Pajero 3.5 V6 vm. 99 käyntiongelmat...

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Tuon ikäisessä Pajerossa (1999) alkavat käyntiongelmat kun moottori on saavuttanut täyden käyntilämpötilan. Vuosi sitten vaihdettiin kampiakselin asentoanturi ja lamda-anturit. Hapen osuus pakokaasussa oli korkea arvoltaan, mutta katsastus onnistui kun paikkakunnan eräs korjaamo etsi vikaa löytämättä sitä ja kirjoitti lopuksi lappusen. Heh heh... Nyt olisi taas kuukauden päästä katsastus eikä moottori oikein pelaa. Kylmänä lähtee hyvin käymään ja käy kuin ennenkin vuosia sitten. Moottorin lämmetessä kun on ajettu 10....15 km alkaa moottori nykiä ja kohta syttyy moottorin vikavalo. Auto käynyt siis viime kesänä merkkikorjaamolla ja kahdella muulla korjaamolla, mutta vikaa ei vain ole löytynyt.
Latasin jo Monteron manuaalin ja ajattelin käydä läpi kaikki ne mahdolliset käyntiin vaikuttavat anturit. Prosessi on kuitenkin helpommin aiottu kuin tehty. Pitäisi olla hyvät tilat ja työkalut ja aika ko. tehtävään. Luin tuolta viestiketjuista , että joillakin ollut samanlaisia ongelmia Pajerossa 3.5 V6. Hyvät euvot jos niitä on olisivat toivottuja.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Sieltä on tullut seuraavia vikakoodeja: kampiakselin asentoanturi ( vaihdettiin ), lamda-anturit ( vaihdettiin 2 kertaa ). Talvella vikavalo syttyi ainakin 2 kertaa. Autolla ajettu kylläkin vähän, alle 2000 km viime talvena. Tänään ajoin lyhyen matkan ja ajon jälkeen kone kävi kuin ompelukone nätisti. Eilen illalla kävin 20 km lenkin ja annoin vähän taulukkoa ja kohta nykiminen alkoi ja vikavalo syttyi. Onkohan se ruisku joka siellä lämpimänä vi....lee?
 

hanski-58

Pajero 3.2D-ID Intense -07
Club Member
Liittynyt
10 Marraskuu 2005
No ruiskut irti ja testipenkkiin .
Onko nokkahihna vaihdettu ja kiristin kunnossa?
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
No ruiskut irti ja testipenkkiin .
Onko nokkahihna vaihdettu ja kiristin kunnossa?
Autohan on ns. yksipisteruisku, joka ruiskuttaa imusarjaan. Ruiskun toiminta käynyt myös mielessä, mutta kun se pelaa ihan hyvin ennen kuin saavuttaa täyden käyntilämpötilan.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Onko lambdat ollut yleismallisia vai bolt-on?
Kyllä ne ovat yleismalliset. Kahdenlaisia kokeiltu. Eikö se lamda-anturin toimintaperiaate ole sama on me yleismalliset tai ei. Niissä on se esilämmitys, joiden avulla anturi saadaan toimintakuntoon nopeammin ( kolmen piuhan anturi ).
 

T. Kiili

Mr. Cyborg
Liittynyt
28 Helmikuu 2004
Sijainti
kotka
Onko ohjainlaite (ecu) käytetty irti? Siellä voisi olla vika jos lämpimänä kerran tekee aina noin.

Mitkä vikakoodit sieltä nyt tulee jos lukee koodit?
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Onko ohjainlaite (ecu) käytetty irti? Siellä voisi olla vika jos lämpimänä kerran tekee aina noin.

Mitkä vikakoodit sieltä nyt tulee jos lukee koodit?
Viimeksi luettu koodit vuosi vajaa vuosi sitten. Ensin tuli kampiakselin asentoanturin vikakoodi. Se vaihdettiin ja moottori ehkä alkoi käymään paremmin, mutta sama vika jatkoi olemassaoloaan. Sitten vaihdettiin lamdat ja sama vika jatkui. Vielä kerran vaihdettiin lamdat, eikä mitään muutosta. Koodit löydetty vilkkuvikakoodina ja tietsikalla. Sama ongelma vaan jatkuu. Piirilevy voi hyvinkin olla mahdollinen vika ja lämmetessään sinne tulee suuri ylimenovastus johonkin rakoseen.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Onko ohjainlaite (ecu) käytetty irti? Siellä voisi olla vika jos lämpimänä kerran tekee aina noin.

