P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Ja tähän aiheeseen liittyen kysymykset ja muutkin kommentit tänne.
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33779.0
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Tuo matalin kohta putkesta ois kannattanu jättää pantaliitoksille, ainakin jos meinaa tieltä eksyä. Itsellä meni koko entinen putki uusiin kun oli "yhtä putkee". Nyt on tuo herkin kohta pannoilla ja yks 45ast kulman vaihdolla selviää, toivottavasti... ;D
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Pakoputki/
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

ja laita sit se cooleri ennen kuin vedät kovemmin yhtään pidempää matkaa, lisää kannen käyttöikää huomattavasti :)

tuliko hyvät sävelet suoralla putkella?
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Imperio sanoi
Tuo matalin kohta putkesta ois kannattanu jättää pantaliitoksille, ainakin jos meinaa tieltä eksyä. Itsellä meni koko entinen putki uusiin kun oli "yhtä putkee". Nyt on tuo herkin kohta pannoilla ja yks 45ast kulman vaihdolla selviää, toivottavasti... ;D
http://imperio.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Pakoputki/
Panta liitos onkin ennen matalinta kohtaa,juuri tuon takia. Vähän on härskistu tuo vaimennin sulle,itselle tulee tuollainen vaimennin väliin niin ei ole noita teräviä kulmia johon voi tarttua kiinni jossain. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=14-8520
nostokurki sanoi
ja laita sit se cooleri ennen kuin vedät kovemmin yhtään pidempää matkaa, lisää kannen käyttöikää huomattavasti :)

tuliko hyvät sävelet suoralla putkella?
Joo cooleri tulee mahdollisimman pian keulile,ja eikä tuota vedättämistä pahemmin tule muutenkaan harrastettua,ei ole kiire enää mihinkään :D Sävelet on hyvin traktorimaiset ja terävät,huomiota herättävä vois kuvata parhaiten. Tule käymään tuolla niin kuulostellaan vähän lähemmin noita säveliä ;)
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Nuhapumppu sanoi
Tule käymään tuolla niin kuulostellaan vähän lähemmin noita säveliä ;)

ei pääse, kaverin häät. Noihin säveliin itsellä auttoi ihan järjettömän hienosti sellainen Simonsin läpi(ruostuva)virtaava 60mm pönttö ihan perässä. Ei kuulu sisälle pakoääniä ollenkaan vaikka se on ainut vaimennin. :)
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Onkos toi L-300:en imusarja ku on tuo tulo sivullepäin? L-200:ssa, minkä sarjaa täälläkin on enemmän käytetty, on tuo tulo enemmänkin eteenpäin.

Minkäs cuuleri tuo on? Pajeron oma? Helppohan se on tuonne keulaan laittaa ku on tilaa ;D Mulla on vähän romua tuolla edessä, niin ei sopis cuuleri vaikka mitä tekee..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

MVa~1 sanoi
Onkos toi L-300:en imusarja ku on tuo tulo sivullepäin? L-200:ssa, minkä sarjaa täälläkin on enemmän käytetty, on tuo tulo enemmänkin eteenpäin.

Minkäs cuuleri tuo on? Pajeron oma? Helppohan se on tuonne keulaan laittaa ku on tilaa ;D Mulla on vähän romua tuolla edessä, niin ei sopis cuuleri vaikka mitä tekee..
L200 sekä vapari pajeroissa nähnyt noita imusarjoja. Se toisen mallinen on huomattavasti parempi,siinä on ajateltu jopa virtauksia. IC pajeron oma cooleri,mitä sulla on siellä oikein edessä?
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Mulla on vinssin releboksi ja webasto löytäny paikkansa tuolta välistä. Ei sinne oikein mahu enää mitään.

Tuo sun cuuleri näyttäis kyllä aika näppärän kokoiselta ja sille vois olla helppo löytää paikkakin. TOinen vaihtoehto ois sitte jonkumallin ransitin cuuleri. Se on varmaan joku ½metriä pitkä ja 10cm paksu ja 10cm korkea. En sitte tiiä kuinka tehokas niin pieni cuuleri on..
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

MVa~1 sanoi
Mulla on vinssin releboksi ja webasto löytäny paikkansa tuolta välistä. Ei sinne oikein mahu enää mitään.

