Offtopic

Kyl noi Ransuporterit ainakin imee öljyä, työmaalla käytetty kendal m5 öljyä niin ~2tkm ja litra lisää, saman verta kuluu sitä longlife mobilia... Autoilla (4kpl) ~2x130tkm ja yks 240tkm ja yks ambulanssi 500tkm eikä eroa öljyn kulutuksessa.... Ja kyl muuten on osaa vaihdettu... Volsissa onnistuu jopa vetonivelen ruostuminen vaikka rasvat on nivelessä..
af83a726bc9635d20cb1489d267bde9b.jpg

Tuota on siivottu jo rasvasta että näki miksi rouskuu...

Jos meidän pihasta löytyy vag siitä on joko maksettu mulle tai meillä on vieras... Mut ikinä en osta enää yhtään vag valmistus autoa...
 
Vs: Offtopic

Jännä homma kun kaikki sanoo että meidän pihalla ei vakkia ole/tule, niin silti on myydyin auto suomessa ??? :)
 
Vs: Offtopic

Uge sanoi
Jännä homma kun kaikki sanoo että meidän pihalla ei vakkia ole/tule, niin silti on myydyin auto suomessa ??? :)

Golfit ja Polot kuitenkin todella hyviä ajettavia hintaluokissaan. :)
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
sama pätee melkee mihi vaa longlifeen mielestäni. Em. 1krt /vuosi hyvä neuvo ajaa paljon tahi vähän vagilaisella.

Tämä on ihan totta. Järjetöntä miettiä varsinkin ahdetun auton kanssa, että ajelisi 30-40tkm samoilla öljyillä.

Samahan tuo on vaihteistojenkin kanssa, nykyisin melkein kaikki on "sealed for life". Vaihtotarvehan ei sinänsä ole poistunut mihinkään, ja Suomessa odotettu vaihteiston elinikä on huomattavasti pidempi kuin vaikkapa Saksassa.
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Toki varmaan kiristin olisi voinut olla hiljaa huoltokirjassa mainitun ajan.

6 vuotta tai kilometrit 120 tKm on vaihtoväli Audissa jonka minä omistan , 2.0 TSFI A4 147Kw. Monesti palvelevat Audi Centerissä ihmisiä sanomalla ,ettei sitä nyt vielä välttämättä tarvitse vaihtaa kun ensin on asiakas "yskinyt" kuultuaan työn hinnan osineen. 86 tKm oli kellossa kun jakopää rempan makselin pois.

Ne Castrolin Longlife öljyt on mun mielestä melkoista kuraa , kannattaa ajaa jollain tavallisilla öljyillä ja vaihtaa kerran vuodessa.

Tuossa on se 125kW moottori. Jotenkin muistelisin, että tuohon oli kyllä tehty se jakoremppa jo aikaisemmin. Täytyy faijalta kysäistä tänään, kun tulee kylään.
Ja se miksi sanoin, että tiedän ainakin minkä merkkistä autoa en osta niin tuo oli lähipiiristä nyt kuudes saman konsernin auto jossa tulee niin sanottuja mysteerivikoja. Ja autot ovat olleet vuosimalleiltaan 2008-2014.
Mutta juu, mä jätän tän keskustelun tähän. Selkeesti sulle VAG on toimiva homma ja pieni kritiikki on pahasta.
 
Vs: Offtopic

Neponen sanoi
Selkeesti sulle VAG on toimiva homma ja pieni kritiikki on pahasta.

Kyllä minä kriitikin kestän ,mutta yleinen VAG vastaisuus tällä foorumilla on ihan käsittämätöntä.

Niillä osilla on myös takuu , jos oli jakopää tehty.
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Kyllä minä kriitikin kestän ,mutta yleinen VAG vastaisuus tällä foorumilla on ihan käsittämätöntä.

Niillä osilla on myös takuu , jos oli jakopää tehty.