Mitkä vikakoodit sieltä nyt tulee jos lukee koodit?
Viimeksi luettu koodit vuosi vajaa vuosi sitten. Ensin tuli kampiakselin asentoanturin vikakoodi. Se vaihdettiin ja moottori ehkä alkoi käymään paremmin, mutta sama vika jatkoi olemassaoloaan. Sitten vaihdettiin lamdat ja sama vika jatkui. Vielä kerran vaihdettiin lamdat, eikä mitään muutosta. Koodit löydetty vilkkuvikakoodina ja tietsikalla. Sama ongelma vaan jatkuu. Piirilevy voi hyvinkin olla mahdollinen vika ja lämmetessään sinne tulee suuri ylimenovastus johonkin rakoseen.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Puristusliitoksilla ovat olleet ainakin edelliset ja sukat päällä. Nuo on kolmannet lamdat ja sama vika sieltä on pullahtanut. En usko, että noissa liitoksissa olisi ongelma, mutta sekin on tutkittava, jos muuta ei löydy.
 

pekko123

Member
Liittynyt
9 Elokuu 2007
Sijainti
Oulu
Tankkaa pienkone bensiiniä Nesteeltä, siinä ei ole hapettavia aineita niin kuin normi bensoissa. Paremmat päästömittausarvot Pajerossa.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Tänään savupäästötesti ja tuommosta pukkasi. O2 9,7%, HC vol302 ppm. Seuraavana on alettava lukemaan ns. "vilkkuvikakoodit".
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Terve! Luin todennäköisesti postaamasi viestin myös ulkomaiselta foorumilta. Onko vikaan löytynyt syytä? Ostin kesällä vm2000 3.5L GDI pajeron ja saman tyyppistä vikaa puskee. Olen vaihtanut sekä polttoainepumpun että suodattimen tankin päässä. Auto käy ajoittain hyvin, tunne pohjaisesti kylmänä, ja sitten alkaa nykimään/tukehtuu jos antaa liikaa kaasua. Vika valo syttyy huonon käynnin aikana ja sammuu tyhjäkäynnillä ollessa. Lisäksi, onko foorumilla tietoa onko k.o autossa bensan suodatinta muualla kuin tankissa?
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Terve! Luin todennäköisesti postaamasi viestin myös ulkomaiselta foorumilta. Onko vikaan löytynyt syytä? Ostin kesällä vm2000 3.5L GDI pajeron ja saman tyyppistä vikaa puskee. Olen vaihtanut sekä polttoainepumpun että suodattimen tankin päässä. Auto käy ajoittain hyvin, tunne pohjaisesti kylmänä, ja sitten alkaa nykimään/tukehtuu jos antaa liikaa kaasua. Vika valo syttyy huonon käynnin aikana ja sammuu tyhjäkäynnillä ollessa. Lisäksi, onko foorumilla tietoa onko k.o autossa bensan suodatinta muualla kuin tankissa?
Hei! Sinun Pajeron kone on monipisteruiskukone, mutta muuten tekniikaltaan taitaa olla samanlainen kuin minun Pajeron vm. 1999 kone. Odotan parhaillaan Saksasta ebaylta autoon sitä lämpötila-anturia ( engine coolant sensor ). Tämän jälkeen olen ainakin eliminoinut sen, ettei siinä anturissa ole vikaa. Olen tutustunut autoni moottirinohjausjärjestelmään ( ECU , Engine Control Unit ) ja olen nyt vähän samaa mieltä viasta sen aussin ( Perth ) kanssa, joka sanoi ongelman olevan siinä lämpötila-anturissa. Coolant anturilla on erittäin tärkeä tehtävä viestittää ECU:lle oikea moottorin lämpötila. Jos anturin lämpötila on matala 0C......10C sen vastus on suuri ja se antaa ECU:lle viestiä, että anna vähän enemmän polttoainetta. Lämpimänä 90C sensorin vastus on pieni ja ECU pyrkii pihistämään polttoainetta. Jos edellinen ei toimi kone saa liikaa polttoainetta lämpimänä ka muut anturit ( esim. lamda ) reagoivat siihen. Moottorin toimintatila menee sekaisin ja siinä sitä ollaan.
