Outlander PHEV 2014 puhaltaa sisään vain viileää

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Saisikohan tuota logattua jotta näkisi mitä anturit näyttää ja mitä toimilaitteet tekevät?
Omassa lämmitys toimii kuten kuuluu.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Eikö tuo kuulosta juuri samalta vialta mitä Jukka T selitti hiukan ylempänä, eli rintapellin lähellä oleva sihti tukossa. Se on varmaankin siis siinä letkussa mikä tulee polttomoottorilta kabiiniin, eli nyt moottorin lämpö ei pääse sisälle. Sen sijaan se sähkölämmitinhän sijaitsee penkin alla ohjaamossa, joten sieltä varmaan pääsee lämmin kiertoon vaikka tuo rintapellin suodatin olisi tukossakin.
 

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Minulla lähti myös lämmöt pelamaan koko järjestelmän puhdistuksen (monta kertaa) sekä sihdin pois jättämisen jälkeen.

Tuo AOT84:n ongelma kuullostaa eriltä mitä täällä muilla on ollut. Itse järjestelmä tuntuu pelaavan. Voisiko olla termostaatissa vikaa?
Perus kiinan ODB lukijalla ja android ODB check ohjelmalla näkee moottorin lämmöt. Normaali käyntilämpö ilmeisesti noin 85-90c (charge mode päällä) .
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Sihti saatiin putsattua multakin. Nyt tulee lämmintä.
Mutta onko tämä nyt oikein että polttomoottori hyrisee melkein koko ajan? Ulkona lämmintä hiukka alle +10C.
Auto 2014 ilman akkulämmintintä.
Kaupunkiajossa bensankulutus jotain 10 l/100 km.

Eli lämmitys toimii mutta sitä ei kannata käyttää jos ajaa sähköllä?
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Eco-moodissa lämppärin pyynti saa olla max 7C todellista lämpötilaa isompi, että polttomoottori ei lähde. Normal-tilassa kai 4C.

Eli jos autossa 10C lämmintä niin max 17C saa olla pyyntiä eco-tilassa.

Hyvä ratkaisu on esilämmitys..
 

Arimo

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2019
Tänään kävi oma auto huollossa vikojen tutkinnassa. Auto heitti lämmittämästä sisätiloja kokonaan alkuviikosta. Pyysin huollossa poistamaan sen suodattimen ja nyt alkoi tulemaan lämmintä. Suosittelenkin lämpimästi yli 100tkm ajettuun autoon tuon suodattimen vaihtoa/poistoa huollon yhteydessä. Suodatin maksaa alle 30€. Tilasin sen suodattimen jo muutama viikko sitten, mutta vieläkään siitä ei ole kuulunut mitään. Noh, ehkä jätän sen kokonaan laittamatta.
 

GreenFinAir

New Member
Liittynyt
13 Marraskuu 2019
Terve! Täällä edelleen painitaan sisätilan lämpiämisongelmien kanssa kolmatta kuukautta. Alkaa epätoivo laskeutua auton kuntoon saamiseksi. Tällä hetkellä autoon tulee aina lämmintä kun käyttää EV-Remote Heat - toimintoa eli ajastimella tai etänä laittaa auton lämpiämään, lämmintä tulee myös aina kun sähkölämmitin on Trip-näytöllä (keltainen rinkula/AC) päällä. Lämmön tulo lakkaa, kun autolla ajaa pidempään ja sähkölämmitin putoaa pois päältä ajoakun varauksen pudotessa (ev range 0km). Vaikka lämpötilapyynti täysillä 29 astetta ja moottori käy silloin tällöin (sähkölämmitin ei tällöin enää päällä), ei sisälle tule lämmintä. Kun tässä tilanteessa laittaa Charge-moodin päälle, jotta moottori käy jatkuvasti ladaten akkuja, alkaa lämmintä ilmaa taas tulemaan (sähkölämmitin pysyy pois päältä). Haluaisinkin hieman tiedustella miten muilla 2014 mallin Outlander PHEV:in omistajilla lämmitys toimii edellä kuvatuissa tilanteissa? Omaani on vaihdettu kiertovesipumppu ja 4-tie termostaattiventtiili, kennon läpi juoksutettu vettä ja kennon esisuodatin tarkastettu, mutta siitä huolimatta lämmitys ei toimi kunnolla.
Moi, mulla kyl sama ongelma, vain chargerilla lämmittä, sit kun sammu, niin jakaa viimeiset lämmöt mitkät kerääsi järjestelmään sit vaan viileä.. saitko vian selville?
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Mun Mitsusta (2014) puoli vuotta sitten monien vaiheiden jälkeen putsattiin tuo sihti ja hyvin pelannut.
Kunnes tänään lomareissu -matkalla n. 20 km jälkeen loppui lämmin ilma ja loput 200 kilsaa ajeltiinkin sitten aika kylmässä.
Sanoivatkin keväällä että ajan myötä sihti taas tukkeutuu muttei kai nyt sentään puolen vuoden jälkeen!
Onko muilla jouduttu tekemään putsausta uudestaan?
 

