Outlander PHEV yleisimpiä kysymyksiä ja vastauksia niihin.

Hmm... Vanha 2011 mallin Outtis alkaa olla vaihdon kynnyksellä vaikka toimiikin vielä moitteettomasti (300t ajettu). Phevi hieman kiinnostaisi mutta jotenkin foorumia luettaessa on alkanut mietityttää. Jos kärryä vetäessä hyytyy välillä, bensamoottori huutaa kiihdytettäessä, käyttö vaatii sähköinsinöörin tai vähintäänkin nettinörtin taitoja, Outlandereiden tuonti loppuu kohta jne jne niin ottaisiko tuon vaan harmikseen? Ja vaihdokkeja näkyy olevan liikkeissä pilvin pimein niin eihän siitä pääse koskaan eroonkaan... Onko näin että parempi sittenkin hankkia vanha tuttu dieseli? Ajoja tulee reilut 30t/vuosi - työmatkoille ja lähikaupunkeihin olisi kyllä sopivat etäisyydet akun riittävyyden suhteen.

Kyllä en enää dieseliä ottas mistään hinnasta. Omalla nyt 12900km takana, keskikulutus 4.1 / 100km ja tulee tippumaan tuosta vielä, koska tullut nyt erinäisistä syistä vähän pidempää matkaa ajettua ja paljon kärryn vetoa. Tällä vaihdilla tulee n. 27tkm ajomäärä vuoteen. Ero entisen auton kuluihin on järkyttävän iso. Kärryä tullut vedettyä ihan nuilla maksimi massoilla ja ei minkäänlaista hyytymistä ole ollut. En tiedä sitten onko tuossa moottorin äänessä isoa eroa 2.0 ja 2.4 moottorin välillä mutta ei tuo 2.4 litrainen ainakaan liian kova meluinen mielestäni ole täyskaasu kiihdytyksessäkään. Paljon pystyy vaikuttamaan phevin kulutukseen omilla valinnoilla; reitillä, ajotyylillä, ilmastoinnin käytöllä ja tietysti lataamalla autoa jatkuvasti.
 
Joo... ehkä kommenttini oli tarkoituksella hieman provosoiva, mutta mukava kuulla, että pheviin on oltu tyytyväisiä. Se ainakin on positiivista, että päivittyisi automaailmassa ajan tasalle ;) Nykyiselle Mitsulle, kuten edellisellekin Outtikselle, että vikoja ei todellakaan ole ollut (ajokilometrejä niillä yht n. 450 000km). Nyt meni yksi ruiskutussuutin - ilmeisesti valmistusvika - muuten vain tavallista kuluvaa osaa. Jos laatu on pysynyt Pheveissä samana, eiköhän tuota uskalla alkaa tosimielellä katselemaan. Ei noissa hybrideissä kovin paljon muita sopivia vaihtoehtoja omaan käyttöön ole.
 
Kun itse olen tuota hyytymisongelmaa, tarkoitus on ollut vain sanoa, että raskaan kärryn kanssa etenkin mäkisessä maastossa kannattaa käyttää charge -nappia pohjassa. Siinä vaiheessa se ei enää kulutusta lisää, mutta turvaa sitä, ettei akun kapasiteetti putoa alle minimirajan (26 % mallivuodesta 2019 eteenpäin). Mutta, kuten joskus kirjoitin, niin välillä on kylmännyt kun akun latausta kuvaavassa palkissa ei ole yhtään sinistä jäljellä ja moottori huutaa tosissaan. Yleensä puolen tunnin sisällä näistä kokemuksista on ensimmäinen ohut sininen palkki ilmaantunut, eikä kertaakaan ole tarvinnut jäädä tien varteen lataamaan polttomoottorilla. Se täytyy sanoa, että esim. Lexus RX:llä vaunun veto eleetöntä, raskasta vaunua ei paljon huomaa moottorin käytöksestä, mutta onhan sille sallittu 2000 Kg vetopaino.

Oma kärryn veto on rajoittunut 1300 Kg matkailuvaunuun. Normaali 750 Kg peräkärry ei aiheuta mitään chargen käytön tarvetta.

Edit: Save -nappi ei siis riitä 1300 Kg vaunun kanssa pitämään akun varaustasoa, vaan hiljalleen lataus häviää. Chargen kanssa akun pinnan vajoaminen on huomattavasi hitaampaa, kuten toki kuuluukin olla ja sillä välttää pitkälti tilanteen, että auton pitää huudattaa moottoria virtaa saadakseen.

