Offtopic

Teemu T.

Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2007
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
omalta osaltani tein laskelmia minkä verran diesel tulisi vuodessa halvemmaksi. Summa ei ole aivan mahdottoman iso (400e) joten mennään sillä mitä yksilöitä löytyy. Dieselit ovat järjestäen enemmän ajettuja (toki pidempää matkaa) jolloin on enemmän kulumaa näin yleisesti. Esim iskarit ja jarrut. Kori etenkin kärsii tuosta työmatka-ajosta paskaliirrossa. Nyt jos löytyy ekana kori jossa on kaikki kunnossa ja ei isompia remontteja tulossa niin katotaan sitten kummalla koneella.
JA sportback olisi kyllä :peukku Sedan on tiloiltaan tosi kehno.

Eikö Honda Accord käy? Tuo oma diesel-Accord on ollut kyllä melko huoleton auto alkukipujen jälkeen. Valinnanvaraa olisi paljon enemmän. Ja aito Japanissa tehty japanilainen.
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Eikö Honda Accord käy? Tuo oma diesel-Accord on ollut kyllä melko huoleton auto alkukipujen jälkeen. Valinnanvaraa olisi paljon enemmän. Ja aito Japanissa tehty japanilainen.

Taitas tarvita 10ke lisää rahaa tai sit ostaa yli 200tkm ajettu mikä ei tainnut olla vaihtoehto.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Offtopic

Samppa sanoi
Taitas tarvita 10ke lisää rahaa tai sit ostaa yli 200tkm ajettu mikä ei tainnut olla vaihtoehto.
+ Että Mitsun ohjaukseen tottuneella 2004- Accordin ohjaus/ajotuntuma on aika tunnoton
 

Samppa

Voima hävis, vääntö jäi.
Liittynyt
20 Helmikuu 2008
Vs: Offtopic

Ajotuntumasta en tiiä. Se on aina makuasia. Ite oon pitäny ihan ok:na ja luotettavuus noissa Accordeissa on kyllä ollu pirun hyvä. Näyttäshän nuo Diesel Lanceritkin maksavan aika reilusti, jos tollasta 100tkm ajettua hakee. Ite kääntysin kyllä siinä tapauksessa Accordiin kanssa. Tinkisin sit vähän hintarajoista tai kilometreistä. Mutta mitäpä sitä omia valintojaan muilta kyselemään. Fiiliksellähän nää ostellaan. Ainakin itellä oo ikinä järki mukana ollut valinnoissa ja aika monenlaista autoa on tullu ostettua ;D
 
M

mikada

Guest
Vs: Offtopic

Teemu T. sanoi
Eikö Honda Accord käy? Tuo oma diesel-Accord on ollut kyllä melko huoleton auto alkukipujen jälkeen. Valinnanvaraa olisi paljon enemmän. Ja aito Japanissa tehty japanilainen.
Itsellä kokemusta iCTDI ja DTEC Accordeista ja täytyy sanoa, että hyviä pelejä ovat. Luotettauus ja etenkin vähävikasuus on jopa Mitsua parempi. Ainoa negatiivinen asia Accordissa on sen lämppäreiden huonohko teho. Vaikka tuossa DTEC:ssä on eeberi, niin siitä huolimatta häviää GDI Galantille lämpiävyydessä selkeästi. Suurin heikkous Accon lämppäreissä on heikko puhallin teho. Lämmintä tulee, mutta puhallin teho on vain kuin lehmän henkäys.
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: Offtopic

MitsuMi sanoi
Itsellä kokemusta iCTDI ja DTEC Accordeista ja täytyy sanoa, että hyviä pelejä ovat. Luotettauus ja etenkin vähävikasuus on jopa Mitsua parempi.
Dieseleissä uskon varmasti, mutta yleisesti aikamoinen väite. Meinaan aktiivisena Dynyn ja etenkin Acco -topicin lukijana olen tuosta vähän eri mieltä. Jos verrataan esim. Bensa Lanceria ja Bensa Accoa. Näistä ensin mainittuhan on valittu mm. Maailman luotettavimmaksi autoksi ;) Itsekkin semmosen ~100tkm Lancerilla rullannut kun muinoin valitsin Lancerin mm. Accon (ja monen muun) yli.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Offtopic

MitsuMi sullakun molemmat löytyy niin olet varmasti huomannut että Galantin ohjaus on toiselta planeetalta. Ja kytkintuntuma myös on olemassa. Hondan kanssa vähän hukassa siinä 2.0 bensassa. Vaihteisto oli kyllä loistava käyttää mitsun synkrohelvettiin tottuuneelle. Mutta nuo käytetyt on aina vähän yksilöitä. Mun galantissa oli ihan loistava ohjaus mutta vaihteisto oli kärsinyt ekasta naisomistajasta. :)

Accordissa oli myös ruostetta ihan kiitettävästi (enemmän kuin gdi:ssä) niin ajattelin että ei hitto. Toki ei sieltä varmaan lähe takakaaret rapirstumaa mutta pohjalevystä saamani yleiskuva ei ollut ruusuinen (tai oli se tavallaan) Kivahan näitä on testailla ja sisätilat accossa olikin huippuluokkaa mielyttävyydeltään.

