P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Arvostusta täältä suunnalta. E15 turbo oli yhdessä vaihessa suht korkealla unelma-auto listalla. Ennen kun ajoin ekaa nelivetosta galanttia..

Tuo "entisöinti" varsinkin lämmittää kovasti mieltä. Taisiis ettei tuosta tule mitään persoonatonta kuitupulkkaa.
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Eihän tämä auto vaan sattumaisin oo haettu kauhavalta..? :peukku
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Kiitoksia :) Kyllä itsekin olen kovasti tuning- ja styling-henkinen harrastuksissani, mutta ihan oikeasti tämä on jo 22 vuotta vanha auto, ja tämän kohdalla kuitenkin enemmän itse arvostaisin sitä alkuperäisyyttä. Tosiaan, mallisarjan ja aikakauden mukaista varustetta kyllä on tulossa, mutta shogun-siipiä ja 19 tuuman keloja tuskin. :) Ainoa poikkeus tästä on tuo audiopuoli, mutta siinäkin koetan pitäytyä enempi stock-tyylissä.

Ja Kauhavaltahan tää tosiaan on :) Onko jollakulla enemmän tietoa ko. autosta? Kaikki kiinnostaa... :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Asiallinen laitos tuollainen. Kait muistat varustaa jollain ajonestokikalla. ;D

Muistaakseni olit Lohjaltapäin joten tätä laitetta varmaan saattaakin päästä jossain joskus näkemään.

Aika mielenkiintoista että tossa on cruise mutta e3x dieseliin (en nyt muista mikä numero se on) ei ole kirveelläkään vissiin saanut cruisea.
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

mystinengalant sanoi
Asiallinen laitos tuollainen. Kait muistat varustaa jollain ajonestokikalla. ;D

Muistaakseni olit Lohjaltapäin joten tätä laitetta varmaan saattaakin päästä jossain joskus näkemään.

Aika mielenkiintoista että tossa on cruise mutta e3x dieseliin (en nyt muista mikä numero se on) ei ole kirveelläkään vissiin saanut cruisea.

E1x koriset on kyllä mukavia ajettavia :peukku

mnettihän e34 korissa galantti välärin ja muutakin kivaa varustetta :'(
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Spezzi sanoi
Ja Kauhavaltahan tää tosiaan on :) Onko jollakulla enemmän tietoa ko. autosta? Kaikki kiinnostaa... :)

Itsekkin tuota kävin parina iltana ihastelemassa kun oli tutulla siinä myynnissä ja mietiskelin että olisin lunastanu itselleni mutta ehdit ensin.. ;D Hyvä asia että meni hyvään kotiin.. :peukku
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Juu, ajonesto on tulossa parissakin muodossa ;) Samalla tulee kylkiäisenä muutama muu moderni mukavuustoiminto. Todennäköisesti myös ovien ja takaluukun lukkopesät deaktivoidaan niin, että mekaanisella avaimella niistä ei pääse sisälle.

Ja Lohjallahan tosiaan vaikutan :)

Se on tosi jännä juttu, miten joku tietty auto vaan jaksaa miellyttää, vaikka malli olisi jäänyt jo aikoja sitten sukupolvia vanhaksi. Kymppisarjan Gallussa vaan on sitä jotain. (Pakko samaan hengenvetoon tunnustaa, että GD-korisessa Mazda 626:ssa (vuosimallit 1988 - 1992), varsinkin 5-ovisena HB:na, on niinikään "jotakin", mikä meikäläistä jaksaa viehättää.) Kymppigallu on minusta yksinkertaisesti hyvin kaunis auto: sen keulailmeessä ja sivuprofiilissa on jotakin ajattoman tyylikästä, josta vaan jaksan tykätä. Ehkä siksi, että näitä pikkupoikana kuolasi jostain silloin jo vanhoista autolehdistä...

Ja kiitos tosiaan kannustuksesta, hyvästä kodista en tiedä, mutta ainakin päivittäiseen ajoon tuo 22-vuotias dieselauto nyt tosiaan pääsi :) Mikki87, mitäs tykkäsit auton nähtyäsi ensivaikutelmasta? Itse olin kyllä ekaks että huhhuh, kun näin ne istuinsuojat, ympärirasvaisen sisustan ja kuskin oven alta roikkuvat tiivisteet...
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Juu moni on minullekin kertonut tuosta mallista pitävänsä erityisesti mutta harva kuitenkaan jaksaa käytännössä innostua kun hyviä yksilöitä ei enää meinaa löytyä ja malli on jo niin "vanha"... Sen takia jo luulinkin että oon kohta ainoa joka tässä maassa noita harrastelee... :) Mutta onpahan nyt sitten joku muukin ja jos tulee jotain osantarvetta niin minultakin voi kysellä koska tuota mallia (ei tosin dieseleinä) on pihassa kappalemääräisesti eniten eli olikohan muistaakseni tällä hetkellä 14 kpl... :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Tattis vaan Samitsu, oli lohdullista kuulla ettei tässä olla ainoita kymppeihin hurahtaneita... :) Kaveri samalta kylältä harrastaa näitä kans, itse asiassa just eilen hierottiin kaverin E15:seen pohjia, tarkoitus ruiskuttaa väriä päälle lähipäivinä.

