Offtopic

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Offtopic

miikka sanoi
Tampereen vakiokatsastusasiakkaille tiedoksi, että mulla vaihtuu asema. Jos joskus aikaa varatessa unohdan sanoa niin ei kannata Linnainmaalle ajaa :) Infoilen tarkemmin myöhemmin kun nimitys tulee virallisesti.
Nööyyy.!

Linnainmaa oli aina näppärästi lähellä, tai noh, sherwood olis kans ok.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Offtopic

Moottoritielle joutuu valitettavasti lähtemään, mut loistavan asiakaspalvelun takiahan ajelee vaikka turkuun. Tai no ei ehkä kuitenkaan sinne :)
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

miikka sanoi
Moottoritielle joutuu valitettavasti lähtemään, mut loistavan asiakaspalvelun takiahan ajelee vaikka turkuun. Tai no ei ehkä kuitenkaan sinne :)

Melkein vois vaikka Turkuun lähtee katsastaan, kun niin hyvää palvelua on saatu. :peukku
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Kelpaako ulkomailla katsastettu sitten miten suomessa?

Hyvä pointti, täytyy pyytää Turusta mukaan kansainvälinen katsastustodistus.

Teemu, mukava kuulla :)
 

kikZ

Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2010
Sijainti
Kotka
Vs: Offtopic

Nyt on volkkari myynissä! Miks ei mulle oo jo soitettu että " Mä ostan sen" ?? ::) ::)
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Offtopic

Siis nyt vasta laitoit myyntiin? Minä luulin että se ois ollu koko ajan. Tuli ajeltua tuossa jonkin aikaa vaikka minkälaisilla kikottimilla ja kyllä tuo vanha Mitsun rohjake pieksää ne 6-muna. Olihan niissäkin omat puolensa toki mut silti.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Melkein vois vaikka Turkuun lähtee katsastaan, kun niin hyvää palvelua on saatu. :peukku
Juu jossei itte löydä, eikä Miikka löydä kolinoita/väljiä ni sitte kovaa ajoa vaan ;D
 

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

Näin on. Ja löytyihän sieltä väljää, kun tarpeeksi renkutti, takaa etutukivarren puslat. Ja Whitelinet jo tilalla.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Näin on. Ja löytyihän sieltä väljää, kun tarpeeksi renkutti, takaa etutukivarren puslat. Ja Whitelinet jo tilalla.

Loppuko muuten oireet? Piti soitella ja kysyä asiasta.
 

kikZ

Member
Liittynyt
19 Tammikuu 2010
Sijainti
Kotka
Vs: Offtopic

Kyllä nyt on tilaa olla. Piti tulla syksyksi evakkoon äitille asustaan kun omassa kotona tehhään putkiremppaa. Nyt on koira ihmeissään kun joutuukin jakaan sohvan kahden kissankanssa! ;D ;D
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Offtopic

Kerros Tunari miten eroaa rakenteeltaan (siis iän puolesta) kolaroimaton yli 10v Galant ja uus Volvo?
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Offtopic

Tunari-82 sanoi
Silti menisin kolaritilanteessa ennemmin uuden volvon kuin ++10v suomen suolateillä kynnetyn galantin kyytiin.

Hei kunhan se ei iske takaariin / perään niin kaikki ok. :) Lähinnä tarkoitan EA -kormallia tässä. Noh on se kiva tietää että on hieman paremmassa turvassa. Kyllä mä ihan periaatteesta istun viimeseen asti siinä suolassa kynnetyssä galantissa. :) <3
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Offtopic

Itse joutuisin kolariin mieluummin volvon kyydissä, sellaisien lunariin pistämisestä ei omatunto soimaa. :)

Toki jos on jo päätetty että kolarin toisena osapuolena on nimenomaan Galant niin sitten eri asia. Voin kokemuksesta sanoa että Galant on kolaritilanteessakin mukava, bägin laukeamista tuskin huomasi. ;D
 

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Offtopic

Olisko kyse siitä, että Galant on herrasmiesten auto ja jolla joudutaan keskimäärin lievempiin kolareihin, kiireiset myyntitykit mersuillaan koheltaa ihan eri riskiluokassa ???
Ei se sitä silti kokonaan selitä, onhan tuossa esim. Carina 90-luvulta noteerattu erittäin vaaralliseksi, vaikka aika pappa-auto sekin on.
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Vs: Offtopic

nyt on helppo päättää kumman auton aamulla ottaa, s40 vai galant :p
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: RE: Offtopic

Urran sanoi
Kerros Tunari miten eroaa rakenteeltaan (siis iän puolesta) kolaroimaton yli 10v Galant ja uus Volvo?