Tuo sun cuuleri näyttäis kyllä aika näppärän kokoiselta ja sille vois olla helppo löytää paikkakin. TOinen vaihtoehto ois sitte jonkumallin ransitin cuuleri. Se on varmaan joku ½metriä pitkä ja 10cm paksu ja 10cm korkea. En sitte tiiä kuinka tehokas niin pieni cuuleri on..
Huolehtii vain tarpeeksi kylmää ilmaa niin nämä meikäläisen käyttökohteet tuokin cooleri ajaa ihan hyvin.
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Kannattaa mitata pakopaineet ku jotenkin kuullostaa kovilta nuo ahdot... Mites tuleeko mustaa? ei paineista ole iloa jos pata ei saa ruokaa :peukku
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

A.Pirinen sanoi
Kannattaa mitata pakopaineet ku jotenkin kuullostaa kovilta nuo ahdot... Mites tuleeko mustaa? ei paineista ole iloa jos pata ei saa ruokaa :peukku
Kyllähän tuo mustaa lyö,tosin tyhjäkäynti nousee vähän turhan ylös jos vielä yrittää ruuvata lisää,pitää kääntää kaasuvipua seuraavaksi ;D Ei ole pakopaineita mitattu,mutta tuskin tuo 1,2bar nyt tuota turboa särkee kun eihän tuolla pitkään ajeta ahdot ylhäällä. Ja ens kesänä jos laittais vaikka VNT:n :p
 

A.Pirinen

Member
Liittynyt
13 Joulukuu 2007
Sijainti
leppävesi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Turbon kestosta en tiiä, mut joissain diesel vehkeissä tuppaa kannet halkeemaan liiasta pakopaineesta ja sitä kautta lämmöstä, tiiä sit ::) Kuulemma pakopaineet pitäs olla alle ahtojen...
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

A.Pirinen sanoi
Turbon kestosta en tiiä, mut joissain diesel vehkeissä tuppaa kannet halkeemaan liiasta pakopaineesta ja sitä kautta lämmöstä, tiiä sit ::) Kuulemma pakopaineet pitäs olla alle ahtojen...
Joo niin tekee,muistaakseni holysmokella yks kaveri halkaisi 3*BMW kannen liiallisilla pakopaineilla. Kuitenkaan en näe hyödylliseksi sitä mittaamista,kun paineet ovat hyvin harvoin tuolla 1,2 huiteilla yli 5sek,ja jos särkyy niin sitten korjataan :peukku Mutta ihan oikeassa olet noiden pakopaineiden suhteen,alle ahtojen pitäis mielellään olla ja nämä pakopaineiden mittaamiset jää monelta ihan kokonaan tois arvoiseksi kun autoa aletaan virittämään.
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Tässä on kyllä sellanen tunnelmakuva, ettei paremmasta väliä...
_small.jpg

;D :peukku

Voin kyllä kuvitella miten on alkanut vinssin asennus kiinnostaa ;D

Kuvista päätellen sulla on alkuperäiset helmat vielä autossa!?! Ilmeisen hyväpeltinen laite siis, onnittelut.

Kone on kestänyt pidempääkin polkemista noilla paineilla? Houkuttaa tuo paineiden nosto itseäkin, kun Wanker ei tunnu mitenkään tykiltä noilla 33x12.5 mutakumeilla. ??? Oman osansa asiaan tekee tietysti automaatti, joka pehmentää koneen repivää tehoa.. (Huomaa sarkasmi. :mad:)
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Gary Grand sanoi
Tässä on kyllä sellanen tunnelmakuva, ettei paremmasta väliä...
_small.jpg

;D :peukku

Voin kyllä kuvitella miten on alkanut vinssin asennus kiinnostaa ;D

Kuvista päätellen sulla on alkuperäiset helmat vielä autossa!?! Ilmeisen hyväpeltinen laite siis, onnittelut.

