Offtopic

Vs: Offtopic

Sáu sanoi
Nyt tuli huvittava puhelu kats.konttorilta. Rekisteröin mitsun perjantaina, autosta tuli 4paikkanen. Mutta soitteli tänään että on merkinnyt väärin ja nyt omamassa 1710kg, kokonaismassa 1930, niin ei riitä kantavuus. Kuulemma 1995 alkaen kuljettaja laskettu omamassaan, mutta aikasemmin ei. (auto 94vm) :-X

Sun ei tarvi suostua siihen tietojen muutokseen jos se auto jo rekisteröitiin sillä 4-paikkaisuudella. Eri asia jos se on vielä ns. vireillä, eli sulla ei oo kilpiä/hyväksyttyä katsastuspäätöstä siihen.
 
Vs: Offtopic

Kilvet sain, rekisteriotteessa 4-paikkanen. Sano vaan puhelimessa että ottaa yhteyttä johonkin tekniseen tukeen ja lähettää uuden rekisteriotteen. :D
 
Vs: Offtopic

Sáu sanoi
Kilvet sain, rekisteriotteessa 4-paikkanen. Sano vaan puhelimessa että ottaa yhteyttä johonkin tekniseen tukeen ja lähettää uuden rekisteriotteen. :D

Njoo, katsastuspäätöksiä ei saa muuttaa asiakkaan kannalta huonompaan suuntaan ilman suostumusta. No, sähän suostuit siihen jo, eli se juna meni jo :p
 
Vs: Offtopic

En mä käsittääkseni suostunut mihinkään, kun sanoin että ottaa yhteyttä ennen kun lähettelee mitään. Keskiviikkona soittaa ja kertoo miten asia olisi. Mutta outoa, kun mulla oli vielä massatodistus delta-autolta, mutta sitä en kyllä tiennyt että kuljettajaa ei lasketa omamassaan, jos auto on käyttöönotettu ennen v.1995...
 
Vs: Offtopic

Tää nyt alkaa irtoamaan offtopicin offtopiciksi, mutta menköön vielä.

Ihan oikein toi menee, 1.1.95 eteenpäin kuljettaja luetaan vasta omamassaan mukaan. Mutta tuo kantavuushan ei riitä kuin kahdelle, ainakaan mun laskupäällä. Jos tuo olisi 1995 tai uudempi niin sitten saisit ton kolmepaikkaseksi. Miten toi on edes laskettu nelipaikkaiseksi kun kantavuus ei missään tilanteessa siihen riitä? 215 kg / 75 kg on 2,866 paikkaa eli kaksi paikkaa. Oliko toi omamassa punnittu (ja oikein) vai painaako toi auto oikeasti noin pirusti?
 
Vs: Offtopic

Juu nää voi heittää roskakoriin suoraa jos ylläpitäjät sitä mieltä, mutta vastaan nyt miikkalle vielä

Juu ei riittäisikään, inssit laittanut vaan suoraa 4 paikkaiseksi ja massat otettu maahantuojan massatodistuksesta, joka on saatu vastaavuustodistusta vastaan.
 
Vs: Offtopic

Sáu sanoi
Juu nää voi heittää roskakoriin suoraa jos ylläpitäjät sitä mieltä, mutta vastaan nyt miikkalle vielä

Juu ei riittäisikään, inssit laittanut vaan suoraa 4 paikkaiseksi ja massat otettu maahantuojan massatodistuksesta, joka on saatu vastaavuustodistusta vastaan.

En tiedä Japanin vehkeistä, mutta minulla on ainakin jenkeistä tuodussa 3000GT:ssä FMVSS-tarrassa huomattavasti päälle 2000kg lukemat (en muista tarkkaan) ja sen mukaan leimalla mentiin. 4-paikkainen tuli.
 
Vs: Offtopic

Katsoin nyt rekisteriotteesta. Omassa 1740kg omamassa ja kokonaismassa 2055kg. Auto on '94. Mistä ihmeestä tuollainen kokonaismassa on repäisty? Haiskahtaa etuvetoisen vaparin kokonaismassalta, vai lieneekö sekään noin vähän?

Jos nyt jotain positiivista haluaa hakea, niin onhan sinulla sentään ~50€/v halvempi käyttövero tuolla kokonaismassalla. ;D

Niin, ja joku mode voisi siirtää tämän keskustelupätkän vaikkapa sopivammalle alueelle.
 
Vs: Offtopic

Kyllä toi enemmän kutosen siipee muistuttaa, kuin kasin. Alempi siipi ja yläsiiven säätö vaan puuttuu.

