Outlander phev nykii ”moottori jarrutuksessa”

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Missähän mahtaa olla vika kun tällaista tekee:

- akku tyhjä

- normal mode ja normi asetukset.

- kaasulta kun nostaa jalan niin nykii jonkin aikaa ennen kuin tasoittuu

- välillä pitkäänkin nyityttää ja käynnistelee moottoria uudelleen.



Mittaristoa kun katsoo niin samaan aikaan moottorista menee keltainen nuoli renkaaseen ja renkaasta akulle sininen nuoli. Tuntuu kuin samaan aikaan yrittäisi vetopäällä olla ja jarruenergian talteenotto.



Jos kaasua keventämällä löysää kokonaan, nätisti rullaa. Kerkeää sammuttaa moottorin.



- tätä ei näytä tulevan jos akussa on energiaa.



Lähinnä tulee mieleen että jokin softa päivitys olis aiheuttanut. Tai sitten jotain menossa rikki / anturi yms.

Mitään vikavaloja tai koodeja ei herjaa.
 

Telehell

Active Member
Liittynyt
6 Tammikuu 2019
Onko käyny siinä Ilmamassamittari kamppiksessa? Sillä oli jotain yhteneväisyyttä moottorin epänormaaliin toimintaan, jota korjaavat vaihtamalla immun.
 

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Kuulemma ei ollut aukiolevia kampanjoita autossa. Ilmeisesti tuo ilmamassamittari on uudempaan versioon, eikä koske -14 vuosimalleja.
Pitänee kiikuttaa huoltoon kunhan saan ajan.
 

PajeGls

Active Member
Liittynyt
16 Helmikuu 2005
Tuli mieleen sellainen kamppis, missä tehtiin softapäivitys ja tulppien vaihto. Tulpat olivat jo tehtaalta lähtiessä väärät.

Aiheutti ainakin sen, että polttomoottori saattoi jäädä käynnistymättä, esim. Ohitustehoa vaadittaessa.
 

karejg

New Member
Liittynyt
18 Elokuu 2015
Sijainti
Hämeenlinna
Myös tulpat vaihdettiim samalla kertaa ja joitain päivityksiä taisi myös tulla. Auto siis vm 2014 phev. Tuotu Ruotsista Suomeen. Delta Auto lähetti kamppiksesta kutsun,
 

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Käytin liikkessä. Ei ollut avoimia kampanjoita. Tarkostivat vielä valmistenumerolla kun on tuontiauto. Jostain syystä ei ilmamassamittaria tarvi vaihtaa.
Muutenkin nykiminen oli normaalia, vaikka ennen ei ole sitä tehnyt.
Tänään sitten kesken reissun matka-ajossa tuli pari kertaa vikakoodi: ev system service required. Itse ajamiseen tuolla ei ollut vaikutusta ja lähti pois kun sammutti auton.

Sain huomiseksi ajan, jospa nyt vika löytyisi ja päästäisiin ilman vikakoodeja takaisin .
 

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Jostain syystä ei ollut tallentunut mitään vikakoodeja. Ilmeisesti tilapäinen häiriö. Matka jatkuu ja ei muuta ko kovaa ajoa
 

Zuikkis

Active Member
Club Member
Kaupallinen Ilmoittaja
Liittynyt
15 Lokakuu 2017
Käys jossain toisessa liikkeessä.. Ei tuo ihan normaalilta kuulosta.

Käytin omaani Lahden Mega-Autossa takajarrusatuloiden vuoksi. Samalla tekivät muutkin kampanjat, kuten ev remoten päivitys pidemmälle salasanalle. Sytytystulppa-kamppiksen aikaikkuna oli jo umpeutunut, eli ei koneella näkynyt enää että olisi auki tähän autoon. Mutta Ruotsin huoltokirjan mukaan oli tekemättä, niin tekivät senkin.

Eli ihan hyvin voi olla sama juttu sinulla, kamppista ei ole tehty ajallaan ja nyt se on jo poistunut..
 

Tume

New Member
Liittynyt
14 Tammikuu 2019
Takaisin tullessa sama vika tuli 3 kertaa päälle.

Kotona käytin liikkeessä spesialisti ammattilaisella ja siellähän oli vikakoodi luettavissa: C1078 Etu ja taka-akselin pyörintä nopeus ero liian suuri.
Tämä ilmeisesti vaati vielä kuuman kelin + matka ajon että ero kasvoi tarpeeksi suureksi.

Syy tähän oli se että edessä oli vanhat renkaat ja takana saman kokoiset uudet (eri valmistajan rekaat).
Vaihdoin eteen myös uudet renkaat ja koko nykiminen hävisi.

Phev näyttäisi olevan tarkka renkaista... ei saa sekoitella vaan pitää aina vaihtaa koko sarja.

Tuossa vielä kuva milloin nykiminen tapahtui.
 

Liitetiedostot

  • phev.jpg
    phev.jpg
    49.8 KB · Lukukerrat 144

maijanojalainen

New Member
Liittynyt
11 Heinäkuu 2019
Takaisin tullessa sama vika tuli 3 kertaa päälle.

Kotona käytin liikkeessä spesialisti ammattilaisella ja siellähän oli vikakoodi luettavissa: C1078 Etu ja taka-akselin pyörintä nopeus ero liian suuri.
Tämä ilmeisesti vaati vielä kuuman kelin + matka ajon että ero kasvoi tarpeeksi suureksi.

Syy tähän oli se että edessä oli vanhat renkaat ja takana saman kokoiset uudet (eri valmistajan rekaat).
Vaihdoin eteen myös uudet renkaat ja koko nykiminen hävisi.

Phev näyttäisi olevan tarkka renkaista... ei saa sekoitella vaan pitää aina vaihtaa koko sarja.

Tuossa vielä kuva milloin nykiminen tapahtui.

Siis ei voi olla totta! Mulla vaihdettiin eilen takarenkaat kun toinen puhkesi. Tänään sitten auto käyttäytyi todella oudosti. Tuun tänne katsomaan että oisko jollain jotain samankaltaista oiretta, niin suora vastaus tässä Siispä ei muuta kuin eturenkaat myös uudet alle
 
Ylös Bottom