Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

cor

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2017
Tervehdys,

Tällainen kapistus on siirymässä omaan omistukseen ja Mitsut yleisesti ovat varsin tuntematon alue autojen maailmassa. Sen verran kuitenkin on jo tuttu vekotin tuo konepellin alla oleva moottori, että se on ensimmäinen asia mille pitää saada jotain tehtyä. Volkkari on saanut kyllä luotua tuosta ohjelmastaan varsin tylsän ja alaväännöttömän koneen.

Itselle tuttu firma Lahdessa olisi Powerbyte, jota ajattelin käydä jututtamassa tuosta ohjelmoinnista, mutta löytyykö täältä muita vinkkejä ketä käyttää (ketä on hyväksihavaittu näiden kanssa??)

Toinen mitä mietin on sitten että onko tuolla jotain minkä kanssa saa olla huolissaan? Onko laatikko myös volkkarin käsialaa? Entä minkälaisia tehoja näistä on uskallettu ottaa pelkällä ohjelmalla?
 

ast

Z27AG
Liittynyt
6 Tammikuu 2003
Sijainti
Järvenpää
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Tylsä käytös johtuu suurimmaksi osaksi kaasupolkimen kartoista minkä vaste on käytännössä lineaarinen tässä moottorissa. Useimmissa autoissa vaste on progressiivinen eli saadakseen 50% voimasta kaasupolinta ei tarvitse painaa 50% vaan esimerkiksi 30%. Se tuo arkiajoon osakaasulla psykologista pirteyttä - auto liikkuisi ihan samalla tavalla lineaarisellakin kartalla jos vaan painaisi sitä poljinta syvemmälle. Outo valinta kieltämättä valmistajalta, miksi tehdä moottori mikä tuntuu ponnettomalta ja tylsältä noin yksinkertaisen asian vuoksi? Toki lisävoimaakin on saatavilla eikä se huonoa tee.

Sellainen 180 hv / 400 Nm näistä on karkeasti saatavilla ja kyllä moottori sen kestää.
 

Teeemus

New Member
Liittynyt
6 Huhtikuu 2017
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Mulla laitettiin just its funin softa samaiseen moottoriin. Ykkös ja kakkos vaihteella joutuu vääntöjä rajaamaan, sen verran heikot rattaat vaihteistossa. Vetoja tuli hyvin lisää :peukku
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Luulis että just ykkös ja kakkosvaihteella se laatikko kestäs paremmin kun isommilla vaihteilla ne isot väännöt?
 

DaJackal

EA5A, Z16A, CB4A, D22, E39A
Club Member
Liittynyt
10 Huhtikuu 2010
Sijainti
Lappeenranta
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Slider sanoi
Luulis että just ykkös ja kakkosvaihteella se laatikko kestäs paremmin kun isommilla vaihteilla ne isot väännöt?

Edit: en osannutkaan selittää riittävän kompaktissa tilassa tätä hommaa kattavasti niin delete. :) Mutta siis, pienempi vaihde -> isompi välityssuhde -> rattaat kovemmalla rasituksella.
 

Slider

Galant VR-4 Monte Carlo e39 / Lancer 1.6 CB RE85
Ylläpitäjä
Club Member
Liittynyt
11 Toukokuu 2003
Sijainti
Taipalsaari
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Ei auennu vieläkään, kokeile sitä pitkää versiota :D
 

asx

asx 2,2 DI-D Cleartec Instyle 4WD 6A.. golt 1.3 99
Club Member
Liittynyt
18 Tammikuu 2014
Sijainti
siikainen
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Eikös se oo kumminki nii et jos 5 sella verättää kärryy peräs niin porsii laatikko mut kun ajelee 4 vaihteella että rattaat kiertää enempi niin kestää laatikkoki .. Se tietty eriasia jos loota kestää sen 300 nyyttonii ja siihe tuupataa 1000 nyyttonii niin sillo tietty sama millä vaihteella päristeleee ... Voin olla tietty väärässäki ...
 

cor

New Member
Liittynyt
14 Toukokuu 2017
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Nyt on auto ollut pari päivää itsellä ja Powerbyte ei pystynytkään tuota ohjelmoida, en ollut ottanut huomioon että ecu on mitsun oma, joten Poweri on enemmän noihin vaggeihin perehynyt.

Lisäätehoa/InnoElektro pystyis ottaa tuon työn alle, vastauksetkin vaikuttivat sen verran päteviltä että ilmeisesti Tampereen reissu edessä :)
 

Vellu

Outlander 2.0 DI-D Vm.2008
Liittynyt
5 Joulukuu 2004
Sijainti
Oulainen
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Onkos tullu enempää väellä kokemuksia näiden outlander mk2 2.0 did manuaalivaihteiston ohjelmoinnista, kestääkö paikat? Itellä olis tarkoitus tason 1 ohjelmointi teettää eli ohjelmoinnin jälkee pitäs nousta 168hp ja 365nm.

Ihan normia ajoa mitä nyt välillä tarvii kaasua antaa reippaammin ohittaessa mut just yritän hakia ratkasua tuohon alavääntöön joka ärsyttää välillä kaupunki ajossa.
 

clarkkent

New Member
Liittynyt
1 Lokakuu 2011
Vs: Outlander 2.0did ohjelmointi? -> heikot paikat?

Mulla on Chip Tuningin ohjelma (180hv/ 400Nm) ja onhan se ihan toinen auto senjälkeen. Alkuperänen ahdin tosin antautu melkeen heti senjälkeen, mutta oli jo äänekäs ennen ohjelmointiakin. Isoo vaunuu oon vetänny eikä voimansiirrosta ole mitään ylimäärästä ääntä kuulunnu.

Vaimon mielestä lähtee nyt helpommin liikkeelle :) Ennen meinas välillä sammua kun ei ollu tarkkana kytkimen kanssa.
 
Ylös Bottom