Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Terve,

Ihan vihreä olen Mitsujen suhteen mutta kun hyvää olen kuullut niin ajattelin Citroenista (C5 break, 2006) mahdollisesti siirtyä Outlanderiin.
Kiikarissa olis siis parikin vaihtoehtoa 2008 Outlanderista (Mitsubishi Outlander 2,4 MIVEC Intense AT)
Mitä neuvoisitte ottamaan huomioon koeajossa?
Tai kaikkea muutakin mitä tulee mieleen.
 

haki

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2009
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Itse siiryin reilu kaksi vuotta takaperin C5 Break AT dieselistä (-07) uuteen Outlander DI-D Instyle Navi (-09) malliin ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mainio peli varsinkin näillä keleillä. Instyle mallihan on varustelluin Outlander, lisäksi Webasto, vetokoukku, koiraverkko, kuraläpät joka pyörässä yms.
Eikä mitään vikoja koko 84 tuhannen kilometrin aikana.
Nyt olen tästä luopumassa eläköitymisen vuoksi. Jos olet kiinnostunut niin ota yhteyttä haki48(at)gmail.com.
 

Viimi

New Member
Liittynyt
26 Kesäkuu 2003
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Tähän mennessä Outlander on pelannut ilman murheita (juurikin tuo 2,4 MIVEC AT). Jos näin talvikeleillä jotain pientä voisi toivoa, niin takapyörät saisivat tulla tuolla "auto-nelivedolla" mukaan nopeammin ja sulavammin. Nyt etupyörät sutivat omaan makuun muutaman kierroksen liikaa tyhjää ennen kuin takapyörät tulevat mukaan jotenkin töksähtäen. Tämä siis lähinnä nopeissa ja liukkaissa lähdöissä. Ehkä olen vain liian ronkeli mutta monesti ehdin nostaa jo vähän jalkaa kaasulta ennen kuin takapyörät lähtevät mukaan (tuo "töksähdys" voi tosin johtua siitäkin).

Samoin ajonvakautus ja luistonesto saisivat omaan makuuni olla ärhäkkäämpiä tai ainakin niissä voisi olla joku säätö kuinka kuski haluaa niiden toimivan. Tuossa uusimmassa Outlanderissa taitaa sellainen ohjelma olla (normal ja sport), jos ne nyt ylipäänsä vaikuttavat luistonestoon ollenkaan. Ei tuo outtis ole mitenkään liian herkkä luistoille, ja saa antaa aika paljon runtua ennen kuin pito häviää, mutta jos haluaa, niin saa sillä perän edelle suht helposti ennen kuin ajonvakautus tulee mukaan.

Tavaratilan osalta toivoisi ainakin 7-paikkaiseen versioon enemmän lokeroita pikkutavaroille. Samoin kiinnityslenkit voisivat olla tukevampaa tekoa ja niitä saisi olla enemmän. Tavaratilan verholle voisi ideaalitilanteessa olla vielä yksi kiinnityskohta nykyisten välissä, samoin kuin joku paikka kun penkit on kaadettuna.

Noh, nuo nyt ovat vain pieniä juttuja, joilla kokonaisuutta voisi vielä hioa. Toistaiseksi kuitenkin todella positiivinen hankinta tuo Outlander on ollut. Ei mitään isoja miinuksia, mitkä olisivat jääneet oikeasti harmittamaan. Omaan valintaan vaikutti jonkin verran myös varustetaso. Inviteja ei taida Suomessa montaa olla, suurin osa on Intenseja (tunnistaa tummista sivulaseista). Intense+:n mukana tulee hands free -puhelinvalmius ja parempi audio-järjestelmä. Instylessa on nahkasisusta ja kai jotain muuta pientä lisää (ymmärtääkseni myös AUX/USB-liitin audioon) ja sitten on vielä Instyle NAVI, jossa siis tuo navi vielä lisänä. Näissä voi olla jotain vuosimallista ja valmistuserästä juontavia eroavaisuuksia.
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Kiitos Haki tarjouksesta mutta etsin bensakoneella olevaa Mitsua.
Kiva kuitenkin kuulla teidän kommentit, rohkaisee valintaani.
Etenkin että joku muukin on C5:en jälkeen tyytyväinen johonkin muuhun autoon.
On nimittäin tullut koeajettua semmoisia kivirekiäkin tässä etsiessä, että huh!

