OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
cubeqtio sanoi
Ja tosiaan osta se orginaali filtteri. Se kalliimpi on lähemmäs 20e (lyhyempi ja suodatinosan päällä kalvo) ja toinen kympin tienoolla. Tää on sitten väärä paikka säästää 5e ja ostaa joku tarvikekurasuodatin.

Nykyään taitaa maksaa vain 13e ainakin täällä etelässä.
Mä olen kyllä puolet ajasta ajanut tarvikesuodattimella, eikä ole vielä oksentanut.. Kai semmonenkin tarpeen vaatiessa toimii, vaikka käytän kyllä itsekkin orkkista nykyään.
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

cubeqtio sanoi
Ja tosiaan osta se orginaali filter. Tää on sitten väärä paikka säästää 5e ja ostaa joku tarvikekurasuodatin.

Mitä pahaa on tapahtunut kurasuodattimilla? Mitä eroa on mitsun omaan suodattimeen kuin ulkonäkö?

Koskaan en ole itse nähnyt rikki mennyttä öljynsuodatinta vaikka jonkun aikaan olenkin ollut autoalalla hommissa...
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

Sama. Ite ajelin kokoajan tarvikesuodattimella, eikä ongelmia ollut. Avasin suodattimen joka öljynvaihdon jälkeen ja männäntapin katkettua suodattimessa olikin kuparijauhoa, mutta itse öljyt oli täysin puhtaat, eli vissiin nuokin toimii.

lancer evo-r sanoi
Mitä pahaa on tapahtunut kurasuodattimilla? Mitä eroa on mitsun omaan suodattimeen kuin ulkonäkö?

Koskaan en ole itse nähnyt rikki mennyttä öljynsuodatinta vaikka jonkun aikaan olenkin ollut autoalalla hommissa...
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Sijainti
Espoo
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

Lähinnä varmaan valmistuslaadussa enemmän eroa. Ikävää jos esimerkiksi venttiili aukeaa ja rojut lähtee kiertoon.

Itsellä oli itseasiassa yks Mahle (!), jossa oli paskat kierteet paketista. Onneksi en paljoa ehtinyt sorvata ennen kuin tajusin.
 

cubeqtio

Mr. Cube
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
28 Tammikuu 2009
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

Teillä on oikeus ajella tarvikesuodattimella jos halajatte. :driver
 

lancer evo-r

Evolution V Black Cooler Edition
Liittynyt
11 Heinäkuu 2006
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

cubeqtio sanoi
Teillä on oikeus ajella tarvikesuodattimella jos halajatte. :driver

Niin on niin. :)
Mutta silti kaipaisin perusteluita. Onko joku tietyn valmistajan suodatin merkittävästi huonompi? Millä tavalla?

Noita huono kierteisiä on kyllä tullut vastaan ihan alkuperäisosissakin. (Tosin taisi olla polttoainesuodattimia missä oli joku erä mitkä tuntu kaikki olevan huonolla kierteellä.)

BTW Kuka muuten valmistaa mitsun suodattimet? :)
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

Näistähän oli joskus testiä jossain,oli otettu joku paljon myyty toyotan suodatin ja testattu eri valmistajien suodattimien suodatuskykyä.
Huonoimmissa oli jo uutena se ohikierrätysventtiili tms. ollut auki,eli ei suodattanut käytännössä mitään.
Muistaakseni ne m-filtterin marketeissa myytävät suodattimet olivat pärjänneet yllättävän hyvin.
Ite oon ajanut vähän sekä/että tarvike ja orkkis suodattimilla,nyt taitaa olla Framin suodatin kiinni.

Edit: Tm se oli kun testasi
http://tekniikanmaailma.fi/autot/vertailut/tm-vertailu-oljynsuodattimet
 

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

Jossain oli myö settä OEM pitää öljynpaineen paremmin. (eli onko se sitten että filtteröi helvetin hyvin mut samaanaikaan ei rajoita liikaa?) dunno
(Ja orkkis tosiaankin on Denson tekemä), ja maksaako ne jenkeissä jotain 5e kpl
 

Midnight Walker

Evo IX -07
Liittynyt
20 Elokuu 2004
Sijainti
Kotka
Vs: OEM öljyfiltteri vs. Tarvikefiltteri keskustelua

OEM täällä käytössä aina evossa. Kerralla ostin viimeksi useamman joten vieläkin jäi yksi jäljelle odottamaan tämän päivän öljynvaihdon jäljiltä. Eclipsessä tuli käytettyä joskus vuosia sitten sekä tarvikkeita että orginaaleja. Eipä niissä tietenkään mitään eroa siinä huomannut.
 
Ylös Bottom