;D yleinen VAG vastaisuus.. juu... sellaista täällä on ihan riittävästi..
ja täällä VAG saa vielä vähän p*ska niskaan. me olemme ajaneet työmatkat evolla nyt viikon kun käyttiksen (A3 2.0tdi) konehuoneesta tulee joku outo ääni.. Syy miksi emme ole vielä ehtineet tutkia sitä on kavereitten kaksi mitsua... toinen on nosturilla jarruputket paskana ja toinen odottaa kardaanin nivelen vaihtoa... eli tällaista: 2 mitsua huoltoa vailla ja yksi vag...
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Kyllä minä kriitikin kestän ,mutta yleinen VAG vastaisuus tällä foorumilla on ihan käsittämätöntä.

Niillä osilla on myös takuu , jos oli jakopää tehty.

Jp se tuo merkkiuskollisuus kahvimotti ja ne timanttiset lasit tekevät ihmeitä.
jos joskus olet kokenut lumisokeuden,täysin verrannollista kyseiseen asiaan :)
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Kyllä minä kriitikin kestän ,mutta yleinen VAG vastaisuus tällä foorumilla on ihan käsittämätöntä.

Niillä osilla on myös takuu , jos oli jakopää tehty.

MitsuT sanoi
Jp se tuo merkkiuskollisuus kahvimotti ja ne timanttiset lasit tekevät ihmeitä.
jos joskus olet kokenut lumisokeuden,täysin verrannollista kyseiseen asiaan :)

Niiiin... toisaalta voisi miettiä, noin niinku ihan nettiosoitteen ja sivujen yleisen teeman perusteella, että jos etsii sitä "tosi fantsua ja tasapuolista keskustelua kaikista kivoista automerkeistä"-foorumia, niin pitäisikö sitä ennemminkin suunnata vaikka->

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3272

::)
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Niiiin... toisaalta voisi miettiä, noin niinku ihan nettiosoitteen ja sivujen yleisen teeman perusteella, että jos etsii sitä "tosi fantsua ja tasapuolista keskustelua kaikista kivoista automerkeistä"-foorumia, niin pitäisikö sitä ennemminkin suunnata vaikka->

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3272

::)

No mitä tässä on seuraillu niin suomi24:kin on vag konsernin vehkeistä enempi asiaa entä täällä.
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Niiiin... toisaalta voisi miettiä, noin niinku ihan nettiosoitteen ja sivujen yleisen teeman perusteella, että jos etsii sitä "tosi fantsua ja tasapuolista keskustelua kaikista kivoista automerkeistä"-foorumia, niin pitäisikö sitä ennemminkin suunnata vaikka->

http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3272

::)

No miten tänkin komentin nyt sitten käsittelis....? Taitaa parempi antaa olla...

-------------------------------------------------------------------------------------------

Joku syy siihenkin on miksi jotkut ajavat Audilla ?

Tuokin keskustelu mitä Neposen kanssa puolin ja toisin käytiin oli minun osaltani tarkoitettu lähinnä "ohjeelliseksi" ja siten ,että jokin syy on olemassa miksi auton kanssa saattaa tulla ongelmia merkistä riippumatta.

Taidan ihan "vittuuksissani" tulla talvipäiville Audilla toivottavasti on sitä lunta vielä ja jäärataa saatavilla...
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
No miten tänkin komentin nyt sitten käsittelis....? Taitaa parempi antaa olla...

Sen voi käsitellä vaikka suorana vastauksena tähän:

Kyllä minä kriitikin kestän ,mutta yleinen VAG vastaisuus tällä foorumilla on ihan käsittämätöntä.

Sitä käsitellessä voi vaikka lisäksi miettiä, että mitä varten osoitteessa mitsubishiclubfinland.com toimii Mitsubishi Club Finlandin keskustelufoorumi?

Onko se mahdollisesti sitä varten, että siitä tulisi paikka, jossa muutamat vw-röllit voisivat viikosta toiseen jakaa sanomaa vw-ihanuudesta asiasta kiinnostuneelle yleisölle...

vai...

voisiko syynä olla joku ihan muu?