Etsintä jatkuu yhä, oli nimittäin myyty tuo auto joka oli kiikarissa kun en viikkoon ehtinyt katsomaan.

Ei tässä nyt kiirettä ole Ceefemma pelaa kyllä hyvin ja edellinen Xantiakin oli hyvä peli mutta vaihtelu virkistää ja olen kuullut että Outlanderin ajo-ominaisuudet olis hyvät, Citikian kyydistähän on turva edes väitellä.

Sorry kun tälle palstalle pääsi väärän merkkisen auton kehuja :-\
 

haki

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2009
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

C5:ta ja Outlanderia ei voi ihan täysin verrata keskenään. C5:n on mielestäni paremmanpuoleinen perheauto ja Outlander taas paremmin tällainen remseä maasturimainen auto. Joskin itselläni vaihtoa helpotti tuo Instylen korkea varustetaso ja viiden vuoden tehdastakuu.
Tuo taas kumman haluaa, bieselin vai bensan, on aika paljon makuasia. Itse pidän dieselistä enemmän. Käyttöhän ratkaisee aika paljon.
On se ollut mainio peli näinä kolmena lumisena talvena, automaatti "neliveto" päällä koko ajan, niin eikä ole ollut missään ongelmia, tuota "lukko" nelivetoa ei ole juurikaan tarvinnut.
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Samaa mieltä tuosta C5:sta, paremmanpuoleinen perheauto. Ei ole vielä sanottu ettenkö uudempaa c5:ttä vaihtais tilalle, toisaalta myös Outlanderillekin olisi käyttöä.

Citikassa on miellyttänyt tietenkin ajettavuus ja toisaalta myös tuo Exclusive-varustelu pienin lisähöystein, senpä takia on tullut pieni luopumisen tuska kun olen joitain muita autoja käynyt koeajamassa ja vaihtamatta on jäänyt.

Makuasia tosiaan tuo bensa/diesel, käyttötarkoituksen (kilometrit) mukaan bensa passaa meille paremmin.
Outlander miellyttää myös vaimon silmää ja tuo lastauskorkeus passaisi vielä koirallekin.

Citikka toisaalta ei ole ollut kovin varma auto pikkuvikoineen vaikka tielle ei olekaan koskaan jättänyt, Mitsun maine parempi tuolta osalta, kai?

etisntä jatkuu...
 

DiddiOut

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Omistuksessa ollut Outlander 2007 2.0 DiD ja Citroen CCrosser 2,2 2009 (joka on Outlander käytännössä). Kummassakaan ei mitään vikoja. Nyt uusikin on Outlander 2,2 TC-SST. Tietysti käytettyä autoa ostettaessa on kiinnitettävä huomiota samohin seikkoihin merkistä riippumatta. Moottori kannattaa tutkia ettei siellä esiinny vuotoja tms.
Renkaat ja jarrut että toimivat. Reilu koeajo on myös hyvä tehdä erilaisilla teillä.

Rengasmelu on Outlanderissa melko kova varsinkin talvirenkailla ja tuulen suhinoita kuuluu esim peileistä. Auto on myös hieman kankea ahtailla parkkipaikoilla. Variaattoriautomaattivaihteiston toiminta poikkeaa hieman tavanomaisen automaattivaihteiston toiminnasta. Säilytyslokeroita pikkutavaroille saisi olla enemmän,voi ratkaista hankkimalla tarvikelokerikkoja esim.takapenkin selkänojaan kiinnitettäviä.
Liukkaalla voi liikkeelle lähdöissä käyttää lukittua nelivetoa, jolloin takapyörät tulevat heti mukaan. Maavara voisi olla parempikin. Polttoainetankki voisi olla suurempikin. :driverjdm
 

mannion

New Member
Liittynyt
7 Helmikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

DiddiOut sanoi
Nyt uusikin on Outlander 2,2 TC-SST.
Variaattoriautomaattivaihteiston toiminta poikkeaa hieman tavanomaisen automaattivaihteiston toiminnasta.

