Ostetaan Forten motor flushia

Moz1lla

Lancer Evolution IV
Liittynyt
1 Elokuu 2012
Jos jollain sattuu olemaan ylimääräistä voisin ostaa! Tai tietääkö joku onko turunseudulla liikkeitä/korjaamoita jotka myyvät noita ihan tavan tallaajille?
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Pansiontiellä myy motorin -> http://www.motorin.fi/
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Jos meinaat Galantin nostajien naputusta sillä aineella hoitaa niin voin jo sanoa että ei auta (tai auttaa hyvin harvoin). Ei ne nostajat vaikene kuin vaihtamalla tai Xadolla. :)

Mutta silloin kun asiaa testasin niin ainakin Lappeenrannassa Delta-autolta ostin tuon Forten, siellä myivät ihan mukisematta.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

DaJackal sanoi
Jos meinaat Galantin nostajien naputusta sillä aineella hoitaa niin voin jo sanoa että ei auta (tai auttaa hyvin harvoin). Ei ne nostajat vaikene kuin vaihtamalla tai Xadolla. :)

Mutta silloin kun asiaa testasin niin ainakin Lappeenrannassa Delta-autolta ostin tuon Forten, siellä myivät ihan mukisematta.

Kyllä mulla on auttanu jokaikinen kerta.. :)
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Late sanoi
Kyllä mulla on auttanu jokaikinen kerta.. :)

Galanttiin? Ja jos on auttanut "jokaikinen kerta", niin onko se sitten oikeastaan auttanut ollenkaan kun on pitänyt uusia käsittely x kertaa? ("Huonosti on akka solminu säkin kiinni ku kolme kertaa on jo pitäny solmia uudestaan...") ;D
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Tohon entiseen VR4:seen tein 10tkm välein tuon käsittelyn niin kyllä se hiljeni.. Tai ehkä mä vaan kuvittelen? ;D
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

DaJackal sanoi
Galanttiin? Ja jos on auttanut "jokaikinen kerta", niin onko se sitten oikeastaan auttanut ollenkaan kun on pitänyt uusia käsittely x kertaa? ("Huonosti on akka solminu säkin kiinni ku kolme kertaa on jo pitäny solmia uudestaan...") ;D

Itekkin tehnyt joka toisen vaihdon motorflushilla, ja ei oo naputtanut eikä alkamassakaan, vakioilla mennään mittaris nyt 123tkm
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

No minä olen tehnyt Forte käsittelyn GDI:hin noin 40 tkm välein ja orkkis tasureilla mennään. Mittarissa noin 300tkm eikä kuulu naputusta :)
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

motorinista saa joo 30e purkki kiitos vaan :) evo4 vähä nakuttaa ni jos tolla lähtis koitetaan nyt täs joku päivä!
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Uudet nostajat Evoon maksaa satasen, joten kovin montaa purkkia ei kannata hommaan tuhlata... :)

VR-4 Galantteihin ne nostajat onkin sitten triplahintaiset, joten niiden kanssa ymmärrän vielä tuon Forte-shöyn.

[NusNus] Niin ja vaikka virallista termistöä asiasta ei varmaan olekaan, niin sovittaisiinko yleisen linjan mukaan että ne nostimet (tai tasurit) naputtaa, ei nakuta (ettei tule väärinkäsityksiä vähemmän moottoritekniikkaan perehtyneille). [/NusNus]
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Liqui Molyllä on kans vastaavia tuotteita usein vielä halvemmalla.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Palo ja polttoöljy lienee vielä halvempia :D Ja jos kerosiinia sais jostain niin olis varmaan vielä halvempaa ja tod. näk. 90% samaa kamaa.

En nyt tähän hätään löytäny mut oon mielestäni aiemminkin linkannu näiden "kalliiden" ihmeaineiden käyttöturvatiedotteita, ja vaikkakin sisältö on kemia kielellä ja kovin monimutkaisen näköistä niin google yleensä paljastaa että aika perus mömmöillä mennään.

I wouldn't waste a dime!
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

onhan noita tarinoita mm dieselin ja atf:n käytöstä vastaavaan kuultu ja ihan toimivia voivat hyvinkin olla...ei pelkästä merkistä kannata liikaa maksaakaan.

