nick "Gallun" Sigma-projekti

jmk-galant.82

Galant sigma -77 6G72TT
Liittynyt
1 Tammikuu 2005
Sijainti
Pirkanmaa, Tampere
Kyllä on komea jo nyt... Minunkin mielestä tuon mallin galantissa on paljon komeita kohtia mm. parit ympyrä lamppuja, kromia ja pitkä keula ja muutenkin iso auto on aina kaunis, oli itsekkin tarkoitus tehdä tuosta mutta rupesin uudemmasta kopasta.

mulla on tommoseen etu maski ja taka-lamput...
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
tyylikäs valinta harrasteautoksi :peukku

Sigma harrastajien kannattaa pitää yhteyttä, jos tulee osatarpeita/ ylimääräisiä osia.

Ainakin nickit "O-Jay" ja "2000GSR" puuhailevat tuon mallisten Sigmojen kimpussa..
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
No, Pistän vähän listaa mitä löytyy:
Kohtuukuntonen(ei huippu) etupuskin
Nätit etupenkit
Ehkä jotain valoja yms.
4g52 koneen aihio(jumissa, kansi halki)
Ehkä loota ja perä ja kartaani

Haussa olisi:
Hyviä kromitekstejä
Hyvät ovet(tuskin löytyy)
Rikkomaton radion asennuspaikka(se muovi, miksi sitä nyt sanoisi) Jos olet aikeissa asentaa DIN-aukkoon asennettavan radion niin multa saat valmiiksi tuhotun.
Kaikkea uutta osaa saa tarjota jos on ylimääräistä.

Koko projektin mittavuutta ei ole vielä kartoitettu eikä kaikkea mitä varaosa-autosta jää yli. Eli saa tarjota muutakin tavaraa. Ja kysykää ihmeessä jos tarviitte jotain
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Harmaat plyyshipenkit. Muu sisus on harmaata ja kromia, Kangasta ja keino? nahkaa.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Celen koneesta:

Eihän 4G63:ssa käytännössä ole mitään laakereita nokka-akselille - kevytmetalliin on vaan koneistettu reikä missä nokka pyörii. Tiedä sitten mikä niitä rikkoo, mutta itselläni on yksi kone missä kannessa oli melkoiset naarmut ja materiaali lähtenyt liikenteeseen. Oireena kolina tyhjäkäynnillä. Ei siis ole ihan ennenkuulumatonta. Jos saat selville onko tuo korjattavissa järkevin kustannuksin niin kerrohan täälläkin.

Veikkaan syyksi huonoa öljyä liian harvoin vaihdettuna. Vauriohan on voinut alkaa jo aikaisemmin.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Öljynä kuulemma Mobil rally formulaa. Eli saattaa olla siinä vika. Tämä vika ilmeni niin että motarilla öljyn lämmöt pomppas 140 asteeseen ja himmailin sitte välittömästi ja kun kaasusta päästi ja paino kytkintä niin kone sammu. eikä pyöriny enää. Kun otti jakohihnan pois niin alakerta liikkuu nätisti. Nokkaa ei saanu pyörii metrin varrellakaan ennen kun otti laakeripukit irti. Sittenkin vaati tolkuttomasti voimaa ja pamahtaen lähti auki. Kirjottelen taas jos keksin jotain aiheuttajaa.
 
M

maxpain

Guest
ast sanoi
Jos saat selville onko tuo korjattavissa järkevin kustannuksin niin kerrohan täälläkin.

Eikö ne pystyisi aarporata isompaan kokoon ja asentaa jonkin sortin liukulaakereita niihin.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Mulla nousee radalla öljynlämmöt maksimissaan 110 asteeseen. Onko siinä celessä öljynjäähdytin vai ei? Alkuperäisissä turboissa on.
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Alkuperaisissa celesteissa ei taida tuollaista olla ko ei ole tietaakseni saanu turbolla..  ;)

