Pajero 2,8TD -96 SRS:n merkkivalo syttyi

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Elikkäs autolla kahlattu hangessa ja oli sytyttänyt Airbagin valon. Todennäköisestihän mennyt lunta/ kosteutta johonkin väliin. Missäs tuossa sijaitsee Airbagin ohjausyksikkö ja anturit? Onko jossakin alustassa liitoksia joihin kosteus voisi päästä?

Tuossa pikaisen hakemisen jälkeen ilmeni, että ainakin joissakin mitsuissa tuo merkkivalo ei sammu muutakuin koodien lukulaitteella. Voikos tuosta Pajerosta lukea koodeja kotikonstein tai nollata merkkivaloa?

Ohjekirjassa oli maininta, että pitäisi 10 vuoden välein huollattaa turvatyynyt liikkeessä? Mitäs moiseen huoltoon kuuluu ja onko kallis?

Vielä ei autolle ole mitään tehty, on vasta sulamassa tallissa..
 

MVa~1

Liian korkea ja liian matala..
Liittynyt
4 Syyskuu 2006
Sijainti
Rovaniemi
Vs: Pajero 2,8TD -96 SRS:n merkkivalo syttyi

Valo palaa edelleenkin. Samalla kun valo on syttynyt, on myös äänimerkki mennyt pimeäksi.

Vikakoodit antoi syylliseksi katkoksen vasemmassa turvatyynyssä. Mietin, että voiskohan se "kellojousi", josta menee sähkö ratin tyynylle ja ilmeisesti myös töötille, olla poikki? Mites moinen todetaan ja onkohan paha vaihtaa?

Autosta pitää kuitenkin irroittaa ratti ja en ole ikinä tuommosta airbag-rattia irroittanut. Mitäs varotoimenpiteitä se tarvii, ettei ole pussi naamalla? ainakin akunkengät irti, mutta mitä muuta?
 

jysä

New Member
Liittynyt
23 Helmikuu 2009
Sijainti
kuopio
Vs: Pajero 2,8TD -96 SRS:n merkkivalo syttyi

irrota akunkenkä ja odota 10min sillon airpägi keskuksen pitäis nollaantua, näillä ohjeilla mä vaihdoin omaani pajeroon ratin 8)
tiedä sit näistä...
 
Ylös Bottom