Kuten jo toisessa topicissa sanoin niin tuota lanceria tuskin tulee.....
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Offtopic

Kirppu vauhdis taas:
kirppu1990 sanoi
no te "ammatti" hinkkaajat ootte erikseen.. miulta ei löyvy kunnon vehkeitä tälläseen puuhaan ...Aktiivisesti katselen kyllä uutta, mutta kun kuulun näihin pitkän linjan vertailijoihin, niin kun haluan jotain hyvää niin etsin sitä vaikka puoli vuotta ;D
Kädet syyhyten odotan jo millon pääsen hankaamaan kun mystinen anto ehdottoman kiellon, etten saa nyt mennä sitä vahailee kun se hinkkas sen. :( ;D
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

ei voi olla totta! HARRI!!!! ??? ;D ;D ;D

E: en kirjota enää mittää tänne! :D
 
M

mikada

Guest
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
MitsuMi sullakun molemmat löytyy niin olet varmasti huomannut että Galantin ohjaus on toiselta planeetalta.
Juu tuosta Accon ohjauksesta, että tuossa ictdi:ssä (vanhempi korimalli) oli kiihdyttäessä semmoinen ikävä vetely, mutta tässä uudempi korisessa semmoista vetelyä ei esiinny. Continentalin 225 55 17 kitkarenkaat tekevät ajamisesta yhtä helvettiä tuossa uudempi korisessa. Auton omamassa on 1700kg ja Continentalin kitkat ovat melko löysärunkoiset, niin moottoritieajo tuntuu siltä kuin olisi renkaat irti autossa :) Mutta joo GDI Galantissa on kyllä melko loistava ohjaustuntuma. Muistan 2003, kun tekniikan maailma myös suitsutti sitä, kun Galantin taru loppui. Otsikossa viimeinen voitelu siellä sanottiin, että Galantin ohjaustuntumasta voisi moni automerkki ottaa oppia. Pahapa sitä on mennä haukkumaan jos "VAG konsernin autolehti" menee tuommosta väittämään ;) Jos tuosta Galantista joskus aika jättää, niin Honda on kyllä minulla vahvimpana ehdokkaana korvaamaan myös Gallun jos ei uutta Gallua ehdi siihen mennessä tulla markkinoille :)
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

ah-05 sanoi
Postissa oli paketti Mamasanilta.Sisälsi kaiken näkösii hihnoja ja rullia.Oli siel vesi pumppu ja hydraulinen kiristinkin.Nyt pitäs selvitellä että milloin saisi ajan että joku laittas ne viel paikoilleenkin.

tulpaha tosta mielee miun viimeöinen uni.. :D lähin selevittelemään ihme rallatusta ja vinkumista ja purin jakopään kopat eestä jne.. Siellähä oli sitten tasapainoakselin hihna sellanen kengännauhan kokonen (loppu tästä hihnasta oli hävinnyt) sitten siellä pyöri semmonen ylimääränen hihna omin päin kaikkien joukossa.. no irrotin jakopään hihnan kiristimen ja siinähä sitte pääs nokkapyörät pyörähtää.. en tiiä mitä hittoa mut, laitoin hihnan vielä takas kii ilman kiristintä ja löin koneen käyntii :D Loppujen lopuks kasasin sitten läjään niin, että tasapainoakselihommaan en laittanut hihnaa ollenkaan ;D ja muuten kaikki normisti läjään ja hienosti toimi ;D :peukku toivottavasti ei ollut enneuni!
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

ah-05 sanoi
Jaahas.Ei ole Kirpun sanaan uskomista ;D

ei saakeli, sosiaalinen ihminen.. hirrveen hankalaa.. älä kuitenkaan ota mallia niitte rullien vaihtoon tosta miun unesta! ;D
ainakin tästedes mietin kolmimielisesti mitä uskaltaa julkaista, ettei joku/jotkut nimeltämainitsemattomat tartu miun lauseisiin.. ::) ;D
 

