- Liittynyt
- 7 Tammikuu 2003
Noniin, nyt on se hetki tullut. Tarkoitus ois kasata ihan alusta alkaen itse, eka moottori ikinä. Pistän tän langan pystyyn että voin tässä kysellä juttuja jos tulee jotain ihmeteltävää.
Ja on tässä heti alkuun kyssäreitäkin.
1. Mitkä pultit menee mitsun lohkoon että saa pukkiin kii, (jos alkuperäiset eivät ole tallessa ja/tai haluaa hommata uudet tuota varten), eli kierteen nousut sun muut? että voi pulttiliikkeestä kysellä.
2. Redline asennusrasva varmaan ihan pätevää kamaa, mihin kaikkialle tätä?, ainakin runko/kiertokangen laakerit, mutta minne muualle, miten sylinterit tms? tuskin?
3. Mistä plastigagee kannattaa kysellä (varaosaliikkeistä varmaan, mutta onko joku hyvä paikka tiedossa mistä melko varmasti saa, motonet? biltema?, ad-varaosa?)
4. Mistä saa semmosen hylsyn joka sopii nuille arpin kiertokankien pulteille, vanhat pultit on normipultit, uudet näemmä tuommoset 16 sakaraiset tms. (kulmia huomattavasti enemmän siis), biltemasta koitin katsella mut ei ainakaan sattunut silmiin kuin nuita "normaaleja"
5. Miten öljyruiskujen toiminnan voi parhaiten testata, ilmeisesti puhaltamalla, ilman pitää kulkea toiseen suuntaan mutta ei toiseen?
6. Pintojen hionta, koneistamolla sanoi että pitkään laudan pätkään jotain 200 or so hiomapaperia, ja pitkillä vedoilla tasaisesti tekee pinnan karkeaksi/puhtaaksi sekä kannesta että lohkosta, miten lie? (eli ei mitään hiontaa, vaan enemmänkin vanhojen jämien puhdistus? onko tää fordimiesten juttuja vai ihan validi pointti? tiivisteenä siis cometic mls.
7. mitäs se tiivistespray olikaan, kuparispray? tätä aina jokaiseen tiivisteeseen molemmin puolin? vai vain joihinkin?
8. Männänrenkaat, onko väliä miten päin ne "aukot" on (eli se rako josta mitataan se gappikin), ilmeisesti öljyrengas on kolmiosainen ja ne "aukeamat" ylä ja alarenkaassa pitäisi olla ainakin 90 astetta erillään wisecon mukaan, miten 1 ja 3 rengas, miten niissä? wiseco ei maininnut näistä mitään.
9. Niin joo, acl 3-metalli laakerit, tämäkin varmaan on semmonen että kun katsoo niin näitä ei voi väärinpäin laittaa mutta kysytään silti, eli laakeri jossa on pitempi ura (koko laakerin poikki menevä ura), tulee alas? (eli kampuran alle) ja missä vain lyhyt ura, ylös?
10. Puristus-suhde pitäisi mitata, tähän ei liene mitään helppoa tapaa, lohkonpuolelta varmaan voi jollain nesteellä mitata kun mäntä ylimmässä(?) asennossaan, mut miten kannen puolelta, ja tuleeko se tiivisteen paksuus sit kokonaisuudessaan mukaan että saadaan se koko tilavuus, ja sitä kautta kai se puristus-suhde ?
Olipa niitä kyssäreitä sittenkin kun vähän mietti.
Ja on tässä heti alkuun kyssäreitäkin.
1. Mitkä pultit menee mitsun lohkoon että saa pukkiin kii, (jos alkuperäiset eivät ole tallessa ja/tai haluaa hommata uudet tuota varten), eli kierteen nousut sun muut? että voi pulttiliikkeestä kysellä.
2. Redline asennusrasva varmaan ihan pätevää kamaa, mihin kaikkialle tätä?, ainakin runko/kiertokangen laakerit, mutta minne muualle, miten sylinterit tms? tuskin?
3. Mistä plastigagee kannattaa kysellä (varaosaliikkeistä varmaan, mutta onko joku hyvä paikka tiedossa mistä melko varmasti saa, motonet? biltema?, ad-varaosa?)
4. Mistä saa semmosen hylsyn joka sopii nuille arpin kiertokankien pulteille, vanhat pultit on normipultit, uudet näemmä tuommoset 16 sakaraiset tms. (kulmia huomattavasti enemmän siis), biltemasta koitin katsella mut ei ainakaan sattunut silmiin kuin nuita "normaaleja"
5. Miten öljyruiskujen toiminnan voi parhaiten testata, ilmeisesti puhaltamalla, ilman pitää kulkea toiseen suuntaan mutta ei toiseen?
6. Pintojen hionta, koneistamolla sanoi että pitkään laudan pätkään jotain 200 or so hiomapaperia, ja pitkillä vedoilla tasaisesti tekee pinnan karkeaksi/puhtaaksi sekä kannesta että lohkosta, miten lie? (eli ei mitään hiontaa, vaan enemmänkin vanhojen jämien puhdistus? onko tää fordimiesten juttuja vai ihan validi pointti? tiivisteenä siis cometic mls.
7. mitäs se tiivistespray olikaan, kuparispray? tätä aina jokaiseen tiivisteeseen molemmin puolin? vai vain joihinkin?
8. Männänrenkaat, onko väliä miten päin ne "aukot" on (eli se rako josta mitataan se gappikin), ilmeisesti öljyrengas on kolmiosainen ja ne "aukeamat" ylä ja alarenkaassa pitäisi olla ainakin 90 astetta erillään wisecon mukaan, miten 1 ja 3 rengas, miten niissä? wiseco ei maininnut näistä mitään.
9. Niin joo, acl 3-metalli laakerit, tämäkin varmaan on semmonen että kun katsoo niin näitä ei voi väärinpäin laittaa mutta kysytään silti, eli laakeri jossa on pitempi ura (koko laakerin poikki menevä ura), tulee alas? (eli kampuran alle) ja missä vain lyhyt ura, ylös?
10. Puristus-suhde pitäisi mitata, tähän ei liene mitään helppoa tapaa, lohkonpuolelta varmaan voi jollain nesteellä mitata kun mäntä ylimmässä(?) asennossaan, mut miten kannen puolelta, ja tuleeko se tiivisteen paksuus sit kokonaisuudessaan mukaan että saadaan se koko tilavuus, ja sitä kautta kai se puristus-suhde ?
Olipa niitä kyssäreitä sittenkin kun vähän mietti.