Outlander nykiminen dpf-polton aikana

Kasperi_83

Member
Liittynyt
20 Elokuu 2018
Sijainti
Liminka
Outlander 2.2hdi 2010. Miksihän auto nykii välillä aika rajusti ku se tekee dpf loukun polttoa? Tässä yks päivä motarilla alko nykii yhtäkkiä ja mä et mikä tätä vaivaa. Nakkasin nelosvaihteen ja ajoin kierroksilla n. 10km ja aina ku vähän löysäsi kaasua ni nykiminen oli aika kovaa. Tulin rampista alas risteykseen ni flekti kuulosti huutavan ja auto pörisi enemmän ku normaalisti eli päättelin et poltto käynnissä. Kotipihalla auto haisi ku rankkitynnyri.
Mietin vain et eikai se poltto noin paljoo pitäis vaikuttaa auton kulkemiseen et nykii ihan tosissaan vai? Mitään häiriövaloja ei syttyny. On se ennenki vähän nykiny polton aikana, mut ei koskaa noin rajusti. Tuntuu et pahenee poltto poltolta toi nyintä. Onko muilla samaa kokemusta?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Voisko johtua jostain muusta syystä? Tarkistappa ettei imuilman lämpöanturi oo muuraantunu EGR:n ansiosta umpeen. Ite oon puhdistanu niitä elektroniikan puhdistusaineella. Samalla kannattaa putsailla myös kaasuläppä jos se on puhdistuksen tarpeessa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
1570691195575.png

En löytänyt parempaa kuvaa mutta putsaa anturit tuolta alueelta. Sieltä pitäs löytyä se imulämpöanturi ja sit myös imusarjan paineanturi. Varmista varaosaliikkeeltä että myyvät sulle oikeat aineet ettei anturit vahingoitu.
 

Kasperi_83

Member
Liittynyt
20 Elokuu 2018
Sijainti
Liminka
Ok. Kiitti kuvasta! Tuohon autoon on vaihettu n. 20tkm sitten toi egr et eikai se pitäs hirviän tukossa olla? Jos alkaa tosissaa temppuilee ni käytän poistattaan sen dpf suodattimen. Korjaamol meinas et n. 250e poisto ja koodaus. Pittää kokeilla puhistaa noi et paranisko.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Ei se itse EGR varmaan karstassa ole vaan imusarja, venttiilit jne. Suosittelen edelleen että katsot ja tarvittaessa putsaat ekana kaasuläpän ja sen lähellä olevat anturit. Se on ylivoimaisesti halvin ja helpoin asia.
Tiesithän että DPF poisto on laitonta?
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
suosittelen koko egr ja dpf poistoa mekaanisesti,sen jälkeen uudelleen ohjelmointi,itse tein mekaanisen poiston 0 euroa dpf:lle,dpf kierto ohjelmoinnin,moottorin optimoinnin 30 hv ja 50 newtonia lisää sekä egr poiston sähköisesti yhteensä 600 eurolla liikkeessä oulun turbotecillä,suosittelen,auto on ihan planeetalta,eikä tarvitse pelleillä enään vikavaloilla eikä lisäillä "kusta"
 

Joni_75

New Member
Liittynyt
13 Syyskuu 2019
Itellä ei lähe polttamaan ollenkaan. Ensin herjasi hehkuja kun ne oli vaihdettu niin egr:ää ja nyt viimeks öljynlämpötila anturia ja egr:ää en ole viel edes vaihtanu
 
Ylös Bottom