Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
#1
Moro!

Löytyiskö joltain samaa kokemusta outlanderi menee safemodeen ja välillä vaan sytyttää moottorin häiriövalon. Antaa koodit P0238 ja P0100 ja ensinmmäinen on turbonpaineen anturi(liiankorkeapaine) joka vaihdettiin kreikassa kesällä jolloin alkoi tekemään tuota ja kotimaassa vaihdettiin ilmamassamittari ilman tulosta. Ennen aktivoitui kiihdytyksessä mutta nyt välillä jää päälle jo kun auton käynnistää. Valo sammuu itsekseen epämääräisen uudelleen startaus kerran jälkeen. Voisiko olla hukkaportti joka jumittaisi että paineet nousee liian isoksi vaiko mikä rakkinetta vaivaa. Ja jos jollain varmaa tieto ilmamassamittarin tyypistä koska pikkasen oli arvontaa uuden anturin löytämiseksi 5wk97002 oli alkuperäinen ja nyt 5wk97002z.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
90
#2
Vs: Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

Autoa kannattaisi logata ajossa. Tuo vaatii tosin melkovarmasti MUTII tai MUTIII -testerin eli merkkiliikehommia.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lohja
#3
Vs: Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

Basbarduu sanoi
Tuo vaatii tosin melkovarmasti MUTII tai MUTIII -testerin eli merkkiliikehommia.
Höpöhöpö....
Ahtopaineet löytynee jo ihan OBD:stä.
Kunnollisella monimerkkitesterillä (esim. HGS tai Bosch) pystyy sitten jo loggaamaan kaiken olennaisen, mitä tuollaisen vian paikallistamiseen tarvitaan.
Vika lienee piikkaavassa ahtopaineessa (jumittavat ahtimen johdinsiivet todennäköinen syypää).
Liian korkea ahtopaine voi myös generoida nuo molemmat vikakoodit.
 
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
#4
Vs: Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

Eli auto oli boschin testerissä kiinni Unkarissa jolloin ekan kerran ongelman teki ja sen jälkeen kreetalla mitshubisin diilerillä joka käytti omaa mitsun testeriä kun muulla ei päässyt siihen kiinni.
Itse joutunut deltassa asiomaan edellisen kia sorennon takia ja voin sanoa että mieluummin poltan rahat takassa kun sinne niitä turhaan kiikutan. Eli turbon vaihtoon? Autolla ajeltu 260tkm eli varmaan normi ikä turbolle vaikkakin erittäin hyvällä huollolla ollut ja jopa laatikko uusittu takuun aikana. Ja laitettakoon että jos ajelee sportilla niin silloin ei kertaakaa ole mennyt häiriölle...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Hallitus
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
90
#5
Vs: Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

Olen edelleenkin sitä mieltä että kannattaa tutkia ensin kunnolla vian syy ennen kuin lähtee vaihtelemaan turboa tms.
pexi on todennäköisesti oikeassa että esim. uudemmilla Boschin laitteilla voi logata tarvittavat tiedot ja myös tuo valistunut arvaus vian syyksi lienee oikea mutta kannattaa silti tutkia ensin.
 

pexi

Evo V -98, V70 D4 AWD -14, Octavia TDi RS -15
Liittynyt
22 Huhtikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lohja
#6
Vs: Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

Ehdottomasti pitää tutkia. Sinne on jo nyt todennäköisesti vaihdettu turhaan osia, niin ei enempää kannata vaihtaa, ilman varmuutta osan viallisuudesta.
 

oba73

New Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Tykkäykset
0
#7
Vs: Outlander 2.2 DID safemode/moottorinhäiriövalo vm.-12

No nyt sitten homma saatu kuntoon. Onneksi löyty garetin uusi turbo samaan hintaan jota kunnostetusta pyydeltiin vaikka muutama turbohuolto nosti kädet pystyy ettei kyseiseen turboon saa mitään osia eikä mitään arvoja testi penkkiin. Kummiskin turbo vaihto lopetti ongelman joka alkoi olemaan jo todella akuutti eli melkein joka startilla jäi vikavalo palamaan ja pikkasen jos polkasi niin safemode iski tehot puoleen. Se että oliko kyse säätimen jumittamisesta vaiko turbon siivistä jää ratkaisematta mutta ainakin turbon vaihtanut paja sanoi että turbo tuntui päällisin puolin ihan toimivalta ja mitään välyksiä ja hajonneita siipiä ei näkyny.
 

jack71

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Tykkäykset
0
#8
Itsellä kanssa turbon kanssa ongelmaa,menee "vikatilaan",eli pudottaa tehot puolitehoille aina joskus,muutaman kerran puolessa vuodessa,viikonloppuna poistin dpf:n sisuskalut ja uudelleen ohjelmointi tänään ja tehon nosto n.180 hv.dpf:n kierto-ohjelmointi onnistui hyvin
Onko kellään kokemuksia Mr musclen käytöstä 2,2 did moottorille ja miten se käytännössä mitsuun pistetään,egr letku irti ja aineet sisään?
Onko mitsun turbo muuttuvasiipinen?
Ahtopaineet oli 0.3-0.5 kiloa liikaa,eli todennäköisesti turbon siivet kanittaa
Jätettiin egr poistamatta kun kuulemma nostaa entisestään ahtopaineita
 
Ylös Bottom