Minun Pajero lähtee hyvin käymään kylmänä ja toimii aivan hyvin, mutta koneen savuttaessa oikean käyntilämpötilan ongelmat alkavat. Olen vaihtanut bensapumpun autoon, mutta siitä en osaa sanoa, että onko toinen suodatin konetilassa. Se on asia, joka täytyy vielä tutkia.
Alkavatko sinun autossa ongelmat heti käynnistyksen jälkeen vai vasta koneen lämmettyä?
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Olen koekäyttänyt Pajeroa vain hetken bensapumpun vaihdon jälkeen. Alkuun köhi hieman, todennäköisesti ilmaa letkussa kun oli se pumppu irti. Tämän jälkeen toimi hienosti paikallaan, otti kepeästi kierroksia kun antoi kaasua. Kun Lähdin koeajolle, eka 200m meni hienosti ja sitten alkoi köhiminen ja tukehtuminen joka pakotti kääntymään takaisin tallille. Tänään ajattelin tutkia missä kunnossa ilmanotto puoli on ja selvittää löytyykö omani koneen päältä nuo mainitsemasi anturit.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Heps! Autosi vika on jotain muuta kuin minun auton. Eihän se ole kerennyt edes normaaliin käyntilämpötilaan kun se on jo alkanut köhimään. Kannattaa tutkia/tutkituttaa ilmamääräanturin toiminta jos ei sitten se polttoaineen syöttö ole vielä pielessä.
T. Esa
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Päivityksiä tuon uudemman pajeron vian kanssa. Otin tuon ilmanputsarin ja lohkon välissä olevan venttiilin irti ja putsasin sisältä, ei kauhean likainen mutta kuitenkin. Taas tämän jälkeen koekäyttö, kylmänä käy hyvin ja ottaa kierroksia, lämmöt kun on noussut yli 1/3 mittarissa, alkaa käynti ongelmat. Kun auton käynri heikkenee, pystyy sillä ajamaan enään tyhjäkäynnin tai pienen pintakaasun voimalla. Muuten alkaa nykimään ja tuntuu tukehtuvan. Seuraavaksi koitin ottaa ilmanputsarissa olevan anturin johdon irti, moottorin vikavalo palaa silloin jatkuvasti mutta ongelma on samanlainen kuin aikaisemminkin. Join kahvit (toim.huom ilman jallua) ja taas kone käyntiin pihassa, hienosti ottaa jenkaa useamman tonnin ja vastaa kaasuun. Yritin lukea vikakoodit haynesin korjausoppaan konstilla eli pinnit 1 ja 4 hyppylangalla yhteen ja sain valon vilkkumaan koelaudassa. Ainoa ongelma että vilkutus on tasainen 0.5sec molempia -> haynesin mukaan ei vikakoodeja autossa. On tämä työnaa
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Kannaako tässä tapauksessa huijata sitä lämpöanturia -- korvaa vaikka kiinteillä vastuksella ?
Eikös PHEV miehet käytäs yleisesti sähköajon pakotukseen ?
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Heps! Ei sitä coolant anturia taida pystyä huijaamaan ainakaan normaalissa käytössä. Se on NTC vastus, jonka arvo on voimakkaasti riippuvainen lämpötilasta ( 0C:ssa 7,5....9,5 kohm ja 90C:ssa 0,2....0 1 kohm. Vastuksella on merkittävä tehtävä moottorin oikean toimintatilan määrittämiseksi. Jos vastus ei toimi niin sen lisäksi, että auto alkaa nykiä n. 10 km ajon jälkee se ottaa soppaa liian paljon.
Muuten älä mene tonkimaan ilmamäärän anturia käsin, se on herkkä laite, eikä siedä käsinkoskettelua. Jostakin luin vuosi sitten, että lievästi etikkaisella vedellä sitä voi puhdistaa hellästi jollan pensselillä, mutta ei käsin.
T. Esa
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Moro taas,

Löysin myös liitteissä olevan korjaustoimen kyseessä oleviin ajoneuvoihin. Itse tilaan osia tuota hommaa varten.
 