Suurlujuusteräksiähän on alettu käyttämään kunnolla vasta 2000-luvun kuluessa, ja se on varmaan suurin ero perinteisten turvavarusteiden määrän kasvun lisäksi. Melko varmaksi voisin veikata, että kallioleikkaukseen pamauttaessa Volvon kuski selviää huomattavasti pienemmillä vammoilla :)

Suuntaa antavasti noita eri turvallisuuteen vaikuttavia varusteita voi katella vaikka autojen pelastuskortteja tutkimalla.

Mutta ei kai kukaan vertaile jotain kasarigalantia 30 vuotta tuoreempaan autoon? Taitaa olla vertailukelpoisia nuo pisteet vain saman ikäluokan autojen kanssa.
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Offtopic

Voisin veikata että ajan hammas/korroosio olisi päässyt nakertamaan mitsun rakenteita vs uusi volvo?
Ja tuskin on samat pisteytykset olleet käytössä nyt ja -80 luvulla törmäystesteissä,taitaisi kaikki nykyautot saada täydet 5tähteä jos vietäisiin -80 luvun testeihin?
Vai väitättekö että jos auto on vuonna -85 saanut sen viisitähteä se on yhtä turvallinen tänäpäivänä,28v vanhana kuin vuoden 2013 auto(vaikka nyt se volvo)?

Se galantti on silloin voinut olla aikansa turvallisimpia autoja,mutta vaikka minkälaiset timanttilasit päässä katsoo,ei sitä voi verrata tämänpäivän autoihin.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: RE: Offtopic

miikka sanoi
Suurlujuusteräksiähän on alettu käyttämään kunnolla vasta 2000-luvun kuluessa, ja se on varmaan suurin ero perinteisten turvavarusteiden määrän kasvun lisäksi.

Entäs sit jos molemmissa on vaikka 5mm ruostetta? Galantin vanhoissa mutta paksummissa rakenteissa se ei vielä paljoo tunnu mut uudemmassa suurlujuusteräksessä se voi olla prosentuaalisesti jo todella paljon. Ihan vaan aattelin. Et katsurina kun miikkakin niitä autoja katot ni päällepäin se ruoste näyttää varmaan aika samalle mut joku vanha jenkkirauta mikä on tehty oikeesti raudan äärellä on vielä suht entisellään vaikka jonkin verran ruostetta oliskin.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Sijainti
Lohja
Vs: Offtopic

Jos esim. vanhemman galantin runkoaisoissa on 5mm ruostetta, pölähtää se kolaritilanteessa ilmaan, sanan varsinaisessa merkityksessä.
Kaikkien "vanhoja kannattavien" kannattaisi tutustua siihen, miten tuollainen nykyauton kori "toimii" kolaritilanteessa esim. verrattuna EA galluun tai vaikka johonkin tämän vuosituhannen alussa esiteltyyn autoon. Eroa on paljon ja se äärimmäinen jäykkyys ei ole avain onneen.
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: RE: Offtopic

Basbarduu sanoi
Entäs sit jos molemmissa on vaikka 5mm ruostetta? Galantin vanhoissa mutta paksummissa rakenteissa se ei vielä paljoo tunnu mut uudemmassa suurlujuusteräksessä se voi olla prosentuaalisesti jo todella paljon. Ihan vaan aattelin. Et katsurina kun miikkakin niitä autoja katot ni päällepäin se ruoste näyttää varmaan aika samalle mut joku vanha jenkkirauta mikä on tehty oikeesti raudan äärellä on vielä suht entisellään vaikka jonkin verran ruostetta oliskin.