Asiaa pohtiessa voi vaikkapa muistella Die Hard 3:n kohtausta, jossa McClane kävelee eräs pahvikyltti kaulassa erääseen kaupunginosaan, ja hämmästyy kauheasti (?) kun muutamat immeiset kauheasti suutahtavat kyltistä. Että sitä vaan, että olisikohan McClanen kannattanut vaikka kävellä johonkin toiseen kaupunginosaan sen kylttinsä kanssa? Jokaiselle on oikeus mielipiteisiinsä, mutta kyllä niiden esittämisen aikaa ja paikkaa voisi välillä vähän mietiskellä. ::)

Se miksi jotkut ajavat Audilla ja miksi VAG-autoja myydään hyvin... noh, eiköhän se tullut jo kertaalleen käsiteltyä. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä myös siitäkin asiasta. :-X
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
No miten tänkin komentin nyt sitten käsittelis....? Taitaa parempi antaa olla...

-------------------------------------------------------------------------------------------

Joku syy siihenkin on miksi jotkut ajavat Audilla ?

Tuokin keskustelu mitä Neposen kanssa puolin ja toisin käytiin oli minun osaltani tarkoitettu lähinnä "ohjeelliseksi" ja siten ,että jokin syy on olemassa miksi auton kanssa saattaa tulla ongelmia merkistä riippumatta.

Taidan ihan "vittuuksissani" tulla talvipäiville Audilla toivottavasti on sitä lunta vielä ja jäärataa saatavilla...

Nyt on niin hyvää kyytiä tarjolla,että on pakko tulla jp:n kyydillä talvipäiville :peukku
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Sitä käsitellessä voi vaikka lisäksi miettiä, että mitä varten osoitteessa mitsubishiclubfinland.com toimii Mitsubishi Club Finlandin keskustelufoorumi?

Onko se mahdollisesti sitä varten, että siitä tulisi paikka, jossa muutamat vw-röllit voisivat viikosta toiseen jakaa sanomaa vw-ihanuudesta asiasta kiinnostuneelle yleisölle...

vai...

voisiko syynä olla joku ihan muu?

Asiaa pohtiessa voi vaikkapa muistella Die Hard 3:n kohtausta, jossa McClane kävelee eräs pahvikyltti kaulassa erääseen kaupunginosaan, ja hämmästyy (?) kun muutamat immeiset kauheasti suutahtavat kyltistä. Että sitä vaan, että olisikohan McClanen kannattanut vaikka kävellä johonkin toiseen kaupunginosaan sen kylttinsä kanssa? Jokaiselle on oikeus mielipiteisiinsä, mutta kyllä niiden esittämisen aikaa ja paikkaa voisi välillä vähän mietiskellä. ::)

Vai johtuisiko -JP-:n pohdiskelu siitä, kun täällä muutama mitsu-aktivisti huutaa viikosta toiseen eritoten VAG-konsernin, mutta myös muidenkin merkkien huonoutta?
Tietääkseni Mitsubishi Club Finlandin keskustelufoorumi ei myöskään ole tarkoitettu toisten merkkien haukkumiseen.
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Kyllä minä kriitikin kestän ,mutta yleinen VAG vastaisuus tällä foorumilla on ihan käsittämätöntä.

Niillä osilla on myös takuu , jos oli jakopää tehty.

Jeps jeps. No mulla ei itsellä kauhean hyvin alkanut tää "mitsu"-taival legnumin kanssa. Mitä mä nyt oon tähän tehnyt.. vaihtanut kohta kaikki rullat apulaitteisiin, kaikki hihnat, bonuksena jakolaatikon uusinut ja kohta ei ole enää alustassa yhtään osaa mikä ei olisi uutuuttaan kiiltävä.