Liitetiedostot

  • IMG-20220825-WA0008.jpg
    IMG-20220825-WA0008.jpg
    109.8 KB · Lukukerrat 91
  • IMG-20220825-WA0007.jpg
    IMG-20220825-WA0007.jpg
    70.6 KB · Lukukerrat 92
  • IMG-20220825-WA0011.jpg
    IMG-20220825-WA0011.jpg
    91.7 KB · Lukukerrat 88
  • IMG-20220825-WA0010.jpg
    IMG-20220825-WA0010.jpg
    113.1 KB · Lukukerrat 81
  • IMG-20220825-WA0009.jpg
    IMG-20220825-WA0009.jpg
    115.6 KB · Lukukerrat 85

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Heips! Paljon on eroa tuon sinun monipisteruislukoneen ja minun yksipisteruiskukoneen välillä. GDI-koneissa ollut paljon ruiskuongelmia. Tuo Pajeron yksipisteruisku pitäisi olla varmin, mutta eipä sekään satavarma ole.
T. Esa anturia odotellen
 

3xx

Member
Liittynyt
30 Joulukuu 2021
Heps! Ei sitä coolant anturia taida pystyä huijaamaan ainakaan normaalissa käytössä. Se on NTC vastus, jonka arvo on voimakkaasti riippuvainen lämpötilasta ( 0C:ssa 7,5....9,5 kohm ja 90C:ssa 0,2....0 1 kohm. Vastuksella on merkittävä tehtävä moottorin oikean toimintatilan määrittämiseksi. Jos vastus ei toimi niin sen lisäksi, että auto alkaa nykiä n. 10 km ajon jälkee se ottaa soppaa liian paljon.
Muuten älä mene tonkimaan ilmamäärän anturia käsin, se on herkkä laite, eikä siedä käsinkoskettelua. Jostakin luin vuosi sitten, että lievästi etikkaisella vedellä sitä voi puhdistaa hellästi jollan pensselillä, mutta ei käsin.
T. Esa
Mikähän ohmiarvo kun se nykiminen alkaa ?
Josko koittaisi sen arvoisen kiinteän vastuksen laittaa ja katsoo mitä tapahtuu.
Ei se tunnu kovin tarkka olevan noista ohmeista kuten itse kirjoitit 7,5-9,5 ja 0,2 --0,1 = enempi hehtaarihommaa.
Minkähän tarkkuusluokan NTC käytössä vielä em hehtaarien lisäksi.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Hei! Coolant anturin ohmiarvo riippuu eksponentiaalisesti lämpötilasta. Se on yksi neljästä anturista, jotka viestivät koko ajan ECU:lle ja jos yksikään breikkaa niin kone ei käy kunnolla. 1. Air flow sensor välittää ilman määrän 2. Engine coolant sensor välittää ECU:lle moottorin lämpötilan 3. Crankschaft sensor kampiakselin asentoanturi välittää ECU:lle oikean sytytysajankohdan 4. Throttle sensor kaasuläpän asentoanturi kertoo ECU:lle kuinka paljon painat pedaalia.