No, mulla ei ole faktatietoa suurlujuusteräksien alttiudesta ruostumiselle, mutta vaikea kuvitella niiden juuri ruostuvan sijoittelunsakaan puolesta. Yleensähän ne ovat A/B/C-pilareissa ja muissa ohjaamoa ympäröivissä osissa. Eivätkä ne kyllä pääse samaan tapaan altistumaan ulkoisillekaan tekijöille (vesi,suola,kura ym.) Uskoisin myös, ettei materiaali itsessäänkään ole mitään herkintä tavaraa ruostumaan.

Jos autoihin on tullut omamassaakin lisää sen tonnin verran, niin voisin veikata että siitä on melko suuri siivu mennyt korin rakenteisiin. Nykyään on sen kotelorakenteiden ohuehkon näköisen pintapellin alla muutakin kuin ilmaa. Kasariautoissa saattoi joku runkoaisa olla tuhdimpaa tavaraa mutta hyöty menee miinuksen puolelle jos kaikki kotelot ovat tyhjää täynnä.

Vertaisin 80-luvun auton koria ja nykyaikaisen auton ominaisuuksia samoin kuin tyhjää limsatölkkiä ja tonnikalapurkkia. Voi arvata kumpi on se limsatölkki :)

Onhan autossa muitakin turvallisuustekijöitä kuin korin rakenne. Et kai heitä tähän vielä mukaan sitä essonbaari-juttua, että vanha jenkki on turvallinen auto kolaritilanteessa?

Edit: Rupes oikein kiinnostamaan, joten selailin intternettiä. Eka mitä tuli Googlesta vastaan: http://tekniikanmaailma.fi/vanhat/tm-tekee-tormaystestin-osa-2-kymmenen-vuotta-elamasta
Aika osuva otsikko?

Pari lainausta:

Jos pahin silti tapahtuu, loukkaantumisen ja jopa kuoleman riski on selvästi suurempi kuin uudemmissa autoissa. Ero korostuu, jos uusi ja vanha törmäävät keskenään. Vanhojen autojen kuljettajien riski kasvaa yhä, kun uudemmat ja painavammat autot yleistyvät liikenteessä. Turvallisuusmielessä uuden auton osto siis kannattaa. Toivottavasti kehitys ei kuitenkaan kulje amerikkalaiseen suuntaan, jossa monet mieltävät massiivisen maasturin turvallisimmaksi autoksi. Nykyaikainen pikkuautokin nimittäin tarjoaa paremman suojan kuin vanha, luokkaa suurempi auto.

Myös materiaalit ja valmistusmenetelmät ovat kehittyneet. Yhdistämällä suurlujuusteräksiä, erilaisia ainevahvuuksia, kerrosrakenteita ja nestepainemuovattuja tai laserhitsauksella yhteenliitettyjä osia rakenteet on pystytty suunnittelemaan riittävän vahvoiksi ilman, että paino kasvaa liikaa.

Törmäysenergian sitominen vaatii rakenteiden tietyn kokoonpainumismatkan. Painavamman auton keulan rakenne on siten suunniteltava jäykemmäksi, ellei keula sitten ole selvästi pidempi. Kun tällainen uusi auto törmää vanhaan autoon, jonka rakenne on liian heikko jo myötäävään esteeseen ajettavassa törmäyskokeessa, seuraukset ovat vakavia.
 

AnttiHartik

Active Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2006
Sijainti
Hyvinkää
Vs: Offtopic

Appiukolta hain laatikollisen lainaan 70- ja 80- luvun VM, TM ja muita autolehtiä. Huikeeta luettavaa. ;D
 

Liitetiedostot

  • CAM00230.jpg
    CAM00230.jpg
    202.4 KB · Lukukerrat 425

korsma

Galant GTi Dyn-4, Sigma 24v
Liittynyt
6 Toukokuu 2003
Sijainti
Lappi
Vs: Offtopic

Enempää ylistämättä kasarigalantin turvallisuutta, mutta tuo folksamin tilastohan perustuu jo tapahtuneisiin kolareihin, ei TM:n artikkeliin tai mainoksiin ???

