O: 4G63 säädettävät nokkapyörät

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Jos jollain on ylimääräiset säädettävät nokkapyörät 4G63 6-bolt koneeseen niin heittäkääs viestiä. Mielellään sellaiset missä on asteikko, tarkoitus on laittaa vakio 0-asteisena paikalleen, ja sitten miettiä säätöjä myöhemmin. Kaikki sivustot tarjoaa vain tilaustavarana, niin liekö niitä mistään uutena saa.

viestit yv (käyn täällä satunnaisesti nykyään) tai txt/whatsapp o4o-viisseiskaviis 8845
 

Mikez

Eclipse GS
Club Member
Liittynyt
8 Syyskuu 2006
Sijainti
Jyväskylä
Kysäse Sarlin Race teamilta
Ps. Onko mitä modauksia tehty moottoriin?
Kiitti vinkistä, pitääpä kysellä.

Kone on vakio ja vapari, mutta ollaan purettu kokonaan ja käyty kaikki läpi, niin mielellään varmistais sen että ajotuskin on kohdallaan. Tai ainakin olis mahdollisuus korjata ajoitusta jos tarvetta. Kansi kävi koneistuksessa ja mittauksen perusteella kannen paksuus on vielä limiiteissä, mutta alarajalla. (joo öljykanavan pisarakin on jyrsitty syvemmäksi)

Paljoa muuta "viritystä" vapariin nyt voikaan järkevästi tehdä :D
 
Viimeksi muokattu

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sijainti
Riihimäki
ei noita säädettäviä nokkapyöriä oo järkee laittaa ellei iha vaa näön puolesta haluu, sit vast ku oikeen jyrkät nokat ja tehot missä vakio ecu ei riitä. mutta näyttäähän ne hianoilta jos läpinäkyvä jakokoppa.

Vapariin kyllä riittää modauksia 4g64 alakerta nii saa iskutilavuutta lisää (toki 16v männät täytyy vaihtaa), nokat voi vaihtaa, paremin virtaava pakosarja ja putkisto, mut muistaa sit jarrujakin ja alustaa päivitellä, sekä vanteet ja renkaat (varsinkin radalla jos ajaa) semmoset millä vaikutustakin eikä vaan näytä hyvältä

DSMForumilla hyvin paljon hyviä vinkkejä, mutta jos moottoriin ei ole tehty sytytykseen tai venttiilikoneistoon muutoksia, ei nokkapyörien vaihdosta ole kuin näennäistä vaikutusta, laittaisin ite rahat mielummin parempaan alustaan tai parempaan putkistoon
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Kyllähän säädettävillä nokkapyörillä voi vaikuttaa moottorin luonteeseen. Vaikka vakiomoottorista olisi kysymys, voi silti tehoaluetta siirtää ajoitusta muuttamalla.

Kannattaa vähän opiskella asioita, eikä pitää kaikkea netissä lukevaa täysin totuutena. Parhaan hyödyn saa toki nokkia ja kantta muuttamalla.
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Sijainti
Riihimäki
Kannattaa vähän opiskella asioita, eikä pitää kaikkea netissä lukevaa täysin totuutena. Parhaan hyödyn saa toki nokkia ja kantta muuttamalla.
Saahan niillä luonnetta, muttei paljonkaan hyötyä, tarviiko aina tulla pätemään? :rolleyes: Ite opiskelen jokapäivä, autoista kun ei ikinä voi kaikkea tietää, mikä niissä onin (ainakin itselle) mielenkiintoista. Ostin itseasiassa juuri parikin kirjaa ihan 4g koneisiin, ja 4g63t rakentamiseennoiden omien takia että saa maksimoitua hyödyn ja tasan tarkkaa mitä modauksia ja osia haluan käyttää, varsinkin kun töitä ei vielä saa tehdä ja osa kerrallaan projektia eteenpäin, ite oon täällä auttamassa ja otan kantaa keskusteluihin, sie yleensä tuut joka kerta pätemään ja sanot saman asian minkä joku muu jo sanonut, niinkuin nyttenkin
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka

ei noita säädettäviä nokkapyöriä oo järkee laittaa ellei iha vaa näön puolesta haluu, sit vast ku oikeen jyrkät nokat ja tehot missä vakio ecu ei riitä. mutta näyttäähän ne hianoilta jos läpinäkyvä jakokoppa.

Kumosin tämän väitteen joka ei pitänyt paikkaansa. Ei mun ole tarvetta sen kummemmin päteä, haluan vaan korjata jos neuvotaan mielestäni kyseenalaisesti. Siinä on huima ero kirjoittaa asian eteen "minun mielestäni" kuin julistaa totuutena perustuen esim dsm foorumiin.
 
Ylös Bottom