Pajero 2.8 4m40 nakutus ja savutus

Vilho

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2019
Ostin vm.96 gen2 pajeron jossa mittarissa 380tkm kuukausi sitten jossa oli jo ostohetkellä seuraavanlaista vikaa.

Kone lähtee käyntiin kylmänä 5sek. starttauksen jälkeen, nakuttaa ja savuttaa mustaa putken täydeltä sekä haju on kitkerä. Ei vastaa kunnolla kaasuun ja vetoja ei ole edes sen vertaa että saisi auton liikkeelle.
Kun auto rouskuttaa tyhjäkäynnillä n. 5min niin sitten kyllä lähtee liikkeelle ja on vetoja, mutta kun reippaammin painaa kaasua niin alkaa nakutus sekä savutus ja ei vedä kunnolla. Rauhallisemmin kun painaa kaasua pohjaan asti niin ei nakuta mutta savua tulee reilusti. Lievää nykimistä myös kun ajaa n. 80km/h matkavauhtia.

Täältä foorumilta ja googlesta olen kahlannut jo oikeastaan kaikki topicit missä on käsitelty samoja vikoja ja niistä hyviä vinkkejä saanutkin, mutta vika ei ole korjaantunut vaikka yleisimmät ja täällä käsitellyt asiat olen tehnyt autolle.

Olen käyttänyt suihkut diesel korjaamolla missä ne todettiin toimiviksi, yksi suihkurunko vuoti välistä ja se vaihdettiin uuteen.

Pumpun ennakon katsoin ja se oli kunnossa.
Pumppua en käyttänyt pois paikaltaan joten ei ole tietoa voisiko pumppu olla väärällä hampaalla?

Suodattimelta pumpulle laitoin uuden letkun ja samoiten paluulinjan lähtöön uuden letkun.

Tankilta lähteviin letkuihin en ole vielä koskenut. Takakontin luukusta kurkkasin niin lähdöt näytti päällepäin ok kuntoisilta.

Puhalsin paineilmaa paluulinjaan pumpulta tankille päin.

Onko vinkkejä tai jopa tietoa mistä lähteä seuraavaksi hakemaan ratkaisua ongelmaan?
 

Vilho

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2019
Laitoin kumiletkut tankilta konehuoneeseen ja nyt käynnistyy heti kun vääntää avaimesta. Myös nykiminen loppui matkavauhdissa.

Vielä on jäljellä tuo savutus ja nakutus. Kun kaasun painaa rauhallisesti pohjaan niin ei ala nakuttamaan, jos ryntäyttää kaasun pohjaan niin jo savuttaa ja nakuttaa. Vienkö pumpun remonttiin vai voiko ahdon alainen saada aikaan tämmöistä?
 

Vilho

New Member
Liittynyt
19 Helmikuu 2019
Vika löydetty/korjattu.
Ahdonalaisen syötön kara oli kulunut uralle tapin kohdalta. Käänsin karaa hieman jotta tappi ei enää jumita urassa. Samalla poistin egr:n toiminnasta. Nyt kone pelaa hienosti ja vetoja riittää, ilman armotonta savupilveä.
 
Ylös Bottom