Kyllä silleen nopealla katsauksella kaikki automerkit on ihan paskoja, kun ei mikään kestä ja hajoaa vaan asiallisellakin ajolla.
Fordissa syttyi penkinlämmitimestä penkki palamaan, peugeotista jäätyi talvella vaihdelaatikko ja kesällä putosi moottori kannakkeistaan tielle, mazdassa jumiutui aina käsijarru, opelissa oli jänniä juttuja valojen kanssa ja yleensä sähköjen kanssa, bemarissa oli vaihdekepin puslien kanssa ongelmia ja yleensä ottaen alustan kanssa sekä jäähdytyksen kanssa jotain pientä vikaa, toyotassa kone söi öljyä 1-2 litraa per 500km, skodassa DSG sekoili ja sisävalot paloivat aina, audissa elektroninen käsijarru jumiutui ja sitten tuo nokkahihnan kiristäjä kanitti sekä rengaspaineen valvontajärjestelmä sekoilee, nissanissa oli myös hassuja sähkövikoja, volvossa flekti sekosi ja rikkoi samalla syylarin. Tuossa siis minun autokokemukset. Osa on omia autoja ja osa lähipiirin (porukat, tyttöystävä ja veljet jne.)

Kai sitä fiksumpi ihminen jo ajaisi taksilla tai kävelisi, mutta joku noissa autoissa on että täytyy sellainen omistaa :D
 
Vs: Offtopic

Vai johtuisiko -JP-:n pohdiskelu siitä, kun täällä muutama mitsu-aktivisti huutaa viikosta toiseen eritoten VAG-konsernin, mutta myös muidenkin merkkien huonoutta?
Tietääkseni Mitsubishi Club Finlandin keskustelufoorumi ei myöskään ole tarkoitettu toisten merkkien haukkumiseen.

Niinpä niin. Ja haukkumistahan on välittömästi jo sekin, että jumalaisten vw-moottorien "ominaisuuksista" aloitetaan keskusteluja, tai edes mainitaan se tosiasia, että jokin tietty "ominaisuus" kuuluu nimenomaan vw-osaan. "Vika"-sanaa, puhumattakaan "tyyppivika" sanaa ei todellakaan voi tällä foorumilla enää vag-nimeen liittää, koska joku voi siitä loukkaantua. DISCLAIMER: en ole tässä nyt todellakaan ehdottamassa, että VAG-tuotteissa olisi mitään vikaa, ei niissä ole.

Ihan oikeesti jätkät, jos tää foorumi kiristää noin paljon, ja vw on se THE THING, niin kannattaisiko sen jatkuvan mielensä pahoittamisen sijaan miettiä jonkin toisen foorumin keskusteluihin osallistumista? Vapaaehtoistahan se täällä notkuminen kuitenkin noin pääsääntöisesti on, mitä sitä väkisin itseään kiusaa?

Ehdotankin tässä samalla, että kerhon virallinen nimi muutetaan muotoon "Mitsubishi & VAG fan club of Finland", koska onhan se nyt ihan TÖRKEÄN merkkirasistista, että kerhon nimessä esiintyy yksi ainoa automerkki (joka on kaikesta päätellen vielä ihan p*ska.) VAG on kuitenkin tehnyt paljon enemmän autoja kuin MMC. ::)

PS. kai te kaverit, tasapuolisuuden vuoksi, käytte nettiä surffaillessa myös kaikki muut autofoorumit läpi, ja käytte keskustelemassa siellä (samalla intensiteetillä), jos löydätte jotain ikävää keskustelua MMC:n tuotteista? Ai niin, mutta sehän on vaan totta, ei syytä puuttua. ;D

