuon tiheähkön laatikon kera.
Tehty:
Jakopään täysremontti
Takaiskarien vaihto
Raidetangon päät, vasen raidetanko, vasen alapallo
Jakopää
Koiranluut vaihdettu
ECU huollettu ( vaikea sanoa vaikuttiko mitään, tulipahan tehtyä)
Dynamic korisarja
Vetoakselien vaihto
Etuiskarien + jousten vaihto
Alustan ruosteet :seina
Tehtävää:
Vakaajan helat ( vakaaja kolkuttaa apurunkoon)
Stereopuolesta aloitettiin
Soitin: Pioneer 2800
Vahvistin: Blaupunkt GTA 470
Sub: Blaupunkt 12"
Erillissarja edessä: 4" Caliber
Sointiin en ole vielä erityisen tyytyväinen, lisää tehoa kaivattaisiin subille ja midbassot jäävät väliin, 4" sarja toistaa kyllä alas mutta sävy on ruma sielläpäin. Olisi hienoa saada oveen mahdutettua 6.5" midbassot jonkinnäköisillä koteloilla. Eli tarvetta olisi perjaatteessa midbassoille ja sitten erillinen 400-500 wattinen vahvistin subille, sitten tuo voisi jopa soida.
Sisätiloihin laitoin alkuperäisen jalopuusarjan, joka muuten on ihan oikeesti puumateriaalia. eukku Mitään muuta muokkausta en viitsi tehdä. Alkuperäistyyliä vaalien eli ehkäpä jos saisi jonkun paremman ratin mitsun keskiöllä.
Ensimmäiseksi muokkaukseksi auto sai kirkkaat vilkut eteen ja kromimaskin.
Vuodenvaihteessa hommasin sitten konaisen valkoisen dynamic nelosen korisarjan, nuo harmaat alaosat on oikeesti todella rumat, kun tuo sävy on juuri niin likainen kun olla voi ja kulahtanut osittain. Alkup ovipaneelit sain pelastettua kylläkin, mutta rumalta se silti näyttää.
Auto on ilmeisesti maalattu uudestaan muutamasta valumajäljestä päätelleen, muutenkin maalipinta on yksi hohtavimpia mitä olen nähnyt noista vanhoista valkoisista.
Hyvin pidetty yksilö maalipinnan, sisätilojen ja koneen osalta. Öljyjä oli vaihdeltu pari kertaa vuodessa aina ja muutenkin erittäin siisti.
Valitettavasti ruostekärpänen on päässyt puremaan heikosti suojattua alustaa, Suomen maahantuojan virallinen lisäkäsittely jäänyt tekemättä. Onneksi sentään ollut pohjoisemmassa tuo auto. Ongelmia helmojen ja alustan kanssa. Jääköön selvitettäväksi kuinka pahoja ja mitä tehdään. Koripellit todella siistit. Ainoa miinus että mies jolta auton nyt ostin oli mennyt polttamaan sisällä. Onneksi aika hyvin lähti kyseinen haju.
Auto on kokenut kovia muutenkin alustaltaan. Epäilyksissä mahdollinen kolarointi jossain välissä. Sen takia maalaaminenkin olisi ollut ajankohtaista.
- Kaikki vetonivelet aika finaalissa (käännöksissä klonkklonkklonk ja 40 ja 50 välissä täristää)
- Alustaan jouduttu uusimaan muutenkin paljon palikkaa: raidetangot ja toinen alapallo
- 03 vaihdetut iskarit ja jouset myös finaalissa
- Ohjauskaan ei ole ihan sitä mitä voisi toivoa
Moottoriin vaihdettiin nyt 07 jakopää, vesipumpun hajoomisen johdosta. Samalla sieltä selvisi, että toinen nokkapyörä oli halkeemassa. Tämäkin voisi olla tapahtunut kolarissa. Muuta ongelmaa konepuolen kanssa ei ole ollut. Öljyä menee kohtuullisen vähän ja venakopan tiiviste tuntuu vievän siitä isoimmat. Ei pöläyttele starteissa, kone vehtää suhteellisen hanakasti ja olen maantiellä saanut alle 8 litran kulutuksia aikaan tuon tiheähkön laatikon kera.
Tehty:
Jakopään täysremontti
Takaiskarien vaihto
Raidetangon päät, vasen raidetanko, vasen alapallo
Jakopää
Koiranluut vaihdettu
ECU huollettu ( vaikea sanoa vaikuttiko mitään, tulipahan tehtyä)
Dynamic korisarja
Vetoakselien vaihto
Etuiskarien + jousten vaihto
Alustan ruosteet :seina
Tehtävää:
Vakaajan helat ( vakaaja kolkuttaa apurunkoon)
Stereopuolesta aloitettiin
Soitin: Pioneer 2800
Vahvistin: Blaupunkt GTA 470
Sub: Blaupunkt 12"
Erillissarja edessä: 4" Caliber
Sointiin en ole vielä erityisen tyytyväinen, lisää tehoa kaivattaisiin subille ja midbassot jäävät väliin, 4" sarja toistaa kyllä alas mutta sävy on ruma sielläpäin. Olisi hienoa saada oveen mahdutettua 6.5" midbassot jonkinnäköisillä koteloilla. Eli tarvetta olisi perjaatteessa midbassoille ja sitten erillinen 400-500 wattinen vahvistin subille, sitten tuo voisi jopa soida.
Sisätiloihin laitoin alkuperäisen jalopuusarjan, joka muuten on ihan oikeesti puumateriaalia. eukku Mitään muuta muokkausta en viitsi tehdä. Alkuperäistyyliä vaalien eli ehkäpä jos saisi jonkun paremman ratin mitsun keskiöllä.
Ensimmäiseksi muokkaukseksi auto sai kirkkaat vilkut eteen ja kromimaskin.
Vuodenvaihteessa hommasin sitten konaisen valkoisen dynamic nelosen korisarjan, nuo harmaat alaosat on oikeesti todella rumat, kun tuo sävy on juuri niin likainen kun olla voi ja kulahtanut osittain. Alkup ovipaneelit sain pelastettua kylläkin, mutta rumalta se silti näyttää.