Outlander Phev jarrulevyt ja palat

grizzly77

Member
Liittynyt
2 Huhtikuu 2023
Mulla on nyt sitten se 2018 (käyttöönotto 2017) Phevi, ja alkaa jarrupalat olemaan lopussa, eikä levyissäkään hurraamista ole.
Kovin hankalaa on kuitenkin löytää tietoa onko perus-Outlanderissa ja Phevissä samat levyt ja palat? Aikomuksena oli vaihtaa levyt ja palat, sekä herkistää koko pakettia samalla. Ei ne laahaa tms. mutta autisti on autisti.
 
Onko sillä väliä onko samat vaiko ei? Sopivat autoosi täytyy kuitenkin hankkia :)
Omassa kulkineessa taisi olla liukutapit Pajeron kanssa samaa sarjaa eli ei niissä isoja eroja liene…
Ps. Takasatuloiden liukutappien kanssa tulee olla huolellinen, että saat ne liikkumaan vapaasti.
 
Onko sillä väliä onko samat vaiko ei? Sopivat autoosi täytyy kuitenkin hankkia :)
Omassa kulkineessa taisi olla liukutapit Pajeron kanssa samaa sarjaa eli ei niissä isoja eroja liene…
Ps. Takasatuloiden liukutappien kanssa tulee olla huolellinen, että saat ne liikkumaan vapaasti.

Ilmeisesti nyt ilmaisin itseäni jotenkin epäselvästi. Eli yritin etsiä jarrupaloja ja levyjä, niin todella nihkeästi löytyi pheviin osia. Outlanderiin kylläkin, ja kuten sanoit Pajeroon, pösöön ym. Mutta en ole mistään löytänyt tietoa minkä kokoiset pheviin menee, ja mitkä osat sopivat ristiinrastiin. Isoja eroja ei saisikaan olla kerta jarrujärjestelmästä puhutaan

Tähän asti on ollut Audia, BMW, Mersu, Saab,Volvo, Volkkari, Ford, Toyota, Honda, Rellua, Chrysler ja luoja ties. Nyt oli eka kerta kun meni peukku suuhun jo osien etsimisen kohdalla. Tapana on ollut huoltaa, puhdistaa ja herkistää jarruja aina renkaanvaihdon yhteydessä, mutta Mitsussa olisi ehkä tarvetta antaa hieman rakkautta nyt jo, sen verran tuntuu rohisevan tuo jarru
 
Kannattaa lähteä liikkeelle ennemminkin että selvität aluksi oikean osanumeron vaikka täältä: https://partsouq.com/en/catalog/genuine/locate?c=Mitsubishi
Sitten alat sillä haarukoida osia.
Ratkaisevat erot taitaa löytyä siitä, että onko autossa sähköinen käsijarru vaiko manuaalinen + jarrujärjestelmää on kahta erilaista etupään osalta. Ero on kyllä silmin havaittava :)
 
Yks vaihtoehto on mennä varaosaliikkeeseen ja ostaa sieltä sopivat osat. Jos ne myy sulle jostain syystä tiskillä väärät niin uskoisin että vaihtavat mukisematta sopiviin.
 
No johan nyt on :ROFLMAO: Eipähän ole ollut näin vaikeata ikinä ennen löytää ihan vaan perus jarrupaloja ja levyjä. Sitähän se on, ei tässä maailmassa mitään enää yksinkertaisemmaksi muutu. Puoli tuntia selasin tuota härveliä, ja totesin että marssin mitsun huoltoon ja pyydän speksit sieltä suoraan.
 
Yks vaihtoehto on mennä varaosaliikkeeseen ja ostaa sieltä sopivat osat. Jos ne myy sulle jostain syystä tiskillä väärät niin uskoisin että vaihtavat mukisematta sopiviin.
Kävi mielessä, mutta sehän selviää varmuudella sitten vasta kun on rengas irti ja ruvetaan sovittelemaan. joten taidan mennä merkkihuollon kautta ja säästän sitten jokunen tunti duunia.
 
Ne varaosaliikkeet joilta paikalliset korjaamot ostaa osat osaa kyllä useimmiten valita suoraan oikeat osat ja tiedän että ovat usein antaneet muutaman vaihtoehdon mukaan joista toisen sitten palauttaa. Pitää vaan muistaa olla sotkematta pakettia ja osia.
 
Itsellä MY17 Outlanderi diesel, siihen vaihdatin merkkiliikkeessä levyt ja palat eteen, hinta ei ollut päätä särkevä ja orkkis osilla niin eipä tarvinnut käsiä sotkea, auto kävi määräaikaishuollossa jossa vaihdettiin öljyt,suodatin sekä samalla ilmastoinnin huolto.
Osat löyty suoraan hyllystä , se täällä meillä on merkkihuollon palvelua.
 
Itsellä MY17 Outlanderi diesel, siihen vaihdatin merkkiliikkeessä levyt ja palat eteen, hinta ei ollut päätä särkevä ja orkkis osilla niin eipä tarvinnut käsiä sotkea, auto kävi määräaikaishuollossa jossa vaihdettiin öljyt,suodatin sekä samalla ilmastoinnin huolto.
Osat löyty suoraan hyllystä , se täällä meillä on merkkihuollon palvelua.
Ongelma on vaan se, että tästä kylästä lähti merkkihuolto vetämään, joten pitäisi ajaa tunnin päähän jonnekin järvenpäähän tai Hertsikalle, ja sit istua venaamassa huollon ajan, mikä on sinänsä hankalaa koska pitäisi olla töissä.
 
Takaisin
Ylös Bottom