Outlander mk2 2006-2012 moottori vaihtoehdot

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Olen jossain vaiheessa autoa vaihtamassa ja teen parhaillaan taustatutkimusta eri vaihtoehdoista. Outlanderin dieseli 2008 kieppeiltä vois olla suht asiallinen peli, kun jonkin verran saa metsäautoteitä ajaa mutta enempi kuitenkin maantietä.

Kysyttävää näistä kuitenkin riittää, kuten alkuun sellainen että onko 2.0 did:ssä hiukkassuodatinta ja jos on, niin onko se avoin vai suljettu? Suljetut kun tunnetusti menevät tukkoon ja maksavat maltaita. 2.2 hdi:ssä ilmeisesti sellainen on ja joku lisäainepussukka sen lisäksi vielä.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Outlander mk2 2006-2012

2.2 hdi:ssä tosiaan on Eolys-neste pussi/säiliö auton alla. Siihen en ole perehtynyt onko tuossa suljettu vai avoin vai mikä dpf.

Mukavia pelejä ajellahan nuo on. 200tkm jälkeen taitaa poikkeuksetta rueta tulemaan kaksoismassavauhtipyörä remppa eteen jossain vaiheessa. Takajouset tuon verran ajetuissa on yleensä vähän kuoleutuneet. Uusilla takajousilla ja iskareilla se perä nousee noin 50mm ja vaikuttaa ajettavuuteenkin positiivisesti.

Mutta ei kyllä pahaa sanottavaa tuollaisesta itsellä ole.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlander mk2 2006-2012

Juu ja se Eolys pussukka on siis polttoainetankin vieressä ja melkeipä alin kohta autossa. Suojana muovinen kotelo joka voi olla jo osumaa ottanut. Jotkut on siihe metallisen "panssarin" rakennellu jos vähänkää pelko että ajelee jossai huonommas tiellä missä kantoja tms voi kopsahdella.
Ajolleen hyvä auto, ei ehkä niinkään 100kmh vaan erityisesti hiekkatiellä menee makeasti kyllä. Itselläni oli siis vm. 2010 2.2 HDI automaattina tuossa puoli vuotta juuri käytössä.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Outlander mk2 2006-2012

Kuis kallis urakka on tuo kaksoismassavauhtipyörän vaihto? Loppuuko vaan meno vai hajoaako vierestä yleensä jotain samalla? Onko muuten yleisesti ottaen varaosien hinta korkea vai keskitasoa? Alhainen se ei missään nelivetoisessa taida olla... Tuntui nimittäin että 2010 Subaru Foresterin varaosien hinnat oli aika kovat noin yleisesti ottaen.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: Outlander mk2 2006-2012

N%C3%A4ytt%C3%B6kuva%202017-12-20%20kello%2019.59.08.png


Varmasti riippuu pajasta ja mistä osat tilattu.. omaani on teetetty muutama vuosi sitten.
Äkkilaskulla tuosta 2000€ vp+kytkinpaketti+työt. Koko lasku 3k€ sis. muut hommat.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Outlander mk2 2006-2012

:nykii

Auts, 3k€ alkaa tuntua jo pahalta... mut toisaalta, näitä kaksoismassafillareita on muissakin autoissa joten ei liene hylkäämisen syy tai tulee hylänneeksi suurimman osan autoista. Taitaa vaan varaosien yleinen hintataso olla rajusti noussu eikä sille minkään mahda.
 

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
Vs: Outlander mk2 2006-2012

Oonko ymmärtänyt oikein eli että kaksoismassavauhtipyörä on vain manuaalissa? Eli että automaateissa ei olisi vauhtipyörää ollenkaan kun momentinmuunnin hoitaa sitä virkaa?

Siitä päästäänkin seuraavaan kysymykseen eli kuinka kestäviä näitten automaattilaatikot oikein ovat?
 

Hemppis

Member
Liittynyt
9 Marraskuu 2008
Sijainti
Joutsa
Vs: Outlander mk2 2006-2012

2.0D on volkkarin koneella ja manuaalilaatikolla; suurimmat murheet taitaa juuri olla tuo kytkinpaketti, turbo ja suuttimet (enemmän ajetuissa koneissa).
2.2HDI on citikan koneella ja kaksoiskytkin automaattilaatikolla; suurin murhe taitaa olla juuri tuo kaksoiskytkinlaatikko monen tonnin remontin kera jos viallisella ajaa liian pitkään. Tutulla tuli 140tkm mittariin ja laatikko alkoi reistailemaan, korjausarvio n. 3-5t€.

2.4 mitsun bensakoneella ja CVT laatikolla; suurin murhe on se että muistaa käydä tankkaamassa ja joskus huollossa vaihattamassa öljyjä. CVT laatikoilla on mitsuhuollon mukaan ajettu 300te ilman suurempia remontteja. Ostin 2.4 bensan kesällä, ennen ostoa haastattelin mitsuhuoltoa että mitä pitää huomioida, mitä kannattaa jättää ostamatta jos haluaa käyttövarmaa autoa ilman yllättäviä, usean tonnin remppoja. Bensaa toki menee, mutta onhan dieselin polttopaineverokin jonkinmoinen ja yllättäviä kuluja vähemmän.
 
Ylös Bottom