Outlander phev 2019 esilämmitys

JukLau

New Member
Liittynyt
17 Toukokuu 2023
Minkälaisia kokemuksia tuosta esilämmityksestä, kun akku täynnä ja töpseli seinässä olisiko tarkoitus että kabiinissa tarkenee ilman hanskoja, siis ulkona 20 pakkasta ja lämmitys sen 30 min päällä jonka sen saa. Lämppärin pyynti noin 24. Eli onko tuo minulla rikki vai onko se ominaisuus kun kabiini melko vilpoinen.
 
Hyvä kysymys.
Itse juuri ostanut ko. auton ja olen miettinyt samaa, eli kokemusta ei ole, mutta halu olis tietää miten nuo toimii.
Lieneekö kellään kokemusta tahi tietoa?
 
Hyvä kysymys.
Itse juuri ostanut ko. auton ja olen miettinyt samaa, eli kokemusta ei ole, mutta halu olis tietää miten nuo toimii.
Lieneekö kellään kokemusta tahi tietoa?
Ihan samalla teholla se lämmittää kun sähköajossakin, ottaa töpselistä mitä saa ja ajoakusta loput eli range kuluu. Ehjä auto lämpiää ihan normaalisti kun muutkin autot.
 
Polttomoottriahan tuo esilämmitys ei lämmitä eli vaikka sisätila on lämmin niin bensamoottori on ympäristön lämpöinen.

Sisätilan kylmyys pakkasella voi johtua jäähdytysjärjestelmään sakkautuneesta moskasta. Minun autosta korjattiin - eli huuhdeltiin moottorin lohko - viime viikolla ja auto muuttui ihan oikeasti lämpimäksi pakkasellakin ajellessa. Huomattiin juuri kun ajettiin -15 asteessa Kuusamosta Ouluun tänään.

Korjaus meni ainakin minun 2019 mallisessa takuuseen. Samalla ostin ja asennettiin maskinsuojat jotka nekin vaikuttaa matka-ajossa lämpimyyteen.
 
Hyvä kysymys.
Itse juuri ostanut ko. auton ja olen miettinyt samaa, eli kokemusta ei ole, mutta halu olis tietää miten nuo toimii.
Lieneekö kellään kokemusta tahi tietoa?
Radion näytöltä menu ja sieltä löytyy lämmitys, sitten vaan ajastin päivämäärä ja kello mihin aikaan haluaa lämmityksen alkavan.
 
Mutta suositellaanko PHEV hybridiin joko lohkolämmitin tai webasto tänne pohjoisen pakkasiin kun auto käynnistetään kovalla pakkasella, eikö kylmäkäynnistys kuluta moottoria
 
Takaisin
Ylös Bottom