EDIT: pikku korjaus, ettei kukaan loukkaannu
 
Vs: Offtopic

Neponen sanoi
Kyllä silleen nopealla katsauksella kaikki automerkit on ihan paskoja, kun ei mikään kestä ja hajoaa vaan asiallisellakin ajolla.
Fordissa syttyi penkinlämmitimestä penkki palamaan, peugeotista jäätyi talvella vaihdelaatikko ja kesällä putosi moottori kannakkeistaan tielle, mazdassa jumiutui aina käsijarru, opelissa oli jänniä juttuja valojen kanssa ja yleensä sähköjen kanssa, bemarissa oli vaihdekepin puslien kanssa ongelmia ja yleensä ottaen alustan kanssa sekä jäähdytyksen kanssa jotain pientä vikaa, toyotassa kone söi öljyä 1-2 litraa per 500km, skodassa DSG sekoili ja sisävalot paloivat aina, audissa elektroninen käsijarru jumiutui ja sitten tuo nokkahihnan kiristäjä kanitti sekä rengaspaineen valvontajärjestelmä sekoilee, nissanissa oli myös hassuja sähkövikoja, volvossa flekti sekosi ja rikkoi samalla syylarin. Tuossa siis minun autokokemukset. Osa on omia autoja ja osa lähipiirin (porukat, tyttöystävä ja veljet jne.)

SSHHH! HULLU! Ei Mitsubishi Clubin foorumi ole tarkoitettu muitten merkkien haukkumiseen. Se on tarkoitettu MITSUBISHIEN haukkumiseen. Siksi kerhon nimessä ja foorumin osoitteessa lukee se MITSUBISHI, DUH!
 
Vs: Offtopic

-JP- sanoi
Samaa "p*skaa" kuin Evon (4G63) koneetkin ? Samat huoltovälit hihnoilla 6 vuotta. Eli onko sitten niin ,että melkein kaikki on "p*skaa" ?

Toki varmaan kiristin olisi voinut olla hiljaa huoltokirjassa mainitun ajan.
Kah, korjataanpas hieman, jotenkin luin rivien välistä että puhuttiin jakoketjun hyd kiristimestä, sitä en ymmärrä.
Mutta tuohan siis "normaalia".

Itse olen puuhastellut noiden japsien vs eurovessojen kanssa +10v, ja todellakin VOIN SANOA, että jokaisessa on vikoja, toisissa paljon ja toisissa todella paljon enemmän, toisissa kalliita ja toisissa tanan kalliita remontteja.
Mutta ne suunnittelun kukkaset, niitä on ehdottomasti eniten saksalaisissa.

Ja vakki-faneille, mulla ei ole mitsulasit päässä, nytkin ajan subarulla, että se siitä pelkän merkkiuskollisuuden puolesta.

Itselleni ei saksalaisia tule, koska en omista peltoa, ja jokainen voi tuosta tehdä omat päätelmänsä ja rauhassa pahoittaa mielensä, minulle tämä on vapaa maa.
 
Vs: Offtopic

ST sanoi
Kah, korjataanpas hieman, jotenkin luin rivien välistä että puhuttiin jakoketjun hyd kiristimestä, sitä en ymmärrä.
Mutta tuohan siis "normaalia".

Itse olen puuhastellut noiden japsien vs eurovessojen kanssa +10v, ja todellakin VOIN SANOA, että jokaisessa on vikoja, toisissa paljon ja toisissa todella paljon enemmän, toisissa kalliita ja toisissa tanan kalliita remontteja.
Mutta ne suunnittelun kukkaset, niitä on ehdottomasti eniten saksalaisissa.

Ja vakki-faneille, mulla ei ole mitsulasit päässä, nytkin ajan subarulla, että se siitä pelkän merkkiuskollisuuden puolesta.

Itselleni ei saksalaisia tule, koska en omista peltoa, ja jokainen voi tuosta tehdä omat päätelmänsä ja rauhassa pahoittaa mielensä, minulle tämä on vapaa maa.

Käyttiksenä vag konsernin peli ja harraste pelinä menee just ja just japsi valmiste.
Sitä jos mitsulla hurauttas tuon 700tkm,niin vois olla lompakko meleko tyhjä,eikä pelkästään varaosien ostelusta :)
 
Vs: Offtopic


harvalla automerkillä on tarjota kaikentyyppisiä ja -hintaisia kulkimia, joten ainakin itselleni olisi todella vaikeaa olla merkkiuskollinen. siksi on jotenkin huvittavaa lukea näitä juttuja.
 
Vs: Offtopic

https://m.youtube.com/watch?v=1XlsOZnbKTg

Eikööö se nyjjo tullu selväks...
 