Edit: kirotushäirä...
 
Vs: Offtopic

miikka sanoi
Eikö Oulu ole kuitenkin Kuopion pohjoispuolella, jossa nykyoppien mukaan kulkee Lapin raja?

Mikä se sellainen nykyoppi on? ??? :D En ole tiennytkään että Kainuussa asuvana olen lappalainen ;D
 
Vs: Offtopic

Dammed sanoi
Mikä se sellainen nykyoppi on? ??? :D En ole tiennytkään että Kainuussa asuvana olen lappalainen ;D
302155.png

Mutta ennemmin tuollaisen pikkuisen jakopää ongelman omaavan auton ostaisin kuin kesää-talvea suolapaskassa uitetun etelän auton.
Väitteeni perustan siihen että kun käytiin kaverin kanssa Vihdistä hakemassa auto,niin samalla tuli huomattua että kun on 6astetta lämmintä niin lahdessa vedettiin suolaa ihan kaiken varalta,ettei vaan ole liukasta.
 
Vs: Offtopic

Nuhapumppu sanoi
302155.png

Mutta ennemmin tuollaisen pikkuisen jakopää ongelman omaavan auton ostaisin kuin kesää-talvea suolapaskassa uitetun etelän auton.
Väitteeni perustan siihen että kun käytiin kaverin kanssa Vihdistä hakemassa auto,niin samalla tuli huomattua että kun on 6astetta lämmintä niin lahdessa vedettiin suolaa ihan kaiken varalta,ettei vaan ole liukasta.

Nojoo jos se lappalaisuus mitataan teiden suolauksessa niin kyllä minä sitten olen lappalainen, vrt eteläsuomi ;D Paitsi tänä''talvena'' kun on saanut itsekkin kylvää suolahiekkaa ihan riittämiin.
 
Vs: Offtopic

tarkoittaako nuo mobile.de brutto/nettohinnat mitä? alv palautetaan jos viedään maasta? maksetaan sitten suomessa uudelleen?
 
Vs: Offtopic

TimoI sanoi
tarkoittaako nuo mobile.de brutto/nettohinnat mitä? alv palautetaan jos viedään maasta? maksetaan sitten suomessa uudelleen?

Maksat yksityishenkilönä aina alvillisen hinnan Saksassa. Suomessa ei tarvitse enää maksaa alvia. Uusissa autoissa maksetaan alvi ostomaahan ja Suomeen. Kun Suomen alvi on maksettu, ostomaan alvin saa hakemuksesta takaisin. Uudeksi lasketaan alle 6000 km ajettu auto ja taisi siinä olla vielä joku aikamäärekin.
 
Vs: Offtopic

Mikäköhän siinä on ku kaikilla mitsukerholaisilla hirveet autokuumet päällänsä :D Tulee noita nettiauton linkkejä nyt ihan joka suunnalta. :)
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Mikäköhän siinä on ku kaikilla mitsukerholaisilla hirveet autokuumet päällänsä :D Tulee noita nettiauton linkkejä nyt ihan joka suunnalta. :)
kevät vaikuttaa. Ja "tekis mieli jotain uutta"
tai jopa vanhaa joillakin
 
Vs: Offtopic

nokonzok sanoi
Maksat yksityishenkilönä aina alvillisen hinnan Saksassa. Suomessa ei tarvitse enää maksaa alvia. Uusissa autoissa maksetaan alvi ostomaahan ja Suomeen. Kun Suomen alvi on maksettu, ostomaan alvin saa hakemuksesta takaisin. Uudeksi lasketaan alle 6000 km ajettu auto ja taisi siinä olla vielä joku aikamäärekin.

aikamääre on 6kk, riittää että toinen täyttyy niin auto katsotaan uudeksi.

mistä sitten mobilen brutto/netto hinnat?
 
Vs: Offtopic

akio sanoi
kevät vaikuttaa. Ja "tekis mieli jotain uutta"
tai jopa vanhaa joillakin
Niin, se on se ihmisten ikuinen ongelma kun eivät osaa ostaa kerralla semmosta autoa minkä haluaa vaan kattelee vartin nettiautoa, käy kattoo yhtä autoa ja ostaa sen koska "kyllä sillä nyt pärjää". Mulla ei ikinä ole ollut ongelmaa nimeltä autokuume. Ostan kerralla semmosen auton minkä haluun ja sen vuoksi auton vaihto on yleensä "pakon edessä joudun luopumaan".