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
Minulla oli sama vika (2014) vuosi sitten alku talvesta. Putsattiin sihti ja huuhdeltiin koko kennosto, uudet jäähtärit järjestelmään. On toiminut hyvin ainakin toistaiseksi. Ei sihti pitäisi tukkeutua noin nopesti jos järjestelmä on hyvin huuhdeltu samalla kun sihti on putsattu.
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Joo, kävikin ilmi että oli vain sihti putsattu muttei koko järjestelmää. Nyt menossa uudestaan huoltoon koko järjestelmän huuhteluun, eiköhän se sitte...
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Täällä tehtiin ensimmäiset oikeasti pitkät ajot tänään ja pahimmillaan oli pakkasta sellaiset -23. Kylmä meinas tulla, joten joutuu tuota sihdin/järjestelmän huuhtelua alkaa kyselemään.. :mad:
 

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
Täällä tehtiin ensimmäiset oikeasti pitkät ajot tänään ja pahimmillaan oli pakkasta sellaiset -23. Kylmä meinas tulla, joten joutuu tuota sihdin/järjestelmän huuhtelua alkaa kyselemään.. :mad:


Moi, Sivulla 1 olen laittanut kuvia miten oman järjestelmän kennon sain hyvin huuhdeltua.

Alumiiniputken sisällä oleva pieni sihti sijaitseen ylhäältä katsottuna aluputken oikealla puolella, oli hieman tukossa (hienoa mujua sisällä). Kun järjestelmä oli huuhdeltu ja sihti puhdistettu. Uudet nesteet laitettu järjestelmään ja siitä alumiiniputken keskellä olevan ilmausruuvin kautta ilmat pois, alkoi homma rokkaamaan. On toiminut hyvin.
 

Tane

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2020
Onko joku löytänyt selkeän syyn siihen, ettei tule lämmintä ilmaa ohjaamoon. Minulla myös Outlander PHEV vm.2014, eikä tule lämmintä ilmaa. Puhallin toimii normaalisti, termostaatti vaihdettu, sihti putsattu, järjestelmä pesty ja huuhdeltu. Kaikkien toimenpiteitten jälkeen tuli lämmintä noin tunnin ajan ja sitten taas hiipui pikkuhiljaa. Outoa kun ei selkeää syytä.
 

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
Onko joku löytänyt selkeän syyn siihen, ettei tule lämmintä ilmaa ohjaamoon. Minulla myös Outlander PHEV vm.2014, eikä tule lämmintä ilmaa. Puhallin toimii normaalisti, termostaatti vaihdettu, sihti putsattu, järjestelmä pesty ja huuhdeltu. Kaikkien toimenpiteitten jälkeen tuli lämmintä noin tunnin ajan ja sitten taas hiipui pikkuhiljaa. Outoa kun ei selkeää syytä.

Ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa. Jos on tarvetta vaihtaa vielä sähköinen pumppu, eli sihdiltä menevä letku alas pumpulle, niin toimiva käytetty pumppu löytyy meikäläiseltä. Tilasin aiemmin pumpun mutta vika olikin sihdissä.
 

Tane

New Member
Liittynyt
9 Tammikuu 2020
Ei valitettavasti ole tarkempaa tietoa. Jos on tarvetta vaihtaa vielä sähköinen pumppu, eli sihdiltä menevä letku alas pumpulle, niin toimiva käytetty pumppu löytyy meikäläiseltä. Tilasin aiemmin pumpun mutta vika olikin sihdissä.
Kiitos, tutkin asiaa ja palaan jos tarvetta.
 