Tosin itellä tuo forte toiminut erittäin hyvin ja ollut sopivasti työnpuolesta tarjolla..

vanhemmiten vaan ainakin omalla kohdalla sattuneisiin autoihin on kertynyt sen verta reilusti rojua koneeseen ettei kerralla täysin puhtaaksi lähde vaan on vaatinut uusinta käsittelyn jonkin ajan kuluttua..


eihän tuolla pesulla mitään ihmettä tehdä ja tarpeeksi kauan kun naputtaa niin vaihto väkisin edessä ...tällä hetkellä mennään hiljaisilla tasureilla mutta miten huomenna tai parin kk päästä ..aika näyttää...
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Käytetäänkö löpöä öljyn seassa vai yksinään huuhteluun?
Jos yksinään, niin polttoöljy ei käy, siitä puuttuu voiteluaineet.
Moottoripolttoöljyä tai dieseliä mielummin.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Urran sama kai se on mitä se aine on jos se hoitaa hommansa. Oon vasta hiljattain ymmärtäny et nuo aineet oikeesti toimii.
Toisessa purkissa ne aineet vaan maksaa huomattavasti enemmän mut voi silti säästää isoja summia jos välttyy erilaisilta kone remonteilta.
Hyvä esimerkki on katalysaattorien puhistus aineet. Esim Phaetonissa on aivan älytön määrä katteja ja jos ne joutuu vaihtamaan niin tulee todella paljon kalliimmaks kuin aineilla puhdistus. Nyt meni jo ehkä hieman ohi aiheen mut toivottavasti ei haittaa.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Kalle-koo sanoi
Käytetäänkö löpöä öljyn seassa vai yksinään huuhteluun?
Jos yksinään, niin polttoöljy ei käy, siitä puuttuu voiteluaineet.
Moottoripolttoöljyä tai dieseliä mielummin.

Itse ainakin laskin ölpät poies ja dieseliä tilalle + koneen käyttö.. eipä tuolta mitään hajonnu ja mustaa pskaa tuli ihan kivasti.. ;D

-Eki
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Plajonka sitte oot käyttäny dieseliä siellä? sen verta mitä öljytilavuus vai?
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Jaahas,kohta alkaa taas koneremppojen kysely..
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

ST sanoi
Jaahas,kohta alkaa taas koneremppojen kysely..
Mietin just ihan samaa ;D Ei nuo aineet nyt niin kalliita oo et kannattas rueta ite tolleen säätämään mut toki jokainen saa tehdä omalle autolleen mitä lystää.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Basbarduu sanoi
jokainen saa tehdä omalle autolleen mitä lystää.

Niinno, eikös se pääsääntöisesti noin ole? pois lukien ne joilla on joku muu määrävä taho... ;)

-Eki
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Itekki tuossa ihmetelly näitä "talousintoilijoita", kun eivät nuo oikeat moottorinhuuhteluaineetkaan niin kalliita ole, että kannattaisi ottaa riskiä ja alkaa noilla epämääräisillä löpö litkuilla putsailemaan. Itekkin kun noin 40 tkm välein teen huuhtelun, niin ihan sama maksaako se Forte 25-30€ purkki vai ostaako jotain 10-15euron halpa tuotetta. Tärkeintä, että toimii ja ei hajoita konetta. Aika pieni kustannuserä autoilussa.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Tämä nyt kääntyi ostoilmoituksesta keskusteluksi. Mutta toisaalta on väärällä osastollakin että ihan sama tässä vaiheessa. Ite olen sitä mieltä että ne koneen hajottajat on käyttäny liian kauan moottoria noilla seoksilla. Tietysti se mitä noiden koostumus on niin isoksi osaksi ne on dieseliä vissiin nuo aineetkin. Mietin tässä itse että 135 tkm ajettu gdi, juuri vaihdoin öljyt. Että uskaltaako tuohon tehdä forte -puhdistusta, mutta toisaalta ne pahimmat karstaongelmat on siellä missä öljy ei liiku. :)
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

onhan se näinkin..

Enempää ottamatta kantaa kenenkään taloudellisiin resursseihin.. niin minusta on ainakin piristävää että toisilla on ainakin ajatuksia kyseenalaistaa normaali käytäntöjä.. tästä nousee esiin esimerkki tältäkin foorumilta, kuten bensa vs. etanoli.. jos olisi tyydytty pelkästään kaupallisiin ratkaisuihin, niin saahan niitä flex -settejä autoon ku autoon ostaa rahalla.. se on hyvä, myös foorumin kannalta, että eri porukat kokeilevat eri asioita ja jos se jollain toimii, niin siitä jaetaan tietoa..

On myös hyvä että asioita puidaan monelta näkökannalta, ettei käy niin että, ne jotka eivät pysty ottamaan pienintäkään riskiä autojensa kanssa, eivät joudu pahempiin ongelmiin foorumilta saatujen neuvojen/ohjeiden takia..

eli kaikki kokeilee sen mitä pystyy.. ;D

-Eki
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Ja jos ne naputtajat oikeasti alkaa häirimään, niin eikös tältäkin foorumilta pitäis löytyä jostakin se service-bulletin Mitsulta, missä aikas tarkasti neuvotaan niiden pesu ja testaus ennen kuin mennään kaikki vaihtamaan. Mulla taisi jäädä vanhalle koneelle se, niin ei nyt pysty sitä tähän liittämään. Netistä sen joskus löysin.

