Ostetaan: Lancer -96 pyyhkijän viiksi

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
Hei kaikille,

en ole ennen tänne kirjoitellut mutta nyt iski sellainen akuutti hätä että pakko kirjoitella. Minulla on siis Mitsubishi Lancer -96 (ensi rekisteröity -97) josta on pyyhkijän viiksi paskana. Tai siis ite viiksi toimii mutta pesurille ei tule vettä. Olen nyt vaihtanut pumpun ja pumppua ohjaavan releen konehuoneesta sille joten kyseessä on pakko olla viiksi vika, ainakin tietääkseni.

Kyselin paikalliset romuttamot ja tuota L77 merkittyä viikseä ei löydy mistään, ainut mistä työkaverin kautta löytyi oli rannikolta, ja sieltäkin se on jäänyt tulematta. Pitänyt tulla noin viimeisen neljän viikon ajan.. Onko täällä porukalla MITÄÄN kokemusta viiksestä?

Eli kyseessä on perusmallin EI tihkusäätimellä oleva lusikkamallinen vekoitin, joita kuulemma löytyy jopa kahta mallia?


Kiitoksia jo etukäteen :)
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
Tietenkin jos on jotain hyviä japski mallin purkaamoita tiedossa, tai purkaamoita joissa voi olla japski mallia niin ideoita ja puhelinnumeroita otetaan mieluusti vastaan :)
 

samitsu

Turbo yössä...
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
29 Tammikuu 2004
Sijainti
Taipalsaari
Onko se Lancer vanhempaa korimallia eli CB vai uudempaa koska malli vaihtuu noihin aikoihin...?
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
DSC_0691.JPG
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
Mahtaakohan L200 viiksi mallinumeroltaan MR329665 eli tälläinen härveli: https://www.aliexpress.com/item/Wip...shi-L200-Strada-RHD-MR329665/32798560646.html olla sama kuin mitä tuossa Lancerissa on käytetty? Omassa viiksessä ei enään mitään mallinumeroita ole jäljellä mutta näyttäisi ulkoisesti aivan samalta, joskin pyyhkijän asettelu on päinvastaisessa järjestyksessä, joka ei minua taas kiinnosta tippaakaan jos pinnijärjestys on sama, miltä se kyllä ulkoisesti vaikuttaa..
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
Tässä olisi vielä kuva liittimestä. Liittimessä on siis 7 + 1 pinniä, 7 sisällä ja yksi ulkopuolella. Nyt olen kymmeneen romuttamoon ollut yhteydessä ja kaikkialta löytyy vain 6 + 1 pinneillä olevaa viikseä.. Yhdestä paikasta sain alkuperäisnumeron MR194731 mutta tuosta en tiedä onko tuo oikein koska minä en tahdo löytää tuolla yhtään mitään yhtään mistään..
DSC_0693.JPG
 

Akio

impact green
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lohja
Ootko kattonu että juotokset sisällä ok? Voi olla niinkin pienestä kiinni. Tai onko mitattu ettei päästä sähköä läpi pumpulle?
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
Olen mitannut että pumpulle ei tule mitään, pumppu kyllä itsessään pyörii kun antaa sille 12 volttia. Päällisin puolin viiksi näyttää ihan hyvältä, putsasin siitä kontaktipinnat enkä äkkiseltään huomannut että mitään olisi kärynnyt. Tuo alkoi temppuilemaan jo talvella jolloin piti alkaa vetämään viikseä itseenpäin ja painamaan hiukan alas ennen kuin pesuri alkoi toimimaan. En sitten tiedä olisiko tuo minkälainen operaatio ostaa sellainen 6 + 1 pinninen viiksi ja vaihtaa vaikka kytkin tuohon viikseen..
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
Eilen tuli käytettyä 2 tuntia työmaalla tehokasta työaikaa tuon viiksen kanssa ja alkaa epäilyttämään että vika ei ole siinä. Putsasin sen vielä paremmin, korjasin yhden kolvauksen joka näytti vähän huteralta vaikka päästikin virtaa läpi, väänsin toista kontaktoria hiukan lähemmäksi kontaktipintaa ja sitten reilun tunnin verran leikin salapoliisia yleismittarin kanssa.

Se perkele päästää virtaa läpi pinnien yksi ja oliko viisi välillä kun viikseä vetää, joka oli muuten harvinaisen vittumainen mitata yksin perus yleismittarilla. Vastusta oli kylläkin noin 600ohmia mutta eipä tuon käsittääkseni tarvitse kuin antaa tieto releelle että "Pyyhkäiseppä pari kertaa ja ruiskauta vettä". Tähän loppuu tämän miehen tietotaito tuon kanssa.

Tänään lähden töitten jälkeen vielä testaamaan olisiko ihme tapahtunut mutta epäilen suuresti. Joten seuraava kysymys on että millähän ilveellä tuon mittaa onko häikkä viiksen ja releen välillä, vai releen ja pumpun välillä? Ja onko tuossa Lancerissa jokin tyypillinen kohta mistä piuha menisi poikki?
 

Maade

New Member
Liittynyt
14 Kesäkuu 2019
No niin, tänään pääsin käymään vihdoinkin tallilla testailemassa viikseä ja pari kertaa tuo jopa toimi mutta joku tuolla sisällä rätkii että olisikohan kondensaattori paskana. Samalla tuli huomattua hieno asia, nimittäin liittimestä lähtee vain kuusi perkeleen piuhaa, joten se seitsemäs pinni on täysin turha.

Elikkätäs, ei kenelläkään satu olemaan jemmassa tuota 6 + 1 pinnistä lusikkamallista viikseä JA siihen liitintä? Liitin on nimittäin minulla erilainen kuin ainakin noissa kuvissa mitä purkaamoilta olen saanut. Minä perkele puristelen apikoilla siihen liittimen jos tarvista ja pistän viiksen vaikka nippusiteillä ja pikaliimalla kiinni niin saan auton leimalle eikä tarvitse enään polkea töihin..

Edit: 6 + 1 viiksi ja johtosarja löytyi Hernesmaan Auto ja Osa Ky:ltä, iso kiitos niin tänne kuin heillekin!
 
Viimeksi muokattu
Ylös Bottom