Shadow

There's A Shadow On Everybody's Back...
Liittynyt
10 Helmikuu 2008
Vs: Offtopic

kirppu1990 sanoi
ainakin tästedes mietin kolmimielisesti mitä uskaltaa julkaista, ettei joku/jotkut nimeltämainitsemattomat tartu miun lauseisiin.. ::) ;D

::)

kirppu1990 sanoi
jos joku astetta reilumpi lappeenrantalainen kerkee, niin voisi... miule...
:-* saa sitten händyyn niilä treffeillä
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

White_Eagle sanoi
pitäskö tästä ny lukee rivien välistä et huomenna on yks nelkku vähemmän savossa?

no.. meikäläisen sähköön liittyvät "asennukset" ei tunnetusti ole niitä luotettavimpia.. Mätsi varmaan voi kertoa miten vaikeaksi tein lampun asentamisen, joka ei muuten vieläkään ole katossa ;D mut lähetään siitä nyt et en polta autoo, en ees yritä!
 

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Vs: Offtopic

No on sullakin kummii unii.Missäs vaiheessa alat kertoilee siitä kikZun piukkuudesta ja kokemuksista?Kansa janoaa tarinaa(tai minä ainakin ;D)
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

ah-05 sanoi
No on sullakin kummii unii.Missäs vaiheessa alat kertoilee siitä kikZun piukkuudesta ja kokemuksista?Kansa janoaa tarinaa(tai minä ainakin ;D)

joo ne on kummia!
ei oo totta..! kielimuuria pukkaa.. mutta tästä teille pojat sivistystä mitä muutakin se tarkottaa..
piukka
tiukka, seksikäs, pinkeä, napakka, luja, kapea.

arvostelin ulkoista olemusta. kokemusta ei löydy kian kanssa fyysisestä rakkaudesta. rauhottukaa pojat.
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

jepjep..! tässä alkaa jo vahvasti punnitsemaan osallistumistaan talvipäiviin.. ei tota v.tuilun määrää kun ei vaan jaksa ;D
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

ei siinä.. rajansa kaikella.. mut kun lähes jokaiseen kirjotukseen tartutaan jne.. no, on sitä "pahempaakin" kestetty kun yleinen päänaukominen foorumilla ;D rauhottukaa silti.
olen puhunut. amen. :-*
 

Urran

Active Member
Liittynyt
25 Huhtikuu 2010
Sijainti
Kerava
Vs: RE: Offtopic

kirppu1990 sanoi
joku/jotkut nimeltämainitsemattomat tartu miun lauseisiin.. ::) ;D
Tää on kyllä perusteeton väite. Vakuutan ettei näin ole tapahtunut, ihania nämä ihmiset, ei ne semmosia ole.

Mä saan sitäpaitsi kiusaa kun en pääse talvipäiville :(
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: RE: Offtopic

Urran sanoi
Tää on kyllä perusteeton väite. Vakuutan ettei näin ole tapahtunut, ihania nämä ihmiset, ei ne semmosia ole.

Mä saan sitäpaitsi kiusaa kun en pääse talvipäiville :(

tottakai nämä ovat ihania, en sitä kiellä :-*
se on harmillista ettei kaikki paikalle haluavat edes pääse sinne :( no yrität sitten kesäpäiville :peukku
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Grandiksissa oli ongelmia. On tuo diesel vähän kuitenkin hyppy tuntemattomaan. Pitää nyt katsoa ihan yksilön mukaan. EN osta autoa jossa on ruostetta pohjassa.

Olen tehnyt vuosittaisen arviolaskelman että diesel olisi mun ajoilla noin 400e halvempi vuodessa . Loppupeleissä viiden vuoden jälkeen eroa olisi arvonpudotuksineen 2ke.

On tätä mukava ämpylöidä.

Huomasin btw eilen että siinä taulukossa jonka annoin sulle, on jossain kohtaa joku virhe arvonaleneman osalta. Joku copypaste virhe tullu tms. Tutkitaan tarkemmin kun keretään :)
 

ST

Well-Known Member
Club Member
Liittynyt
24 Syyskuu 2003
Sijainti
Manse
Vs: Offtopic

kirppu1990 sanoi
kokemusta ei löydy kian kanssa fyysisestä rakkaudesta.
Uskoisko totakaan..

Muistan kuulleeni eräs yö että vedä tosta..

Puhumattakaan siitä teidän saunasta ja mitä siellä tapahtuikaan..
 
K

kirppu1990

Guest
Vs: Offtopic

ST sanoi
Uskoisko totakaan..

Muistan kuulleeni eräs yö että vedä tosta..

Puhumattakaan siitä teidän saunasta ja mitä siellä tapahtuikaan..

hetkinen.. mie en muista kyllä käyneeni kian kanssa saunassa ??? ;D
 

BamBu^^

New Member
Liittynyt
22 Maaliskuu 2011
Sijainti
Espoo
Vs: Offtopic

Käykäähän kaikki ihmiset tykkäämässä ja jakamassa alla olevan linkin kuvaa.
Ois mahtavaa viedä poitsu Barcelonaan MotoGp kisoja kattelemaan!

Kiitos suuresti kaikille osallistujille!! :peukku

http://niklasajo.fi/mpkilpailu/mico/
 

Jahvetti

Active Member
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
9 Tammikuu 2003
Sijainti
Honduras
Vs: Offtopic

ah-05 sanoi
No on sullakin kummii unii.Missäs vaiheessa alat kertoilee siitä kikZun piukkuudesta ja kokemuksista?Kansa janoaa tarinaa(tai minä ainakin ;D)
Kikz saa ite kertoo ku ei kirpun sanaa kumminkaa kukaa uskalla luottaa ku tuollaasia unia näkee...
Ihan sekasi...
 

Driver

Member
Liittynyt
6 Toukokuu 2012
Vs: Offtopic

Huvittavan näköne vekotin ;D

worst-ugly-cars-054.jpg
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Offtopic

InF sanoi

:peukku

Vähän samaa meininkiä täällä, ei kyllä lappua ole viellä tullut, mutta yksi mamma ilmaisi asian näin "luulen, että helikopterin lentää jossakin liki, kun pistät auton käymään"
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Offtopic

MäTSi sanoi
:peukku

Vähän samaa meininkiä täällä, ei kyllä lappua ole viellä tullut, mutta yksi mamma ilmaisi asian näin "luulen, että helikopterin lentää jossakin liki, kun pistät auton käymään"

Mitä vittua oikeesti. Jännä et noi puolikuurot mummit kuulee tommosia. Sulla on viel toi bluelame josta ei oikeesti paljo ääntää tuu. Tietty se olis hiljasempi ku sulla olis Se lohkolämmitin etkä löis parkaa kylmiltään käyntiin?

Naapurilla esim on semmonen saatanan jenkkirauta joka pitää ihan mielenvikasta ääntä ja jotkut ääliöt mahlat puntissa semmosta autoa hehkuttaa. Mä en nää siinä YHTÄÄN mitään hienoa.
 

timppa811

Member
Liittynyt
21 Syyskuu 2010
Vs: Offtopic

Ai ettei blueflamesta tule ääntä? Eikö se ole kovaäänisimpiä putkistoja joita on olemassa? Ainakin mulla on lähes sietämätön meteli ja ratapäivillä olleetkin voi varmaan tämän allekirjoittaa =)

Edit:mikäs putki valtolla on? Sillä taitaa olla vieläkin kovempi mökä.

mystinengalant sanoi
Mitä vittua oikeesti. Jännä et noi puolikuurot mummit kuulee tommosia. Sulla on viel toi bluelame josta ei oikeesti paljo ääntää tuu. Tietty se olis hiljasempi ku sulla olis Se lohkolämmitin etkä löis parkaa kylmiltään käyntiin?

Naapurilla esim on semmonen s*aatanan jenkkirauta joka pitää ihan mielenvikasta ääntä ja jotkut ääliöt mahlat puntissa semmosta autoa hehkuttaa. Mä en nää siinä YHTÄÄN mitään hienoa.
 

mystinengalant

Mennyt mies
Moderaattori
Liittynyt
14 Kesäkuu 2004
Sijainti
Uusimaa
Vs: Offtopic

timppa811 sanoi
Ai ettei blueflamesta tule ääntä? Eikö se ole kovaäänisimpiä putkistoja joita on olemassa? Ainakin mulla on lähes sietämätön meteli ja ratapäivillä olleetkin voi varmaan tämän allekirjoittaa =)

vr4:sen blueflame on ainaki tosi hiljanen. Sanoisin et viel pykälän hiljasempi ku fujitsubo.
 

MäTSi

Haittaakse?
Liittynyt
22 Huhtikuu 2011
Sijainti
Paimio
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
vr4:sen blueflame on ainaki tosi hiljanen. Sanoisin et viel pykälän hiljasempi ku fujitsubo.

tosiaan, vr4:ssa marteliuksen dp ja flamen putkisto, niin todella sivistyneet äänet. Mulla resonoi Se niin helvetisti kun peruutan auton talliin, niin peltinen takaseinä korostaa mökää kivasti.
 
Ylös Bottom