Outlander 2.2 dpf täynnä

Tilmu

New Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2020
Mulla siis 08 vuosimallin outlander. 2.2 dieseli. hiukkaspönttö nyt täynnä. mistä olette hommanneet uusia pönttöjä? mistä saa edullisimmin? onko auton järjestelmä tunnistanut uuden pöntön vai onko herjaillu?

Lisäksi jonkin ohjelmoinnin yhteydessä edellinen omistaja ottanut sen eolys-lisäaine käyttötoiminnon pois. olen pohtinut asennuttaisinko sen takaisin käyttöön... saako sitä lisäainetta hankittua muutaku merkkiliikkeestä hintaan 705€.. ja kauanko yhdellä pussillisella ajaa. ymmärsin että sinne vaihdetaan pussi kun se edellinen pussi loppuu.

kysellen nimimerkki: monenko tonnin remontti...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
DPF:n saa pestyä pari kolme kertaa ennen kuin koko hiukkasloukku tarvitsee vaihtaa. Suosittelen kysymään korjaamolta mihin hintaan tekevät.
mutta pesu on joka tapauksessa huomattavasti halvempi toimenpide kuin koko loukun vaihto. Se että jos autosta on tosiaan ohjelmoitu regenerointi kokonaan pois onkin sitten jo hankalampi juttu ja vaatinee käyntiä merkkiliikkeessä jossa voivat palauttaa alkuperäisen softan uusimman version autoon. Eolys nestettä saa kaikkien varaosaliikkeiden kautta mutta säiliö sijaitsee auton alla ja autolle on kerrottava että säiliö on täytetty testerillä. Järjestelmää ei ole välttämättä koodattu pois vaan vika voi olla myös paine-eroanturissa tai sen letkuissa, joka aiheuttaa sen ettei auto näe että loukku on täysi ja käynnistä itse regenerointia. Mulla ois yks 2010-2012 ASX:n paine-ero anturi jouten.

Ei siis ole välttämättä kovinkaan kallis keikka mutta vaatii tarkempaa diagnosointia.

Suosittelen lukaisemaan myös tämän ohjeistuksen jotta viestistäsi olisi apua myös muille saman asian kanssa painiville.
Hakua käyttämällä löytyy lisää aiheesta. Esim: https://www.mitsubishiclubfinland.c...ads/check-dpf-system-syttyi.62292/post-498721
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Jos lisäaine on otettu pois käytöstä, on DPF-pönttö yleensä poistettu (= tyhjätty, pelkät kuoret tai porattu läpi)
 

TuplaNokka

PunkkaRacingTeam
Liittynyt
1 Helmikuu 2015
Entisellä omistajalla varmaan menny hermit limp modern mikä tulee ku pitää tehä tyhjennys :D hankalaan tilanteeseen kyllä sut ajanut
 

Webtrap_86

Well-Known Member
Club Member
Toimihenkilö
Moderaattori
Liittynyt
16 Huhtikuu 2004
Sijainti
Lahti
Suosittelen käymään merkkiliikkeessä voisit saada lisää aikaa sille dpflle, sillä on myös laskennallinen laskuri. Se kun täyttyy niin tulee häiriö ilmoituksia.
Sama sille eolyysille, toki jos pussi tyhjä niin uusittavahan se on ja alustettava.
 
Ylös Bottom