Outlanderin tyhjäkäynti "soutaa ja käy tosi matalilla kierroksilla"

diamantemitsu

Member
Liittynyt
12 Elokuu 2007
Tuon akun kenkien putsauksen jälkeen tyhjä käynti on pielessä!
Tein ohjekirjaan mukaan restoinnin,käyttö normaali lämpöön ja sitten virta pois ja sitten käyntiin ja antaa käydä n.10 min. Tämä ei auttanut!
pitääkö mennä johonkin testeriin ja auttaako se?
Kone käy nyt siinä eka viivan kohdalla eli n.330 rpm ja soutaa ka on pysähtynyt muutaman kerran.
Kunpitää kaasua esim n.700rpm,niin käy ihan tasaisesti.
Diamantemitsu
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlanderin tyhjäkäynti "soutaa ja käy tosi matalilla kierroksilla"

Anna käydä vaan 15-20min. Pitäisi tasoittua. Ja siis suoraan käytät akunkengän irrotuksen jälkeen. Ei mitään käyttö normaalilämpöön välillä mielestäni.
 

tuRboman

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Vs:

Onko tämä ratkennut? Mulla tuo Outlander '04 2.4i tekee saman, jos käyttää akkua irti. Korjautuu käyttämällä ilmastoinnin OFF-asennossa. Testattu jo useamman kerran kun olen lisävarusteita asennellut.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlanderin tyhjäkäynti "soutaa ja käy tosi matalilla kierroksilla"

tuRboman sanoi
Onko tämä ratkennut? Mulla tuo Outlander '04 2.4i tekee saman, jos käyttää akkua irti. Korjautuu käyttämällä ilmastoinnin OFF-asennossa. Testattu jo useamman kerran kun olen lisävarusteita asennellut.
tämä on totta että pitää olla ilmastoinnit, penkinlämmittimet jne poissa ettei kuormitusta tule "säädön" aikana.
 

tuRboman

Member
Liittynyt
28 Heinäkuu 2014
Vs:

Taas käytin akkua irti niin tuli tämä juttu vastaan. Tarkennetaan vielä, jos joku Outlander MK1:n tyhjäkäynnin heilumista ihmettelee. Täytyy siis toimia niin, että ilmastointi Offille, ja auto sammuksiin. Sitten käynnistys ja tämän jälkeen ilmastointi taas päälle. Eli auto täytyy startata OFF asennossa ja tämän jälkeen kun laittaa päälle niin ECUt alkaa kommunikoida ja auto "tietää" milloin kompura käy.

Jos tätä ei tee niin tyhjäkäynti voi olla hukassa tai vastaavasti ilmastointi ei toimi, eli lämmönsäätö on jäänyt siihen missä se oli akkua irroittaessa ei säädy ollenkaan.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Vs: Outlanderin tyhjäkäynti "soutaa ja käy tosi matalilla kierroksilla"

Tuossa ostamassani 2.4 mivecci outikassa tämä sama "ominaisuus". Tyhjäkäynti todella alhainen nyt kun akku ollut irti/tyhjä. Pitääkin testata tätä tai evoscannilla jotain ronkkia.
 
Ylös Bottom