Vs: Offtopic

pexi sanoi
Tää on offtopic topic ja mä vaan pohdin että XXX. <- sensuuri iski -Jouni_K

Aa OK. Koska tämä on offtopic-topic, niin tässähän voisi joku vaikka samaan tapaan pohtia, että VAG-tuotteet ovat... pas..tellinvärisiä. Kokeillaanko? Vaihdetaan pastellinvärisen tilalle sitten myöhemmin jotain muuta?
 
Vs: Offtopic

vag konsernin tuotteet tulevat olemaan aina tän maan myyntitilastojen kärjessä.
Suurin osa suomenkansalaisista ymmärtää mitä kannattee ostaa ja mistä pysyä kaukana :peukku
 
Vs: Offtopic

MitsuT sanoi
Sitä jos mitsulla hurauttas tuon 700tkm,niin vois olla lompakko meleko tyhjä,eikä pelkästään varaosien ostelusta :)
Paska puhetta...
Jos olet uudesta hurautellut vaggilaisella 700tkm niin kyllä siihenkin rahaa on uponnut... Ja se taas on ihan silkkaa soopaa että mitsun osat maksais suhteessa yhtään enempää kun minkään muun tahansa merkin...
 
Vs: Offtopic

Jahvetti sanoi
p*ska puhetta...
Jos olet uudesta hurautellut vaggilaisella 700tkm niin kyllä siihenkin rahaa on uponnut... Ja se taas on ihan silkkaa soopaa että mitsun osat maksais suhteessa yhtään enempää kun minkään muun tahansa merkin...

Siis totta kai menee rahaa. Pitää tankata ja huoltaa. Mut jos ton määrän olis jollakin japsi räpsyllä lykänny,niin kyllä sitä olis varmaan jossain kerjäläisenä jo :D
 
Vs: Offtopic

Joka merkillä jotain huonoa. Niin muilla kuin mitsuilla. Usein tämä kuitenkin johtuu omistajan/käyttäjän väärinkäytöstä.

Mä annan galantille happea ja kokeilen liki päivittäin rajoja mutkissa. Tottakai siinä kuluu ja hajoaa paikkoja. Vaikka sitä kuinka huoltaa.

Mutta kun verrataan kaverin audiin joka ollut hänellä yhtä kauan kuin galant mulla. Tämä äijä ei huolla autoansa pätkääkään (ei edes pese). Nyt pomppas leimalla niin oon joutunu vaihtamaan viime kesällä vaihdetut tulpat, virranjakajan, alustan puslia, kaasuläppä/imusarja uskomattoman öljyssä, vuotoja imupuolella, pakosarja halki, katti vaihtoon ym... Ihme että saanut leiman viimeset 4v. Ilmansuodatinta ei ole hänen omistuksessa edes putsattu... Äijä ajaa autolla vaan töihin ei kovaa ajoa.

En syytä audia merkkinä tai mallina tässä mitenkään vaan uskon että hänen käytössä mikä tahansa auto olisi kärsinyt laiminlyönnistä
 
Vs: Offtopic

Tähän väliin voisi heittää erään ajatelman:

Mistä lähti Toyotan "alamäki" suomessa?

Siitä että kys merkkiä alettiin valmistaa EUROOPASSA, EUROOPPALAISILLA osilla.

Laatu ja luotettavuus heikkeni.

Mutta 70% suomalaisista on lampaita, jotka menee virran mukana ja mumisee yksikseen paskasta, ja tyytyy kohtaloonsa..
 
Vs: Offtopic

MitsuT sanoi
Siis totta kai menee rahaa. Pitää tankata ja huoltaa. Mut jos ton määrän olis jollakin japsi räpsyllä lykänny,niin kyllä sitä olis varmaan jossain kerjäläisenä jo :D

Joo... Mutta jos on jo valmiiksi kerjäläisen varoissa ja silti ajelee mitsulla ja hyvin pärjää...
Ja jos 700tkm japsiräpsyllä menee niin harvalla euro kulkineella pääsee edes siihen 500tkm kohdalle niin halvalla....
 