Jos itselläni raskaan vaunun veto olisi muuta kuin max. muutama viikko vuodessa, niin silloin kyllä katselisin esim. jotain pickuppia siihen hommaan. Satunnaiseen tarpeeseen PHEV on ok.
 
Viimeksi muokattu
No nyt tuli hommattua käytetty 2014, 142tkm Outlander PHEV auto.
Niin kysyisin saako jostain asetuksista muutettua sellain että navi/radio näyttöön tulisi käynnistyksen jälkeen aina radio tila ?
Nyt se menee aina Navi tilaan.
Eka lataus kotona tehty (4,5h) ja seinästä sähköä meni n.8,84kWh. Kertooko tuo lataus sähkö jotain akun kunnosta ?

Edit: pitikin huomioida/vähentää myös muut sähkökulutus laitteet tuosta lataus sähkön kulutuksessa.
 
Viimeksi muokattu
Kyllä siitä latauksella menevästä sähköstä voi jotain päätellä akun kunnosta. Ja jos tuon 8,8 kwh sait menemään akkuun, niin ihan ok:lta vaikuttaa.
 
Kun tässä autokuume hieman nostaa lämpöään niin mitkä on oleellisimmat parannukset vuosimallien 2016-2017-2018 välillä? Kysyin kerran mitsun huollosta uskaltaako näitä sähkövehkeitä ostaa ja näyttivät kyllä peukkua. Suosittelivat vuosimallista 2016 ja siitä uudempaa versiota. Hakusessa on vähän ajettu auto - alle 60t kilometriä.
 
Parannuksia
2016 facelift
2017 EV-nappi
2018 Android auto
2019 2.4litrainen tehokkaampi moottori ja suurempi ajoakku.
 
Omassa autossa ei ole lohkolämmitintä.
Mutta pitäisiköhän laittaa...? Lämmittimien tehot on 250-300w ja ne on säteilylämmittimiä lohkon kylkeen.
Onko kaikilla lohkolämmittimet phev:ssä ?
Jos saisi kokemuksia talvi käyttäytymisestä on tai ei ole lämmitintä.
 
Suosittelen hankkimaan viimasuojat. Itselläni on TammerSuojan tekemät ja kohta alkaa olla aika laitella ne keulalle.
 
Nuo viimasuojat pitää kyllä hankkia. Itse asennutin lohkolämppärin sisähaaralla mutta tuleva talvi vasta ensimäinen mitsun ratissa.
 
Ai eikö tarvii olla lohkolämmitintä välttämättä ?

Ja paljonko on uuden ajoakun (vm 2014) Ah määrä jos akun kapasiteetiksi ilmoitetaan 10kWh ?
Vai lasketaanko se P/U=A, mikä on akun max jännite ? Vai n.327V kun watchdogisssa näyttää 9,4kWh @ 327,4V ?

Edittiä:
Vissiin 2014 autossa taitaa olla 38Ah ajoakusto...?
 
Viimeksi muokattu
En nyt muista onko tästä asiasta ollut keskustelua, joten kysynpä siis. Näkeekö mistään fyysisesti tai löytyykö jostain valikosta tieto, onko 2019-2020 mallin Outlander Phevissä ajoakun lämmitysjärjestelmää? Joltakin sain aikanaan tiedon, että Ruotsin 2019 business malleissa ei olisi lämmitintä, mutta toisaalta taas olen saanut tietää että ko. mallin ohjekirjassa tuon toiminta on selostettu. Suomessahan tuo on instyle ja sport varustelussa mukana.

Vaikka tuo Mitsu on vetäytymässä Euroopasta, niin siltikin tuo phev vielä kiinnostaa.
 
Ohjekirja lienee kaikille malliversioille sama, joten sen sisällöstä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä. Kysymykseen siitä miten akun lämmityksen olemassaolon voi selvittää, en osaa ikävä kyllä vastata.
 
Mökiltä tullessa n.90km ennen kotia välillä kuulu semmoinen Plung ääni ?
Ja ei se varmaankaan radiosta kuulunut.
Se kuului n.7-8 kertaa matkalla ja mittaristossa tai infonäytössä ei näkynyt mitään varoitusmerkkiä, tms.
 
Ainakin yksi mystinen matala pling-ääni joka omassa autossani toistuu aina samassa paikassa, on jyrkän mutkan varoitus. Navigoinnin ei siis tarvitse edes olla päällä, kun kuuluu tuo ääni ja karttaruudun yläkulmaan ilmestyy pieni mutkan merkki.
 
