Pajero 2.5 td vm -89 radion liittimet ?

S

Sanna

Guest
Mikä on ko. autossa radion liittimien järjestys ???

En oikein tiedä onko kaikki johtimet ollenkaan tallessa, sillä aikaisempien omistajien toimesta on enää reikä koelaudassa jäljellä :-\

Pienen etsiskelyn jälkeen löyty antennin pää ja johtonippu jonka päässä on 8...9 napainen lattaliitin. Siis sellainen liitin jossa on useampi johto kiinni.

Tuleeko tästä sähköt ja kaiuttimet radiolle?

Mikä on minkäkin johtimen tarkoitus, ettei tule toimintasavuja pihalle jos lähden omin päin kokeilemaan kytkentää :'(

Kytkentä valmiiseen liittimeen tuntuu vähän hankalalta. Miten pitäisi toimia? Löytyykö tähän jotain adapteria?

Kiittäen ja kumartaen,
Sanna :driver
 
Vs: Pajero 2.5 td vm -89 radion liittimet ?

Jos on muutenkaan yhtään epäilystä että johdot on jonkun omia virityksiä niin yleismittarilla kannattaa tsekata kaikki johdot niin tietää ainakin missä on jännitettä. Sen jälkeen loput on todnäk kaiutinjohtoja, ne voi testata esim patterin avulla, + ja - napojen välille patteri niin kuulet mikä kaiutin napsuu/surisee sillä hetkellä. Napaisuuskin selviää samalla tavalla jos näet kaiuttimien kartiot, negatiivisella jännitteellä kartio menee sisäänpäin ja positiivisella(oikein) ulospäin.
 
Vs: Pajero 2.5 td vm -89 radion liittimet ?

Taitaa tuo löytämäni liitin olla ihan auton alkuperäisiä liittimiä, sen verran asialliselta muuten näyttää. Tosin täysin vieras ja tuntematon liitin minulle :-[

Läytyykö tuollaiseen liittimeen jostain jotain adapteria josta saisi johdot ulos radioon liittämiseksi ???

Jos joku vielä tietäisi vähän, että mistä johtimesta (mikä väri) pitäisi tulla ulos mitäkin niin helpottaa vähän selvittämisen alkua. Tosin autossa on ollut joskus takakaiuttimetkin, mutta nyt niiden tilalla vain reijät verhoilussa :( Johtoja en mistään takakaiuttimille löytänyt, joten sellaisetkin pitää varmaan vetää...

Sanna
 
Vs: Pajero 2.5 td vm -89 radion liittimet ?

Johtojen väreistä.... yleensä näin Punainen: virta johto tulee virta lukolta eli on virrat silloin kun avaimesta kääntää (johdossa myös sulake jossain) musta: maa johto. Oranssi pitäs olla jatkuva virta eli "radion muisti" (sulake myös jossain) sininen on vahvistinta varten ja kaikki kaksiväriset johdot on kaiuttimien! ELI NOIN ON OLLUT NIISSÄ MITÄ OLEN ITSE LAITTANUT ELI EI VARMAAN PÄDE KAIKISSA AUTOISSA!
ja adaptereita myy varaosaliikkeet ja oisko motonetissäkin ollut jotain!
 
Vs: Pajero 2.5 td vm -89 radion liittimet ?

Minä olen yleensä laittanu kaikki johdot uusiks. Esimerkiks Biltemasta saa niitä iso-liittimiä jotka käy vissiin useimpiin soittimiin. Sony-soittimissa oma liitin, mutta uutena siinä johtonipun päässä semmonen pää joka käy siihen iso-liittimeen. Ja niistä liittimen piuhoista tosiaan keltaiseen akulta virta ja punaiseen virtalukolta (tai akulta, näin soitin ei sammu avaimesta) Musta maajohto ja sininen vahvarin heräte (niinku nämä jo joku mainitsi) 4kpl kajarin piuhapareja: valkoinen harmaa violetti ja vihreä. Violetit ja vihreät oli muistaakseni takakajareille ja valkoiset ja harmaat eteen. Ja ne on miinuksia joissa on musta raita. Vasenta ja oikeaa en muista, mutta saahan sen selvitettyä. Tulihan esitelmöityä, vaikka en mikään hifi-asentaja olekaan
 
Takaisin
Ylös Bottom