Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Elikkäs tuppas yks kaks ajosta pajeron sammuksiin ja sitten lähti startuttamalla käyntiin röhisten ja pilven saattamana. Sitten sain ajetuksi auton noilla parintonnin kierroksilla hallille ja luin koodit. Nyt vain johtojen kokeilujen jälkeen ei ole mitään löytynyt. Ajattelin jos täällä joku tietäisi asiasta jotain ? Syöttöpumppu on vasta vaihdettu keväällä. Käy kyllä 2000rpm tasaiseen tyhjäkäynti vaeltaa. Niinkuin ois ajotus päin persettä.
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Osaako suomessa joku korjata, pumppu on tehdaskunnostettu muutamakuukaus sitten mutta eivät oikein huolis takuuseen.
 

Jonizky

New Member
Liittynyt
1 Maaliskuu 2011
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Missä pumppu on korjattu? Sama vikakoodi tuli itselle takuukojattuun vaihtopumppuun jonkin ajanpäästä vaihdosta. Oli kadottanut jotenkin syöttöarvot pumpulta.. Epäilen tätä syytä mutta tuli kuntoon kun kalibroivat pumpun testipenkissä Puolassa...

Ja oireet samankaltaiset kuin sinulla.. Eli takuuseen vaan pitää mennä jokin vika koska on pumpun elektroniikassa.. Suomessa ei kalibrointi onnistu.
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Jeps , Toi tuli ykskaks ajosta sammu auto ja sit sai starttailla useempia kertoja että lähti röhimään. Kuitenkin käy ton 2000rpm tasasee, tyhjäkäynti vähä vaeltaa. Ja sit savuttaa kun polkee.


Eivät vaan vastaa enää korjaustehtaalta mitään. Saksasta tuli pumppu mut ilmeisesti tsekeissä korjattu.
 

pynde

New Member
Liittynyt
5 Maaliskuu 2009
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

terve!
omani korjaantui kun otin pakokaasun kierrätyssäätimen pistokkeen irti.
Merkkikorjaamolla sanoivat että voi ja kannattaa tuketa pakokaasun kierrätys.
Ei kuulemma mitään virkaa ja tehot nousee ja kulutus pienenee. vm 2002 Pajero.

Saattapi olla ettei ole mitään tekoa sinun ongelman kanssa, mutta helppo testata
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Okei hyvä tietää. Egr on muuten ollut peitettynä. Ei mitään vaikutusta. Ilmavuotokin testattu suoralla putkella ei saa ilmaa. Ilmeisesti nyt sitten on ecu tai pumppu rikki. Miten saan vselville kumpi niistä ?
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Ongelma korjaantui ilmaamalla koko järjestelmä niin että kävi tyhjänä
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Vikapa pukkas 40km jälkeen uudestaan päälle. Hetkeks saa valon sammumaan ja auton ottamaan kierroksia kun nykäsee kaasupolkimen asentotunnistimen irti ja sit takas. Mut ei muuta. Voiskohan vika olla sitten siinä ?
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Auto käy hetken hyvin ja ottaa kierroksia, Sit läväyttää Tuon koodin 48 ja valo syttyy ja auto sammuu.. Hmm, viittaiskohan pumppuun enemmänkuin johtoihin kuitenkin.
 

Basbarduu

V GSR & A163
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
31 Maaliskuu 2009
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

En lukenu kovin tarkkaan mut äkkiseltään tuli mieleen et oisko polttoaineen paineensäätimessä jotain häikkää?
 

tdk2

New Member
Liittynyt
16 Joulukuu 2013
Vs: Pajero 3.2did Vikakoodi 48 (GE Acutator), ei toimi kiertää vain 2000rpm

Kyl se täsmäänty tonne pumpun sieluun se vika.
 
Ylös Bottom