TC-SST ei ole variaattoriautomaatti, mutta jos noissa aiemmissa on sellainen ollut, niin sitten olet kyllä oikeassa ;D
 

hepa

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2010
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Mitsuko aloitti keskustelun kertomalla etsivänsä 2.4 bensaa, joka on variaattorilaatikolla. Off topic eli onko kokemusta kuinka TC-SST laatikot ovat toimineet, kun yhdellä palstalla niiden kestävyyttä on jo keritty kyseenalaistamaan?
Itsellä -09 2.2did ja lähes murheitta on menty. Ei muuten ole viivettä 4wd asennossa akseleiden kesken, ei ainakaan niin paljoa että olisi kiinnittänyt huomiota. Kerran yritin pelkällä etuvedolla venettä rampilta nostaa mutta siihen jäi. Sitten 4wd päälle ja lähti heti. Lock asennossa autosta tulee hieman kankea eli eipä juuri tule käytettyä.
 

haki

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2009
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Ensinäkin Outlander ei ole maasturi, vaan "ns" katumaasturi, joka kannattaa aina ottaa huomioon. Maavarahan on tässä kuitenkin suurempi kuin useassa kilpailijassa. Itselläni tuo rengasmelu on kovempi kesärenkailla (18"), kuin talvirenkailla (16":n Nokian nastarenkaat). Tällä palstalla on ollut juttua miten äänieristystä voi parantaa. Itse pidän tuota autom. nelivetoa talviaikaan lähes kokoajan päällä, lähtee liukkaalla nätisti liikkeelle, kaarteet ottaa varmasti yms. En myöskään ole havainnut mitään nykimistä akselistojen suhteen. Myös tuosta auton käsitelyn jäykkyydestä olen toista mieltä, on esim. aika näppärä tehdä taskupysäköinti (joskin itselläni tuohon on auttanut peruutuskamera).
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Joo, eipä tuo C5:kään mitään ketterimipiä autoja ole parkkeerauksessa kokonsa puolesta. Riippuu tietenkin aina mihin vertaa, kyllähän Smartin saa parkkeerattua mihin aukkoon vaan.

Ja samaa mieltä että ei Outlander maasturi ole isolla ämmällä, jos niitä ominaisuuksia tarvitsisin niin ennemmin Pajero olisi vaihtoehto.

Mutta voisiko joku selventää tarkemmin mitä meinaatte tuolla että vaihteisto eroaa tavanomaisesta automaattilootasta?
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

mitsuko sanoi
Mutta voisiko joku selventää tarkemmin mitä meinaatte tuolla että vaihteisto eroaa tavanomaisesta automaattilootasta?

Myyjä selitti mulle, että kyseessä on ns. automatisoitu tuplakytkin laatikko.
En tosin tiedä mitä sekään käytännössä tarkoittaa ;D.
Eka oma automaattivaihteinen auto, joten en osaa oikein sanoa miten tuo käytännössä eroaa normaalista automaatista.
Hienosti vaihtaa musta kuitenkin, ehkä toi 2:lta 1:lle vaihtaminen tietyissä nopeuksissa saisi olla vähän jouheampi, mutta muuten vaihtaa tosi nätisti.

Viimi sanoi
Jos näin talvikeleillä jotain pientä voisi toivoa, niin takapyörät saisivat tulla tuolla "auto-nelivedolla" mukaan nopeammin ja sulavammin. Nyt etupyörät sutivat omaan makuun muutaman kierroksen liikaa tyhjää ennen kuin takapyörät tulevat mukaan jotenkin töksähtäen. Tämä siis lähinnä nopeissa ja liukkaissa lähdöissä. Ehkä olen vain liian ronkeli mutta monesti ehdin nostaa jo vähän jalkaa kaasulta ennen kuin takapyörät lähtevät mukaan (tuo "töksähdys" voi tosin johtua siitäkin).

Samoin ajonvakautus ja luistonesto saisivat omaan makuuni olla ärhäkkäämpiä tai ainakin niissä voisi olla joku säätö kuinka kuski haluaa niiden toimivan. Tuossa uusimmassa Outlanderissa taitaa sellainen ohjelma olla (normal ja sport), jos ne nyt ylipäänsä vaikuttavat luistonestoon ollenkaan. Ei tuo outtis ole mitenkään liian herkkä luistoille, ja saa antaa aika paljon runtua ennen kuin pito häviää, mutta jos haluaa, niin saa sillä perän edelle suht helposti ennen kuin ajonvakautus tulee mukaan.