Kone on kestänyt pidempääkin polkemista noilla paineilla? Houkuttaa tuo paineiden nosto itseäkin, kun Wanker ei tunnu mitenkään tykiltä noilla 33x12.5 mutakumeilla. ??? Oman osansa asiaan tekee tietysti automaatti, joka pehmentää koneen repivää tehoa.. (Huomaa sarkasmi. :mad:)
Joo kyllä on vielä alkuperäiset helmat paikoillaan,tosin tänään haen palkity niihin tilalle.
Viime syksynä koppaa hitsattiin ensimmäisen kerran auton historiassa eikä siinäkään ollut kuin työpäivän homma,eli kyllä tuo kohtuu hyvä kuntoinen on. Tällä hetkellä paineet on pudotettu 0,9bar tuntumaan ja kun vedoissa ei huomattu suurta eroa tultiin siihen tulokseen että ahdin käy pieneksi. On tuossa muutaman kerran annettu ihan kunnolla mailaa tuolla koneelle ja hyvin on kestänyt,lämmöt vaan nousee kun syöttöä on reilusti. Syöttöähän olet varmaan ruuvannut jo lisää,josset niin kannattaa ruuvata,se vaikuttaa enemmän kuin paineet.
 

AWD

Member
Liittynyt
5 Marraskuu 2007
Sijainti
Petäjävesi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Jepjep... Pikkasen olen ahdonalaista lisännyt ja hukkista kiristänyt, mutta pitää hommata kunnollinen painemittari ennenkuin jatkaa. Ettei vaan tule ahneuksissa tehtyä tyhmiä :)

Pikkasen olen kade tuosta:
Viime syksynä koppaa hitsattiin ensimmäisen kerran auton historiassa eikä siinäkään ollut kuin työpäivän homma,
:p
Nyt olen pari päivää kuluttanut lankaa ja peltiä oman kanssa ja ainakin saman verran saa vielä käyttää ennen leimalla käyntiä ::)
Helmat kuittaan tukevalla palkilla, niin ei tarvii toiste tehdä, mutta loppujen korin kiinnityskohtien kanssa joutuu hiukan askartelemaan(yksi korjattu, ainakin kaksi jäljellä) Rungon pehmiämisen olen jo saanut aisoihin, hetkeksi..
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Hyvältä näyttää.. meinasitko jättää nuo palkkihelman päät auki?

Kyllä väriä pitää olla elämässä eikä sitä sävyeroa huomaan jos pimmeessä kattoo ;D
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
In Memoriam
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Lahti
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Näyttääpäs ohjaamon kulmat tutun näköisiltä. Valitettavasti.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Imperio sanoi
Hyvältä näyttää.. meinasitko jättää nuo palkkihelman päät auki?

Kyllä väriä pitää olla elämässä eikä sitä sävyeroa huomaan jos pimmeessä kattoo ;D
Joo jää päädyt auki,tuota tuli kysyttyä monelta ja mielipiteet oli ristiriitaisia jotenka jätin auki ihan omaksi iloksi ;) Joo,olisin maalannut koko auton tuolla värillä vaan hallitus miinoitti koko idean,no tehdään niin että aina kun pitää jotain paikkamaalata niin maalaa tuolla niin se pikkuhiljaa vaihtaa värinsä kokonaan ;D
Niko Päivinen sanoi
Näyttääpäs ohjaamon kulmat tutun näköisiltä. Valitettavasti.
Ei nuo oikeastaan ole kauhean pahat edes hitsata,kunhan muistaa vaan leikata reilusti peltiä pois ja ottaa sen asenteen että onneksi en omista CRV:tä ;D
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Onkos voorumilla yhtään 1G Pajeroa, josta ei ole kumpaakaan etujalkatilaa hitsattu, eikä ole edes tarvetta. Mulla oli jo reiät, mutta kerkes vaihtaa omistajaa, ennenkuin jouduin hitsaamaan. Ja KYLLÄ. ihan rehellisesti kerroin uudelle omistajalle noista rei'istä. Samoten se yks Pajero, josta aikoinaan suunnittelin autoa itselleni, oli saanut kanssa uudet pellit noihin samoihin paikkoihin..

