Olisko männän tarvitsijoita 8-v 4G63 T?

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Haudi.
Elikkäs tässä nyt alustavasti kartoitan josko lisäkseni olisi muita 8-venasen 4G63:sen tbo-mosan Wiseco-männän tarvitsijoita. Nythän on niin, että alkuperäinen on mitä on ja todistetusti herkkä detonaatiolle eli ei kelpaa sellaisenaan "hardcore"-virittäjälle ;). Ks. mottiinhan on täällä härmässä sovitettu vastaavan mosan 16 v. Wiseco mäntää sovittamalla niin, että lähinnä imuvenalle koneistetaan männän lakeen venttiilille syvennystä ja sehän luonnollisesti ohentaa jo valmiin(tarkoittu 16 v-mosaan) männän lakea siltä kohtaa. Tämä operaatio toimii kyllä mikäli sinne männän päälle edm kohtaan jää riittävästi materiaalia koneistuksen jälkeen(väh. n.5 mm). Mutta sitten aivan rajuissa virityksissä ja kovilla ahtopaineilla....? Aika näyttää. Itse olisin kiinnostunut teettämään mäntää tohon 8-venaseen ja voin suorittaa kaikki operaatiot ks. valmistajalle kun nyt sattumoisin muutenkin olen heidän kanssa tekemisissä. Mutta tää teettäminen vaatisi lisäkseni vielä kaksi muuta sitoutuvaa tilaajaa niin saataisi setin hinnaksi sama kuin 16 venasen setin (660 egua). Jos tilaan yksinäni niin joudun maksaan kaikki 3-sarjaa ja luonnollisestikkaan en ole tähän valmis ;D. Tässä teettämisessä olisi vielä se plussaa, että kun kerran tehdas on tehnyt johonkin mottiin mäntää niin sen jälkeen heiltä löytyy koneistaan "asetukset" valmiina ja niitä saa aina lisää kun vaan tilaa eikä tarvii tilata muutakuin yhteen mosaan kerrallaan ;).
Kiinnostuneet voi kommentoida tässä tätä visiotani tai laittaa privaa niin katsotaan päästäskö tässä eteenpäin.
t:Arska
ps.nick: M.Ojala, ast ym.  8-venasen virittäjävirtuoosit HUOM! ;)
ps 2: olisko pitänyt olla tekniikka osastolla? Mut alotellaan nyt täällä.
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Ainakin teoriassa kiinnostusta löytyy,onhan noita autoja
useampiakin missä olis noille männille käyttöä... :)
Mutta millaisella aikataululla tuo olis tarkoitus toteutua
eli missä vaiheessa menis maksuun,ainakaan minulle
yksikin sarja ei oo mikään pikkusumma mikä joka hetki
löytyy lompakosta,eli täytyy katsella tilannetta...? :)
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Moi.
Samitsu: Joo, täähän on nyt tälläistä kartoitusta.
Aikataulullisesti se on vähintään 1-1.5 kk. vaikka nyt heti lähtis tilaus etenee eli ei tulis maksuun ihan heti.
Mut se, että tätä lähetään tästä eteenpäin viemään niin vaatii vähintään sen kolme sitoutunutta tilaajaa koska ensinnäkin mulla itsellä ei ole varaa ottaa kolmen auton mäntäsarjaa sekä toiseksi tehdas ei lähde tekemään pienempää määrää.
Sitten jos saadaan enemmänkin tilaajia niin hintakin saattaa muuttua edullisempaan suuntaan ;)?

Sasuli: sun täytyy ostaa tehdastekonen 8-venanen tbo-mitsu ja sit siihen kunnon männät ;) ja virittää se luonnollisesti tärviölle ;D
-Arska
ps. Laittakaa privaa kiinnostuneet. Mulla on itsellä jonkun sortin visio siitä millainen sen männän pitää olla mut siitäkin jokainen voi antaa mielipiteensä.
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
e15mitsubishi sanoi
Haudi.
Elikkäs tässä nyt alustavasti kartoitan josko lisäkseni olisi muita 8-venasen 4G63:sen tbo-mosan Wiseco-männän tarvitsijoita. Nythän on niin, että alkuperäinen on mitä on ja todistetusti herkkä

Periaatteessa kiinnostusta voisi olla mutta rahahan se taas on ongelma niinkuin tyypillisesti. Toisaalta en ole vielä päässyt lähellekään vakiomäntien rajoja ja sinne pääsy vaatii taas lisää rahaa... Toisaalta taas voi olla että jos nyt ei osta niin sitten kaduttaa kun on reikä männässä. Olisihan tuolla tallissa alkuperäinen alakerta varalla johon noita voisi tietysti ajatella. En lupaa vielä mitään, mutta mietiskelen asiaa.
 

cusso

WeiderWagon-87, 4G63rakenteilla
Liittynyt
22 Maaliskuu 2004
Sijainti
Tampere
Kiinnostusta olisi myös, mutta varallisuutta ei. Teoriassa olisi, mutta olisin nälässä seuraavat 2kk :-[
 

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
Pitääpäs kysyä ku ei ymmärrä ;D

eli noi männät teetetään 16v männistä?
esim. mulle olisi soppelit kun/ehkä/toivonmukaan vaihdan 16 tappisen kannen myöhemmin...

eli noilla männilla voisin "ajaa" molempia kansia? (8 ja 16 tappisia?)
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Huomenia.

ast: Ei muutakuin varamotista "Evo"-mottia tekemään ;).

cusso: maailmassahan on miljoonia ihmisiä jatkuvasti nälässä, kyllähän sitä nyt 2 kk.(tää oli vähä huono) :-[.

JKorpela: Elikkäs tähän mennessä tiedän ainakin 3 kpl. 8-venasta tbo:a mihin on sovellettu 16V:sen männät kun valmista mäntää ei ole ollut. Selitys niistä/toimivuudesta löytyy ekasta viestistäni. Se, että tekisit ensin noista 16V-männistä 8V:seen käypäset ja laittaisit myöhemmin 16V kannen on järjetön ajatus.
Koska, heikentäsit sen rakennetta sekä pienentäsit peruspuristus-suhdetta joka taas poistaa sen edun minkä valmistaja on tohon mottiin ks. männällä suosittanut. ;).
Eli edelleen etsitään halukkaita saamaan 8v:hen oikeanlainen/kunnon materiaalista oleva takomäntä.

t:Arska
 
G

gordia

Guest
morjesta Raaka arska.. Männistä vielä, se se venan ura joka sinne tehdään on tosi pieni viilto eikä ainekaan syvempi ku alku peräiset urat.  Mutta ainahan se parempi tehä ns full dome männistä.. Hitto ku ostin ne 16 venasen männät viime kesänä, muuten mua kiinnostaisi kyllä...
:seina


Mitens se teidän ruiskun boxi soveltuis mitsuun ja saako siihen lisä suuttimen ohjauksen ja hinta olis sopiva vaiko???? 8) 8) :peukku
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
No morjens vaan Timppa.
Tossa jo oltiinkin eilen puhelinyhteydessä ton meidän edustaman ruisku/sytkä boxin osalta.
Mut mites oli mittasistko tarkkaan kuinka paljon jouduit ottamaan "venaluomea" syvemmäksi, että välystä jäi riittävästi? Noin niinku jatkoa ajatellen. Jos ei löydy männän tilaajia lisää niin joudun varmaan itsekkin tekee ks. operaation. Noh okei mut sit sen jälkeen kyllä tiedetään tarkkaan se mitta ;).
-Arska
 
Ylös Bottom