Jos Cranksaft ei toimi niin auto käy huonosti tai ei lähde ollenkaan käyntiin. Minä epäilin aluksi juuri tuota kampiakselin asentoanturia, koska auto ĺämpimänä startatessa poksahteli. Se vaihdettiin ja ei muutosta.
Jos ilmamäärä anturi ei toimi auto tuppaa ja poksaa, eikä lähde kierroksille ( Onkohan sinun auton vika? ). Näin tässä yhden Mersun, jossa oli ilmamäärän anturin vika ja se paukkui ja poksui. Jos Coolant anturin ohmiarvo on lämpötilaan nähden pahasti pielessä saa moottori tiedon väärästä toimintatilasto. Anturi voi viestittää, että moottori on kylmä anna soppaa enemmän ja tämä näkyy sitten päästöissä...
Ne ovat monimutkaisia juttuja, eikä jotain lämpötilan vaikutuksesta säätyvät anturia voi/saa vaihtaa kiinteäksi....
Eo. voi johtaa aivan mahdottomaan polttoaineen kulutukseen.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Niin jos ongelma on ECU:ssa nuo sensorit siihen vaikuttaa. Mahdollista on myös että lämmin moottori vaikuttaa esim venttiilien tiiveyteen tai vaikka liittämieni kuvien korkeapaine suodattimeen. Miksi Esa olet täysin vakuuttunut että ongelmat ovat ECUn kautta syntyviä? Onhan se mahdollista, en sitä kiellä.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Ainiin vaihdoin jo omaani eli tuohon vm 2000 GDI Pajeroon jo Engine coolant sensorin, tuli mekonomilta kahdessa päivässä. Ei vaikutusta tilanteeseen
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Joo eihän vika olekaan ECU:ssa sitä ohjaavien anturien jännitearvoissa. ECU saa väärää tietoa moottorin lämpötilasta. Voihan vika olla myös ECU:ssa sillä piirilevy voi olla vikaantunut.
Ilmavuotoja ei pitäisi olla se testattiin jauhetestissä eräällä korjaamolla. Imusarjan ja pakosarjan vuodot molemmat sotkevat moottorin toimintaa. Jos jompikumpi noista em. vuotaa tulee ilmaa ja happea liikaa ja lamda-anturi reagoi siihen. Sitten menee viestiä ECU:lle joka käskee ruiskuttaa enemmän polttoainetta, koska palamatonta happea on menossa pakoputkeen.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Muuten kun teit sen vikakoodien luennon, niin miksi yhdistit OBD:n 1. ja 4. Pinnin? Saitko siihen jostain varman tiedon. Minun Pajerossa OBD:n 1. pinni maadoitetaan auton runkoon tai tietenkin suoraan akun - napaan.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Mies YouTubessa kertoi tehdä näin.


Ei tasan tuo video mutta kuitenkin. En kokeillut lukea liittämällä pinnin #1 maahan.
 

mc662

Member
Liittynyt
28 Marraskuu 2017
Joo eihän vika olekaan ECU:ssa sitä ohjaavien anturien jännitearvoissa. ECU saa väärää tietoa moottorin lämpötilasta. Voihan vika olla myös ECU:ssa sillä piirilevy voi olla vikaantunut.
Ilmavuotoja ei pitäisi olla se testattiin jauhetestissä eräällä korjaamolla. Imusarjan ja pakosarjan vuodot molemmat sotkevat moottorin toimintaa. Jos jompikumpi noista em. vuotaa tulee ilmaa ja happea liikaa ja lamda-anturi reagoi siihen. Sitten menee viestiä ECU:lle joka käskee ruiskuttaa enemmän polttoainetta, koska palamatonta happea on menossa pakoputkeen.

Tuli äkkiseltään mieleen ei imuriin kun toi kylmänä käy hyvin ja lämpimänä rötää nii kokeile kylmäspraytä suihkia ecuun kun on noussut lkäyntilämpöön sillä vois saada osviittaa ecun juotosten lämpö laajenemaan kuten ooppeli miehetkin testaa ecu häröjä.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Kokeilin. Sama tulos kuin pinnien 1-4 välillä eli vilkuttaa tasaisesti 0.5sec -> ei vika koodeja.

Nyt otin tuon korkeapaine suodattimen esille ja o-renkaan. Suodattimet on tilattu ja samalla etsin tuon o-renkaan renkaan ja vaihdan ne todennäköisesti ensi viikolla.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Heps! Eipä ollut vika coolant anturissa. Sain tänään anturin Saksasta ja testasin vanhan ja uuden anturin samanaikaisesti. Kylmässä päässä ( 15C ) molemmat antoivat arvon 2,55kohm ( poikkeama toisistaan alle 2 % ) ja kuumassa päässä ( 90C ) 0,45.....0,49kOhm ( poikkeama toistaan alle 10 % ). Vanha anturi näyttää siis pelittävän .....
Ps. Manuaalissa oli kylmän pään vastusarvo 9,5kOhm....7,5kOhm????
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Noniin, päivitystä uudemman pajeron tilanteeseen. Eli ongelma oli huono käynti, varsinkin kun antoi kaasua tai muuten tarvitsi enemmän bensaa koneeseen. Ensimmäiset hetken käynnistyksen jälkeen kävi kivasti, sitten alkoi ongelmat. Tänään vaihdoin korkeapaine suodattimen (ohjeet aikaisemmassa viestissä).