Enpa nyt tahan hataan kylla muista oliko tuossa oljynjaahdytinta..
(Eika jaksa valua gallun pihalle...  ::) )
Enka havaitse sellaista tuossa ainoassa kuvassakaan jonka loysin konehuoneesta.
Tosin ei siina paljoo muutakaan nay, alkaa olla aika tays konehuone..
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Niinpä, mutta alkuperäisissä turboissa on öljynjäähdytin, olivat ne sitten Lancereita, Galantteja, Sapporoita tai Starioneita.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Jos se on se lämppärin kennon näköinen hässäkkä syylärin edessä ::) johon tulee letku öljypumpulta niin sitten on. Eli totta ihmeessä on. Oli kuumana joo. Kuumeneminen johtui varmaan osittain siitä kun huomasin vasta himmaillessa että sehän tarvii 0,5 kiloa ahtoja kulkeakseen 70. Eli aika raskaasti kävi. Ei taida olla enää rata-ajoon verrattavissa(paitti jos makaat jarrulla koko ajan ja sulla on hyvät jarrut) ;D Harmi ettei pysty koko ajan tapittamaan öljynlämpömittaria. Pitää eteenpäinkin katella joskus. Onko jollain mutua/tietoa mikä voisi olla syy->seuraus yhtälö? Mielestäni joku on aiheuttanu ensin nokka-akselin voiteluhäiriön ja siitä johtuva laakerin kiinnileikkaaminen on rasittanu konetta ja itsessän kehittäny lämpöä niin että öljynjäähdyttimen teho ei ole riittänyt. Ja öljyn kuumeneminen on heikentäny voitelua entisestään. Mistä syystä kone alkaa käymään entistä raskaammin ja kuumenee lisää. Tapahtui meinaan n. 1-1,5km matkalla öljynlämmön hyppäys n.90 asteen paikkeilta sinne 140 asteeseen. Niin sikäli voisi joku tuollainen yhtälö toimia.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
ast sanoi
Celen koneesta:

Eihän 4G63:ssa käytännössä ole mitään laakereita nokka-akselille - kevytmetalliin on vaan koneistettu reikä missä nokka pyörii. Tiedä sitten mikä niitä rikkoo, mutta itselläni on yksi kone missä kannessa oli melkoiset naarmut ja materiaali lähtenyt liikenteeseen. Oireena kolina tyhjäkäynnillä. Ei siis ole ihan ennenkuulumatonta. Jos saat selville onko tuo korjattavissa järkevin kustannuksin niin kerrohan täälläkin.
Joo nyt on hommaa selvitelty ja aarporaus olisi mahdollinen toimenpide jos kohta ehkä vähän kallis. Seuraava mitä testataan niin tuo kuulemma ei näyttäny niin pahalta että koneistamossa suosittelivat että silottelee sen laakeripukin nätisti ja pistää käymään venakoppa auki ja tarkkailee että öljyä varmasti tulee laakerista. Jos homma näin toimii niin hiton hyvä. Kuulee kuulemma äänestä jos tulee välystä liikaa. ;D
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Nytten jos tuon celesten koneen saa taas kasaan niin sittempa olisikin kysymys.
Eli oisko kellaan hyvaa ratkaisua semmoseen onkelmaan ko tossa menee enemman aikaa vaihteen vaihtamiseen kuin itse kiihdytykseen?

Tomaatti olisi tietty, mutta kuinka paljon tehoa/vaantoa nuo suoraan sopivat(?) kestaa?

Kepin lyhentajakin lyhetais vaihtoaikaa, teoriassa.. Meinaan naissa rahmakapalissa saattaa vaikutus olla painvastainen... :driver
 

ralli art

honda accord tourer 2.4 executive 2003.
Liittynyt
8 Syyskuu 2004
Sijainti
jyväskylä
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

hienoja mitsuja kuvissa!laitahan lisää kuvia kun rojekti etenee,niitä on kiva katsella. ;)
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Eiköhän niitä kuvia tule taas. Huhtikuussa saattaa olla hääkeikka celestellä. Varma ei vielä ole. Pitäis kumminkin olla siihen mennessä ajossa.

Siitä tulikin mieleen mistä porukat on ostanu kansipahveja noin 4G63T koneisiin? Siis tähän 8-tappiseen.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Itse käytin ihan vaan Motonetista ostetussa 4G63 tiivistesarjassa tullutta pahvia. Muistaakseni vaparissa ja turbossa on sama alkuperäistiiviste ja tuo tiivistesarjakin taisi olla vapariin tarkoitettu koska siinä oli kaasutinmoottoriin liittyviä tiivisteitä mukana.

Ahtopaineita 1.0 - 1.2 bar, kone säädetty niin ettei nakuta ja eikä ole ainakaan vielä pettänyt (Zygi?)

Jos haluat mielenrauhaa niin ehkä alkuperäinen tiiviste olisi hyvä valinta. En näe järkeä käyttää metallitiivisteitä ellei käytetä tuon isompia ahtopaineita ja silloinkin lohko ja kansi on syytä olla suoria tai tiivisteen kestoikä voi olla aika lyhyt.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

No joo. Ei yli 1,2bar mennä. Tuntuu että 1,1bar toimii kaikkein parhaiten. 1,2bar tuli semmonen tunne että teho laski? Eli taitaa laihalle vetää tuolla vakiokaasarilla. No, tuplat tulossa ja uudet kujeet. :)
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Gallu sanoi
No joo. Ei yli 1,2bar mennä. Tuntuu että 1,1bar toimii kaikkein parhaiten. 1,2bar tuli semmonen tunne että teho laski? Eli taitaa laihalle vetää tuolla vakiokaasarilla. No, tuplat tulossa ja uudet kujeet. :)