Vs: Offtopic

Okei, koska tämä on todellakin offtopic, ja kaikenlainen OT on näköjään OK, niin osallistutaan toki talkoisiin:

Kirjoittelenpa tässä TÄYSIN kuvitteellisen autokonsernin tuotteista, ja sen TÄYSIN kuvitteellisista asiakkaista.

Konsernin X autoja myydään paljon, koska vaari on aikoinaan kertonut lapsille miten ilmajäähdytteinen auto X oli sodan jälkeen hyvä auto keinosiementäjän käytössä (tosin samalla myös ainoa auto saatavilla). Tähän perimätietoon perustuen ostetaan konsernin X-autoja massoittain. Fiilispohjalta siis, ei tietoon perustuen. Konsernin X autoissa houkuttelee myös ennen kaikkea se, että ne ovat niin totaalisen hajuttomia, mauttomia, suorastaan tylsiä. Sellainen juuri puhuttelee ihmisiä, joiden lempiväri on beige. Heitä on paljon. Eikä ihme, beigehän on hieno väri. Massan mukana kulkeminen on kuitenkin aina turvallisin vaihtoehto, ja lisäksi aina voi vetää "näitä on myyty paljon, PAKKOHAN tän on olla hyvä"-kortin hihasta, ja tietää että naapurin (ja naapurin naapurin, ja naapurin naapurin naapurin, jne) beigen farmarin omistaja beesaa, koska ei uskalla muuta sanoa, vaikka olisikin tullut ostettua kakkelia. Joka viikonloppu Prisman pihalla sitä beigenväristen farkkujen rivistöä katsellessa tulee aina vakuuttuneeksi, että kylläpä tuli ostettua hyvä auto -eihän näitä muuten näin paljoa olisi täällä? Ostopäätöstä vakuutti vielä konsernin X kotimaankieliset, jämäkät mainossloganit jokaisessa iltapäivälehdessä ja TV:ssä. (Keskiverto-ostaja ei tietenkään tiedä, että konsernin X autot tehdään suurelta osin eri puolilla entisiä ja nykyisiä kehitysmaita, eikä suinkaan konsernin kotimaassa).

Sellanen iltasatu. ;)
 
Vs: Offtopic

Multa pojot mitsulle , ei oo tarvinnu mitää ihmeellistä tehä toho 99 vuonna uutena ostettuu golttii muutaku taka iskarit ja jo takuu aikana ilmeisesti jo uudesta asti ollu laturi vika (takuuseen) ja tietty etupäähä parii kertaa levyt ja palat ja nekin ruostumisen johdosta ja parii kertaa jakohihna , ja tietenki kerra pakoputki ... autolla nyt ajettu jotai 170 tuhatta ...
 
Vs: Offtopic

ST sanoi
Tähän väliin voisi heittää erään ajatelman:

Mistä lähti Toyotan "alamäki" suomessa?

Siitä että kys merkkiä alettiin valmistaa EUROOPASSA, EUROOPPALAISILLA osilla.

Laatu ja luotettavuus heikkeni.

Haluutko kuulla tarinan Pajero & Galant vs. Carisma & Space Star? Haluatko kuulla mielipiteeni eurooppalaisista osista ja osien sovituksista, vaikka ne ovatkin Mitsubishissa? ::)
Noh, ehkä joku toinen kerta sitten...
 
Vs: Offtopic

Niko Päivinen sanoi
Haluutko kuulla tarinan Pajero & Galant vs. Carisma & Space Star? Haluatko kuulla mielipiteeni eurooppalaisista osista ja osien sovituksista, vaikka ne ovatkin Mitsubishissa? ::)
Noh, ehkä joku toinen kerta sitten...
Noh, itsehän ne(kin) viat korjasin, kuten niin monet muutkin, joten todellakin tiedän.

Ja tässäpä eräs pala purtavaksi:
Saksalainen 130kw AT diesel, 200tkm ajettu, perän kuori ja itse perä HALKI, PREMIUM-autossa.
 