Heffu

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2005
Sijainti
Forssa
Täällä tehtiin ensimmäiset oikeasti pitkät ajot tänään ja pahimmillaan oli pakkasta sellaiset -23. Kylmä meinas tulla, joten joutuu tuota sihdin/järjestelmän huuhtelua alkaa kyselemään.. :mad:
Noniin, aikaa vierähtänyt melkoisesti ja tänään 180tkm huollon yhteydessä pääsivät vikaa tutkimaan.

Tuo monella ongelmana ollut sihti putsattiin, mutta ei vaikutusta.
Testasivat tuon pumpun ja sehän oli mykkänä, joten varattiin pumpun vaihdolle uusi aika ensi viikolle.
Samalla vaihtuu peräöljyt tuoreisiin molempiin päihin.
 

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
Noniin, aikaa vierähtänyt melkoisesti ja tänään 180tkm huollon yhteydessä pääsivät vikaa tutkimaan.

Tuo monella ongelmana ollut sihti putsattiin, mutta ei vaikutusta.
Testasivat tuon pumpun ja sehän oli mykkänä, joten varattiin pumpun vaihdolle uusi aika ensi viikolle.
Samalla vaihtuu peräöljyt tuoreisiin molempiin päihin.

Jos on tarvetta, kuvan mukainen käytetty toimiva pumppu löytyy. 30€
 

Liitetiedostot

  • 20200402_165116.jpg
    20200402_165116.jpg
    153.3 KB · Lukukerrat 638
  • 20200402_165145.jpg
    20200402_165145.jpg
    164 KB · Lukukerrat 647

Moukari

New Member
Liittynyt
1 Huhtikuu 2020
Jukka T tyhjensitkö koko jäähdytysjärjestelmän ja mistä? Ainakin näyttäisi siltä että pääsisi tekemään kennon huuhtelun ja suodattimen putsauksen yläpuolelta? Mikäli olen ymmärtänyt kennon ja suodattimen sijainnin oikein.
 

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
Jukka T tyhjensitkö koko jäähdytysjärjestelmän ja mistä? Ainakin näyttäisi siltä että pääsisi tekemään kennon huuhtelun ja suodattimen putsauksen yläpuolelta? Mikäli olen ymmärtänyt kennon ja suodattimen sijainnin oikein.


Yläpuolelta pääsee irroittamaan suodattimen. Kannattaa puristaa vesiletku letkupihdillä ettei valu nestettä turhan paljon pois. Järjestelmää ei tarvitse tyhjentää. Suodatin on päältä katsottuna siinä oikean puoleisen letkun sisällä, ei siinä jossa on ilmaruruuvi.
 

Kise79

New Member
Liittynyt
19 Lokakuu 2019
Moikka,
Olen puhdistamassa PHEV.n lämppärinkierron sihdin. Olis muutema kysymys hommasta ennen, ku uskallan itse aloittaa työn. Kiitos etukäteen, jos joku homman tehnyt viitsii vastata näihin mun kysymyksiin.

  1. Aukaisenko vain kuvassa olevan punaisella olevan ylemmän klemmarin? Vai pitääkö avata myös ala klemmari?
  2. Klemmari ilmeisesti aukeaa esim pihdeillä painamalla? Tarvitsenko uuden klemmarin kun laitain takas nippuun? Vai kokeilenko vanhalla?
  3. Ennen kun repäisen letkun irti pitääkö joku letku painaa ruttuun ettei nestettä tulisi niin paljon?
  4. Kun olen saanut letkun irti tuleeko nestettä paljon letkun aukinaisista liitoksista? Tarvitsenko jonkunlaisen isonkin astian jäähdytinnesteelle?
  5. Kun lähden puhdistamaan sihtiä pitääkö letkut tulpata siksi aikaa vai onnistuuko ne kiinnittää ilman sihtiä paikalleen puhdistuksen ajaksi.
  6. Kun olen saanut sihdin takaisin ja letkut takas nippuun. Kippaanko letkuista tulleet jäähdytinnesteet takas kumpaan noista kuvan säiliöistä?
  7. Vai oletteko poistaneet ilmaruuvin kokonaan ja ruiskulla esi täyttänyt letkut ennen ilmausta?
  8. Eli Moottori CHRG käyntiin ja lämpimäksi ja ilmaruuvia raottamalla lasketaan ilmat pois järjestelmästä muutemaan kertaan?
  9. Oliko muuta huomioitavaa?
 

