Onko kokemuksia OBD2 android ohjelmista

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Itse tuossa 2017 L200:ssa testannu paria ohjelmaa Torque Lite ja Car Scanner. Car Scanner on minun mielestä monipuolisempi, mutta jotkut arvot, mitä se antaa ei ole uskottavia. Esimerkiksi polttoaineen kulutus. Auton oma ajotietokone ilmoitti 6,8 L/100 km keskikulutukseksi tuolle minun työmatkalle ja CS noin 25 L/100 km. Hetkellinen kulutuskin CS:ssä oli 18 L/100km tasaisessa 80 km/h maantievauhdissa ja tyhjäkäynnillä CS:än mukaan menisi noin 3 litraa dieseliä tunnissa. Siinähän alkaa jo jenkki maasturitkin kalpenemaan :) En ole löytänyt mitään kalibrointi konstia tuolle, mutta ajattelin kysäistä, että onko jollakin tiedossa hyvä ohjelmisto combo Vgate bluetooth donglen kanssa tai olisko jollain kokemuksia enemmän noiden kanssa touhuamisista?
 

Jyrtzki

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2019
Itse olen käyttänyt incar doc ohjelmaa ja pelaa hukassa hyvin, tosin olen käyttänyt vain ilmaisversiota. Oletko varma että noissa käyttämissäsi ohjelmissa on yksiköinä oikeat valinnat, jos on brittiläisittäin kulutuslukemat niin nehän näyttää ihan eriltä kuin meidän käyttämät. Muutamia ohjelmia olen kokeillut ja ilmaisversioissa ei ole välttämättä saanut vaihdettua meikäläisiin kulutusyksiköihin.
 

Mitsui

Member
Liittynyt
13 Tammikuu 2018
Aikani kun tetsasin, niin löysin Car Scannerista paremmin toimivan profiilin. Kun otin käyttöön Pajero Sport III profiilin, niin alkoi tulla kohtuu järkeviä arvoja. Toimi jo sen verran hyvin, että sijoitin ohjelmaan 3,6€ ja sain siitä pro version. Pitää kokeilla tuota incar ohjelmaakin vielä.
 
Ylös Bottom