Vs: Offtopic

ST sanoi
Noh, itsehän ne(kin) viat korjasin, kuten niin monet muutkin, joten todellakin tiedän.

Ja tässäpä eräs pala purtavaksi:
Saksalainen 130kw AT diesel, 200tkm ajettu, perän kuori ja itse perä HALKI, PREMIUM-autossa.

Joo mut se johtuu kato siitä, kun siinä on niin paljon TEHOA ja WÄÄNTÖÄ. Ja se on PLUSSAA, ei vika...
 
Vs: Offtopic

Halkes mullaki galantin ayc perä. Kuori oli ympärykseltään kokonaan halki
 
Vs: Offtopic

Ja mä en saa ilmattua ällän jarruja...

Joten pitää kohottaa mieltä ettei ne uudetkaan toimi kuin pitäs
http://m.youtube.com/watch?v=mkQ5yBnS4SU
http://m.youtube.com/watch?v=YGquRCM674Q&sns=fb
 
Vs: Offtopic

akio sanoi
Väitätkö että multa puuttuu teho ja wääntö vai ;D (huumorilla)

Totta munassa väitän. Japsiräpsy mikä japsiräpsy. Niin surkee vieläpä, ettei niitä ole Suomessa myyty uutena yhtään. Kattosit säki vaan mallia hyviin autoihin Prisman parkkikselta. Niin suurin osa suomalaisista tekee. :)
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
sama TEHOsekoittimes tänää :D

Pitäskö meidän kuitenkin siirtyä puimaan näitä hajoamisia obh nordican foorumille vai vaihdetaanko suoraan kostoksi esim. Boschiin? ;D
 
Vs: Offtopic

kirppu1990 sanoi
Pitäskö meidän kuitenkin siirtyä puimaan näitä hajoamisia obh nordican foorumille vai vaihdetaanko suoraan kostoksi esim. Boschiin? ;D

Ei, vaan koska niin monet, te molemmat mukaan lukien, olette ostaneet OBH Nordican, on sen pakko olla hyvä, by default. Kaikesta huolimatta. Teidän kummankin pitää myös pikimmiten mennä Boschin-foorumille väijymään, josko siellä joku kehtaisi sanoa jotain poikkipuolista OBH Nordicasta, ja kilahtaa siellä VÄLITTÖMÄSTI, jos joku tekee niin. :)
 
Vs: Offtopic

Taivaspaikkoja mulla on 12 tällä hetkellä :) obh palautuksia tuli tänään töissä muuten vain 5 ;D
Niko hajosin sun viime vastaukselle :D
 
Vs: Offtopic

Mun täytyy kyllä vaikka pelkäsinkin niin oon kyllä hemmetin tyytyväinen tohon ST220 Mondeoon, mukava ku mikä, tilaa on vaikka muille jakaa, voimaakin ihan mukavasti, varusteitakin on. Huollot on helppoja, osat edullisia. Pyöränlaakerit oon vaihtanu ja on ollu helpoin missään tähän mennessä. sit esim. Polttimoitten vaihto on kerrankin tehty järkevästi vaihdettavaksi... Sitä mä oon ihmetellyt et miten tässäkin on penkinlämmitin rikki, niinku on kaikissa mulla olleissa euroautoissa. Mitsuissa ei oo ollut koskaan rikki vaikka on ollut 0-400tkm vehkeitä.
Se nyt on ainoa ongelma mulla Mondeossa, muut pari juttua on vaan pikkuvinkeitä ja korjaantuu normihuolloilla.

Mitsulta ei juuri nyt löydy meidän tarpeisiin sopivaa käyttistä ja vaikka Seat kiva peli olikin niin Audit on kyllä kavereitten kokemusten perusteella pannassa meillä. Pysyn siis toistaiseksi tässä miellyttävässä Ford-Mitsu symbioosissa (Voin siis kuvitella ostavani jatkossakin Fordin :))
Taivaspaikan hommasin Focuksella toistakymmentä vuotta sitten :)
 
Takaisin
Ylös Bottom