Onko kellään tietoa paljonko on jarrulevyjen minimi paksuus etu ja takalevyissä ?
 
Se lukee ainakin etulevyissä lähellä keskiötä. Just kolme päivää sitten sitä katselin ja mittailin kun renkaat vaihdoin, mutta en nyt muista mikä se mitta oli.
 
Takajarru ongelmaa phevissä. Vänkärin puoleinen takajarru/seisontajarru laahaa. Kummassa lie vikaa..? Palaneen käry haisee ja käsijarrun vipu on jotenkin löysemmän tuntoinen kuin aiemmin. Oliko näissä jotain takuukamppanjoita noiden takajarrusatuloiden osalta? Vai koskivatko vain vanhempia? Muistelen täältä joskus lukeneeni. Auto 2016 ja ruotsin tuonti. Kilometrejä tällä hetkellä n. 195tkm. Käytin autoa kesällä Hartikaisella moottorinohjausreleen vaihdossa takuuseen ja silloin ei ainakaan puhuneet että olisiko joku muu takuujuttu myös tekemättä.
 
Siihen on varmaan vaihdettu jarrut jo takuuseen. Tuota ei sit saa järjellisesti korjattua vaan kannattaa laittaa suoraan uusi satula vanhan tilalle.
 
Takajarru ongelmaa phevissä. Vänkärin puoleinen takajarru/seisontajarru laahaa. Kummassa lie vikaa..? Palaneen käry haisee ja käsijarrun vipu on jotenkin löysemmän tuntoinen kuin aiemmin. Oliko näissä jotain takuukamppanjoita noiden takajarrusatuloiden osalta? Vai koskivatko vain vanhempia? Muistelen täältä joskus lukeneeni. Auto 2016 ja ruotsin tuonti. Kilometrejä tällä hetkellä n. 195tkm. Käytin autoa kesällä Hartikaisella moottorinohjausreleen vaihdossa takuuseen ja silloin ei ainakaan puhuneet että olisiko joku muu takuujuttu myös tekemättä.
Kysy ihmeessä uudestaan jos kamppis kuitenkin tekemättä? Mulla oli myös -16 malli ja siihen vaihdettiin satulatkin.
 
Täällä oli - 14 mallinen n. 280 tkm ajettu ja just vaihdettiin takasatulat kamppiksena. Osaa vaan ne ottaa siitäkin rahan, soittivat kesken remontin ja takapalat kuulemma ihan loppu. No kiireessä annoin luvan uusia (140€), jälkeenpäin harmitti kun katsoin orkkislaatuisten hinnan muualta 60€. Palathan joutuivat kuitenkin irrottamaan/kiinnittämään, niin tuntui turhalta maksaa työ joka sisältyi jo hommaan. Siinäkin asennushinnassa oli kuulemma jo - 50% huomioitu.
 
Hmm mulle tuli kyllä ilmaiseksi uudet palatkin kun kamppiksena vaihtoivat satulat.

Noissahan se käsijarru leipoo kiinni, kyllähän se silloin syö palat jos yhtään jää laahaamaan.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista. Soitin aamupäivällä Hartikaiselle. Ei ole kuulemma avoimia kamppiksia ko. autoon. Liekkö aiemmin sitten jo tehty. Korjaamon kaveri puhui jotain käsijarrun huoltosarjasta jolla ongelma mahdollisesti ratkeaisi. Tai jos tämä ei auta sitten uudet satulat. Eli ongelma on käsijarrun puolella? Onko kenelläkään kokemusta tuosta huoltosarjasta? Vai onko järkevämpää kuitenkin uudet satulat? Remppa tulee tehtyä itse. Vinkkejä myös otetaan vastaan mistä nuita osia saisi hankittua mahdollisimman kustannustehokkaasti.
 
Kiitoksia kaikille vastauksista. Soitin aamupäivällä Hartikaiselle. Ei ole kuulemma avoimia kamppiksia ko. autoon. Liekkö aiemmin sitten jo tehty. Korjaamon kaveri puhui jotain käsijarrun huoltosarjasta jolla ongelma mahdollisesti ratkeaisi. Tai jos tämä ei auta sitten uudet satulat. Eli ongelma on käsijarrun puolella? Onko kenelläkään kokemusta tuosta huoltosarjasta? Vai onko järkevämpää kuitenkin uudet satulat? Remppa tulee tehtyä itse. Vinkkejä myös otetaan vastaan mistä nuita osia saisi hankittua mahdollisimman kustannustehokkaasti.
Siihen on varmaan vaihdettu jarrut jo takuuseen. Tuota ei sit saa järjellisesti korjattua vaan kannattaa laittaa suoraan uusi satula vanhan tilalle.
 