Olen pistänyt samaa merkille. Jos alla on tosi liukasta, esim. peilikirkasta jäätä, neliveto on automaatilla ja painaa tosi reippaasti kaasua, niin tuntuu pikku potkaisu, kun takapyörät tulee mukaan. noin 90% lähdöistä kuitenkin toimii tuo automaatti4veto ihan ok mielestäni. Sillä pärjää hyvin risteysten yli mennessä liukkailla ja lumisilla teillä. Lukkoa on tullut käytetty kaverin auton irrottamisessa hangesta :driver ja ns. lumikahlauksessa, jos tietä tai parkkipaikkaa ei ole ollut aurattu.

Tuo luistoneston säätö on mielestäni juurikin mainiolla tasolla, antaa kääntää autoa kaasua käyttämällä jos vaan luisto pysyy sen tietyn rajan puitteissa. Olen ajatellut että johtuu juuri tuosta että on 4veto kytkettynä, koska jos laittaa 2wd päälle niin vakautus torppaa menon todella paljon nopeammin.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

DiddiOut sanoi
Rengasmelu on Outlanderissa melko kova varsinkin talvirenkailla ja tuulen suhinoita kuuluu esim peileistä.

Mä vaimennutin mun edellisen -07 Outtiksen, kun siinä oli tosiaan motarinopeuksissa niin kova melu, että ei oikein meinannut kuulla handsfreesta mitään. Vaimmennus auttoi hyvin ja sen jälkeen pystyi taas autossa keskustelemaan. -07:ssa oli 17" talvikitkoilla huomattavasti hiljaisempaa mennä kuin sen 18" kesäkumeilla.

Musta tässä -11 mallissa on pakasta vedettynä parempi vaimennus, kuin tuossa -07:ssa oli modattuna. Erikoista on se, että vakio 18" kesärenkailla auto tuntuu hiljaisemmalta kuin noilla 17" kitkoilla vaikka tuossa edellisessä olis just toisin päin... ???
 

Jii

Mitsubishi Outlander Intense 2011 diesel
Liittynyt
15 Huhtikuu 2009
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Anaconda sanoi
Mä vaimennutin mun edellisen -07 Outtiksen, kun siinä oli tosiaan motarinopeuksissa niin kova melu, että ei oikein meinannut kuulla handsfreesta mitään. Vaimmennus auttoi hyvin ja sen jälkeen pystyi taas autossa keskustelemaan. -07:ssa oli 17" talvikitkoilla huomattavasti hiljaisempaa mennä kuin sen 18" kesäkumeilla.

Musta tässä -11 mallissa on pakasta vedettynä parempi vaimennus, kuin tuossa -07:ssa oli modattuna. Erikoista on se, että vakio 18" kesärenkailla auto tuntuu hiljaisemmalta kuin noilla 17" kitkoilla vaikka tuossa edellisessä olis just toisin päin... ???

Samma här. Hiljaisempi on tämä uusi kuin -07... :peukku
 

DiddiOut

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

mannion sanoi
TC-SST ei ole variaattoriautomaatti, mutta jos noissa aiemmissa on sellainen ollut, niin sitten olet kyllä oikeassa ;D
En kirjoittanut että TC-SST on variaattori vaihteisto. Tämä on nyt ns. kaksoiskytkinvaihteisto, joka toimii lähes samoin kuin ns. perinteinen automaattivaihteisto käytännössä. Voimansiirto ei kuitenkaan tapahdu momentinmuuntimen välityksellä vaan märkien kytkinten välityksellä jolloin kytkentä on lähellä manuaalisen vaihteiston kytkentää eli pienemmällä tehonhäviöllä.

Bensakäyttöisessä Outlanderissa käytetää CVT automaattivaihteistoa, joka on vähän samaa tyyppiä kuin esim moottorikelkoissa. Sitä on kuitenkin elektronisesti ohjattu käyttäytymään kuin se olisi 6 vaihteinen automaattilaatikko, vaikka se voisi toimia täysin portaattomastikin. Aikoinaan samantyyppistä vaihteistoa käytettiin esim DAFissa.
 

DiddiOut

New Member
Liittynyt
8 Lokakuu 2007
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Anaconda sanoi
Musta tässä -11 mallissa on pakasta vedettynä parempi vaimennus, kuin tuossa -07:ssa oli modattuna. Erikoista on se, että vakio 18" kesärenkailla auto tuntuu hiljaisemmalta kuin noilla 17" kitkoilla vaikka tuossa edellisessä olis just toisin päin... ???

