Outlander -11 laatikko rikki

Wade

New Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2007
Noniin. Nyt se sitten tapahtui. Töistä yritin lähteä viikonlopun viettoon, mutta muukalainen oli toista mieltä. Vaihteiston vikavalo syttyi mittaritauluun ja kojelauta ehdotti vaihdelaatikolle huoltoa. Meno loppui siihen. Maanantaina auto Deltalle tutkittavaksi. Onneksi takuu kuitenkin vielä voimassa kuukauden ajan. Saas nähdä mitä on hajonnut. Onko mitään veikkauksia? 150tkm ajettu automaatti kyseessä. Ennen hajoamista vaihdelaatikko toimi hyvin. Keppi liikkuu nytkin, mutta veto kadoksissa.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Kuinkas kävi? ... Vaikka tämä ei mikään vedonlyöntipalsta olekaan, niin veikkaan, että ei siitä kyllä ole laatikko kosahtanut, vaan joku muu juttu nyt härnää...
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Bensa / diesel?
CVT / TC-SST / "perinteinen" autommaatti?

Jos TC-SST, niin lycka till.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Huollosta ei ole vielä kuulunut mitään. Kyseessä bensa CVT-automaatti. Palailen asiaan kun huollosta tulee lisäinfoa. Siinä mielessä mielenkiintoinen tapaus, että ajallisesti takuuta on jäljellä 1kk, mutta kisat on 1600km yli takuurajan. Huoltopäällikön mukaan takuuseen kuitenkin korjaus menee.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Tänään tuli tuomio Delta Autolta. Vaihdelaatikko rikki, ei voi ehjätä. Uusi maksaa 11t € ja nyt alkoi tämä vastuiden ja kustannuksiin osallistuvien etsiminen. Maahantuoja on jo ilmoittanut osallistuvansa "viuluihin". Myyjäliikkeen kantaa vielä odotellaan. Palaan asiaan
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Monessa autossa on jo ton verran matkamittarivirhettäkin että auto voi hyvinkin olla 1601 km vähemmän ajettu kuin mitä mittari väittää.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

ast sanoi
Monessa autossa on jo ton verran matkamittarivirhettäkin että auto voi hyvinkin olla 1601 km vähemmän ajettu kuin mitä mittari väittää.

Todennäköisesti näin todellisuudessa onkin. Kyllähän vaihdelaatikon on lähtökohtaisesti tarkoitus kestää kauemmin kuin 150tkm. Varsinkin kun auto on ollut pääsääntöisesti matka-ajossa uudesta saakka.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Wade sanoi
Todennäköisesti näin todellisuudessa onkin. Kyllähän vaihdelaatikon on lähtökohtaisesti tarkoitus kestää kauemmin kuin 150tkm. Varsinkin kun auto on ollut pääsääntöisesti matka-ajossa uudesta saakka.

Kannattaa varmaan katsella noita kuluttajariitalautakunnan aiempia linjauksia, muistelisin että noin 200tkm oletetaan ainakin kestävän.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

MakeM sanoi
Kannattaa varmaan katsella noita kuluttajariitalautakunnan aiempia linjauksia, muistelisin että noin 200tkm oletetaan ainakin kestävän.

Jep. Jos joutuu siihen saakka menemään niin uskoisin olevani vahvoilla. Delta Auton lausunto oli ainakin, että pitää kestää yli 150tkm. Jos hajoaa aiemmin niin menee tekniseksi virheeksi eli myyjä vastaa kuluista. Pitää kysyä vielä lausunto maahantuojalta mikäli on tarpeen.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Hieman päivitystä asiaan. Auto edelleen Deltalle. Maahantuojan "tarjous" 12600€ uudelle laatikolle asennettuna. Maksavat 25% hinnasta. Myyjäliike suhtautui kustannuksiin osallistumiseen myönteisesti, mutta ei sulattanut maahantuojan hinta-arviota laatikolle. Ei kuulemma noin kallista laatikkoa ole vielä vaihdettu Outlanderiin koskaan. Myyjäliike selvittää vielä laatikon "todellista" hintaa.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Tommoinen linkki tuli vastaan surffaillessa:


http://www.reconditioned-gearbox.co.uk/outlander-gearboxes.shtml
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

A.Hätänen sanoi
Tommoinen linkki tuli vastaan surffaillessa:


http://www.reconditioned-gearbox.co.uk/outlander-gearboxes.shtml

Ihan mielenkiintoinen sivusto. Täytyy laittaa muistiin jos tuo seuraavakin laatikko räjähtää.

Uusi laatikko on siis tilauksessa ja itselle jäi kustannuksia 4300€. Loput reilu 8000€ makselee maahantuoja ja myyjäliike. Lisäksi Delta Auto tuli noin 500€ vastaan asennuskustannuksissa. Kallista lystiä.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Meinasitko tyytyä tuohon summaan vai aiotko viedä "keskustella" asiasta?
Itse en uskaltanut takuun loputtua enää RalliArtia pitää, sen verran riitti korjattavaa jo takuuaikanakin.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

-JPA- sanoi
Meinasitko tyytyä tuohon summaan vai aiotko viedä "keskustella" asiasta?
Itse en uskaltanut takuun loputtua enää RalliArtia pitää, sen verran riitti korjattavaa jo takuuaikanakin.

