Outlander phev ja todelliset ajomatkat sähköllä

Barath

Member
Club Member
Liittynyt
22 Marraskuu 2019
Eli hieman kokemuksia ja vertailuja mitä kone sanoo sähkömatkaksi, paljonko oikeasti pääsit ja oliko esilämmitetty sekä millaista tietä/nopeutta.

Oma my14 väittää joka aamu sen 25 km matkaksi ja olen esilämmittänyt (akku siis hieman kulunut ennen liikkeelle lähtöä), todellinen matka jää alle 20km ja ajan 80% matkasta 80km/h tietä. Obd2 lukijaa en ole vielä käsiini saanut jotta voisi katsoa mitä watchdog sanoo.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Itse annan auton ladata hetken esilämmityksen jälkeen ja sen aikana lataan täydellä 16 ampeerilla.
 

obi66wan

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2020
2016 malli, 131tkm mittarissa ja watchdog sanoo akun tilaksi 82,1%. Pääsen noin 25km jos myös ajan 80km/h tietä saman verran naapurikylän Prismaan. Näitä keskusteluja lukeneena ja vasta pari viikkoa auton omistaneena pitäisi vissiin olla ihan tyytyväinen tuohon määrään, mutta kyllä pidemmälle toivoisin pääseväni.
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Joo, ainakin omat kilsat tällä hetkellä noin puolet kesäisistä.
 

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
2014 ja ~105tkm mittarissa. Akun varaustilasta ei vielä tietoa, mutta näillä etelän "talvikeleillä" pääsee ~30km vähän kohteesta riippuen. Esim. verkkokauppa.comiin ja takaisin pääsin viimeksi täysin sähköllä, Google maps näyttää lyhimmäksi reitin pituudeksi 16,5km/suunta ja siitä valtaosa kehä1+länsiväylä. Muistaakseni kotona sähköä olisi vielä ollut 1 tai 2 km ajoon.
 
Viimeksi muokattu

Beavis

Active Member
Liittynyt
14 Joulukuu 2019
2014 ja 129 tkm mittarissa, SOH watchappin mukaan 86 % ja 35-40 km pääsee latauksella näillä keleillä (kun lokakuu jatkunut jo neljä kuukautta :unsure:). Lämmityslaitetta en ole viime viikkoina käyttänyt, eli tosiaan sähkö menee ihan puhtaasti ajamiseen. Ajo pääasiassa taajamapyöritystä, jossa ei yli 60 km/h nopeuksia pääse. Tuo 40 km on vielä käytännössä kokeilematta, mutta kerran olen kevyttä maantieajoa (60-70 km/h) 38 km ajanut niin että range näytti kotiin päästessä vielä 3 km, ja on tuo näyttö mun ajoissa kohtuuoikein näyttänyt.

Alle 35 km:n voi joskus jäädä, jos ajaa hölmösti.

Onko niin että kesällä pääsee talvea pidemmälle vaikka talvella ei lämmityslaitetta käyttäisikään? Auto tuli minulle lokakuussa, joten kesäkelit on vielä kokematta.
 
Viimeksi muokattu

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
No joo, pieni liioittelu tuo "puolet" ylempänä. :)

Kesäisin range-arvio täydellä akulla yleensä lähes 50km luokkaa, nyt yleensä näyttää 30-35km. Suunnilleen tuommoisia ne maksimimatkat on oikeastikin.

Lämpötila vaikuttaa itse akunkin toimintaan, ja tietty sohjossa vierimisvastuksetkin kasvaa niin virtaa kuluu enemmän.
 
Ylös Bottom