Tutkimustulokset perustuvat 156 000 kolariin, jotka tapahtuivat vuosina
1994 – 2013, ja joissa vammautui yhteensä 38 000 henkilöä. Käytämme pohjana
kahden auton törmäyksen tietoja , jotka on rekisteröity kansalliseen
liikenneonnettomuustietokantaan (STRADA).
Tämän tyyppisessä törmäyksessä tärkeimpiä onnettomuustekijöitä ovat
autojen törmäysturvallisuusominaisuudet ja paino, jotka molemmat vaikuttavat
lopputulokseen. Vammautumisriskejä automallien välillä on verrattu
analysoimalla kaikkia törmäyksiä, joita kyseiselle automallille on sattunut.
Vammautumisriskitietoa täydennetään tiedoilla siitä, kuinka vakavia henkilövahinkoja
tietyssä automallissa on sattunut.

86-93 galantin menestys varmaan juontaa tuolta tilastojen keräämisen alkuajoilta
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Offtopic

En missään nimessä väitä että vanhat kotterot ois turvallisempia kuin uudet autot pl. jotkin kiinalaiset kuolemanloukut vaan halusin vaan sanoa että maailma muuttuu ja se tulisi ottaa huomioon. Joku sais testata miten kestävyydelle käy jos ottaa saman kokoisen siivun pois vanhan auton ja uuden auton rakenteista.

Tuli joskus luettua tuo TM artikkeli ja huonostihan siinä käy vanhemman auton kuskille. Jossain oli myös sama testi jossa vanhaa autoa edusti Sierra.

Joo ei oo vanhat jenkit turvallisia, eikä vuosien insinöörityö ole mennyt hukkaan.
 

Mizushima

Member
Liittynyt
12 Huhtikuu 2003
Vs: Offtopic

Autojen korien suurlujuusteräksistä on alettu puhumaan vasta kun Thyssen ym eurooppalaiset alkoi vuosituhannen vaihteessa suorasammuttamaan rautaa kelalle. Yllätys yllätys ;D

Tosiasiahan on että japskit kehitti suorasammutustekniikan kompensoimaan raaka-ainepulaansa ja ne teki yli 500Mpa ohutlevyä jo 70-luvulla. Suurlujuusteräksen määritelmähän muuttuu koko ajan, mutta millin pelti on -90 luvun japskissa lujempaa kun saman paksuinen pelti ikäisessään euroautossa. Mutta kuten tiedetään japskit käytti teräksen parannettua lujuutta myös säästääkseen raaka-ainetta, joten euroautossa ainevahvuudet saattoi olla paksumpia.

Nämä sardiinipurkki ;D yms. -90 luvun lausahdukset juontaa varmaankin juurensa juuri näihin ainevahvuuksiin. Myötölujuuden päälle ei vielä ymmärretty.

Ja tottakai korirakenteet ja teräkset on kehittynyt ja kehittyy kokoajan.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Offtopic

Ettei kukaan saa väärinkäsitystä niin mä en hummaillu kasari-Galantin turvallisuudesta Mitsu-lasit päässä (sitäpaitsi mä en omista Mitsu laseja, mul on kyl Honda laseja jne kyllä) vaan pikemminkin halusin kyseenalaistaa väitteen että: Uudehko (no jos puhutaan vaikka alle 10 vuotiaista?) Volvon kori on paremmassa kunnossa kuin 10-20 vuotiaan Galantin. Nimimerkillä erään silloin 6 vuotta vanhan V40 alla käyneenä :D Se oli kuuden vuoden iässä jo huonommassa kunnossa kun mun 170tkm ajettu 24 vuotias vanhus :peukku

Mitäs miikka muuten yleisesti sanoo: Ruostuuko uudemmat autot (yleisesti) nopeammin kuin vanhat? Eli jos verrataan vaikka 15v EA galanttia ja 5v x-autoa niin onko se x-auto 10 vuoden päästä samassa kunnossa kun Galant nyt, paremmassa vai huonommassa?

Kun puhutaan että nykyautojen paino on lisääntynyt turvallisuuden nimissä silti lähtemättä kehumaan Jenkki autojen turvallisuutta niin kai porukka tiedostaa että niinkin pieni auto kun E3xA Galant painaa yli 1400kg? :D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Kun puhutaan että nykyautojen paino on lisääntynyt turvallisuuden nimissä silti lähtemättä kehumaan Jenkki autojen turvallisuutta niin kai porukka tiedostaa että niinkin pieni auto kun E3xA Galant painaa yli 1400kg? :D

vanha patarauta 4g63 katsos painaa versus uudemmat alumoottorit jne ;) ja se ei ole sitä turvallista massaa kuitenkaan ollenkaan.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Offtopic

Itsehän olen todennut konkreettisesti että pituussuunnassa e33 kestää hienosti,nimimerkillä takahiekkapelti rytyssä ja pienet jäljet runkoaisojen päässä vs 96 corolla josta keula sisässä..
 