Helmapalkit jätin itseltäni toisesta päästä auki ja toiset oli ummessa, kun oli palkeissa valmiiksi hitsattuna tulpat. Ainoa vain, että oli etupäästä auki ja takapäästä kiinni, että saattoi hieman enemmän lentää täytettä helmoihin.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

MVa~1 sanoi
Onkos voorumilla yhtään 1G Pajeroa, josta ei ole kumpaakaan etujalkatilaa hitsattu, eikä ole edes tarvetta. Mulla oli jo reiät, mutta kerkes vaihtaa omistajaa, ennenkuin jouduin hitsaamaan. Ja KYLLÄ. ihan rehellisesti kerroin uudelle omistajalle noista rei'istä. Samoten se yks Pajero, josta aikoinaan suunnittelin autoa itselleni, oli saanut kanssa uudet pellit noihin samoihin paikkoihin..

Helmapalkit jätin itseltäni toisesta päästä auki ja toiset oli ummessa, kun oli palkeissa valmiiksi hitsattuna tulpat. Ainoa vain, että oli etupäästä auki ja takapäästä kiinni, että saattoi hieman enemmän lentää täytettä helmoihin.
En usko että on,nuo kun menee ihan siinä pilalle että sisälokasuojan taakse jää paskaa ja se hapettaa tuon kohdan,eikä niistä japanilaisista liimasaumoistakaan mitään apua tuossa tilanteessa ole. Mutta onneksi on sähköliima kone kotona niin saa korjata kunnolla tuonkin jalkatilan.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

MVa~1 sanoi
Onkos voorumilla yhtään 1G Pajeroa, josta ei ole kumpaakaan etujalkatilaa hitsattu, eikä ole edes tarvetta. Mulla oli jo reiät, mutta kerkes vaihtaa omistajaa, ennenkuin jouduin hitsaamaan. Ja KYLLÄ. ihan rehellisesti kerroin uudelle omistajalle noista rei'istä. Samoten se yks Pajero, josta aikoinaan suunnittelin autoa itselleni, oli saanut kanssa uudet pellit noihin samoihin paikkoihin..

Helmapalkit jätin itseltäni toisesta päästä auki ja toiset oli ummessa, kun oli palkeissa valmiiksi hitsattuna tulpat. Ainoa vain, että oli etupäästä auki ja takapäästä kiinni, että saattoi hieman enemmän lentää täytettä helmoihin.

jaa-a, mitenkähän lie minun entisen pajeroni laita? Siinä oli kyllä koppa todella lujassa kunnossa.
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

nostokurki sanoi
jaa-a, mitenkähän lie minun entisen pajeroni laita? Siinä oli kyllä koppa todella lujassa kunnossa.

Taitaapi olla kunnossa ;) Sen tarkemmin en ole vilkuillu kun tuohon runkoon olen keskittyny.
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Nuhapumppu sanoi
Joo jää päädyt auki,tuota tuli kysyttyä monelta ja mielipiteet oli ristiriitaisia jotenka jätin auki ihan omaksi iloksi ;) Joo,olisin maalannut koko auton tuolla värillä vaan hallitus miinoitti koko idean,no tehdään niin että aina kun pitää jotain paikkamaalata niin maalaa tuolla niin se pikkuhiljaa vaihtaa värinsä kokonaan

Minkäkokoista tuo helmapalkki on? mulla olis muutamat mustat "muovitulpat" tuolla hyllyllä noihin päihin.. muistaakseni kokoa on 40x100mm.. ;D

-Eki
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

eki75 sanoi
Minkäkokoista tuo helmapalkki on? mulla olis muutamat mustat "muovitulpat" tuolla hyllyllä noihin päihin.. muistaakseni kokoa on 40x100mm.. ;D

-Eki
Juurikin tuota 40*100 on tuo palkki,jos sponsoroit nuo niin voin ottaa ne ;D
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Nuhapumppu sanoi
Juurikin tuota 40*100 on tuo palkki,jos sponsoroit nuo niin voin ottaa ne ;D

Joo, joutaa kyllä, täytyy kattoo millon ja miten ne sinnepäin kulkeutuu... ;)

-Eki
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

eki75 sanoi
Joo, joutaa kyllä, täytyy kattoo millon ja miten ne sinnepäin kulkeutuu... ;)

-Eki

Sunnuntaina olisin simoon ajelemassa että ehkä siinä kyydissä ;)
 

eki75

Galant 1.8td-88, 720tkm "Eläkkeellä", +FD 15
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Karstula-JKL-Kolho
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

