Outlander diesel automaatti 2015-17 perheautoksi

Nupohead

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2019
Uutena jäsenenä tarvitsisin hieman lisätietoa otsikon autosta. Onko tässä jotain lisäaine systeemejä, eli AD blue tai Eolys vai mennäänkö ihan dieselillä? Olen uutta autoa katselemassa tuo tuntuisi kiinnostavalta. En ole semmoista vielä edes koeajanut mutta minkälaisia sudenkuoppia tuossa on? Onko moottori hihnalla vai ketjulla? Asun Napapiirin pohjoispuolella joten kylmääkin on joskus luvassa. Kiitokset kaikille jo etukäteen jotka viitsivät kokemuksiaan jakaa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
4N14 on ketjukone. Se ei ole PSA:n tekemä vaan Mitsun oma joten se ei ainakaan käytä Eolystä. AdBluen täyttöaukko on yleensä polttoneen täyttöaukon vieressä jos sellainen on autossa. Käsittääkseni näissä ei ole mitään kusitankkeja. Meillä on 4N13 ja se kuluttaa ainakin vain dieseliä. Webasto kannattaa laittaa suosiolla nykyaikaisiin dieseleihin.
 

Nupohead

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2019
Tarkoitus olisi kokeilla ensiviikolla yhtä -15 vuoden mallia. Joku moitti näitä äänekkäiksi, lieneekö väitteessä perää?
Toinen vaihtoehto on XC60 Volvo, varmaan hiljaisempi mutta myös jonkin verran kalliimpi.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
XC60 on hiljaisempi mutta mun mielestä tosi pieni sisätiloilta verrattuna Outlanderiin. Outlandereissa äänieristys on parantunut vuosi vuodelta ja uudemmat on hiljaisempia lisäksi eri varustetasojen välillä voi olla eroja äänieristysten kanssa.
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
Ei ole lisäaineen tarvista tuossa Mitsun dieselissä, meillä nyt ajettu n. 50tkm -17 mallisella ja kyllä tuossa tarkenee talvella, ilmankierto vois olla parempi niinei puhallinta tarvis niin isolla pitää pakkasilla. Eberi kaukosäädöllä käytössä, akku vaihtui parempaan, orkkis ei ole suuniteltu lämmittimen käyttöä ajatellen.
Äänieristys on vakiona hieman heikko, takaosan ontot sivut toimii kuminan vahvistajana, nyt olen tuohon meillä olevaan laittanut ääneeristeeksi massaa ja vettymätöntä kuitumateriaalia,, tuolla tuo ainakin hiljeni.
Orkkisrenkaat ei ole kovin kummoset(Toyo 45), melusat ja lämpötilaan reagoivat kumivalmisteet, talvirenkaat Continental on mukavammat ajaa...
 

Nupohead

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2019
Kiitos Hanskille viestistä, oletko yhtään seuraillut kulutusta minne asettuu? Oliko teidän automaatti?
 

H.T.L

Member
Liittynyt
12 Toukokuu 2019
Itse ostin keväällä -16 mallisen automaatti outlanderin.
Autossa oli webasto puhelin ohjauksella,mikä on osoittautunut verrattomaksi peliksi.
Kulutus pyörii matka-ajossa siinä vähän alle 6 litraa ja jaksaa vetää hienosti reilu tonnin painoista venettä.
Autoon olen ollut tyytyväinen eikä melu ole noilla michelinin renkailla mikään paha.
 

Nupohead

New Member
Liittynyt
25 Elokuu 2019
Kiitos kaikille vastanneille, autokaupat on tehty ja kulkupeliksi valikoitui Volvo XC 60 D4. Kävin katselemassa monia autoja mutta Volvossa vain oli niin kotoinen ja mukava "tunnelma" ja ylivoimaisesti parhaat penkit niin sillä merkillä sitten jatketaan, eli vanha autohan oli V70.
 
Ylös Bottom