ohjaustehostimen(?) käry tulee sisälle

ajanyössä

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2015
muutaman vuoden ja 60tkm omistanu tollasen 2009 vuoden lancerin 1.8 pensakoneella.muutenhan siinä ei ole vikoja ollut mutta ostosta alkaen sillon tällöin tulee joku käry sisälle,jonka olen melko varmaksi paikallistanut ohjaustehostimen öljyn hajuksi.

parkkipaikalla tai kaupungissa kun pyörii vähän aikaa ja muutaman kerran veivaa rattia edes takaisin jyrkempiin käännöksiin niin hiljaa ajaessa tai pysähtyessä tuo haju tulee sisälle.matka-ajossa ei haise vaikka työntää 300km yhtä soittoo.
sama haju on konepellin alla moottorin oikealla puolen ja aikani nuuhkittua eri nesteitä päädyin ohjaustehostimen öljyn haisevan samalle.minun omistusaikana kyseinen öljy on laskenut 2mm säiliössään eikä missään mitään vuotoakaan tietenkään näy.

onkohan muilla ollut tuollaista vaivaa,vai onko se ominaisuus?
tässä jo miettinyt kauhuskenaarioita jumittavista nivelistä tms. joiden takia tehostin joutuu niin koville>kuumiaa>käryää.

harkitsin öljyn vaihtoa kun ei paljon kustantaisi,mutta mahtaako se tuohon hajuun vaikuttaa,kuitenkin vasta 110tkm ajettu koko autolla(tietääkseni).
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
ootko kääntäny ääri asentoon asti?
tuli mielee jos ne ohjausliikkeen puslat ois rikki et kääntyy liikaa, ne ei tee mitää välyksiäkään sinne, ja nostaa vissiin paikalla ollessaa tyhjäkäynnillä kierroksia n+200-400rpm kun kääntelet rattia?
 

ajanyössä

New Member
Liittynyt
2 Kesäkuu 2015
aika harvoin olen ihan ääriasentoihin pyöriä kääntänyt,enkä silloin ole mitään outoa huomannut.
tuo käry tulee ilman ääriasentoihin kääntelyäkin.

nostaa kierroksia paikallaan tai hiljaa vapaalla valuttaessa ja rattia kääntäessä.

voihan tietysti olla että se käryää kovemmassakin vauhdissa mutta se haju ei kulkeudu sisälle asti ilmanvirran takia.

kuuluukohan sen säiliön korkin olla täysin ilmatiivis vai pitääkö sen päästä huohottaan?
öljy siitä ei tule ulos mutta mahtaisko se haju tulla siitä.
 
Ylös Bottom