Moni idiootti (lue: idiootti) vaihtaa autonsa tyhmistä syistä kuten "se on kulahtanut" tai "sisusta on niin paskainen ettei siitä saa siistiä" tai sitten siitä syystä että on itse telonut auton paskaan kuntoon ja haluaa uuden, että voi teloa sen. Tuo kulahtaneisuus tai se että oma auton näyttää paskalta on ylläty yllätys yleensä aina oma vika :D Siellä autoliikkeessä/markkinoilla kun autot on yleensä teennäisesti "paremman näköisiä". Ei meinaan oo kerta jos toinen kun oon tutun auton myllyttänyt siistiksi, pessyt sisustan ja "myyntiaikeet" on loppuneet siihen. Näissä tapauksissa etenkin voi aina katsoa peiliin että miks sen auton päästi niin paskaseks, niin huonoon kuntoon - eikä pitänyt siitä huolta :)

Ja mitä tähän aiheeseen tulee niin mulla ei todellakaan ole autokuumetta, mut voisin mä kolmannen ottaa kesäks :D
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Niin, se on se ihmisten ikuinen ongelma kun eivät osaa ostaa kerralla semmosta autoa minkä haluaa vaan kattelee vartin nettiautoa, käy kattoo yhtä autoa ja ostaa sen koska "kyllä sillä nyt pärjää". Mulla ei ikinä ole ollut ongelmaa nimeltä autokuume. Ostan kerralla semmosen auton minkä haluun ja sen vuoksi auton vaihto on yleensä "pakon edessä joudun luopumaan".

Moni idiootti (lue: idiootti) vaihtaa autonsa tyhmistä syistä kuten "se on kulahtanut" tai "sisusta on niin paskainen ettei siitä saa siistiä" tai sitten siitä syystä että on itse telonut auton paskaan kuntoon ja haluaa uuden, että voi teloa sen. Tuo kulahtaneisuus tai se että oma auton näyttää paskalta on ylläty yllätys yleensä aina oma vika :D Siellä autoliikkeessä/markkinoilla kun autot on yleensä teennäisesti "paremman näköisiä". Ei meinaan oo kerta jos toinen kun oon tutun auton myllyttänyt siistiksi, pessyt sisustan ja "myyntiaikeet" on loppuneet siihen. Näissä tapauksissa etenkin voi aina katsoa peiliin että miks sen auton päästi niin paskaseks, niin huonoon kuntoon - eikä pitänyt siitä huolta :)

Ja mitä tähän aiheeseen tulee niin mulla ei todellakaan ole autokuumetta, mut voisin mä kolmannen ottaa kesäks :D

ai sitte ajetaan kuten eräs tuttunu "kyllä tässä sitikalla pitää 500tkm ajaa ja sitte romuttamolle"... ja joka vuosi korjataan korjaamoilla 3-6kk välein a 500e...ja auton markkinahinta on 2000e.... EN YMMÄRRÄ!
 
Vs: Offtopic

^Jep. En ymmärrä minäkään.

Monesti näkee että ihmiset ostaa autoja millä ne ei halua ajaa, ei pysty käsittämään.
 
Vs: Offtopic

Urran sanoi
Niin, se on se ihmisten ikuinen ongelma kun eivät osaa ostaa kerralla semmosta autoa minkä haluaa

ei se nyt ihan noin ole (tosin itsellä ei kyllä varmaan koskaan tule olemaan varaa ostaa mitä tahansa autoa, minkä haluaisi), vaan kyseessä on ihmisluonteen vika, mitä kutsutaan kyllästymiseksi. olisiko sitten toisilla vaan enemmän taipumusta tähän (itse taidan kuulua samaan joukkoon ;D)?!

voisihan sen aatella niinkin, että usein tapahtuva auton vaihto on kuin matkustelu tai uusissa ravintoloissa käyminen. eli kun ei ole varaa pitää kaikkia kivoja autoja samanaikaisesti, kerätään vain kokemuksia.. ja rahaa palaa.
 
Vs: Offtopic

No siis varmasti sitäkin, en mä sitä kiellä. Mutta itse havainnoinut että usein se kyllästyminen johtuu omista tekemättömistä asioista. Valtaosa ns. "pidän kaks vuotta" autoilijoista vaihtaa autoa juuri sen takia että on itse saattanut sen paskaan kuntoon siinä välissä eikä se sen takia herätä enää niitä tunteita, kun sillon ostaessa.
 