Mulla toimi pesu ja oli hiljaistakin, mutta sitten venähti öljyn vaihto pitkäksi niin alkoi taas naputtamaan. Jo ennen tasurien huoltoa huomasin, että 10 000km kun tulee täyteen niin alkaa meteli kovenemaan ja nyt jossain 11 000 kohdalla ne tasurit taas muistuttivat itsestään, eikä enää öljynvaihdolla hiljentyneet.. ainakaan vielä. toki uusilla öljyillä ei nyt ole vielä kauheasti ajettu.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

eki75 sanoi
niin minusta on ainakin piristävää että toisilla on ainakin ajatuksia kyseenalaistaa normaali käytäntöjä.. tästä nousee esiin esimerkki tältäkin foorumilta, kuten bensa vs. etanoli..

se on hyvä, myös foorumin kannalta, että eri porukat kokeilevat eri asioita ja jos se jollain toimii, niin siitä jaetaan tietoa..

On myös hyvä että asioita puidaan monelta näkökannalta, ettei käy niin että, ne jotka eivät pysty ottamaan pienintäkään riskiä autojensa kanssa, eivät joudu pahempiin ongelmiin foorumilta saatujen neuvojen/ohjeiden takia..
Itse kyseenalaistan mielelläni kaikkea,ja monessa asiassa onkin menty ns perse edellä puuhun,ja virheistä opittu.

MUTTA,perustiedot pitäisi silti olla kunnossa,ennenkuin mitä tahansa lähtee kokeilemaan.

Se että vaihtaa öljyn sisälle naftan,ei todellakaan ole hyvä.
Naftassa kuitenkin minimaaliset voitelevuusominaisuudet,jolla hyvin äkkiä saa jokaisen metallipinnan pilalle mikä liikkuu (lakrut,männät,öljypumpun jne).
Forte yms pohjautuu pitkälti samaan kuin esim zippo-bensa,ja sen vaikutus perustuu öljyn ohenemiseen/sitä myötä pesevyyteen,voitelevuuden kuitenkin pysyessä.

Ja "kokeiluissakin" on kuitenkin muistettava,että turbot/kireät vaparit on aivan eri asia kuin jotkut maamoottorit,jotka kestää laiminlyöntejä paljon enemmän.

Aikanaan itsekkin seurasin kuinka kauan somalisanilla ajettiin pellolla ~20min ilman öljyjä,mutta senpä jälkeen ei kone edes pyörinyt.
Kokeilu sekin,ja lopputuloksen tiesi,mutta kaikki ei sitä välttämättä tiedä..
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Mjooh. Ei modejen tähän tarvi puuttua, IMO hyvä topic.

Tänään piipahdin Mäkelän koneessa ja samalla tsuumailin Forten purkkia. Takana lukee "Sisältää kerosiiniä ja teollisusbensiiniä". En mä sillä ettei siitä saa sitä maksaa, itse en siihen suostu. Itse siis n.35tkm sitten tehnyt moottorin puhdistuksen moottoripolttoöljyllä (sori, unohtu mainita) milloin moottoi lakkasi viemästä öljyä ja nostajat hiljeni. Tässä tapauksessa lirutin vajaan litran varovasti öljypropusta pois ja täytin mittatikun ylärajaan minkä jälkeen 5min ~2500rpm ja kymmenisen minaa tyhjäkäynnillä. Määrä oli kuitenkin alta litran (öljytilavuus vaihdossa 4L)

Tässä oli nyt nimenomaan tapauksena tämmönen moottori, minkä itse luokittelen teollisuusmoottoriksi. Eli alle 12:1 puristuksilla oleva vapari (4G63). Kiree? No ei missään tapauksessa.

Mutta ihan oikeesti, 4G63:seen maksaa uudet nostajat sen satasen, joten jos toisen kerran miettii "paranisko putsauksella" niin kannattaa ihan tosissaan harkita niiden nostajien vaihtoa. Itse aattelin vaihtaa seuraavan muutaman kymmenen tonnin aikana, varuiksi. Mutta kyllä siellä muutkin osat kun nostajat tykkää puhtaista oloista.

