Outlanderin jousien ja iskareiden vaihto

Jarrru100

New Member
Liittynyt
9 Maaliskuu 2020
Sijainti
Rovaniemi
Outlanderiin vm.-09 2.0 DID pitäis vaihtaa jouset, iskarit ja koiranluut taakse. Pitääkö mitä ottaa huomioon ku ite vaihdan autotallissa.Lähteekö alatukivarren irroittamalla renkaan puolelta jousi pois?. Tunkki on alatukivarren alla. Ei ole jousipuristimia.
 
En kyllä ihan tuosta tekstistä saanu kysymyksestä selvää, sorry. Jos googlen kuvahaku näyttti oikein, niin iskari ylä- ja alapäästä irti ja pitäis mahtua pakettina pois ja paikalle. Jos meinasit jousen puristaa paikallaan tukivarren avulla, niin kai ulomman pultin irroittamnen tukivarresta riittänee? Eipä ole tullut kokeltua, mutta kaippa se lienee mahdollista...
 
Jos kerran erillisjousitus takana, lähtee jousi mukavasti pois kun iskunvaimentimen irroittaa ja taittaa tukivartta alaspäin. Kokoaminen sitten jousi paikoilleen, tunkilla nostaa tukivartta että saa iskarin alapultin kiinni ja siinäpä se.
 
Nyt sain Outlanderiin vm2009 takapään kuntoon.Erillisjousitus. Laitoin topiccissa kehutut iskarit ja jouset alle ja samalla vaihdoin koiranluut.
Tein seuraavasti: Auto ylös ja iskari irti. Koiranluu piti rälläköidä irti ku oli varmaan alkuperäinen. Alatukivarren renkaan puolimainen pultti pois kera tunkki alla. Tunkki alas ja jousi pois. Uusi jäykempi jousi paikalleen ja tunkilla ylös. Alatukivarren pultti paikalleen, koiranluu ja iskari.
1,5 tuntia otti aikaa per puoli. Korjaamolla ois työn hinta ollut 300€ niin palkoille pääsin. Osat maksoi 220€.
Löysin suomalaisen varaosa nettiliikkeen nimeltä PP-Market OY ja osat minusta jopa halvempia kuin saksassa.
Kyllä parani ajettavuus ja kolinat jäi autotalliin.
 
Takaisin
Ylös Bottom