Outlander 2.2 DI-D 2015 huolto kysymyksiä

JTL

New Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2021
Uutena tulokkaana foorumilla tässä kirjoittelen. 2015 mallinen Outlander Diesel automaatti tuli kuukausi takaperin perheeseen hankittua. Aika paljon jo tullut foorumia luettua ja paljon asioita selvinnyt ja hieno huomata kuinka asioista tietävät ovat auliisti neuvojaan/kokemuksia täällä jakaneet. Aloitetaan tälläisillä helpoilla perus kysymyksillä näin alkuun niin ollaan tulevaisuudessa ehkä Outlanderista viisaampia.

Takajarrupalojen vaihdosta kyselisin alustavasti männän sisään kiertämisestä. Onko molemmat puolet oikeen kätisellä kierteellä painettavat/veivattavat vai tarviiko vasenkätinen työkalu hommata toiseen?

Polttoainesuodattimen vaihdosta onko autossa sähköinen pumppu eli ilmaantuuko virrat päälle laittamalla vai joutuuko jollakin tapaa ilmaamaan?

Sitten vielä tulevaisuuden varalle tietoa muistikoppaan itselle. Paraneeko autosta akkua omin päin mennä vaihtamaan/ irroittamaan?
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Uutena tulokkaana foorumilla tässä kirjoittelen. 2015 mallinen Outlander Diesel automaatti tuli kuukausi takaperin perheeseen hankittua. Aika paljon jo tullut foorumia luettua ja paljon asioita selvinnyt ja hieno huomata kuinka asioista tietävät ovat auliisti neuvojaan/kokemuksia täällä jakaneet. Aloitetaan tälläisillä helpoilla perus kysymyksillä näin alkuun niin ollaan tulevaisuudessa ehkä Outlanderista viisaampia.

Takajarrupalojen vaihdosta kyselisin alustavasti männän sisään kiertämisestä. Onko molemmat puolet oikeen kätisellä kierteellä painettavat/veivattavat vai tarviiko vasenkätinen työkalu hommata toiseen?

Polttoainesuodattimen vaihdosta onko autossa sähköinen pumppu eli ilmaantuuko virrat päälle laittamalla vai joutuuko jollakin tapaa ilmaamaan?

Sitten vielä tulevaisuuden varalle tietoa muistikoppaan itselle. Paraneeko autosta akkua omin päin mennä vaihtamaan/ irroittamaan?
Monta kertaa olen tavallisen autonakun vaihtanut.
Joskus on jouduttu irroittamaan akku irti remontin takia --> aina on herännyt käyntiin.
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
Ei sitä tarvi ilmata, täytä suodatin kuitenkin ennen asennusta. Suodatin on liekkipellin kyljessä kyllä suht vaikeassa paikassa vaan kyllä sen sieltä saa vaihdettua kun ei hermostu.
En osaa sanoa, onko siirtopumppu tankissa vai onko ns. käydessä imevää mallia.
 

mikaha

New Member
Liittynyt
2 Heinäkuu 2018
Minulla ainakin 2012vm. 2,2D ilmasi ittensä, kun pidin virtoja päällä. Aikansa pumppu kävi ja kun lopetti ääntämisen niin käyntiin vain.
 

mikaha

New Member
Liittynyt
2 Heinäkuu 2018
Ja akkua olen käyttänyt pois ja lisävirtaakin olen antanut..Ei mitään ole ilmennyt.
 

JTL

New Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2021
Kiitokset vastauksista. Eli suodatin viisaampi täyttää uutta laittaessa ni ei pitäs ongelmia esiintyä. Onkos näissä mitsun koneissa porukka käyttänyt dieselin joukossa lisäainetta?
 

Mitsupitsi

Member
Liittynyt
16 Kesäkuu 2021
Sijainti
Oulu
En oo käyttänyt ainakaan vielä lisälitkuja. Mun autolla 230 tkm ajettu ja viikko sitten käytin pakkoregeneroinnissa. Näköjään Mitsu ei tee sitä parkissa ollessaan vaan sinne annetaan käsky regeneroinnille ja sitten ajamaan kunnes mittariston varoitusvalo sammuu. Sellaiset 20 km reipasta motarilla ajoa samutti valon.
Sen huomasin, että öljymäärä oli mittatikun X-merkissä, eli oli lisääntynyt. Ehkä ongelmana oli jo jonkinaikaa vuotanut ahtoletku ja keskeytyneet DPF poltot. Pitää seurata tilannetta. Ajattelin jatkossa vaihdella öljyt 10 tkm välein.
 

ZAP^

Member
Liittynyt
21 Tammikuu 2010
Sijainti
Kuopio
Kiitokset vastauksista. Eli suodatin viisaampi täyttää uutta laittaessa ni ei pitäs ongelmia esiintyä. Onkos näissä mitsun koneissa porukka käyttänyt dieselin joukossa lisäainetta?
Itse en ole käyttänyt missään diesel tai bensa koneessa mitään lisäaineita. Jotkut käyttää ja vannoo niiden nimiin. Jokainen päättäköön että haluaako käyttää vai ei.
 

JSO

Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2016
Takajarrujen männissä on kierteet oikealle, siis sisäänpainaessa. Tais olla että männän pitää olla oikeessa asennossa että passaa palaan, en tiedä onko kaikissa paloissa sama juttu. Akun kaapeleita olen käyttänyt irti, vain radio nollaantuu.
 
Ylös Bottom