Liitetiedostot

  • 5AFD18DB-652D-4A0F-86EA-5FD3D49DBD21.jpeg
    5AFD18DB-652D-4A0F-86EA-5FD3D49DBD21.jpeg
    278.8 KB · Lukukerrat 1,009
  • 54DE7042-D090-47D8-88CF-64A0F5DC2A0A.jpeg
    54DE7042-D090-47D8-88CF-64A0F5DC2A0A.jpeg
    152.1 KB · Lukukerrat 2,028

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
Moikka,
Olen puhdistamassa PHEV.n lämppärinkierron sihdin. Olis muutema kysymys hommasta ennen, ku uskallan itse aloittaa työn. Kiitos etukäteen, jos joku homman tehnyt viitsii vastata näihin mun kysymyksiin.

  1. Aukaisenko vain kuvassa olevan punaisella olevan ylemmän klemmarin? Vai pitääkö avata myös ala klemmari?
  2. Klemmari ilmeisesti aukeaa esim pihdeillä painamalla? Tarvitsenko uuden klemmarin kun laitain takas nippuun? Vai kokeilenko vanhalla?
  3. Ennen kun repäisen letkun irti pitääkö joku letku painaa ruttuun ettei nestettä tulisi niin paljon?
  4. Kun olen saanut letkun irti tuleeko nestettä paljon letkun aukinaisista liitoksista? Tarvitsenko jonkunlaisen isonkin astian jäähdytinnesteelle?
  5. Kun lähden puhdistamaan sihtiä pitääkö letkut tulpata siksi aikaa vai onnistuuko ne kiinnittää ilman sihtiä paikalleen puhdistuksen ajaksi.
  6. Kun olen saanut sihdin takaisin ja letkut takas nippuun. Kippaanko letkuista tulleet jäähdytinnesteet takas kumpaan noista kuvan säiliöistä?
  7. Vai oletteko poistaneet ilmaruuvin kokonaan ja ruiskulla esi täyttänyt letkut ennen ilmausta?
  8. Eli Moottori CHRG käyntiin ja lämpimäksi ja ilmaruuvia raottamalla lasketaan ilmat pois järjestelmästä muutemaan kertaan?
  9. Oliko muuta huomioitavaa?

Moi, Paikka ihan on oikea missä sihti sijaitsee. Jos sinulla on vaikka letkupihdit tai hieman isommat luukopihdit. Purista pihdit sisäkennolle menevän mustaan letkuun ettei tule niin paljon nestettä. Riittää kun puristat sen yhden letkun liittimen jonka kuvasit ja siirrät alaspäin. Vedä letku irti siitä alumiiniputkesta ei sieltä muistaakseni paljon nestettä tule. Vedä suippomainen sihti alumiiniputken sisältä pois. Puhdista metallisihti jossa on varmaan valkoista oksidointia. Jos haluat voit myös kokeilla laittaa letkun takaisin ilman sihtiä. Laita kone käyntiin ja voit aukaista ilmaruuvia jotta mahdolliset ilmat poistuu järjestelmästä. Pitäisi alkaa puhaltaa lämpöä. Voit sitten myöhemmin laittaa sihdin takaisin kun homma toimii.
 
Viimeksi muokattu

Jukka T

New Member
Liittynyt
18 Joulukuu 2018
1605386150732.png

Moi, Paikka ihan on oikea missä sihti sijaitsee. Jos sinulla on vaikka letkupihdit tai hieman isommat luukopihdit. Purista pihdit sisäkennolta tulevan mustaan letkuun ettei tule niin paljon nestettä. Riittää kun puristat sen yhden letkun liittimen jonka kuvasit ja siirrät alaspäin. Vedä letku irti siitä alumiiniputkesta ei sieltä muistaakseni paljon nestettä tule. Vedä suippomainen sihti alumiiniputken sisältä pois. Puhdista metallisihti jossa on varmaan valkoista oksidointia. Jos haluat voit myös kokeilla laittaa letkun takaisin ilman sihtiä. Laita kone käyntiin ja voit aukaista ilmaruuvia jotta mahdolliset ilmat poistuu järjestelmästä. Pitäisi alkaa puhaltaa lämpöä. Voit sitten myöhemmin laittaa sihdin takaisin kun homma toimii.