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Ettei kukaan saa väärinkäsitystä niin mä en hummaillu kasari-Galantin turvallisuudesta Mitsu-lasit päässä (sitäpaitsi mä en omista Mitsu laseja, mul on kyl Honda laseja jne kyllä) vaan pikemminkin halusin kyseenalaistaa väitteen että: Uudehko (no jos puhutaan vaikka alle 10 vuotiaista?) Volvon kori on paremmassa kunnossa kuin 10-20 vuotiaan Galantin. Nimimerkillä erään silloin 6 vuotta vanhan V40 alla käyneenä :D Se oli kuuden vuoden iässä jo huonommassa kunnossa kun mun 170tkm ajettu 24 vuotias vanhus :peukku

Mitäs miikka muuten yleisesti sanoo: Ruostuuko uudemmat autot (yleisesti) nopeammin kuin vanhat? Eli jos verrataan vaikka 15v EA galanttia ja 5v x-autoa niin onko se x-auto 10 vuoden päästä samassa kunnossa kun Galant nyt, paremmassa vai huonommassa?

Kun puhutaan että nykyautojen paino on lisääntynyt turvallisuuden nimissä silti lähtemättä kehumaan Jenkki autojen turvallisuutta niin kai porukka tiedostaa että niinkin pieni auto kun E3xA Galant painaa yli 1400kg? :D
Kyllä noissa ensimmäisissä viesteissä on puhuttu koko ajan uudesta volvosta ja siitä että vanha galantti olisi turvallisempi.

Tässä nyt lähdet vertaamaan galanttia joka on todennäköisesti hyvin säilynyt yksilö,johkin random v40 käyttis volvoon,varmasti löytyy joka automallista sellaisia ruosteettomia yksilöitä,jotka on uudesta olleet tarkalla pidolla.

Muutenkin aika suppea otanta,jos on yhden volvon alla käynyt,siitä on aika turha vielä suuria johtopäätöksiä tehdä automallin ruostumisesta,käytetyt autot kun tuppaa olemaan yksilöitä.

Itse en mitenkään volvoja fanita enkä todennäköisesti tule sellaista ikinä omistamaan,(ainakaan tuollaista thaikuissa tehtyä v/s40 mallia) eikä täten ole omaa kokemusta niiden ruostumisesta.

Ei se galantti tuon wikipediasta löytyneen artikkelin perusteella kovin kummoisia tähtiä ole törmäyksistä saanut.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) crash test ratings for 1991–1993 Galant:[21]

Frontal Driver: 2/5 stars
Frontal Passenger: 4/5 stars
Side Driver: Not Rated
Side Rear Passenger: Not Rated
Rollover: Not Rated

Euro ncap.in testiä en galantista löytänyt.
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: Offtopic

Tuosta e3x sarjan massoista, niin vähän epäilen että yhdenkään version omamassa olisi yli 1400kg, vr4:sta tahi e39a en tiedä, mutta muistelisin että e38:kaan ei ollut.... E34a taisi painaa 1200kg paikkeilla...

-Eki
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Offtopic

Tunari-82 sanoi
Kyllä noissa ensimmäisissä viesteissä on puhuttu koko ajan uudesta volvosta ja siitä että vanha galantti olisi turvallisempi.
Ehkä joku puhui, itse puutuin vain siihen että KAIKKI E3x ja KAIKKI EA Galantit ei voisi pärjätä millekkään "uudelle autolle" millään tasolla: Koska kaikki mätiä paskoja.

Siis pointtina sama mistä itse mainitsit, autot yksilöitä, ei yleistetä että kaikki mätiä paskoja.