Vs: Offtopic

Allekirjoitan Nahkurin väitteen tuosta kyllästymisestä. Toisaalta Urranilla on kyllä pointtia myös. Tunnustan itse olevani hyvin laiska autonhoitaja ja se eittämättä laskee fiilistä siihen jo tutuksi käyneeseen menopeliin. Kerran sitten kun oikein puunaa (lue: puunauttaa) niin fiilis on kyllä kun autoa vaihtaisi. Onneksi on käsittelyt sovittu :)
 
Vs: Offtopic

Mull o kyl menny jännästi viimese 10v noi auton ja naisen vaihdot...auto vaihtoon ja muutama kk siittä ni toineki vaihtoon ;D
Ny jossai "vikaa" ku molemmat "naiset" on pysyny useemma vuoden jo :nykii
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
Mull o kyl menny jännästi viimese 10v noi auton ja naisen vaihdot...auto vaihtoon ja muutama kk siittä ni toineki vaihtoon ;D
Ny jossai "vikaa" ku molemmat "naiset" on pysyny useemma vuoden jo :nykii

Seuraavaks sitä kymppiä sitten ja ties mitä?


Mitäköhän meinaa jos vaihtaisit vaikka moottoripyörään :p
 
Vs: Offtopic

mystinengalant sanoi
Mitäköhän meinaa jos vaihtaisit vaikka moottoripyörään :p
not gonna happen... jossei aikanaa oo pysyny 4 pyörää maata kohden ni voin taata että se o hengenlähtö jos leskentekolaitteen ostan...
 
Vs: Offtopic

Kyllä itse kuuluun myös tuohon kyllästymisen piiriin, legnumia on rakastettu ja hoivattu ja paljon paremmassa kunnossa kuin ikinä! Mutta mulla alkaa ideat loppumaan auton suhteen, kun aina sitä pitäisi viedä jollain tasolla eteen päin, enkä halua sitä alkaa "väkisin" tuunaamaan enään mihinkään suuntaan, koska sitten menee huonompaan suuntaan.

Ostin legnumiin sitä varten uudet kesävanteet ja hipostellut niitä autokuumeen siirtämisen toivossa ;D

Pitäisi olla ns. puhdas aihio taas.

Tietysti voisi legnumin pitää pihassa ja ostaa toisen pelin ::)
 
Vs: Offtopic

Harri K sanoi
Mull o kyl menny jännästi viimese 10v noi auton ja naisen vaihdot...auto vaihtoon ja muutama kk siittä ni toineki vaihtoon ;D
Ny jossai "vikaa" ku molemmat "naiset" on pysyny useemma vuoden jo :nykii

vaihdat mitsun vaikkapa ooppeliin ja naisen mieheen, niin saat virkistävää vaihtelua! ;D
 
Vs: Offtopic

nahkuri sanoi
vaihdat mitsun vaikkapa ooppeliin ja naisen mieheen, niin saat virkistävää vaihtelua! ;D

Ny tul jo niin hirvittäviä mielikuvia tästä ehotuksesta että... :tmi
 
Vs: Offtopic

tommyz sanoi
Joku väitti, että 4g63t,n nokka katkee jos virittää yhtään. :D kuulemma mitsuklubilta lukenu..

Vai kampiakseli ja 4g64? Sitä täällä on ainakin väitetty, luultavasti yhden tapauksen syvällä rintaäänellä...
 
Vs: Offtopic

Kuulin tässä päivänä erään myös Evojen heikosta jakopäästä. Pitäisi olla kuulemma vahvempaa hihnaa, että kestää. Onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut, vaikka paljon muuta onkin.
 
Vs: Offtopic

ast sanoi
Vai kampiakseli ja 4g64? Sitä täällä on ainakin väitetty, luultavasti yhden tapauksen syvällä rintaäänellä...

Hep! Mulla katkes kampura :) ja tiedän toisenkin mut en muista nikkiä, mulla oli e33 galantiss kone, sitä en muista mitä hajos siitä tuonti koneesta minkä myin eteenpäin ja sitten yksi "viritetty" Sapporo on katkaissut kampiakselin... Eli mulla ja Sapporon tapauksessa yhteistä 1mm laskettu kansi ja siistyt ja kohdistetut pako ja imusarjat


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vs: Offtopic

nokonzok sanoi
Kuulin tässä päivänä erään myös Evojen heikosta jakopäästä. Pitäisi olla kuulemma vahvempaa hihnaa, että kestää. Onneksi ei ole omalle kohdalle sattunut, vaikka paljon muuta onkin.
Evojen virittäminen on kuulemma myös niin hankalaa ja kallista, ettei kannata ostaa.. Wrx-impreza on kuulemma fiksumpi vaihtoehto!
 
Takaisin
Ylös Bottom