Outlander PHEVin remotella ohjattava lämmitys

Juhalan

Member
Liittynyt
17 Elokuu 2021
Itsellä 2019-vuosimallin outlander phev.

Haluaisin kysellä, miten hyvin teillä toimii tuo kännykkäsovellus auton lämmityksen ohjaukseen?

Itse olen huomannut, että lämmityksen käynnistys heti toimii vaihtelevasti. Karkeasti sanottuna joka toisella tai joka kolmannella kerralla lämmitys toimii oikein.
Usein käy näin: Laitan puhelimesta wifin päälle, liityn manuaalisesti auton wifiin (automaattinen yhdistys poistettu käytöstä). Sitten puhelinappissä lämmitysasetuksiin ja se huurteenpoisto valitaan, ajastus 0 minuuttia ja sitten painelen lähetä. Pääsääntöisesti lähetys onnistuu (ei aina sekään), mutta kun katson sitten ohjelman näyttämää, niin sen tuuletin-napin ympärillä pyörii sininen viiva tms. Ja kuuntelemalla voi todeta, että puhallin ei käynnistynyt.

Sitten "lämmitys" pois ja uudelleen samat asetukset, aika usein tässä kohtaa se 30 minuutin kesto on vaihtunut 10 minuuttiin. No huurteenpoisto, heti käynnistys ja 30 minuuttia valitaan ja painetaan lähetä (vai mitä siinä nyt lukeekaan), niin tällöin yleensä alkaa toimimaan ja ikkunat sulavatkin mukavasti.

Onko teillä vastaavia kokemuksia? Mietin, että voiko autossa olla jokin vika, vai onko tuo ohjelma vain oikeasti noin surkea....
 

Mitsukoo

Member
Liittynyt
3 Huhtikuu 2022
Kuulostaa tutulta. Monesti varmistan yhteyden pelaamisen laittamalla ensin parkit päälle ja pois. Sitten vasta lämmitys päälle.
 

AnselmiPanda

Member
Liittynyt
3 Joulukuu 2020
Facebookissa on mitsubishi PHEV ryhmä. Siellä on aika paljon keskustelua näistä ja monesta muusta phevin asiasta.
 

miccomus

Active Member
Liittynyt
24 Maaliskuu 2022
Lainataas tätä ketjua.
Mites on jos auto on laturissa kiinni ja laitan remote controlin lämmityksen taikka viilennyksen käyttöön vaikkapa 20min ajaksi niin ehtiikö laturi tuottaa menetetyn sähkön ja pääsen matkaan 100% täynnä olevalla akulla?
 

Mitsukoo

Member
Liittynyt
3 Huhtikuu 2022
Viilennys vie alle 8A laturin tuottaman tehon, mutta lämmitys vie yli 16A laturin tehon, eli lämmityksen jälkeen myös akusta on napsaistu vähän pois.
 
Ylös Bottom