Ei varmasti pärjää turvallisuudessa, mutta silti virheellistä väittää että kaikki vanhat Galantit on mätiä paskoja.

eki omassa E39A:ssa lukee otteessa omamassa 1470kg. Ja se on todennäköisesti punnattu konttorilla koska se on tuontiauto. Tosin onhan siinä voimansiirrossakin varmasti lisäpainoa..
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

eki75 sanoi
Paljos se e38 siinä WSM:ssä näyttää.. ??? ja sitten se ehkä kumminkin eniten myyty malli e33.. ;D

-Eki
mite ny e38 eroais painolla e39:sta? mielestäni ei mitekää kun helmamuovit + kone eri vain...

e33 = 1210-1300kg riippue vaihteistosta jne
 

miikka

New Member
Liittynyt
1 Joulukuu 2003
Vs: Offtopic

Nuo rekisteriotteiden ja WSM:ien omamassat voi olla ihan mitä sattuu todellisuuteen verrattuna, en luottaisi ihan sokeasti muuhun kuin vaakaan :) Pelkkä kuskin laskeminen mukaan tai jättämättä pois laskuista tekee jo jonkun verran. Tuskin on tietoa siitäkään, onko massassa tankki täynnä jne. Helposti tulee parilla muuttujalla yli 100 kg massan vaihtelua.
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Offtopic

Ja nykyautoissa tulee massaa äkkiä slaitteistakin,esim q7 audin johtosarja painaa 60kg,sähköpurkit 40kg..
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Onneks on offtopic -topicci: Mikä on E38A?

Täällä kirjottaessa ilmeisesti e3 sarjan dyn4 glsi... Todellisuudessa e3 mallisarjan nelikko galantti ilman 4ws:sää...
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Offtopic

tepi sanoi
Täällä kirjottaessa ilmeisesti e3 sarjan dyn4 glsi... Todellisuudessa e3 mallisarjan nelikko galantti ilman 4ws:sää...

Tuu Urrani kattoo nummelasta löytyy yks semmonen ahdettuna oikeen ! Ei ole tullut perus mikapuheluita :/ Oletan että Urranilla on kiire. Selvitystä vaaditaan asiaan
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Offtopic

tepi sanoi
Täällä kirjottaessa ilmeisesti e3 sarjan dyn4 glsi... Todellisuudessa e3 mallisarjan nelikko galantti ilman 4ws:sää...
Tämä selvä :D Tullut vastaan muutamaan kertaan mut kun tuntuu käsittävän kaiken vapareista nelikoihin kuten E39A:kin niin vähän jäänyt epäselväksi :)

Oliks late toi ahdettuna oikeen vai ahdettuna oikein ;D Nehän on monesti kaks eri asiaa :D

Mä en oo kerenny soittaa. Töitä tuntuu riittävän aamuyöstä iltayöhön. Melkeen joka päivä meinannu Latelle soittaa, eilen viimeeks. Mut aina tulee joku puhelu tai joku muu kiire ettei kerkee..
 

tepi

Active Member
Club Member
Liittynyt
23 Elokuu 2006
Sijainti
Suomi
Vs: Offtopic

Onhan tuota joskus ämpylöity ihan foorumillakin että miten ne menee galantin e3x mallit.

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=3122.0
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5637.25
 
M

mikada

Guest
Vs: Offtopic

Sen verran sotkeudun itsekkin tuohon kolariturvallisuus keskusteluun. Koska kyseessä on tutkimus tapahtuneista kolareista, niin hyvään tulokseen ei vaikuta pelkästään auton korin ja turvalaitteiden erinomaisuus. Isona tekijänä on auton yleinen käyttäytyminen erilaisissa olosuhteissa. Jos on aliohjaava auto, niin sillä on taipumus puskea ja näin tulla törmäyksiin keulaedellä, joten henkilövahingot jäävät pienemmiksi kuin semmoisissa autoissa, jotka tahtovat tulla kolareihin kylkiedellä. Tämän takia aliohjaavuus luokitellaan autossa turvalliseksi käyttäytymiseksi ja kohta 14 vuoden kokemuksella EA Galantista voisin luonnehtia auton käyttäytymistä erilaisissa olosuhteissa turvalliseksi. Tämä on varmasti merkittävä tekijä tuossa hyvässä menestyksessä kolaritutkimuksessa.
 
Ylös Bottom