J.Niemi sanoi
Sunnuntaina olisin simoon ajelemassa että ehkä siinä kyydissä ;)

Ei pois suljettu mahdollisuus, ainoo että joudun ehkä oleen maanantaihin asti Kolho - keuruu akselilla, ja pulikat on karstulassa.. mihis aikaan oot menossa pohjoiseen, ja meetkö karstulan vai jyväskylän kautta? oletusarvona, että lähet mänttä-vilppula akselilta... ;)

-Eki
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

komia panssari tulossa! Tuohon kun vielä laitat pitkittäisuunnassa vaikka 3kpl kulmarautoja, jotka hitsaat kulma maata päin tuohon alapuolelle niin kestää nojailla kantoihinkin vääntymättä :) eikä tartu kiviin!
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

nostokurki sanoi
komia panssari tulossa! Tuohon kun vielä laitat pitkittäisuunnassa vaikka 3kpl kulmarautoja, jotka hitsaat kulma maata päin tuohon alapuolelle niin kestää nojailla kantoihinkin vääntymättä :) eikä tartu kiviin!
Tarkoitus vetää 100*8 latta siihen keskelle vielä niin ei kärsi korkeus niin paljoa ja tulee varmasti jykevä. Kestää nyt jo kuskin 110kg painon notkumatta,notkuu sitten kun vähän hytkyy päällä, niin luulis tuolla latalla vahvistuvan aika paljon,jossei niin sitten kulmurit vielä avuksi. Vähän aina hirvittää nuo ulkonevat kulmat että jos nappaa niistä johonkin kiinni,niin siksi tuo latta.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Nuhapumppu sanoi
Tarkoitus vetää 100*8 latta siihen keskelle vielä niin ei kärsi korkeus niin paljoa ja tulee varmasti jykevä. Kestää nyt jo kuskin 110kg painon notkumatta,notkuu sitten kun vähän hytkyy päällä, niin luulis tuolla latalla vahvistuvan aika paljon,jossei niin sitten kulmurit vielä avuksi. Vähän aina hirvittää nuo ulkonevat kulmat että jos nappaa niistä johonkin kiinni,niin siksi tuo latta.

no jaa, itse laittaisin vaan ne kulmaraudat ja leikkaisin niistä päät loivasti viistoksi niin ei tule kantoankkureita :)
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Pistä vaan rempaten nyt jos pienen laatikon meinaat pitää. Huonolla tuurilla se ostettu laatikko alkaa viikon päästä vikisemään. Tietääpähän ainakin sitten ketä syyttää jos tuo porsii uudestaan ;D
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Imperio sanoi
Pistä vaan rempaten nyt jos pienen laatikon meinaat pitää. Huonolla tuurilla se ostettu laatikko alkaa viikon päästä vikisemään. Tietääpähän ainakin sitten ketä syyttää jos tuo porsii uudestaan ;D
Niin,tosin sillä rahalla(+300€) sais jo helpostikkin käytetyn lootan. Kaverilla olis yks jonka varmasti sais halvalla kuskata pois ja remppais sitten tuon kun on paremmin rahaa. Ja nuista vanhoista romuista tiedä vaikka ne porsis silti vaikka niitä kuinka remppaa,luulis sinun jos kenen tietävän ;D
Ja kyllä se syyllinen nytkin on selvillä,joku meikäläisen näköinen kuspäähän sen rikkoi :-[
nostokurki sanoi
no jaa, itse laittaisin vaan ne kulmaraudat ja leikkaisin niistä päät loivasti viistoksi niin ei tule kantoankkureita :)
No niin,tietty se. Mutta kokeilla nyt eka tuolla latalla,tosin niiden määrä on nyt tuplattu eli niitä tulee kaks ja pätkä saumoilla,esim 5cm saumaa 5cm tyhjää.
 

Imperio

pör pör
Club Member
Liittynyt
10 Tammikuu 2005
Sijainti
Siilinjärvi
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Se on tietty vähän kakspiippunen juttu. Jos sen toisen laatikon suurinpiirtein ilmaseks saapi niin eihän se sillon oo kumma homma tietty heittää paikoilleen tosiaan ja kattelee remppaamista myöhemmin.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Imperio sanoi
Se on tietty vähän kakspiippunen juttu. Jos sen toisen laatikon suurinpiirtein ilmaseks saapi niin eihän se sillon oo kumma homma tietty heittää paikoilleen tosiaan ja kattelee remppaamista myöhemmin.
Niinpä,pitää vielä miettiä tarkkaan että miten tuon tekee. Ku ei tuolla älyttömästi enää tule ajettua vaan pyhitetty nyt lähinnä kokonaan hauskanpitoon tuo auto.
 

nostokurki

A121 Galant Sigma 1600GL
Liittynyt
5 Marraskuu 2005
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Justiinsa tuollaista ratkaisua meinasin panssarin vahvikkeeksi :) komia peli siitä tulloo. Eikä jää kantoankkuriksi nuo kulmaraudatkaan :)
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Mulla kanssa tuo tankki mietinnässä että miten sen kanssa tekis kun alkuperäinen ei alle enään sovi, pitäskö raakasti vaan leikata lattia auki vai turvatankki. Täytön siirto ei hirveen paha homma olis kun sitä pähkäilin.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

J.Niemi sanoi
Mulla kanssa tuo tankki mietinnässä että miten sen kanssa tekis kun alkuperäinen ei alle enään sovi, pitäskö raakasti vaan leikata lattia auki vai turvatankki. Täytön siirto ei hirveen paha homma olis kun sitä pähkäilin.
Tuo tankki tulee itsellä nyt sittenkin erillätavalla kuin aluksi ideoin,eli tulee vakio paikalle panssarin suojiin. Tuo lattiaan upotus olis aika simppeli kans tehdä mutta sieltä tulee äkkiä kurat sisään kun tarkemmin asiaa mietin,eli ei hyvä metsään. Turvatankithan ei paljoa maksa,esim. 60l JAZ 169€ tuolla http://www.racersplace.fi/tarjoukset.php?tuote=Turvatankit%20Jaz&cat=17&sub_cat=21
Ei se täytön siirto älytön homma ole,se vaan kannattaa upottaa ettei mene metsässä paskaksi.
Miksi sulla ei vakio sovi enää alle?
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Runko lyheni sen verran ettei mahdu. Ja täyttöö meinasin mersumaisesti taakse.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

J.Niemi sanoi
Runko lyheni sen verran ettei mahdu. Ja täyttöö meinasin mersumaisesti taakse.
Entäs pätkän tankki,seon muistaakseni ~20cm lyhyempi. Paahan kuvia tuosta laitteesta esille,kiinnostaa nähdä muitakin offroad projekteja täällä.
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

No joo, tuohan on tuommonen kötöstys vaan ;D
Nostokurjen vanha, kai siitä kuvia vois laitella kun väriä saa vähän pintaan.
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

J.Niemi sanoi
No joo, tuohan on tuommonen kötöstys vaan ;D
Nostokurjen vanha, kai siitä kuvia vois laitella kun väriä saa vähän pintaan.
Kötöstykset on just parhaimpia,sellainenhan tämäkin on ;D
 

J.Niemi

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
10 Elokuu 2010
Sijainti
Vilppula
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

Laitoitteko minkäänlaisia loiskelevyjä tankkiin?
 

Nuhapumppu

Mitsubishi Pajero 2,5TD
Liittynyt
15 Elokuu 2005
Sijainti
Muhos
Vs: P.Tabell Pajero 2,5TD -88 löpinät.

J.Niemi sanoi
Laitoitteko minkäänlaisia loiskelevyjä tankkiin?
Ei katsottu tarpeelliseksi kun alkuperäisessäkään ei ole,ainakaan pätkässä. Loiskelevythän estää nopeassa ajossa polttoaineen nopeaa liikehdintää ja siitä johtuvaa heilahtelua,maastossa nopeudet on niin pieniä että polttoaine ehtii valua silti reunaan kun ollaan kallellaan, Imuputki on 2mm irti pohjasta ja laskettiin että kunhan polttoainetta on ~varttitankki niin melkovarmasti on jo nurin ennekuin ottaa ilmat ;D
 
Ylös Bottom