ostamassa evo 4:sta

ah-05

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
23 Heinäkuu 2008
Sijainti
Hamina
Joo eli olen ostamassa evo4:sen (japanin tuonti) joten auttakaa miestä mäessä ja kertokaa vähän mitä pitää tehdä rekisteröinnin suhteen ja muutenkin vähän tälläistä yleistä asiaa mihin kannattaa varautua.Aina ajellu kaikilla saamarin ritsoilla joten nyt yritetään toteuttaa monen vuoden haavetta.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

Aiheesta löytyy hakua käyttämällä vaikka mitä infoa. Esim tuolta.
Mutta lyhyesti seuraavat toimenpiteet pitää tehdä:
Ajovalot pitää vaihtaa "meidän liikenteelle" sopiviksi ja korkeus säätö asentaa. (tästä on hiukan eri tulkintoja, aina tuota säätöä ei ole vaadittu)
Takasumuvalo pitää asentaa.
Vastaavuustodistus pitää hommata.
Kaikki valot ja peilit ym pitää olla e-hyväksyttyjä. Kaikki muu taitaa nelosessakin kelvata, paitsi nuo ajovalot, kun ovat vääränkätiset.
Ja tietysti sen auton pitää olla teknisesti kunnossa.

Ja verothan tietysti pitää olla maksettu, ennen kuin peltikilvet saa konttorilta mukaan.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

Ajovalot, sivuvilkut ja etusumuvalot menevät vaihtoon. Tosin etusumuvalot voi poistaa. Kuten Pexi sanoi takasumuvalo pitää lisätä ja yleensä ajovalojen korkeudensäätö.

Renkaissa pitää olla E-hyväksyntä, Japanin renkaissa ei aina ole.

Tarkista moottorin kampiakselin päittäisvälys ja AYC:n toiminta.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

ast sanoi
Tarkista moottorin kampiakselin päittäisvälys

58 minuuttia :) Arvasin, että Ast heittää tämän tarkastuskohteen ilmoille heti kun silmä välttää :) Eikä herneitä, tämä on ihan aidosti hyvä tarkistaa. Ast voi ainakin puhua omasta kokemuksesta.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

Etusumarit pitää "poistaa" käytöstä, kun niissä ei ole e hyväksyntää.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

Kun tepikään ei vääntänyt veistä haavassa niin laitetaan sitten itse:

http://www.datsunracing.com/other/humor/crankwalk2.jpg

Kuka antaa pari kiertokankea ja mäntää niin teen takapihalle tuollaisen koristeen tallin nurkalla lojuvasta kammesta. Korvat saa hyvin loppuunkuluneista laakereista ;D

No asiaakin välillä. Ongelma ei koske kaikkia yksilöitä mutta aika huomattavaa osaa Evo 1-4 malleista ja Eclipseistä kuitenkin. Yleensä moottori ei myöskään varoita mitenkään ennen kuin kampiakseli on jo entinen ja mahdollisesti lohkokin vaihtokunnossa. Ainoa varma keino on mitata ja korjata ajoissa.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

karrai sanoi
mistä tähän kyseiseen toimenpiteeseen olis ohjeita? :p

Ottamalla öljypohjan irti ja mittaamalla kuinka paljon kampiakseli liikkuu akselin pituus suunnassa. Rakotulkeilla saa jo riittävällä tarkkuudella mitattua. Varmaan jotkut on mitannut ilman öljypohjan purkuakin, mutta mielestäni varmin tapa on mitata öljypohja purkamalla.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

noniin suteen meni tämäkin homma.kävin hakemassa tänään rahat pankista niin olikin joku toinen sitten maksanu varausmaksun.vielä eilen juttelin myyjän kanssa ja koko ajan ollu puhetta ettei ole ollut muita kyselijöitä liikkeellä vähään aikaan.himo helvetillinen kun auto on torstai iltana suomessa ja nyt vaan nuollaan näppejä ja katsotaan että tuleeko sillä toisella kauppoja vai saako vielä sääli mahdollisuuden ostoon.PERKELE :seina
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

Onnistuu hyvin kampiakselin päästä heittokellolla ja magneettijalalla. Pyöräkotelosta yksi suojamuovi pois ja kello paikalleen keskipulttia vasten niin että magneettijalka on myös moottorissa kiinni, ei korissa. Jenkkien työntömittasekoilut voi unohtaa suosiolla, niillä ei luotettavaa mittausta saa tehtyä.

Evo 4:ssa jossa on vetävä kytkin kytkimen painaminen siirtää kampiakselin vaihteiston päätyyn. Kello kannattaa nollata tai katsoa arvo kytkin pohjassa. Jakopään puolelle kampiakselin saa siirtymään vetämällä kytkimen siirtohaarukkaa kytkimen työsylinteriä kohti niin että jousien ja työsylinterin vaikutus häviää. Samaan aikaan kampiakselin voi isolla ruuvimeisselillä tai taltalla tms. kääntää jakopään päätyyn jakopään suojakopan ja hihnapyörän välistä.

Noin 10 kertaa nopeampaa kuin öljypohjan irroitus, mutta tarvitsee käytännössä apurin kytkimen painamiseen ja siirtohaarukan vetämiseen.

Evo 1-3:ssa ja Eclipseissä kytkin painaa kampiakselin jakopään suuntaan, toiseen suuntaan sitä on helpointa siirtää vauhtipyörästä mutta silloin pitää irrottaa peltiluukku jonka takana vauhtipyörä on.
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

Joo unohtunu ihan mainita että nyt on tuloillaan oma peli ja kiitokset nyt pääasiassa kuuluu nokonzok:lle ja mamasanille.
Nyt vaan pitäisi malttaa odottaa että pääsis :driver
 
Vs: ostamassa evo 4:sta

joro sanoi
mitenkäs ton saa selville että toi AYC toimii?

Katso ettei ayc:n merkkivalo pala ajaessa
Koe ajolla kuuntelet ettei kuulu mitään ääniä kun kääntää mutkaan
Pumpun pyörähtelyn myös kuulee,kun menee auton alle.Toinen kääntelee rattia täysin toiseen laitaan ja toisinpäin.
Autossa pitää siis olla veto päällä,eli auto ilmassa

Noilla pääsee jo vähän jyvälle,et toimiiko se
 
Takaisin
Ylös Bottom