Korjaus edelliseen. Purista tuo vasen letku pihdeillä. Tuon lyhemmän letkun sisällä on alumiiniputki.
 

epsis

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2020
Voisitteko kertoa paljonko tuollainen jäähdytysjärjestelmän huuhtelu ja sihdin vaihto/puhdistus maksaa? Ja voiko sen sen teetättää muuallakin kuin merkkikorjaamolla. Mitsujen merkkiliikkeestä vinkattiin että tuonti Outlandereissa ei kuulemma ole jotain "ilmalämpöpumppua" kuskin penkin alla, jonka takia auto on talvella kylmä? Mikä tällainen pumppu on?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Toi on niin yksinkertainen toimenpide että onnistuu joka pajalla.
Kirjoita tonne hakuun: "Remote control" tai EV Remote. Kyseessä on sähkökäyttöinen lisälämmitin, ei ilp.
 

epsis

New Member
Liittynyt
23 Marraskuu 2020
Ilmeisesti kaikissa tuontiautoissa ei tuo Remote control tai EV Remote-lämmitin ole vakiona, joten sen olemassaolo pitäisi kai pystyä jotenkin ennen ostopäätöstä varmistamaan? Olen etsimässä kohtuukilometreillä olevaa PHEV Mitsua ja aika suuri osa tarjolla olevista on tuontiautoja.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Ilmeisesti kaikissa tuontiautoissa ei tuo Remote control tai EV Remote-lämmitin ole vakiona

Tästä tosiaan oli vilkas keskustelu, mutta yhtään autoa ei ilmaantunut jossa ei olisi sähköllä ajettaessa lämmityslaite käytettävissä?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
On niitä valitettavasti. No joissain on sentään penkinlämmittimet. Jotkin ihmiset tuijottaa liikaa vaan hintaa eikä ajattele että auto voi olla tuotu joltain aivan eri markkina-alueelta jossa lämmitykselle ei ole tarvetta. Tälläisten autojen myyjät harvemmin muistavat mainita kyseisestä puutteesta.
 

Esal

Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Ehkä etelä-Eurooppa / Italia yms. kannattaa varoa. Oma on Hollannista ja siinä kyllä kaikki himmelit.
 

Triumph

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2020
Tervehdys PHEV:läiset. Kun on Hollannintuonti (2016) juuri pihaan hankittuna ja vikakoodit moitteetta luettuna , niin luulisi että ei ole ajajalla huolen häivää, mutta kun on: Ilmojen viilennettyä +5 asteeseen huomasin, ettei kabiiniin virtaa tarpeeksi lämpöä jotta siellä tarkenisi. Kyselisinkin teiltä, , että onko jollain uutta tietoa aiemmin tässä ketjussa mainituista ohjelmistopäivityksistä? Ja että näkyykö vikakoodeissa, jos lämmityslaitteen säätömoottoreissa tms jotain häikkää? Lämpimät kiitokset vastauksista jo etukäteen...
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tervehdys PHEV:läiset. Kun on Hollannintuonti (2016) juuri pihaan hankittuna ja vikakoodit moitteetta luettuna , niin luulisi että ei ole ajajalla huolen häivää, mutta kun on: Ilmojen viilennettyä +5 asteeseen huomasin, ettei kabiiniin virtaa tarpeeksi lämpöä jotta siellä tarkenisi. Kyselisinkin teiltä, , että onko jollain uutta tietoa aiemmin tässä ketjussa mainituista ohjelmistopäivityksistä? Ja että näkyykö vikakoodeissa, jos lämmityslaitteen säätömoottoreissa tms jotain häikkää? Lämpimät kiitokset vastauksista jo etukäteen...
Onko sulla EV remote siinä autossa? Onko sihti puhdistettu?
 

