Pajero 3.gen rasvanipat & kardaanin välys

Susihukka

Member
Liittynyt
12 Syyskuu 2011
En oo kauheesti asiaa tutkinut vielä, mutta pikavilkaisulla en pahemmin rasvanippoja löytänyt. Onko ne samoissa paikoissa kuin 2.gen?
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat

Susihukka sanoi
En oo kauheesti asiaa tutkinut vielä, mutta pikavilkaisulla en pahemmin rasvanippoja löytänyt. Onko ne samoissa paikoissa kuin 2.gen?
Etukardaanin ristikoissa ainoot, muualta et löydä.
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat

Just just, kiitos! Jännä vaan ettei muualla sit ole. On sitte ilmeisesti toteutettu jollain aika eri systeemillä kun ei tarvi rasvaa laittaa?
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat

Erilailla juu, takakardaanin saa uusia kokonaan jos välyksiä tulee.

Tuntu molemmat takakardaanin murrokset olleen välyksellisiä kun tarkastin sen lootaa irrotellessa...

Edit: Jos joku tietää aftermarkettina old school ristikoilla vastaavan, niin linkkiä kiitos :peukku
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat

Hmm... tuntuu hieman siltä että takakardaanissa vois olla jo välystä. Takavedolla kun ajaa ja vauhdissa päästää kaasupolkimen vapaaks, niin kun uudestaan painaa kaasua niin hieman tömähtäen ottaa taas vedon päälle. Nelivedolla tätä ei tapahdu.
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat

Arska-tehtaalta sanoi
Erilailla juu, takakardaanin saa uusia kokonaan jos välyksiä tulee.

Tuntu molemmat takakardaanin murrokset olleen välyksellisiä kun tarkastin sen lootaa irrotellessa...

Edit: Jos joku tietää aftermarkettina old school ristikoilla vastaavan, niin linkkiä kiitos :peukku

Vanhasta mittoja ja päätyjen malli että saako vaihdettua hiluja ja eiku sorvarille joka tekee uuden
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat & kardaanin välys

Susihukka sanoi
Hmm... tuntuu hieman siltä että takakardaanissa vois olla jo välystä. Takavedolla kun ajaa ja vauhdissa päästää kaasupolkimen vapaaks, niin kun uudestaan painaa kaasua niin hieman tömähtäen ottaa taas vedon päälle. Nelivedolla tätä ei tapahdu.

Ootko tarkistanut että kardaanin hiilikuituputki on ehjä ja ettei välys tule hiilikuituputken ja nivelen istukan välistä.

Jos taas välys on nivelten maljoissa, niin auttaisko jos koko tumpin kääntäis toisin päin?

Ja onhan tuollainen huoltovapaa hiilikuitukardaani nyt ihan eri luokkaa kun mikään nipparistikko tai rättinivelviritys ;D. Tämän päivän tekniikkaa kohta viistoista vuotta vanhoissa autoissa.

edit:
Ulkomailla uusi täydellinen OEM kardaani näyttäis olevan 500-600€+rahti+tulli. Mitäs Delta pyytää? Myös pelkkä hiilikuituputki on vaihdettavissa.
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat & kardaanin välys

Tällä hetkellä ei ole ollut aikaa eikä tietotaitoa kardaanin irroitteluun ja ongelman selvittelyyn. Mulla ei myöskään ole perustyökaluja kummempaa ja olettaisin että kardaanin irroitteluun saattais tarvita enemmän työkaluja kuin mitä pakista löytyy...

Vai olenko väärässä, saako kardaanin irroitettua (lähes) sormia napsauttamalla? :D
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat & kardaanin välys

Susihukka sanoi
Tällä hetkellä ei ole ollut aikaa eikä tietotaitoa kardaanin irroitteluun ja ongelman selvittelyyn. Mulla ei myöskään ole perustyökaluja kummempaa ja olettaisin että kardaanin irroitteluun saattais tarvita enemmän työkaluja kuin mitä pakista löytyy...

Vai olenko väärässä, saako kardaanin irroitettua (lähes) sormia napsauttamalla? :D

Kaks 12mm lenkkiä on ehdoton minimivaatimus ;D Toi auto on tehty lähetysapu -olosuhteissa ylläpidettäväksi ;D

Kummankin pään alkuperäinen asento kannattaa merkata , jos kääntäminen sattuukin huonontamaan tilannetta.
 
Vs: Pajero 3.gen rasvanipat & kardaanin välys

Semmonen firma kuin KO-MET Oy korjailee kyllä kardaaneja edullisesti. Itse vaihdatin tuohon M_B 320 4MATIC:iin etukardaanin ristikot ja tasapainotus, koko homma 160 egee.
Firma Espoossa.
 
Takaisin
Ylös Bottom