Omassa autossa ei ole lohkolämmitintä.
Mutta pitäisiköhän laittaa...? Lämmittimien tehot on 250-300w ja ne on säteilylämmittimiä lohkon kylkeen.
Onko kaikilla lohkolämmittimet phev:ssä ?
Jos saisi kokemuksia talvi käyttäytymisestä on tai ei ole lämmitintä.
Itselläni pari talvea ollut nyt lähelle 200tkm ajettu 2014-vuosimallin phev ilman lohkolämppäriä. Ei mitään ongelmia. Olen sähkölämppärillä kyllä kovemmilla pakkasilla aina yrittänyt sen vähintään 15 minsaa lämmitellä (olen siinä ymmärryksessä, että sähkölämppärin kierto menee moottorin kautta myös ja oletettavasti edes vähän lämmittää myös sitä EDIT: olin väärässä, sähkölämppäri ei lämmitä moottoria kts. Esaln vastaus alla.). Mutta käynnistellyt autoa myös lämmittämättä.

Kertaakaan ei ole ollut mitään käynnistysongelmia - lähinnä tuntuu, että käynnistyy kuin palmun alta. Luulisin, että johtuu siitä, että käsittääkseni polttomoottori polkaistaan käyntiin generaattorilla (+ajoakulla), jossa on jerkkua paljon enemmän kuin perinteisessä starttimoottori+pieni akku -kombossa.

Kulutus on kyllä juhlava kun kovemmilla pakkasilla ajelee lyhyet matkat, en osaa sanoa auttaisiko lohko tähän mitenkään.
 
Viimeksi muokattu
Olen sähkölämppärillä kyllä kovemmilla pakkasilla aina yrittänyt sen vähintään 15 minsaa lämmitellä (olen siinä ymmärryksessä, että sähkölämppärin kierto menee moottorin kautta myös ja oletettavasti edes vähän lämmittää myös sitä)

Ei mene, vaan magneettiventtiili pudottaa moottorin kierron pois.
 
Ei mene, vaan magneettiventtiili pudottaa moottorin kierron pois.
Ok, kiitos tiedosta. Korjailempa tuonne ylös niin ei tule muille väärinkäsityksiä.

Erikoinen ratkaisu, mikähän tähän lienee syy? Kuitenkin, käynnistymisen takia en ole itse kokenut lohkolämppäriä tarpeelliseksi. Suojaisiko se sitten teoreettisesti moottoria kovilla pakkasilla, ehkä.
 
Viimeksi muokattu
Tuollainen tapa lämmittää vain sisätiloja esim. Webastolla on mm. bmw 2000 luvulta alkaen, taitaa olla wag samaa. Noita on muuteltu sitten jälkikäteen.
 
Tuolla yleisimmissä kysymyksissä on tuo kohta 12.
K: Meneekö auto rikki jos se on koko ajan latauksessa?
V: Auton automatiikka huoletii kyllä akustosta joten voit huoletta pitää auton laturissa. Auto kannattaa pitää latauksessa etenkin kovilla pakkasilla.

Mutta kumpi nyt on parempi vaihtoehto, se että ajastaa jollain tavalla tuon latauksen vai se, että lataus on aina päällä jos piuha on kiinni? Onko merkitystä sähkölaskun tai auton kannalta?
Mä sain nyt tuon latausaseman kotiin ja alkuviikosta sähkömies kytkee paikalleen, niin kohta pitänee tietää, että miten tuota nyt sitten kannattaisi latailla :)
 
Tuolla yleisimmissä kysymyksissä on tuo kohta 12.
K: Meneekö auto rikki jos se on koko ajan latauksessa?
V: Auton automatiikka huoletii kyllä akustosta joten voit huoletta pitää auton laturissa. Auto kannattaa pitää latauksessa etenkin kovilla pakkasilla.