Triumph

New Member
Liittynyt
18 Marraskuu 2020
Kiitos vastauksesta. Huomasin vasta nyt uutena jäsenenä, että aiheesta aikaisemmin enemmänkin keskusteltu.
EV on ja huolto tilattu. Toivottavasti huuhteluhommilla selviää.
 

mitsupehvi

New Member
Liittynyt
26 Joulukuu 2020
Sihti oli aika tukossa omassa mitsussa.Mitä jäähdytysnestettä olette laittaneet tilalle....sinistä vai vihreää?
Minä laitoin huuhtelun jälkeen vihreää nestettä.
Olettekos vaihtaneet EV järjestelmän jäähdytysnestettä....kuinka usein pitää vaihtaa?
 

Risto113

New Member
Liittynyt
21 Elokuu 2020
Sijainti
Nurmijärvi
Original neste on BASF Glysantin G30 long life, tai ainakin tuo on hyväksytty vaihtoehto.
Jos laittaa muuta, kannattaa katsoa että on G30 tai yhteensopivaa.

Värillä ei ole mitään väliä, sinistä, punaista, vihreää, keltaista löytyy sopivina ja epäsopivina.
Väri ei ole enää pitkään aikaan ollut merkki tietystä koostumuksesta tai yhteensopivuudesta, lähinnä siitä asti kun longlife nesteet tuli...
 

Tatsi

New Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2019
Minulla myös 2014 phev. Eilen ajelin Oulusta Kuusamoon, eikä oikein puhaltanut lämmintä hyttiin. Puolessa välissä pysähdyin kokeilemaan jäähdyttimen letkuja ja paisuntasäiliötä ja ne oli mielestäni käden lämpöisiä, ei kuumia. Pakkasta -10 ja keula peitettynä. Onko muuta vaihtoehtoa kuin että termostaatti kokoajan auki? Selvästi kun ajettiin sähköllä niin lämpimät tulo loppui vaikka pyynti oli 29c.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Entä itse jäähdytin ? Oliko sekin kädenlämpöinen . Jos oli niin termostaatti ilmeisesti rikki..
 

Tatsi

New Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2019
Entä itse jäähdytin ? Oliko sekin kädenlämpöinen . Jos oli niin termostaatti ilmeisesti rikki..
Kyllä sekin mielestäni oli lämmin, ei siis kuuma. Myöskään moottorin runko ei ollut mitenkään kuuma. Ajelin save päällä, mutta kyllähän tuo nyt pitäisi lämpimämpi olla. Pitänee vielä paluumatkalla kokeilla uudestaan.
 

3x

Member
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Kyllä menee termostaatin suuntaan vian haku. Moottorin lohko pitäisi olla siinä 80-90 C kun ajelee pidempään..
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Minulla MY16. Sähköllä ei lämmitä, ei edes remotella. Sihti putsattu, ei vaikutusta. Nelitieventiili vaihdettu ei vaikutusta. Nyt varmaan menee pumpun vaihtoon, katsotaan auttaako se. Moottorin käydessä kone kyllä kuin tikapesä ! Onneksi kohta tulee kesä ja pääsee kaksipyöräisen kahvoihin
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
Onko muuten kukaan kokeillut auton alla olevia lämmitysputkia, kun Remotella lämmitetään kajuutaa? Tässä koslassa nekin pysyvät varsin kylmänä? Joten ei varmaankaan ole vesipumppu vika? Saa nähdä mihin tulokseen herrat korjaamolla tulevat ...
 

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Kyllä ne putket mulla kuumeni jonnekin 70-80 asteeseen kun mittailin lämpötiloja esilämmityksellä. Kurakerrosta raaputin ensin vähän pois että sain metallista mitattua lämmöt.

Facebookissa törmäsin tällaiseen juttuun, en tiedä tästä enempää mutta jos lämmitys ei tunnu pelittävän niin kannattanee lukea (alkuperäinen kirjoittaja J. Köpsi):


Jos autosta lähtee remotella päälle pumppu sekä puhallin, mutta vastukset eivät mitenkään lämpeä (Pakkanen myös vaikuttaa, muistakaa se), ja omistat Android 10:n, niin näillä ohjeilla pitäisi lämmitysvastusten lukko aueta.

