outlanderin dpf vikavalo sytty

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Kyssäriä taas kaikelle kansalle
Eli onkohan kyseessä dpf filterin rikkoutuminen,vai tuon lisäaineen loppuminen ureatankista
Toinen Kyssäri,kannattaako vaihtaa tuo dpf filtteri, jos se on hajonnu,vai tehdä dpf-off ohjelmointi ja minkähän hintanen tuo ohjelmointi on
Kyseessä outtis 2.2 hdi 2010,ajettu 185 tkm
Ebaysta löytyy n.200 eurolla 2.2 D-ID moottoriin passaavia dpf filttereitä,sopiiko tuo myös tuohon hdi moottoriin?
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: outlanderin dpf vikavalo sytty

Kannattaa tarkistaa se lisäaineen määrä. Jos se on sillä PSA 2.2litrasella niin se ei taida tajuta jos vaan lisäät EOLYStä tankkiin vaan se pitää kertoa testerillä. Uuden filtterin sijaan suosittelen vanhan pesua. Esim. Liqui Molyllä on siihen tarkoitukseen sopivat aineet ja tarvikkeet. Kannattaa nyt kuitenkin tutkia että mikä sen valon sytyttää eli vikakoodin luku. Voihan sulla olla rikkoontunut vaikka paine-ero anturi tai sen letku/putki tms.
 

jack71 hevimy16

outlander 2.2 riiseli 2010
Liittynyt
30 Kesäkuu 2016
Vs: outlanderin dpf vikavalo sytty

Käytin tuon outlanderin huoltoliikkeesä ja vikakoodina oli P1446 koodi ja näytti myös että lisäaineen alaraja saavutettu,uusi lisä aine hinta 450 euroa plus työ 100 euroa sisältäen vikakoodin poiston
Tuo perkuleen lisä aine on tuossa mallia pussi, ja ei kuulemma saa kuin orkkis versiona,eli ei pysty lisäämään,vaan joutuu koko pussin vaihtaa
Itellä oli ideana,että huijaan tuota auton tietokonetta siten,että annetaan ymmärtää että lisäaine on vaihdettu,siten saadaan vikakoodi poistettua,ei anna muuten poistaa vikakoodia
Sen jälkeen koko dpf filtterin poisto
Onko kellään kokemusta kyseisestä operaatiosta?
Tuo P1446 koodi on ilmeisesti että lisäaine on vähänä,tai sitten se on joku EVAP canister vent control valve koodi,olisko tuosta parempaa tietoa kellään?
 
Ylös Bottom