Vaihto oli melko helppo toteuttaa, ainoastaan paikka ahdas sekä ikävästi koneen ja tulipellin välissä. Itse kasasin maalaustelineen koko moottorin yli, niin pääsin paljon paremmasta asennosta vaihdon tekemään. Suodattimen kannan leveys on 6mm, laitoin siihen puuruuvin jonka kierteen ulkohalkaisija oli 5mm, noin 4-5kierrosta sisään ja narun sekä lattaraudan palan avulla ulos. Lattaraudassa siis 3reikää, keskimmäisestä ruuvi ja uloimpiin naru josta muodostui kuin vetokahva. Uus suodatin ja o-renkas paikalleen, johdot kasaan. Nyt V6 käy ja kiehnää kuin 18 kesäinen sinkkutyttö. Osien hinta oli 5.,6€ suodatin ja paikallisen varaosaliikkeen kahvikassaan annoin 2€ koska eivät ottaneet rahaa yhdestä o-renkaasta. Liitteeksi vielä kuva vanhasta suodattimesta irroituksen jälkeen.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Ja tosiaan tuo korkeapaine suodatin menee usein tukkoon polttoaineen seassa olevasta ruosteesta. Tämä ruoste on niin pientä että se menee läpi ensimmäisestä suodattimesta. Omaani on vähän aikaa sitten uusittu polttoainetankin täyttöputki edellisen omistajan toimesta. Syy vaihdolle oli vanhan ruostuminen.... Joten todennäköisesti tässä tapauksessa tuo ruoste on ajan saatossa kulkeutunut aina korkeapaine suodattimella asti ja tukkinut sen.
 

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Ahaa uudemmassa Pajerossa ( GDI monipisteruisku ) on siis 2 suodatinta. Toinen tankissa ennen korkeapaine-pumppua ja toinen konetilassa. Tuossa yksipisteruiskussa ei ole kuin se tankin suodatin minun käsittääkseni.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Eipä tuota GDI koneen suodatinta missään muualla oikein mainita kun tuossa korjauskehotuksessa minkä linkkasin. Esim Haynesin korjausoppaassa ei ainakaan vielä ole tullut se vastaan.
 

VVi

New Member
Liittynyt
24 Elokuu 2022
Ja se luvattu kuva suodattimesta
 

Liitetiedostot

  • IMG_20220902_182214_476~2.jpg
    IMG_20220902_182214_476~2.jpg
    126.8 KB · Lukukerrat 100

esajaak54

New Member
Liittynyt
5 Kesäkuu 2019
Hienoa! Tuo vastaava suodatin täytyy minunkin yrittää löytää. Jos se kuitenkin sieltä moottoritilasta löytyy, vaikka ei manuaalissa sitä esitellä. Minä olen myös vaihtanut polttoainetankin täyttöputken vuosi sitten ja samaan aikaan vaihdoin myös polttoainepumpun. Täyttöputki oli ruosteinen minullakin ja eihän se ruoste tankkiin jää vaan tankatessa sekoittuu bensiiniin ja menee pumpun. Se suodatin mikä on tankissa ennen ei estä hienojakoisia hiutaleita pumppuun ja putkistoon. Tuo ei vielä selitä korkeita hiilivetyarvoja pakokaasussa, mutta koko moottorin ohjausjärjestelmä saattaa mennä sekaisin. Eihän tuosta saa niitä vanhoja vikakoodejakaan poistettua...? Korjaamon ohjeiden mukaan kokeillut monta kertaa, mutta siellä ne vaan ovat edelleen.
 
Ylös Bottom