Outlander PHEV ajoakun kunto

Ajoakun SOH%

  • 95-100%

    Äänet 2 8.7%
  • 90-94%

    Äänet 2 8.7%
  • 85-89%

    Äänet 4 17.4%
  • 80-84%

    Äänet 4 17.4%
  • 75-79%

    Äänet 5 21.7%
  • 70-74%

    Äänet 0 0.0%
  • 65-69%

    Äänet 4 17.4%
  • Alle 65%

    Äänet 2 8.7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    23

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
192
#1
Kaavoitetaan hieman missä kunnossa ajoakut ovat.
Kerro kommenteissa:

Auton vm:
Ajetut km:
SOH:
Max Ah:
BMU reset:

1573554284332.png
 
Liittynyt
9 Elokuu 2019
Tykkäykset
0
#5
Auton vm: 2014 (ensimmäinen käyttöönotto 06/2015)
Ajetut km: 90031 km (= milloin tippui 33.9Ah -> 33.8Ah, nyt 90570 km)
SOH: 88.9%
Max Ah: 33.8 Ah
BMU reset: Ei
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
192
#9
Yllättävän tasaisesti jakaantuneet vastaukset. Hyvä ettei kenelläkään vastanneista ole sentään alle tuon 65%.
 
Liittynyt
3 Elokuu 2010
Tykkäykset
2
#10
Onko kukaan saanut selville mitä se akunvaihto oikeasti maksaa ??? Onko vaihdon jälkeen mikä takuu v / km ?
Itse olen ostanut muutaman akun tavalliseen autoon ja aina on akun myyjä tiennyt mitä se maksaa.
Tämä e autoilu tuntuu akun osalta olevan kuurupiiloa.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Tykkäykset
192
#14
Onpa tullut raju pudotus. Nuin lyhyellä matkalla. Millaista ajoa ajat ja millaisia latauksia normaalisti? Käytätkö pikalatausta?
 
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Tykkäykset
22
#15
Ei ole pikalatausta käytetty tässä autossa WatchDog historian mukaan kuin 16ah, muuten hidasta.

Itsellä päivittäinen työmatka 8km suuntaansa + päiväajot, akku menee joka päivä tyhjästä nollaan niin sanotusti.
 

Zuikkis

Active Member
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Tykkäykset
50
#17
Mittasinpa itsekin uudestaan, ihan mielenkiintoista nähdä kehitys nyt viimeisen 9kk aikana. Kilometrejä tullut noin 20tkm ja tältä ajalta keskikulutus 3.2l/100km, eli aika paljon on sähköä mennyt..

Tilanne 3/2019:

Auton vm: 2014
Ajetut km: noin 70000
SOH: 91.1%
Max Ah: 34.6Ah
BMU reset: ei

Tilanne 12/2019:

Auton vm: 2014
Ajetut km: 91178
SOH: 86.8%
Max Ah: 33.0Ah
BMU reset: ei
 
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
Tykkäykset
0
#19
Lokakuussa tuli hankittua elämäni eka Mitsu. Tyytyväisenä ajeltu vajaa 2 tkm. Sain uuden OBD-palikan tällä viikolla ja sain viimein tsekattua SOH:n, joka tosielämän rangen perusteella tuntui kyllä olevan kunnossa. Tässä luvut Watchdogilla mitattuna:

Auton vm: 2014 (käyttöönotto 10/2014)
Ajetut km: 127985 km
SOH: 87,4 %
Max Ah: 33,2 Ah
BMU reset: ei

Tuosta BMU resetistä en ole aivan varma. Watchdog ilmoittaa akun iäksi vajaa 5 vuotta, vaikka auto on käyttöönotettu reilu 5v sitten ja valmistunut jo alkuvuodesta 2014. Vai näkeekö resetin jostain muualta kuin ilmoitetusta akun iästä?

Joka tapauksessa noihin lukuihin lienee syytä olla tyytyväinen ottaen huomioon auton ikä ja kilsat.
 

Arttu

New Member
Liittynyt
16 Heinäkuu 2019
Tykkäykset
1
Sijainti
Helsinki
#20
Auton vm: 2013 (käyttöönotto 12/2013)
Ajetut km: 187800 km
SOH: 79,5
Max Ah: 30,2
BMU reset: ei

Kesäkuussa kun ostin auton, lukemat olivat 180000 km, 81,8 %, 31,1 Ah.
 
Liittynyt
16 Helmikuu 2018
Tykkäykset
7
#21
Oman PHEV:ni akku on selvästi muiden vastauksia huonommassa kunnossa (76,1). Sähköllä on tullut paljon ajettua - (40520 + 744 = 41264Ah) mutta kesällä (heinä-elokuussa) Watchdogin lukemissa tapahtui kuuden prosenttiyksikön tiputus kuukaudessa.

Katselin kalenterista eikä tuolloin ollut paljon normaalista poikkeavaa ajoa. Keli taisi olla tuolloin lämmin ja auto on saattanut seistä lämpimässä täydessä tai melkein täydessä latauksessa. Eli pitääkö tässä kantapään kautta todeta se fakta - älä pidä latausautoa täydessä latauksessa lämpimässä!

Auton vm: 2015
Ajetut km: 123400
SOH: 76,1
Max Ah: 28,9
BMU reset: ei
 

Esal

New Member
Liittynyt
15 Heinäkuu 2019
Tykkäykset
1
#22
Vähän enemmän ajettu.
Puolen vuoden ja n. 10 tkm käytön jälkeen näytti nyt tuolta...lähtötilanne oli n. 68.2%

Auton vm: 2014
Ajetut km: 260755
SOH: 64,5
Max Ah: 24,5
BMU reset: ei ?
 
Liittynyt
14 Tammikuu 2020
Tykkäykset
1
#25
Auton vm: 2016
Ajetut km: 131883
SOH: ei tietoa
Max Ah: ei tietoa
BMU reset: Ei ehkä

Ostin auton viikko sitten joten olen ihan uusi Mitsu omistaja ja ensimäinen hybrid alla. Auto on tuotu Ruotsista ja ostin kaupasta Tampereella.
Luen ja katson kaiken mahdolisen mitä kerkeän löytämään autosta ja varsinkin tästä akkuasiasta.

Onko kenelläkään kokemusta tämän kaverin eri konsteista elvyttää vanhan auton ajoakku lähes tehdas kuntoon?

Sen lisäksi että hänen videot on hauskoja, hänellä riittää intoa tutkia akun tehon laskua auton iän myötä. Hän on yhteydessä Mitsubishiin asiasta myös. Hänen mukaan BMU:ssa on todistetusti softabugi jota ei ole vieläkään korjattu ja sen takia akun teho näytää vähemän kuin se todellisuudessa on.

Toimiiko mikää noista useista konsteista videoilla saada BMU resetoitua ja jotenkin tehot takasin?
Onko kukaan käynyt huollossa jossa osataan DBCAM, akun balanssointi ja BMU reset oikeassa järjestyksessä?

Päivitän nuo muut tiedot omasta autosta kunhan saan ne jotenkin esille...
 
Ylös Bottom