Tyydyn tähän ratkaisuun. En uskalla alkaa enää vääntämään kun pahimmassa tapauksessa kuluttajariitalautakunta suosittelisi omalta kantilta katsottuna huonompaa korvaustasoa. Jos kilsat olisivat pienemmät niin silloin asia olisi eri, mutta tuo 150tkm on siinä rajoilla, että voisi ihan hyvin olla myös niin, että itse maksaisin korjaamisesta 2/3 ja myyjä 1/3 osan.

Uudella laatikolla on kahden vuoden takuu. Ajan siis kaksi vuotta ja auto vaihtoon. Ei kyllä talous kestäisi maksella yksikseen tuota lootaa.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Mielenkiinnosta niin selkiskö mikä siellä laatikossa oli hajonnut?
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

akio sanoi
Mielenkiinnosta niin selkiskö mikä siellä laatikossa oli hajonnut?

Tuskin sitä sanotaan, asiakas voisi vaikka pystyä selvittämään, että loota onkin korjattavissa halvalla ???
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

korsma sanoi
Tuskin sitä sanotaan, asiakas voisi vaikka pystyä selvittämään, että loota onkin korjattavissa halvalla ???
Piti kumminkin kysyä

Tuntuu vaan tyhmältä kun nykyautoihin vähän väliä vaihdellaan moottoria ja laatikkoa aika herkästi ja "halvalla"
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

akio sanoi
Piti kumminkin kysyä

Tuntuu vaan tyhmältä kun nykyautoihin vähän väliä vaihdellaan moottoria ja laatikkoa aika herkästi ja "halvalla"

Onhan merkkiliikkeiden touhu kautta aikojen ja kaikilla merkeillä ollut tätä:

Näihin nykyajan vanhoihin mitsuihinkin myytiin merkkiliikkeissä uusia ecuja hintaan 2 tonnia yms.yms. vaikka harrastajat korjaavat vanhoja parilla 50 sentin hintaisella konkalla.

Näin esimerkkinä
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Tarkempaa vika-analyysiä ei ole, koska laatikkoa ei ole edes purettu pois autosta. Laatikko on purkamisen jälkeen 3kk takuuvarastossa, jonka jälkeen käyn hakemassa laatikon itselleni ja selvitetään tarkemmin mistä on kyse.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Itsekin olin ajatellut seuraavaksi automaattiOuttista mutta taidan pysyä keppiosastolla sillä niiden korjaajia löytynee ( jos rikki menee ) monesta kylästä.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

3x sanoi
Itsekin olin ajatellut seuraavaksi automaattiOuttista mutta taidan pysyä keppiosastolla sillä niiden korjaajia löytynee ( jos rikki menee ) monesta kylästä.

Jos ostat automaatin niin osta uutena ja hävitä ennen takuun umpeutumista
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Onko uudemmissa laatikoissa enemmin vikoja kuin vanhoissa?
Itse ajoin 2003 automaatilla 342tkm ilman ongelmia.tiptronic ei toiminut viimeisenä 20000 aikana,muttei haitannut toimintaa.
Nyt on 170tkm ajettu peli ja edestä kuuluu kova jurina.saa nähdä mikä on.ajelen edelleen, eiköhän sieltä joku hajoa.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Eikö se kannata tutkia ennenkuin hajoaa kokonaan?
Vaihdelaatikon öljyt ja kulmavaihteen öljyt vaihtoon.
Pyöränlaakerien ja jarrujen tutkiminen.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Pääsen tänään vasta vaihtamaan öljyjä.Katsotaan muutos.
Mielestäni ei oo jarrut eikä laakerit tai sitten on molemmat puolet laakereista,kun ei kääntely vaikuta ääneen.
Tutkitaan tilannetta edelleen.
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

öljy vaihdettu moottoriin,vaihteistoon ja jakolaatikkoon.ei eroa äänessä.
jakolaatikossa vain 0.4 l öljyä ja harmaata.uusilla öljyillä ääni samanlainen.
eli ei oo öljyistä kiinni.Korjaamon mukaan jakolaatikon laakerit?
katselen jarruja myöhemmin vaikkei todennäköistä
 
Vs: Outlander -11 laatikko rikki

Onneksi tykkään manuaaleista. Ei automaatteja uskalla ostaa oli merkki mikä tahansa. Liikaa hajoavia osia. Olisit voinu pasta halvemmalla ku olisit kysyny tarjousta jostain muualta kuin merkkiliikkeestä? Ehkä merkkiliike pyytää laatikosta 2-3x hintaa?
 
Takaisin
Ylös Bottom