-Poista remote Control sovelluksesta vin-rekisteröinti, ja mielellään asenna koko sovellus uusiksi
-Puhelimen WiFi valikosta valitse auton SSID ja poista se
- Nollaa radion salavalikosta päätelaitteen muisti (Memory initialization). Huom. Tämä pyyhkäisee kaikki asetukset nolliin.
-Tee WiFi reset prosedyyri avaimella, jotta laite pyyhkii vanhat puhelimet WiFi muistista

-Wifi päälle, sijainti päälle, mobiilidata pois päältä
-Ota remote käteen, ja tee avaimella yhdistämisjumppa, mutta ÄLÄ syötä vielä SSID:tä saatika salasanaa

-Kun pääset SSID/Salasana valikkoon, avaa puhelimen ylävalikosta WiFi-asetukset painamalla pitkään päällä olevan wifin logoa.

-Etsi auton SSID ja paina vieressä olevasta rattaasta auton SSID asetukset auki, mutta älä yhdistä valikon kautta (Saattaa olla jo yhdistänyt, ja se on ok).

-Tarkista että MAC-Address on staattisena, ja puhelimen omaa MAC osoitetta käytetään yhdistämiseen (Random mac osoitteet saa systeemit solmuun)

-Kun olet valinnut kiinteän Mac osoitteen, palaa Remote Appiin ja syötä salasana = yhdistä
-Sen jälkeen virrat päälle (Remote edelleen auki), ja odota että radio synkronoi kellot puhelimen kanssa, ja GPS löytää auton sijainnin.

-Kun ok. Ensimmäisenä tee lämmitykselle esim. 10min ajastus, alkamaan esimerkiksi lähimpään mahdolliseen aikaan.

-Autosta ulos, ovet lukkoon ja mene kahville.
-Kun auto on saanut rauhassa tehdä ensimmäisen ajastetun lämmityksen, sen jälkeen pitäisi pystyä manuaalisesti kytkemään lämmitys päälle ja solmun olla auki.

(Remote ECU menee väärin yhdistetyillä laitteilla ajan myötä solmuun, ja vaikka pystyt yhdistämään autoon koska SSID salasana on oikea, auto ei tunnista laitteesi MAC-osoitetta, ja pitää lämmitysvastusten releet turvajärjestelmän takana piilossa, ettei esimerkiksi kukaan hakkeri ajele akkuasi tyhjäksi parkissa...)
 

Opa

Member
Club Member
Liittynyt
2 Maaliskuu 2021
moro vaikkuttaakos tuo sihti jos on tukos niin tuohon esilämmitykseen eli remoteen kun mulla meinaa se olla tosi tehoton.
 

kimbe67

Member
Liittynyt
19 Huhtikuu 2008
No, nyt on vaihdettu vesipumppukin, ei lämpene. Remotella n. 20 asteen luokka työntää, ja sen jälkeen kun hyppää puikkoihin niin lämpimän tulo tippuu kuin lehmän häntä. Ihme venkuilua korjaamolla; osa kerralla vaihdetaan ja sanotaan ”kokeliles nyt”. Eikö sitä voi tutkia missä vika?
 
Viimeksi muokattu

msilvast

Member
Liittynyt
7 Elokuu 2019
My16, ei tuntunut viimetalvena erityisen lämpöiseltä, nyt tuntuu ettei esilänmitys riitä edes pikkupakkasella ja ajossakin kohtuu viileetä. Heitin ruuvitagin keskelle kuskin kyynärnojalle. Ulkona - 9 auton sisällä vielä vähän auringon lämpöä eli - 4,3. 25 minuutin lämmityksellä ei noussut lämpö plussan puolelle. Pitänee viedä pajalle. Semmoisen havainnon tein, että kun säätää lämmön ikkunoiden sijaan keskelle, tulee siitä kuskin oikean käden kohdalla olevasta suuttimesta huomattavan paljon lämpöisempää kuin muista. Liekö tuo by design vai kertoneeko jotain.
 

Liitetiedostot

  • Screenshot_20210308_192453.jpg
    Screenshot_20210308_192453.jpg
    215.6 KB · Lukukerrat 362
Ylös Bottom