Kyllä näistä kymppisarjalaisista täytyy vaan nauttia niin kauan kun EU ei kiellä tätäkin :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

vieläkös sä pekka asut siellä hyrlesin nurkilla?

muistelin että sulla aikanaan oli reilu kasa niitä mitsuja ja ssabeja siellä pihalla :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

meitä hulluja on moneen junaan ;D

terveisin E3 sarjaan hurahtanu ;D



tuohon e1 sarjaan jos haluaa jarruja päivittää niin sapporon taka-akseli + jarrut niin saa isomat levyt taakse & satulat kuin esim. e3x sarjalaisissa ;)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Juu, kyllä sitä taas tavallisen pöljäksi itsensä tänäänkin tunsi kun ähräsi helteessä pipo höyryten tuon 22 vuotta vanhan dieselratsun parissa... :) Mutta kai sitä nyt huonomminkin voisi nuori leskimies viimeisen kesälomapäivänsä käyttää :)

Ja kyllä, Hyrlesin nurkilla sitä asutaan. Harrastuksen hallinnassa on edetty viime vuosina siihen pisteeseen, että talon kaikki käyttö-, harraste- ja varaosa-autot mahtuvat omiin talleihin, pihalla ei ole enää kuin terassi ja nurmikkoa :)

MMC:lle kiitokset vinkistä, tossa katselin just tänään hankitun varaosa-auton taka-akselia ja mietin, pitäisikö vaihtaa siitä levyjarrullinen akseli (kyseessä siis E15, jossa kaiketi siis pienemmät laikat kuin E16-Saparossa). Mutta jos nyt ekaks laittais noi vakiojarrutkin kuntoon ennen kuin ajaa autolla metriäkään, oikea etujarru on jo kiitti-moro ja vasenkin aika lähellä...
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Se on kyllä aika herkästi näitten kanssa niin että kun alat purkaan niin ylläreitä tulee. Kynnyskotelotkin kun tietää kuinka herkkiä ovat ruostumaan. :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Täytyy myöntää, että Spezzillä on hyviä ideoita (varsinkin kun itse suunnitellu samoja asioita, mutta vielä toteuttamatta) Noita Ledejä peileihin olen suunnitellu ja monesti, mutta ne on jääny vain ja ainoastaan suunnitteluasteelle. Nuo ulkoahvojen ledit on oikeestaan aika hyvä lisä-idea.

Ja sulla näyttäs olevan samanlainen tai ainakin melkein, minitiskari tallissa ku mullakin :peukku

Autohan alkaa näyttämään jo hyvältä, mutta jätä ny se keskikonsoli vielä tekemättä ja yritä saada ensin auto ajoon ja sitte sen jälkeen vasta konsoli. Moni hyvä rojekti keskeytyny ku ollu liikaa tekemistä. Toki on niitä mahottomiakin rojekteja saatu päätökseenkin joskus..
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Joo kyllä se itsellä ainakin monta kertaa lähtee mopo räpylästä noitten projektien kanssa... sitä on joskus vähän vaikea vetää raja siihen, että mikä on järkevää tehdä samoilla liukkailla ja mikä järkevää vaan jättää tuonnemmas :) Tässä on onneksi auttanut se, että ei ole tehnyt mitään muuta kuin tätä: aina, kun on ollut työkalu kädessä, se on jotenkin liittynyt yhteen ja samaan projektiin. Mutta räikkävääntimessä on jo pyörimissuunta vaihtunut, kyllä se siitä näillä lumilla vielä kulkee :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Eikö sulla ole hälyttimessä minkään moisia valoviiveitä? Mulla ainakin on keskuslukon kauko-ohjaimessa sisävalojen ohjaus, jossa on viive kun nappaa ovet pois lukosta tai sammuttaa auton. Toki oven sulkemisen jälkeen ei viivettä ole ja ovet lukkoon laittaessa sisävalot sammuu, mikä ei taas olekkaan ehkä niin hyvä ulkovalaistuksen kannalta ja autosta poistuttaessa..
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

No näinhän se olikin, pääkaupunkiseudun miitti olis taas tänään :) Täältä kylältä tulee kyllä miittiin kaksi kymppigallua peräkkäin, toisessa sytytystulpat ja toisessa ei, mutta ei vielä tänä maanantaina. Koetan saada tohon omaani nyt ton tuulilasin vaihdettua ja katon maalattua mahd.pian... :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Mukavaa luettavaa nuo juttusi, vaikka tietysti tuo kansiprobleema ei olekaan millään muotoa iloinen asia. Mutta sovitaanko niin, että ei mitään myyntijuttuja tai edes sen suuntaisia puheita nyt tässä vaiheessa aleta harrastamaan kun auto on muuten hienossa kunnossa. ;D Pistä auto talliin, jos nyt ei pysty kantta laittamaan ja otat kärryn uudelleen työn alle paremmalla ajalla. Se on tuskaista käydä tallissa tietysti ja tottakai se auto joka kerta muistuttaa olemassa olostaan, mutta sitten taas kun sen saa liikenteeseen, niin siitä ne murheet unohtuu. :peukku
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Kiitoksia kannustuksesta :) Ja taas tuli osoitus kerhohengen voimasta, näyttää siltä, että dieseli saadaan pikapuoliin takaisin liikenteeseen - osa-apua on nyt löytynyt. :)
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Spezzi sanoi
Ja taas tuli osoitus kerhohengen voimasta, näyttää siltä, että dieseli saadaan pikapuoliin takaisin liikenteeseen - osa-apua on nyt löytynyt. :)
..jos ei ylläolevasta ole apua,niin pistä viestiä,katsotaan voinko "auttaa"..
 
Vs: P. Harjun (Spezzin) Galant TDIC E14 -88

Ja jos dieseli ei ole ajossa, niin varmaan Sapporo saa ajoa? 8)
 
Takaisin
Ylös Bottom