Onko kellään E39 Gallun lodjun ohjeita?

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Haudi.
Vähä ensin ohi topicin.
Tossa männäviikon perjantaina kävin tossa Sulan teol-
lisuus alueella(Hyrylä) vähä kokeilemassa lähettämistä
eri renkailla mitä normisti autossa on alla(korkeemmat)
noin välitysmielessä. Hakusessa oli se "oikea" lähtö-
kierroskohta kun tarkoituksena oli mennä tonne Kiika-
laan tulevan vkl:nä vähä neppaan ;).
No oisko ollu joku viides/kuudes lähtö niin ei enään
huolinut vaihteita päälle(3. ja 4.) sekä paikallaan nih-
keästi 1. ja 2. mutta pakkia ei millään. Aina kun painoin
kytkintä niin kiva rutina sirinä kuului kytkintä painaessa
;) ;D.
No sain sitten keploteltua pelin jotenkin himaan ja tal-
liin ja kokeilin vielä josko kytkinnesteessä olis ilmaa ja
ilmasin järjestelmän= ei muutosta.
No lauantaina peli ylös ja sit vaan muttereiden pyöri-
tystä ja niinhän se oli, että illalla lodju/kulmavaihde ym.
oli lattialla ja eihän siinä kahta sanaa "Ralliart" Daikin
oli sanonut morjens ;). No osia tilaukseen eihän siinä
sen kummempaa.
No tästä nyt sit poiki ajatus samalla laittaa se lodju
"kivaks" kun se on nyt siinä hahmolla ja siinä oli vähä
sitä nopeanvaihdon yhteydessä rusahtelua lähinnä
3. ja 4. vaihdoissa.
Elikkäs kysymys kuuluu: Onko kellään ks. tötterön lodjun
hyviä purku/kasausohjeita? Näet ei tarviis niin hirveesti
harjoitella ku ois jotain mistä vähä vaklia. Nyt Leppis?..
ym.. oisko räjytyskuvia??
Niin ja potilashan on: Galant E39/VR4 89-92.
Et tämmöstä.
t:Arska
ps. näennäisesti hyvät/käsikopelolla välyksettömät
kardaanin kolmesta ristinivelestä kaksi osoittautui viittä
vaille toiseen suuntaan jumiutuneeksi=jossain vaihees-
sa olis varmaan menny nalkkiin ja kaikki arvaa mitkä
olis ollu vauriot ;). Et tää niinku vinkiks kaikille 4WD:n
omistajille :).
 
J

Jusu

Guest
Taitaa olla halvat osat? :-/

Itekin olisin kiinnostunut noista samoista räjäytyskuvista, kun omassa Galacticassakin ykkönen alkaa olla aika selvä (lue ei mene vauhdista päälle). Tai siis menee, mut hirveen rutinan säestämänä. Samalla kai vaihtais kaikki laakerit ja stefat.
 
T

teme

Guest
mulla löytyy joku 600 sivunen pdf materiaali jossa käsitellään kaikkien noide e3 sarjan koneet...

siinä kaikki mahdollinen mitä tarvii tietää... ja muistaakseni viel laatikon jutut... pitää viel tarkistaa

jos tarviit ni voin lähettää vaikka sähköpostilla ne sulle.
 

Teemu_Laakso

Huonot hanskat, työtähylkivää nahkaa...
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Mäntsälä
Mitsuja enemmän seurannut tietää että kaikki noina aikoina valmistetut Mitsut rusahtelee nopeissa vaihdoissa 1-3 vaihteilla ylös ja alas vaihdettaessa. Eclipset, Lancerit, Galantit ainakin ja myös kaikki DSM:t

Joten ei kannata olla turhan kriittinen sen laatikon suhteen jos muuten toimii hyvin. Saattaa mennä rahat hukkaan kun tilanne ei paranekaan. Kunnon vaihteistoöljy taas voi tehdä ihmeitä.

Itsellä oli e33 galantti jonka kytkimelle kävi juuri samalla tavalla kun e15mitsubishille. Vaihteisto rusahteli jo tuolloin. Ajelin sillä kytkinrempan jälkeen kuitenkin vielä 3 vuotta/n. 100tkm. eikä rutina pahentunut ollenkaan vaikka autoa oli viritetty ja kaasujalka ei ollut kevyt.
 
T

teme

Guest
"Mitsuja enemmän seurannut tietää että kaikki noina aikoina valmistetut Mitsut rusahtelee nopeissa vaihdoissa 1-3 vaihteilla ylös ja alas vaihdettaessa. "

TRUE!! ;D ;D ;D
 
J

Jusu

Guest
Joo, niinhän noi tekee. Mutta kun sitä ykköstä ei saa päälle jos auto liikkuu lujempaa kun ryömintävauhtia :'(.
Ei oo kivaa kun ei kakkosella oikeen tapahdu mitään alle 50 nopeuksissa...
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Arska, meiltä löytyy se Eclipse opas, jossa on myös laatikon räjäytys selostettu, kuvineen. Olisko siitä apua?
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Jeps..
Kyl toi ns. "hintaankuuluva" ongelma on itselläkin tie-
dossa kun on noita mitsuja jos jonkin näkösiä ollu jo
vuodesta -84 lähtien.
Mutta tiedossa on myös se, että se ei ainakaan van-
hemmiten parane/vähene se vaihtohetken rutina ja
nyt kun lodju on irrallaan niin vois täs samalla käydä
se läpi.
Noissa ralli VR4:ssa kuten myös ainakin Evot 1-3 on
ainaisena vaivana toi vaihteensiirron takertelu ja synk-ka dilemma, mitä sit joko normihuollon(500-800 ek. km)
tai sit vaan varmuudeksi jonkun pidemmän skaban
alla tehdään synkkarenkaiden/3.ja 4. rattaat ja tiivis-
teet vaihtoon. Tällä saadaan taas vähäksi aikaa toi-
minta varmemmaksi/hiljasemmaksi. Tosin yllättävän
paljon sietää tommosen loota väärinkäyttöä mitä oon
Jyri Polton ja muiden rallihemmojen suusta kuullu vaik-
ka vähän rajumminkin rutisis niin ei välttämättä hajoa.
Olisko sit sitä Mitsun osien laatua ;)?
Et tämmöstä.
Mut edelleen kaikki ns."räjäytyskuvat" yms. kiinnostaa
koska laitan sen lihoiks anyway.
t:Arska
 

e15mitsubishi

Active Member
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
Sijainti
Hyrylä
Haudi.
Kiitti kaikille keskusteluun osallistuneille taspuolisesti.
Ohjeet on jo tulossa. Kädet tässä jo syyhyääkin ;).
t:Arska
 
M

maxpain

Guest
Nostetaas vanha topikki ylös... Kun laatikko asia on mullakin ajankohtanen  ::)

Enivei Ohjeet -> http://www.galantvr4.org/rhertz/ManualTrannyRepairSchool.ZIP

ja erimitsujen lootat/ gear ratiot/koppamallit tässä:
http://www.galantvr4.org/rhertz/docs/PWEE8902-ABCD_FWD_MT_W-E_22A.pdf
 
Ylös Bottom