Nyt uusi -12 Outlander TC-SST, Moottorin ääni on hyvin selvästi paremmin vaimennettu kuin aikaisemissa vuosimalleissa. Rengasmelu on Continental talvirenkailla kuitenkin selvästi kuuluvissa.
Vaihteisto on ainakin vielä pelannut hyvin.

Ensi vuonnahan tulee sitten täysin uudella korilla ja muillakin herkuilla varustettu Outlander, joka voi olla jopa hybridiversio.

http://www.motorauthority.com/news/1072749_2013-mitsubishi-outlander-preview-2012-geneva-motor-show
 

Huppe

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Itse mietin samaa kuin aloittaja, mutta päädyin 2009 malliin, jossa tehdastakuuta siis 2014 saakka. 2008 malleissa taisi takuu loppua jo 2011.
 

Anaconda

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle -16
Liittynyt
28 Marraskuu 2007
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

DiddiOut sanoi
Ensi vuonnahan tulee sitten täysin uudella korilla ja muillakin herkuilla varustettu Outlander, joka voi olla jopa hybridiversio.

http://www.motorauthority.com/news/1072749_2013-mitsubishi-outlander-preview-2012-geneva-motor-show

Plugin hybridi olis kyllä makee vekotin 8).
Näyttää äkkiseltään pajeromaisemmalta ja myös tuota vanhemman korin keulaa löytyy tuosta uudesta. En löytänyt kuvia takaosasta/sisältä.

Tästähän vois tehdä uuden topicin, laitan ton DiddiOut:in linkin sinne.
 

mitsuko

Member
Liittynyt
29 Tammikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Kiitos kaikille, nyt Mitsu on kotona.
Kauan se vei löytää "se oikea".

Eli pihalla nyt siis Intense+ AT Business Navilla yms.

On kyllä mukava kyyti!
Vaikka omia kilometrejä onkin alla vasta 150. :driver

P.s. otetaan vastaan neuvoja miten tuonne masiinaan saa syötettyä useampia cd-levyjä.
Kyseessä siis tuommoinen iso kosketusnäyttö.
Ja jos vaikka tietoa löytyykö tuohon manuaalia mistään, kun tuossa omistajan käsikirjassa ei ole tuommoisen vehkeen ohjeita.
 

Liitetiedostot

  • mitsubishi-outlander_729408_1.jpg
    mitsubishi-outlander_729408_1.jpg
    78.1 KB · Lukukerrat 7,428

Huppe

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2012
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

mitsuko sanoi
Kiitos kaikille, nyt Mitsu on kotona.
Kauan se vei löytää "se oikea".

Eli pihalla nyt siis Intense+ AT Business Navilla yms.

On kyllä mukava kyyti!
Vaikka omia kilometrejä onkin alla vasta 150. :driver

P.s. otetaan vastaan neuvoja miten tuonne masiinaan saa syötettyä useampia cd-levyjä.
Kyseessä siis tuommoinen iso kosketusnäyttö.
Ja jos vaikka tietoa löytyykö tuohon manuaalia mistään, kun tuossa omistajan käsikirjassa ei ole tuommoisen vehkeen ohjeita.

Ei se MMCS käsittääkseni syö kuin yhden CD:n kerrallaan. Minunkin auton myynti-ilmossa puhuttiin cd-vaihtajasta erheellisesti.
 

haki

New Member
Liittynyt
28 Lokakuu 2009
Vs: Outlanderia 2008 ostamassa, mitä pitäis ottaa huomioon?

Tuo MMCS ei ota kuin yhden levyn kerrallaan, mutta se sisältää kovalevyn johon voi tallentaa aika moisen kasan levyjä (en nyt muista kokoa).
Sillähän voi myös katsella DVD-elokuvia.
Näin on ainakin omassa Instyle mallissani.

Ohjekirjan saa ostaa varmaan maahantuojanlta. On tuollainen >600 sivuinen opus, josta puolet on ruotsalaisille. Ohjekirja nyt on ehkä turhankin pikkutarkka, ilmeisesti tehty jenkkimarkkinoita ajatellen. Minulla se tuli auton mukana.
 
Ylös Bottom