Outlander 2008 xenon umpiot - apuva!

monkkone

New Member
Liittynyt
21 Kesäkuu 2018
Moi, olen uusi tällä palstalla enkä vielä löytänyt ketjua/tietoa Outlander vm. 2008 etuvaloumpioista. Mulla siis alkuperäiset xenonit, mutta nyt kuluneet lämpö yms. vaikutuksesta sisältäpäin. Katsastuksessa tästä jo naputettiin ja käskettiin hiomaan edestä. No eihän se auta. Uudet maksaa 1900 e kappale + asennus. Osaako kukaan auttaa? Romppareilta ei xenoneita vielä ole löytynyt. Ebaystä 300 - 600 taalaa, mutta onko niiden kanssa yhteensopivuusongelmia? Voiko xenonit vaihtaa halogeeneihin miten helposti?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Outlander 2008 xenon umpiot - apuva!

Itse en vaihtaisi Xenoneita halogeeneihin missään nimessä vaan irrottaisin "lasit" umpioista ja fiksaisin kuntoon tällä ja sitten suojaus tällä. Tai sitten ostaisin ne halogeeniumpiot ja ottaisin niistä uudet lasit nuihin.

Lasit ovat yleensä kiinni klemmareilla ja butyylinauhalla. Klemmarit saa irti meisselillä ja/tai pihdeillä. Butyylinauha pehmenee lämmittämällä.
Eli umpio uuniin. Itse olen pitänyt noin 100C asteessa noin 10min ja sen jälkeen hanskat kädessä irrottelemaan varovasti ja jos ei lähde irtoamaan niin uudestaan lämpöseen.

En tiedä nuista Outlanderin umpioista mutta jos ne on kiinni permasealilla niin se onkin sit paskempi juttu ja sitten jättäisin tekemättä.
TYCin umpiot ovat ainakin olleet tähän mennessä kiinni butyylillä.
 

monkkone

New Member
Liittynyt
21 Kesäkuu 2018
Vs: Outlander 2008 xenon umpiot - apuva!

Miten olet kiinnittänyt lasit takaisin? Butyylinauhalla?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Outlander 2008 xenon umpiot - apuva!

Samalla liimalla on menny takas kiinnikin. Lämpöä vaan eka. Voihan sitä ostaa lisääkin mutta ite en oo tarvinnu ja käytät vaikka mattoveistä leikkaamiseen kun se venyy kuin juusto tuoreen pizzan päällä.
 
Ylös Bottom