Mutta kumpi nyt on parempi vaihtoehto, se että ajastaa jollain tavalla tuon latauksen vai se, että lataus on aina päällä jos piuha on kiinni? Onko merkitystä sähkölaskun tai auton kannalta?
Mä sain nyt tuon latausaseman kotiin ja alkuviikosta sähkömies kytkee paikalleen, niin kohta pitänee tietää, että miten tuota nyt sitten kannattaisi latailla :)
Itse pidän ainakin käytännössä aina roikan nokassa, eihän se sitä enempää lataa kuin sinne mahtuu :)
 
Itse pidän ainakin käytännössä aina roikan nokassa, eihän se sitä enempää lataa kuin sinne mahtuu :)

Näin minäkin sen oletin, mutta kun tähän mennessä kokemusta lähinnä kännyköiden lataamisesta, niin ajattelin varmistella :D Eli en rupea säätämään mitään ajastuksia muuhun kuin jo muutenkin käytössä olevaan esilämmityksen ajastukseen.
 
Se hyöty ajastuksesta on talvella että lataus lämmittää akkua ja ajastamalla voit saada akun parempaan toimintakuntoon lähtöhetkelle.
 
Se hyöty ajastuksesta on talvella että lataus lämmittää akkua ja ajastamalla voit saada akun parempaan toimintakuntoon lähtöhetkelle.

Ymmärtääkö tuo latauksen ajastus useamman ajan saman päivän aikana (toisin kuin esilämmitys)?
Eli voiko sinne laittaa vaikkapa niin, että lataus aika on 01.00-06.00 yötä varten ja sitten esim. 07.00-22.00, jos/kun on tarvetta päivän mittaan latailla?
 
Miten on yleisesti akut ja näissä kestäneet? Katselen noita 2014-2015 +200tkm ajettuja, kannattaako ne vai pitäisikö kuitenkin hakea vähemmän ajettuja?
 
Riippuu ihan yksilöstä. Moniin on myös vaihdettu uuusi akku takuuna tai Mitsubishin goodwillinä. Mutta on myös monia autoja joiden akut on todella huonossa kunnossa etenkin kun niihin on tehty BMU resetti tai useampi. Kannattaa hankkia sopiva BT OBD lukija ja ladata PHEV watchdog appi. Jos se näyttää akun iäksi jotain muuta kuin auton iän kannattaa kysyä rekkarilla/runkonumerolla sitä huoltaneesta merkkiliikkeestä onko autoon vaihdettu akku. Jos ei ole vaihdettu ja akun ikä ei vastaa auton ikää niin ainakin itse jättäisin sen auton ostamatta.
Oma vm2013 auto on ajettu +200tkm ja siihen vaihdettiin akku pari vuotta sitten(159tkm kohdalla). Akun SOH on 95%. Akku pysyy hyvänä kun sitä ei pidä pitkään tyhjänä.
 
Mutta on myös monia autoja joiden akut on todella huonossa kunnossa etenkin kun niihin on tehty BMU resetti tai useampi
Mistä tämä tieto on että bmu resetin takia akut olisi mennyt todella huonoon kuntoon? Jänniteraja jossa akkusolu on määritetty tyhjäksi tai siis akulla ei anneta enään ajaa on 3,85v eli aika korkea, jos tuo resetti tehdään jo heikentyneelle akulle raja menee alemmaksi mikä sekään ei nyt mikään erityisen tyhjäksi menevä vielä ole. Rasittaa varmasti enemmän, mutta ei se siitä sen kummemmaksi mene. Akun kapasiteetti hakeutuu samalle heikkenemislinjalle parissa kuukaudessa.

Mutta toki tuo kannattaa ohjelmalla tarkistaa koska on voitu nollata myyntitarkoituksessa ja silloin tuo vastaa samaa kun matkamittarilukeman ruuvaaminen eli on jopa rikosoikeudellinen petos.

Olen siis omassani pari resettiä tehnyt kun akku menee kuitenkin kohta uusiksi, mitään dramaattista ei ole havaittu ja lukemia on taulukossa parilta vuodelta.
Omasta puolestani tämän yhden kokemuksella todeta että yli 200tkm lukemilla olevaa en ostaisi jos ei jakopäätä ole tarkistettu, eli suhtautuisin samoin kun jakohihnalliseen autoon. Tämä siis vastaava mun "yleistykseni" yhden jakoketjun hyppäämisen perusteella.
 
Ilmeisesti 2019+ malleissa kannattaa huolehtia siitä, että autoon on tehty BMU-päivitys, minkä jälkeen laskee akun kapasiteettia oikein. Muuten watchdogit yms. antavat akun kunnosta virheellistä tietoa.
 
