Outlander PHEV rengaspaineet

mattt

New Member
Liittynyt
20 Kesäkuu 2021
Loin uuden keskustelun, kun muissa langoissa ei ollut suoraan tästä aiheesta.

Vianorilla oltiin sitä mieltä että olen TURMELLUT viime kesällä ostetut michelin primacy 4 renkaat ajamalla "aivan liian pienillä paineilla"

Olin pitänyt muistaakseni 2.6bar joka on enemmän kuin mitsun 2.4bar

Vianorin mielestä pitäisi olla 2.8bar "sillä niin raskas auto"

?
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Loin uuden keskustelun, kun muissa langoissa ei ollut suoraan tästä aiheesta.

Vianorilla oltiin sitä mieltä että olen TURMELLUT viime kesällä ostetut michelin primacy 4 renkaat ajamalla "aivan liian pienillä paineilla"

Olin pitänyt muistaakseni 2.6bar joka on enemmän kuin mitsun 2.4bar

Vianorin mielestä pitäisi olla 2.8bar "sillä niin raskas auto"

?
Noihin suosituksiin ei ole luottaminen. Pakko katsoa silmällä ja arvioida olisiko passeli paine.
Uutena kun alle laittaa niin tarkkailtava kuinka pinta alkaa kulumaan ja sen perusteella toimenpiteet jos tarvitsee.
Joskus kun on tosi paljon painoa niin olen lisännyt reilustikin --mutta pitää muistaa myös vähentää ylipaineet pois.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
En kyllä jaksaisi uskoa että noin pieni paine ero vielä turmelisi mitään. Saman 2,6bar minäkin laitoin omaan mitsuun ja en nyt yhtäkkiseltään moiti että liian vähää olisi.
 

Miixxa

Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2011
Loin uuden keskustelun, kun muissa langoissa ei ollut suoraan tästä aiheesta.

Vianorilla oltiin sitä mieltä että olen TURMELLUT viime kesällä ostetut michelin primacy 4 renkaat ajamalla "aivan liian pienillä paineilla"

Olin pitänyt muistaakseni 2.6bar joka on enemmän kuin mitsun 2.4bar

Vianorin mielestä pitäisi olla 2.8bar "sillä niin raskas auto"

?
Oliko vianorin höpötyksien taustalla renkaiden epätasainen kuluminen? Jos kyllä niin mars nelipyöräsuuntaukseen ja jätä ne vianorin ukkojen puheet omaan arvoonsa...jätä myös se suuntaus tekemättä heillä.

Paineet riippuu aika paljon myös rengaskoosta.
18" renkaille vakiopaineet on täysin ok mitsuun, tahtoo vaan olla löysä ajettava. 2.8-3bar toimii paljon paremmin. Itse pidän ylikoon 18" rattaissa sen 3kiloa painetta ja toimii.
 

Juhalan

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2021
Muistaakseni auto suosittelee itsellä 2,4-2,6 baria ja laitoin 2,5 muistaakseni. Renkaiden kulumista kannattaa seurailla ja tarvittaessa muuttaa paineita suuntaan tai toiseen. Matalaprofiilisissa renkaissa vaatinee suositusta kovemmat paineet.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Kun avaat kuskin oven niin näet suosituspaineet B-pilarissa. Ainakin omassa ne on Juhalanin mainitsemat 2,4-2,6bar.
 

CJ_

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2022
Sijainti
Helsinki
Omassani oli 2,6 bar, kun sain auton.
Laitoin 3,0 bar ja lyhyen ajon&takapuolituntuman perusteella en huomannut, että auto olisi muuttunut kivireeksi.
Tällä toistaiseksi mennään.
 

Requiem

New Member
Liittynyt
9 Syyskuu 2021
Renkaista riippuu paljon ne paineet. Laitoin Outlanderin mukana tulleisiin kesäkumeihin 2,8 ja menivät palloksi eli alkoivat kulua vain keskeltä ja nopeasti. Onneksi huomasivat ajoissa huollon yhteydessä ja tiputtivat paineet. Paremmat renkaat kestää painetta säilyttäen muotonsa.
Samoin kävi kerran mondeon kanssa, rengasliike laittoi paineet uusiin renkaisiin ja kuukauden päästä oli keskeltä puolet pois kulutuspinnasta.
Oma lukunsa sitten mm. lämpötilan vaikutus paineeseen, näin keväällä kun laittaa 2,8 niin kesällä on ainakin 3. Siihen vielä päälle erot huoltoasemien mittareissa niin voi olla 0,5 bar tullut liikaa.
 

CJ_

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2022
Sijainti
Helsinki
Tuossa mun kiesissä on kesäkumeina Yokohamat, eikä mitään kokemusta merkistä. Äänekkäiltä vaikuttavat, joten jatkossa joku muu merkki. Seurataan tuota renkaiden kulumista noilla paineilla.
 

CJ_

New Member
Liittynyt
10 Toukokuu 2022
Sijainti
Helsinki
Tuossa mun kiesissä on kesäkumeina Yokohamat, eikä mitään kokemusta merkistä. Äänekkäiltä vaikuttavat, joten jatkossa joku muu merkki. Seurataan tuota renkaiden kulumista noilla paineilla.
Nyt autolla ajettu hieman päälle 85 tkm, eli n.6 tkm tullut meidän aikana. Tarkastin renkaat viikonloppuna ja näyttäisi olevan pintaa jäljellä n.4mm tasaisesti koko leveydeltä.
 

Juhalan

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2021
Tuossa mun kiesissä on kesäkumeina Yokohamat, eikä mitään kokemusta merkistä. Äänekkäiltä vaikuttavat, joten jatkossa joku muu merkki. Seurataan tuota renkaiden kulumista noilla paineilla.
Yokohamat itselläkin, lienevät vielä alkuperäiset, autolla ajettu luokkaa 77 tkm ja pintaa on... En osaa sanoa, ovatko kovin äänekkäät, en ole muilla kesärenkailla kyseistä autoa ajanut. Mielestäni ihan ok äänitaso moneen muuhun autoon verrattuna. Eipä nuo mitkään erikoisen pitävät sateella tunnu olevan, mutta ihan kelporenkaat.

Paineet taitaa olla 2,6-2,7 luokkaa. OBD-porttiin kun laittaa lukijan ja sopivan softan puhelimeen, niin näkee rengaspaineantureiden ilmoittamat paineet "livenä". En osaa sanoa, kuinka tarkkoja ovat, mutta ihan kiva ominaisuus...
 
Ylös Bottom