Ostetaan Lancer 91:n ehjää helmapeltiä

Tumppi76

Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2006
Menipä tällä kertaa kuskin puolelta takaa alkuperäinen tunkki läpi nostopaikastaan (painui kasaan ehkä 20 cm matkalta ja tulee hitsihommia. Sopivaa pellinpalaa aattelin kysellä tohon, josko olisi ihan uutta helmaa sattumoisin jollain nurkissa tai tollanen 30 cm pala siitä takaa johon se tunkin nostokorvake sijoittuu.. Helmapelti on yllättävän kovassa kunnossa melkein taakse asti, mutta siinä tunkin nostopaikassa on mennyt kummaltakin puolelta takaa läpi.

Mitenkäs muuten saan talvirenkaat nyt alle, jos sopivan korjaajan etsiminen kestää..??
 
Viimeksi muokattu

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Vanhoja autoja ei ikinä nostella niistä alkuperäisistä nostopaikoista eikä varsinkaan helmoista. Niissä on aika tehnyt tehtävänsä. Hyviä nostopaikkoja on esim vetokoukku ja sen runko, takarenkaiden edestä se kohta mistä taka akseli kiinnittyy koriin, edessä taas vastaavasti se etualatukivarren "panta" mikä kiinnittyy pohjaan tai keskipalkki jossa hinauslenkki.

Korjauspeltiä voi olla vaikea löytää, itse olen moneen projektiin käyttänyt volvo v40 helmapeltejä. Ne on hinnaltaan edulliset ja siinä on paljon tavaraa josta melko varmasti löytyy sopiva osio korjaukseen.
 

Tumppi76

Member
Liittynyt
27 Syyskuu 2006
Itseasiassa tuo tunkin korvakkeen kohdalla oleva pelti on aivan suoraa, joten eipä tuohon varmaankaan kannata 30 cm palasen takia alkaa purkamolta Volvon helmaa tilaamaan kun helppohan tuo ammattimiehen on painunut osa rälläkällä irti leikata ja uusi pelti sovitella paikoilleen. Omalla paikkakunnalla on kyllä tekijämiehen löytäminen lujassa. Yks tekee töitä päissään, yksi lopetti kokonaan ja osaavin paja tekee tilaustöitä pääasiassa firmoille.
 

klm

Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2010
Jos hitsarin löydät, vaikka sen päisään olevan jos hetken selvempänä. Ota jo valmiiksi takapenkki irti ja se musta muovilista takaoven kynykseltä, saat taitettua takaa lattiamaton pois tulilinjalta. Voithan olla itse seurailemassa että homma onnistuu, verukeella, olen tässä kipinämikkona ettei koko auto pala. Monesti on tarpeenkin jos koteloainetta sattuu olemaan. Lisäys. Ilmeisesti joutuu ottamaan irti sen muovisen helmalevikkeenkin.
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom