Pajero öljypumppu -90 2.5td

califax

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2022
Kuinka hankala homma mahtaa olla laturin perässä olevan pumpun banjoletkun vaihto? Ja täytyykö semmonen teettää kun äkkiseltään en löytänyt uutta netistä. Auto on -90 2,5td turbo.

Tuli iso öljyvuoto kun kävi tyhjäkäynnillä mutta onneksi kerkesin paikalle ja huomasin asian:unsure:. Äkkiseltään epäilen, että se letku on rikki jossa on banjoliittimet. Kauhee nero en autojen kanssa oo niin onko kyseisessä projektissa jotain mitä pitää ottaa huomioon?
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Laturin perässä oleva pumppuhan on alipainepumppu, joka saa voitelunsa suoraan öljypohjasta. Jos vuoto siltä suunnalta tulee, niin varmaan on se öljypohjaan menevä letku rikki. Siihen käy mikä tahansa öljyä kestävä letku, mitä kaikki kumiletkut ei ole. Biltemasta jonkun kumiletkun siihen heitin, niin ei kestänyt montaakaan kuukautta, kun turposi niin älyttömästi ja meni ihan lötköksi, että oli pakko vaihtaa. Ikh:lta ostettua silikoniletkua siinä sittemmin olen käyttänyt.

Laturin yläpuolella on sitten banjoliittimellä varustettuja öljyletkuja, jotka voi myös vuotaa. Kannattaa nyt selvittää mikä se oikea vuotokohta on. Liittimiä saa vaikka motonetista tai ikh:lta ja siihen väliin vain letkua klemmarilla, jos ei halua etsiä alkuperäistä vastaavaa valmista letkua.
 
Ylös Bottom