Hei, löytyykö PHEViin pohjapanssaria akustolle? PHEVin hankinta pyörii mielessä, mutta ajelen paljon metsäautoteitä niin jonkinlaisen riskin se luo. Tosin en ole yhtään öljypohjaakaan rikkonut eikä tähän mennessäkään ole pohjapanssareita ollut vaan malttia sekä pari toimivia jalkoja sen varalle, että tie on liian huonossa kunnossa.

Toinen kyssäri: onko mitään kieltoa käyttää lumiketjuja PHEVissä?
 
Moikka. Talvi tulossa ja huoltokin nyt kaksi vuotta tyytyväisenä omistaneena mietin miten seuraava talvi menee. My 2014 , 130tkm

1. Mistä tuulisuojat

2. Webasto olisi hankinta listalla

3. Viime talvena ajoimme täyteen lastatulla autolla Kuusamoon yli -30 ° pakkasessa, eikä tuolloin sähköstä ollut hyötyä kuin hetkittäin vaikka tein pahvista tuulisuojat ja tuntui että tapoin akut tällä reissulla kun sähkörange putosi 20% normikäytöllä.

4.Auto on aina kotona töpselissä.

5. Miten tuo Webasto kytketään kun saako sen myös akun jäähdytin nesteen lämmitettyä kun akulla muuten saa auton lämpöiseksi esilämmituksellä. Ja kuka niitä laittaa kun siihenkään ei oikein halukkaita ole ollut kun niitä olen kysellyt.

6. Oikea etu jarru laahaa vähän (soikealevy) vaikka olen avannut ja putsannut eikä mitään näkyvää ongelmaa näy enään ei auta kuin levyjen vaihto.

Kiitos ryhmästä!
 
1. Tammersuojan suojat saa normaalista varaosaliikkeestä.
2. (y)
3. Mulla viimasuojat on vaikuttaneet sen verran että en kuvittelisikaan ajavani talvella ilman niitä samalla ne suojaavat ettei moottoritila sotkeennu niin paljoa.
4. Sama täällä.
5. Webasto pisteet. ->kysäise valtuutetulta asentamolta. Mielestäni Webasto tuottaa lämmön erittäin tehokkaasti polttoaineella ja sen avulla ajoakun virta voidaan hyödyntää auton liikuttamiseen.
6. Itsekin vaihdoin eteen levyt ja palat nyt 200tkm kohdalla kun vaimon ajotyyli kuluttaa niitä enemmän vaikka hänkin käyttää yleensä B5-ajotilaa.
 
1. Tammersuojan suojat saa normaalista varaosaliikkeestä.
2. (y)
3. Mulla viimasuojat on vaikuttaneet sen verran että en kuvittelisikaan ajavani talvella ilman niitä samalla ne suojaavat ettei moottoritila sotkeennu niin paljoa.
4. Sama täällä.
5. Webasto pisteet. ->kysäise valtuutetulta asentamolta. Mielestäni Webasto tuottaa lämmön erittäin tehokkaasti polttoaineella ja sen avulla ajoakun virta voidaan hyödyntää auton liikuttamiseen.
6. Itsekin vaihdoin eteen levyt ja palat nyt 200tkm kohdalla kun vaimon ajotyyli kuluttaa niitä enemmän vaikka hänkin käyttää yleensä B5-ajotilaa.
 
Samalla kysyisin onko siitä tunnig palikasta vastaavaa hyötyä säkönkäytön maksimoiseksi?
 


Onko kukaan laittanu tämmöstä toimiiko etäohjaus tämän jälkeen olenkaan?
1628761108206.png
 
Löysin tällaisen sivun phevin akusta. Onko nämä todella näinkin edullisia? Jos ovat, niin ei ilmeisesti kannata olla huolissaan akun kunnosta ostettaessa. Melkeinhän saman verran maksaa tavallinen kunnon ajoakku.

Vai ymmärsinkö jotain väärin? Vaihto tietysti päälle.
 
Löysin tällaisen sivun phevin akusta. Onko nämä todella näinkin edullisia? Jos ovat, niin ei ilmeisesti kannata olla huolissaan akun kunnosta ostettaessa. Melkeinhän saman verran maksaa tavallinen kunnon ajoakku.

Vai ymmärsinkö jotain väärin? Vaihto tietysti päälle.
Tuossa kuvan moduulissa on 16 erillistä akkua, kaikenkaikkiaan niitä autossa on 80 kpl eli noita 16 akun moduuleja tarvitaan 5 kpl ja hinta on veroton eli päälle paikallinen alv ja rahti, niin johan hintaa alkaa tulla.
 
Takaisin
Ylös Bottom