Basbarduun kanssa toki samoilla linjoilla. Vähän sama kun että monen rikkoutuneen asian voi korjata pelkästään purkamalla sen miljoonaan osaan, putsaamalla ja laittamalla sinne uudet, tarvittavat kemikaalit :D Ja moni putsausaine on semmonen mitä en yritä keksiä perustarpeista :D
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Öö, miksi modejen tähän tarviis puuttua??

itse tein tuon "pesun" noin 10 vuotta sitten 4g63 8v galanttiin = se maamoottori.. ;D

mielestäni onnistui(tai no kai se siksi on laskettava, kun mitää ei hajonnut).. vinkin tähän sain muuten täältä.. ;)

-Eki

ps. niin ja mitä tuohon: "Aikanaan itsekkin seurasin kuinka kauan somalisanilla ajettiin pellolla ~20min ilman öljyjä,mutta senpä jälkeen ei kone edes pyörinyt." niin en ehkä lähtis ajamaan pelkkä löpö koneessa esim. helsingistä rovaniemelle.. mutta saahan niinkin tehdä jos siltä tuntuu.. ;D
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

eki75 sanoi
ps. niin ja mitä tuohon: "Aikanaan itsekkin seurasin kuinka kauan somalisanilla ajettiin pellolla ~20min ilman öljyjä,mutta senpä jälkeen ei kone edes pyörinyt." niin en ehkä lähtis ajamaan pelkkä löpö koneessa esim. helsingistä rovaniemelle.. mutta saahan niinkin tehdä jos siltä tuntuu.. ;D

Juu kuormitus ja kierrosluvut olleet varmaa iha toista ja toista se on olla ILMAN nestettä kuin edes se nafta siellä.
Vähä ku vetelisit kuivalla saati edes sylkäisisit ;D
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Urran sanoi
Mutta ihan oikeesti, 4G63:seen maksaa uudet nostajat sen satasen, joten jos toisen kerran miettii "paranisko putsauksella" niin kannattaa ihan tosissaan harkita niiden nostajien vaihtoa.
Juu, mutta taas pitää ottaa huomioon, että läheskään kaikilla foorumin lukijoilla ei ole tietoa, taitoa, työkaluja ja tiloja, missä tuon vaihdon tekee. Sitten kun viet tuon normikorjaamolle teetettäväksi, niin jopa nousi rempan hinta. Saattaa työhön mennä helposti enemmän kuin tuo osien hinta ;) Kyllä saa niitä 25€ Fortteja käyttää helposti aika montakin ennenkuin tulee halvemmaksi vaihtaa tasurit.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Kyllä kans katoin että ne tasurit maksaa sen n.100e et ei paha, mut eipä naputa enää ton forte käsittelyn jälkeen kyllä et ihan tyytyväinen olin siihen 30e litkuun :peukku öljykin tietty saatto ajaa osansa hiljenemiseen koska vanhat tais olla 10w-30 ja laitoin 5W-40. Öljy oli hieman tummanruskeeta enne ku laitoin sen litkun mut ihan s*atanan mustaa velliä tuli ulos. 30 minuuttia tyhjäkäyntiä josta 3-5min 2000rpm kierroksilla.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

Ja sitten kun ajelet muutaman tonnin niin sitten saattaa olla että naputus yks kaks palasi...

Ovat ne vakionostajat sen verta säälittävillä öljyrei'illä että en kyllä itse edes harkitsisi jättää vaihtamatta, voi kuitenkin vaurioittaa konetta jos pitkään ja pahasti rapistelevat. Ei ole rivinelariin paha homma rahallisesti eikä vaivallisesti...

Mitä siihen itse Forte-käsittelyyn tulee, niin muutenhan se on kyllä hyvä tehdä. Ikinä ei ole haitaksi saada pinttyneitä töhniä pois koneesta. Hain nyt tällä vain sitä, että niiden nostajien vaimenemisen suhteen pidemmän päälle fiksuinta on vaihtaa ne.
 
Vs: Ostetaan Forten motor flushia

DaJackal sanoi
Ja sitten kun ajelet muutaman tonnin niin sitten saattaa olla että naputus yks kaks palasi...

Ovat ne vakionostajat sen verta säälittävillä öljyrei'illä että en kyllä itse edes harkitsisi jättää vaihtamatta, voi kuitenkin vaurioittaa konetta jos pitkään ja pahasti rapistelevat. Ei ole rivinelariin paha homma rahallisesti eikä vaivallisesti...

Mitä siihen itse Forte-käsittelyyn tulee, niin muutenhan se on kyllä hyvä tehdä. Ikinä ei ole haitaksi saada pinttyneitä töhniä pois koneesta. Hain nyt tällä vain sitä, että niiden nostajien vaimenemisen suhteen pidemmän päälle fiksuinta on vaihtaa ne.

Juu kyl ne menee sit ens kerralla vaihtoon ku alkaa kolkuttelee taas ;D mut oli ihan hauska testata totakin ainetta et kyl ne jotain vaikuttaa sentää!
 
Takaisin
Ylös Bottom