Pajero 2.6 sylinterinkansi.

l-300van

New Member
Liittynyt
26 Helmikuu 2007
Työkaverilla on -90 mallinen 2.6l bensa pajero, pätkä mallia, josta on kansi halki. Onko kovinkin yleinen vaiva? Tuntuu olevan vaikea löytää kantta, onko vinkkiä mistä löytyis/löytyykö keltään?
 

TeNu

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2022
Työkaverilla on -90 mallinen 2.6l bensa pajero, pätkä mallia, josta on kansi halki. Onko kovinkin yleinen vaiva? Tuntuu olevan vaikea löytää kantta, onko vinkkiä mistä löytyis/löytyykö keltään?
Mulla -07 sport 2,5l td ja ny meni mun aikana kolmannen(ja viimesen) kerran. Mikä siinä on,että ei kestä? Nyt pääsi sentään sellaset reilu 100tkm. 315tkm ajettu. Joku peevelin maanantaikappale..ko.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Mulla -07 sport 2,5l td ja ny meni mun aikana kolmannen(ja viimesen) kerran. Mikä siinä on,että ei kestä? Nyt pääsi sentään sellaset reilu 100tkm. 315tkm ajettu. Joku peevelin maanantaikappale..ko.

Yleensä näissä kansissa vika löytyy penkin ja ratin välistä. Kannattaa viimeiset kilometrit ajella pintakaasulla, että kerkeää lämmöt laskemaan ja vaikka varmuuden vuoksi minuutti tai pari käytellä joutokäyntiä ennen sammutusta.
 

TeNu

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2022
Eka kerran halkes alavesiletku,ei auttanu mikään. Nyt satasen vauhdissa ampu välijäähyttimen alta letkun helkuttiin ja eipä siinä auttanu vaikka samointein kun nykäs,ni auto tiensivuun. Eipä tämä kertaakaan ole"ennakkoon varotellu",että vois edes yrittää No mulle riitti. Kyllä se yhteen vehkeeseen,alle 100 tkm vaihettu ennen mulle tuloa,sen jälkeen tämä kolmas kerta(toka kerta mulla on tiedossa miksi meni),nyt 314tkm mittarissa,niin onhan tuossa nyt joku vika,että ei kestä. Ensin meinasin sitkeesti laitattaa vielä,koska niin paljon oon tuohon vasta uusinu kaikenlaista ja tuosta"pikku viasta" huolimatta oon tykänny,mun käyttöön just hyväAattelin kysellä,josko joku osais kertoa miksi laukee "säännöllisen epäsäännöllisesti" varottamatta millään tavalla. Mutta totesin jotta se saa lähteä.
 

lehtijousi

Member
Liittynyt
29 Huhtikuu 2017
Eka kerran halkes alavesiletku,ei auttanu mikään. Nyt satasen vauhdissa ampu välijäähyttimen alta letkun helkuttiin ja eipä siinä auttanu vaikka samointein kun nykäs,ni auto tiensivuun. Eipä tämä kertaakaan ole"ennakkoon varotellu",että vois edes yrittää No mulle riitti. Kyllä se yhteen vehkeeseen,alle 100 tkm vaihettu ennen mulle tuloa,sen jälkeen tämä kolmas kerta(toka kerta mulla on tiedossa miksi meni),nyt 314tkm mittarissa,niin onhan tuossa nyt joku vika,että ei kestä. Ensin meinasin sitkeesti laitattaa vielä,koska niin paljon oon tuohon vasta uusinu kaikenlaista ja tuosta"pikku viasta" huolimatta oon tykänny,mun käyttöön just hyväAattelin kysellä,josko joku osais kertoa miksi laukee "säännöllisen epäsäännöllisesti" varottamatta millään tavalla. Mutta totesin jotta se saa lähteä.

Eiköhän nuokin repeämiset johtunut kannen halkeamisesta aiheutuneesta paineen noususta jäähdytysjärjestelmässä. Ei kannen halkeaminen mitenkään ennakkoon varoittele, kun peli on kerrasta selvä. Jokinhan se moottorissa, edellisissä korjauksissa tai kuskissa on vialla, jos noin usein halkeilee.

Vanhemman moottoritekniikan kanssa se tyhjäkäynti ennen sammutusta on tärkeää, jos haluaa koneen kestävän, eikä siitä uudempienkaan osalta haittaa ole.
 

TeNu

New Member
Liittynyt
13 Lokakuu 2022
Ei oo mun,eikä meidän talouden ensimmäinen auto,td on myös toinen,on jo aikaa sitten "opetettu" jälkikäyttö. Itse tuppaan varsinkin syksystä kevääseen antaa hetken käydä myös ennen lähtöä. Meidän toisella autolla oli ajettu alle 200tkm kun tuli ja nyt mittarissa +450tkm,aiemmillakin autoilla tuli pitkälle yli 300tkm ajeltua,että en nyt omaan piikkiin tämän kanssa tätä kansiongelmaa pistäis. Viimesin korjaamo tehny homman parhaiten,oisko päässy +-100tkm Ei vissiin kellekkään muulle oo sattunu täällä,vaikka olenkin kuullut sieltä ja tuolta,että olisi "ominaisuus". Tainnu sattua mulle maanantaikappale
 
Ylös Bottom