Turbokoneessa ei kannata arvailla tuollaisilla ahtopaineilla ellei ole ylimääräistä aikaa ja rahaa koneremontteihin... Suosittelen laajakaistalabdaa ja ruiskua kaasareiden sijasta että saat koneen säädettyä tarkemmin.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Jep. Lambaada kuuluu niihin uusiin kujeisiin. Ruiskua ei oo suunnitelmissa kun tuppaa tuota hintaa kertymään vähän liikaa. Kunnossa olevat kaasarit saa kuitenkin säädettyä aika tarkkaan. Kun saa säätövehkeet vaan pelaamaan ensin. :-[

Edullista pakolämpömittariakaan ei taida olla olemassa. Ainakaan kelvollista versiota.
 
M

Maamies

Guest
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Gallu sanoi
Huhtikuussa saattaa olla hääkeikka celestellä.

Sano sitten morsiamelle hyvissä ajoin, ettei kovin pitkää laahusta ja leveää rengasta hääpukuun varaa, jos meinaa takapenkille päästä.

Hauskaa, että joku pelaa Celesten kanssa. Itsellänihän sellainen oli aika pitkään. Nostalginen tunnelma, kun kuviasi katselee. Toivottavasti mahdollisimman moni yksilö säästyy mahdollisimman siistinä mahdollisimman pitkään.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Maamies sanoi
Hauskaa, että joku pelaa Celesten kanssa. Itsellänihän sellainen oli aika pitkään. Nostalginen tunnelma, kun kuviasi katselee. Toivottavasti mahdollisimman moni yksilö säästyy mahdollisimman siistinä mahdollisimman pitkään.
Joo, on tuo niin hienossa kunnossa pidetty että jatketaan samalla linjalla. Vaikka tämä onkin "pilattu" yksilö niin ei näitä silti liikaa enää ole. Pelti eikä muitakaan osia ei juuri tarvii metästää tähän. :) Vetokoukku on ainut osa jota erityisesti haetaan.
 
M

Maamies

Guest
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Pitääkin katsoa joskus, vieläkö se Celesten koukku olisi tallella. Omassani oli koukku, jonka otin pois. En silloin vielä tarvinnut eikä ollut mikään koriste.

Saat halvalla, jos löytyy.
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Maamies sanoi
Pitääkin katsoa joskus, vieläkö se Celesten koukku olisi tallella. Omassani oli koukku, jonka otin pois. En silloin vielä tarvinnut eikä ollut mikään koriste.

Saat halvalla, jos löytyy.
Olisi tosi hieno homma jos löytyisi. Eikä huono kunto haittaa mitään. Sen verran olis hyvä olla ehjää että pysyy yhtenä kappaleena(vaikka teipillä) pajalle asti mittojen ottamista varten. ;D Jos ei sitä saa teipilläkään kasattua niin otan silti. Saa ainakin kiinnityksistä mallin.
 
M

Maamies

Guest
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

No niin, eihän sitä koukkua tietenkään löytynyt. Taisi mennä koko kalusto auton mukana. Vain jotain pientä satunnaista osaa voi löytyä jostain laatikon pohjalta. Voin tehdä joskus tarkan inventaarion, mutta talli kun on aika kaukana kotoa, se voi kestää jonkun aikaa. Kirjallisuuden sentään säästin, mutta siitä en luovukaan. Tehtaan varaosakirjat ja 4G32...4G52 koneiden korjauskirja taitaa ovat sellaisia harvinaisuuksia, ettei raski antaa pois.

Koukku oli muistaakseni Kovilin tekemä. Vaikka ei enää taida olla tuotannossa, mahtaisiko tehtaalta löytyä piirustukset jostain arkistosta?
 

Hyeena

Galant Sigma 2000 GLX -80
Liittynyt
15 Toukokuu 2003
Sijainti
Kaarina
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Gallu sanoi
Joo, on tuo niin hienossa kunnossa pidetty että jatketaan samalla linjalla. Vaikka tämä onkin "pilattu" yksilö niin ei näitä silti liikaa enää ole. Pelti eikä muitakaan osia ei juuri tarvii metästää tähän. :) Vetokoukku on ainut osa jota erityisesti haetaan.
Nyt kun olit kirjoittanut 2008 tapahtuma listauksen niin pisti suu pielen nykimaan tama.. ;D
 

Gallu

Galantista tullee hauska anagrammi...
Liittynyt
20 Marraskuu 2005
Sijainti
Lieto
Vs: nick "Gallun" Sigma-projekti

Hyeena sanoi
Nyt kun olit kirjoittanut 2008 tapahtuma listauksen niin pisti suu pielen nykimaan tama.. ;D
Miten nuori ja kokematon tuolloin olinkaan...

;D ;D ;D
 
Ylös Bottom