Outlander PHEV latausluukun säätäminen.

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Huomasin että latausluukun kansi on hinkannut maalin pois saranan puolelta auton korista. Hirveästi ei päällepäin näkyny säätömahdollisuutta, mahtaako sellaista olla vai pitääkö kokeilla taivuttaa peltistä saranaa hieman, ei pitäisi olla monesta millistä kiinni. Syksyllä en tätä huomannut, mutta nyt selvästi nirskahtaa kun luukun avaa, olisikon talvi tehnyt tepposet ja lumi/jää vääntänyt tuota hieman.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Olisin eniten huolissani siitä jos maali on hankautunut pois ja pelti lähtee ruostumaan.
 

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Jep näinhän siinä tuele käymään jos tuota ei saa jotenkin fiksattua kun nyt kihnuttaa kokoajan. Pitää vielä päivänvalossa ihmetellä tarkemmin tuota luukun mekanismia josko säätö onnistuu kotikonstein
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Mulla sama homma. Jotenkin se luukkumekanismi lienee vääntynyt. Väänsin vaan karusti sitä voimalla takaisin päin kohti oikeaa asentoa, sittemmin on toiminut
 

puni

Member
Liittynyt
20 Heinäkuu 2018
Jep, saman totesin ja hieman vääntämällä luukku asettui paremmin eikä enää hinkkaa kiinni. Säätöä tuossa taida pahemmin olla kun luukun varsi näyttäisi olevan kiinteästi kiinni luukussa. Case closed :)
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Onhan siellä se jousi paikallaan? Tuosta löytyy ulkomaiselta foorumilta lanka, ja jonkun käyttäjän tekemä youtube-video. Luukun kuuluu "lukittua" auki- ja kiinni-asentoihin.

Minulla oli tuo ihan lerppa alunperin, hölskyi hervottomasti. Sitten oivalsin että siitä tosiaan puuttui se jäykistävä "jousi" kokonaan. Youtube-videon jälkeen tuli mieleen että olin samanlaisen nippelin nähnyt takakontissa pyöränmutterien kanssa samassa pussukassa, eli oli edellinen omistaja korjannut talteen.. Ihan 5min homma pistää paikalleen.

 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Ei halua vaan pysyä tuo jousi paikoillaan.
Onko tuohon uudemmissa malleissa joku fiksumpi keksintö olemassa? (mulla 2014 ja oli myös edellinen omistaja jättänyt jousen takakonttiin kun ilmeisesti ei vaan jaksanut enää)

Luin Englannin foorumin viestitkin mutten löytänyt apuja, luulisi tuommoiseen mikään tulleen jo ratkaisu tässä vaiheessa. Hinkkaa maalia edelleen rungosta.
 

hartsaq

New Member
Liittynyt
7 Lokakuu 2023
Morjesta, ensimmäistä kertaa kirjoittelen tälle foorumille. Tuli my16 hankittua n. kuukausi sitten. Itsellä oli samaa ongelmaa, latausluukku hankasi saranapuolelta. Sain korjattua niin että irrotin luukun (helppo ottaa), kahdella mutterilla on kiinni. Laitoin ensin molempien muttereiden alle prikat, jäi liian vinoon, mutta vain alemman mutterin alle kun sen jätti väliin niin nyt on hyvä. Ei hankaa enää ollenkaan. Suoruutta saa lisäksi hienosäädettyä kun pitää kiristäessä sopivassa asennossa latausluukkua.
 
Ylös Bottom